خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

حدیث امن زاده

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
  
عضویت
16/5/23
ارسال ها
501
امتیاز واکنش
2,491
امتیاز
183
سن
16
زمان حضور
11 روز 17 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
80738171-4559665.jpeg

ایلام:
- خيلي ها با واژه گرگ آدمخوار، آشنايي دارند و شايد هم بارها خواسته يا ناخواسته آن را نيز به كار برده اند؛ به عنوان مثال شنيده ايد كه برخي پدرها و مادرها يا بزرگترها، براي نهي و ترساندن كودكان از كاري، به آنان مي گفتند: اگر اين كار را انجام دهي، مي گم 'گرگه تو را بخوره'!


به گزارش ایرنا، یا در قدیم، مادران برای خواباندن فرزندان خردسال خویش به آنها حالی می كردند، كه تا گرگ آدمخوار صدای شما را نشنیده است: 'زود بخواب!'

و باز بدون تردید، شنیده اید كه برای اثبات خوی ناپسند برخی انسان نماها، می گویند، فلانی چون گرگ آدمخوار، به هیچ كسی رحم نمی كند. حال این پرسش در اذهان عمومی مطرح است و تاكنون نیز برای آن، پاسخ درستی نشنیده اند كه براستی و در اصل آیا گرگ آدمخواری وجود داشته است و یا در حد یك افسانه و تعبیر یا مثلی عاری از واقعیت است؟ آیا تاكنون كسی چنین جانوری را دیده و یا فردی از سوی این جانور خورده و دریده شده است؟

آری، به منظور روشنگری افكار عمومی و تبیین این داستان تاریخ نیاكان ما و تكمیل اطلاعات خوانندگان و پژوهشگران مسائل اجتماعی، باید بگویم كه داستان گرگ آدمخوار، یك حقیقت غیر قابل انكار است كه در حافظه تاریخ بزرگان مردم شهرستان آبدانان موجود و محفوظ است و درد و داغ ناشی از این حادثه شگرف و تلخ، نیز تاكنو ن بر دل های تعدادی از این مردم همچنان پیداست.

گرچه این جانور میان مردم به گرگ آدمخوار معروف بوده اما باید بگوییم این جانور گرگ نیست بلكه از خانواده گربه سانان بوده كه از گوشت انسان تغذیه می كرده است.

به استناد سندهای معتبر و راویان موثق كه اكنون در قید زندگی هستند، در سال های 1318 تا 1322منطقه آبدانان و بخشی از شهرستان دهلران، دستخوش جولان و در سایه وحشتناك این موجود وحشی قرار داشته و صدها نفر را با دندان های تیز و بی رحم خود دریده و خورده و تعداد زیادی را هم مجروح كرده است كه به تازگی كتابی نیز زیر عنوان 'گرگ آدمخوار' به قلم 'جمشید حرمی' از فرهنگیان آبدانانی در 75 صفحه نگاشته شده كه نگارنده نیز در تهیه این گزارش، از بخش هایی از آن بهره گرفته است.


*منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی۱۳۱۳


سرگذشت 'گرگ آدمخوار'، افسانه يا واقعيت!؟

 
آخرین ویرایش:
  • جذاب
  • عالی
Reactions: ZaHRa و Delvin22

حدیث امن زاده

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
  
عضویت
16/5/23
ارسال ها
501
امتیاز واکنش
2,491
امتیاز
183
سن
16
زمان حضور
11 روز 17 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
** ویژگی ها و مشخصه های گرگ آدمخوار

بر پایه گزارش های شاهدان موثق و موجه، افرادی كه خود مورد حمله این موجود قرار گرفته اند، این حیوان وحشتناك، دارای موهایی نرم و زرد رنگ با نقطه های سیاه، به طول سه و ارتفاع یك و نیم متر، با دمی به طول 80 سانتیمتر، دستانی كوتاه و كلفت، جثه ای بزرگ و كله ای به نسبت كوچك بوده است كه بیشتر به ببرهای آسیایی شباهت داشته است.

از دیگر ویژگی های این جانور وحشی شتاب تند و جهش تیز، مهارت فوق العاده در شنا كردن، هیبت ترسناك و منحصر به فرد و وحشت زیاد سگ ها از آن (به طوری كه به محض نزدیك شدن به آبادی ها، تمام سگ های آبادی در گوشه ای پنهان می شدند تا از گزند آن در امان باشند) است.

شكار كودكان یك تا 13 ساله، مهارت بالا در ربایش كودكان از دامن مادران و پدران، بوی بسیار بد و متعفن دهان، خودداری از خوردن گوشت دام ها و دیگر جانداران، استفاده مطلق از گوشت انسان از جمله مهمترین مشخصه گرگ آدمخوار در شهرستان آبدانان بوده است.

'رحیم شریفی' ساكن آبدانان كه خود از سوی این حیوان ربوده شده و با جان فشانی پدرش، رهایی یافته است در این مورد می گوید: گرگ آدمخوار، با ترفند و احتیاط كامل، وارد سیاه چادر عشایر می شد و در كمال آرامش، گلوی بچه ها را می فشرد تا سر و صدا نكنند، آنان را می برد و در كف نخستین آبراه یا رودخانه و دره نزدیك آبادی تمام گوشت آنان را می خورد و استخوان و لباس های شكارهای خود را زیر شن و ماسه ها پنهان می كرد و می رفت.


** امنیت آبدانان در سال های 1318 تا 1321 با وجود گرگ آدمخوار

حاج 'محمد دانیالی' از بزرگان آبدانان كه خود شاهد این قصه پرغصه بوده است، می گوید: 'خبر پیدا شدن گرگ آدمخوار و ربودن فرزندان و افراد خردسال، چون بمب در منطقه آبدانان پیچیده بود و فضای جان و روح مردم را نا امن و وحشت زده كرده بود.'

او ادامه می دهد: 'به طوری كه والدین برای حفظ جان فرزندان خود از حمله این حیوان، آنان را به صورت سری به هم می بستند و یك سر طناب را به ستون سیاه چادر و سر دیگران را خود در دست می گرفتند و تا صبح بیدار می ماندند.'

وی اضافه می كند: 'روشن كردن آتش انبوه و درست كردن آلاچیق های بلند از دیگر اقدام های تامینی مردم بوده است.'

او می گوید: 'مردم هر روز شاهد تلف شدن فرزند خردسالی از سوی این جانور بودند؛ رعب و وحشت و ماتم و عزا در طول سال های 1318 تا 1321 شهرستان آبدانان را فرا گرفته و همگی از دست این دزد بی رحم در امان نبودند.

به گفته حاج محمد دانیالی 87 ساله مردان ایل و طوایف، برای پاسداری از بچه های دلبند خود مجبور بودند تفنگ به دست تا صبح نگهبانی دهند و دور تا دور سیاه چادر خود را خندق بكنند، اما باز شاهد اتفاق تلخ و ناگوار و ربایش یكی از كودكان آبادی بودند.

بر پایه بررسی ها و مستندهای نویسنده كتاب گرگ آدمخوار، بین سال های 1318 تا 1321 نزدیك به 800 نفر از كودكان و میان سالان شهرستان آبدانان و دهلران و قسمت هایی از لرستان توسط گرگ آدمخوار خورده و یا زخمی شده اند.

'موسی اسكندری' از بزرگان ایل جودكی آبدانان می گوید: خانم 'شوكت نامداری' از طایفه جودكی در سال 1319 در منطقه 'وچكبود' نیمه های شب توسط گرگ آدمخوار در بسـ*ـتر خواب مقابل دیدگان والدین خود ربوده شد كه با تلاش مردان آبادی نجات یافت.

وی گفت: این زن 80 ساله اكنون زنده است و آثار جراحت این حادثه تلخ بر روی دست راست او همچنان باقی است.


*منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی۱۳۱۳


سرگذشت 'گرگ آدمخوار'، افسانه يا واقعيت!؟

 
آخرین ویرایش:
  • جذاب
  • عالی
Reactions: ZaHRa و Delvin22

حدیث امن زاده

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
  
عضویت
16/5/23
ارسال ها
501
امتیاز واکنش
2,491
امتیاز
183
سن
16
زمان حضور
11 روز 17 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
** نحوه ربایش آدم ها توسط گرگ آدمخوار

حاج 'عیسی درویشی' از بزرگان شهرستان آبدانان پیوند با این موضوع می گوید: در یكی از شب های تابستان سال 1360 مرحوم حاج 'كلبعلی صیدی' از طایفه 'ناصرعالی' در منطقه عشایری 'سراجان' توسط گرگ آدمخوار مورد حمله قرار گرفت كه با همت و از خودگذشتگی همسایگان پس از برداشتن جراحت های سنگین نجات می یابد.

به گفته 'داود عسكری' پیرمرد 80 ساله آبدانانی، نوزادی به نام 'مریم عسكری' توسط این جانور از آ*غو*ش گرم مادرش ربوده و در 200 متری منزل خورده شده است.

وی ادامه می دهد: خانم ها؛ 'خیری حسن پور' و 'قدم قیطاسی' نیز دو نفر از قربانیان نجات یافته هستند كه اكنون در قید زندگی اند.

'ابراهیم شاهمرادی' از كسانی كه زخم های دندان های تیز گرگ آدمخوار را هنوز در بدن دارد، می گوید: از داستان فقط این را به یاد دارم كه در نیمه های شب در گلوی خود احساس درد شدید و تنگی نفس كردم و توسط این موجود وحشی از كنار اهل خانه خود به بیرون كشیده شدم كه بعد متوجه شدم كه توسط پدر و اقوام از چنگ گرگ آدمخوار نجات پیدا كرده ام.

'میرزا حسین' پیرمردی است از اهالی گل گل آبدانان كه فقط دارای یك پسر است و از فرط علاقه و ارادت به تنها پسرش و محافظت او از گزند گرگ آدمخوار، هركجا می رود فرزند خود را با خود می برد، شبی همراه با دلبندش در كنار خرمن گندم می خوابد و پسر نازنین اش را در آ*غو*ش می گیرد، اما نیمه های شب متوجه جای خالی پسرش می شود كه با فریادهای جگرسوز، با لباس های پاره، با استخوان های ظریف فرزندش در فاصله 100 متری خود رو به رو می شود كه از سوی این حیوان ترسناك خورده شده است.


** محل پنهان شدن گرگ آدمخوار در آبدانان

به گفته 'محمد چراغی' كه در آن زمان جز ماموران دولتی بوده است، مناطق 'ژیور' و 'گل گل'، 'شلت' و 'سیاه گاو' به علت وجود رودخانه های زیاد، بیشه زارهای فراوان، دره های ژرف، جنگل های انبوه و تپه ماهورهای بی شمار محل پنهان شدن و استراحت روزانه گرگ آدمخوار بوده است كه بارها از سوی رهگذران در این مناطق دیده شده است. اما با استفاده از نی زارهای رودخانه از دست تفنگچی های زبردست جان سالم به در برده است.

** گرگ آدمخوار چگونه و توسط چه كسی كشته شد؟

برای شكار این گربه سان ترسناك، تفنگچی های ماهر و تفنگ های پیشرفته به كار گرفته شد، دام ها و تله های زیادی چیدند و ترفندهای متنوعی را برای كشتن این موجود ناشناخته به كار بردند، اما هیچ كدام حریف گرگ آدمخوار نشدند و او همچنان آدم ها را می خورد.

كشتن گرگ آدمخوار مستلزم جرات زیاد، تجربه ممتد و قدرت بدنی فوق العاده است كه گویا این صفات در وجود كربلایی 'باباخان پوراحمدی' از اهالی منطقه گرمسیری آبدانان متجلی شده است.

او مردی است كه هیچ گاه بدون تفنگ سر بر بالین نمی گذارد و در این راستا از هیچ تلاشی فرو گذار نیست. مرد تصمیم می گیرد كه شر این شرور را از سر مردم كوتاه كند و انتقام این همه كودك را از او بگیرد.

شبی از شب های سرد زمستان سال 1321 از قضای الهی، گرگ آدمخوار مهمان كربلایی باباخان می شود، دو شكارچی رو در روی هم قرار می گیرند! در یك سو مرد با تفنگی پر از سرب گداخته و اراده پولادین و در طرف دیگر، دندان های تیز و شكمی گرسنه و كام خشك برای مكیدن خون بندگان خدا.

جانور در حال فشردن گلوی فرزند خفته در آ*غو*ش مهربان مادر است كه صفیر غرش دو گلوگه پی در پی، فضای سیاه چادر را ملتهب و آرامش آبادی را در هم می ریزد.

جانور در كمال ناباوری به هوا پرتاب و جلوی آشیانه عشایری كربلایی باباخان نقش بر زمین می شود و سرانجام پس از سال ها خونخواری، تسلیم مرگ می گردد.

هل هله زنان خانه به آسمان شب بلند می شود، مرد خانه چند گلوله به نشانه شادی به هوا شلیك می كند؛ خبر مرگ هیوالای وحشت همه جا را فرا می گیرد. 13 مرد ایل لاشه متعفن حیوان را جابه جا می كنند و با كارد انتقام شكم او را سفره سفره و ده ها زنگوله و مهره های سبز و آبی كه زینت بخش گردن كودكان معصوم بود از شكم گرگ آدمخوار بیرون آورده می شود.

و این چنین ماجرای گرگ آدمخوار برای همیشه در آبدانان به پایان می ر سد.

شهرستان آبدانان در خاوری ترین نقطه جغرافیایی استان ایلام در كنار رشته های بلند كبیركوه و دیناركوه واقع است.

آبدانان 25 هزار نفری مركز این شهرستان در فاصله 165 كیلومتری شهر ایلام قرار دارد.


*منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی۱۳۱۳


سرگذشت 'گرگ آدمخوار'، افسانه يا واقعيت!؟

 
  • جذاب
  • عالی
Reactions: ZaHRa و Delvin22
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا