خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Deana

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
10/2/23
ارسال ها
133
امتیاز واکنش
646
امتیاز
188
سن
17
محل سکونت
مشهد
زمان حضور
15 روز 6 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

بازگشت باران‌های سیل‌آسا به ایران ؛ این مناطق کشور منتظر باشند:
مدل‌های جهانی هواشناسی از بازگشت بارش‌های سیل آسابه ایران خبر می‌دهد و طی ۱۰ روز آینده مناطقی از نوار شمالی و شمال غرب کشور درگیر بارندگی خواهد شد.


484792930b276204ae93a32.jpeg

به گزارش همشهری آنلاین، پیش‌بینی تجمعی بارش بر مبنای مدل‌های جهانی GFS، ECMWF در ۱۰ روز آینده خبر از بازگشت باران‌های سیل‌آسا به ایران می‌دهد.
بر اساس این پیش‌بینی شهرستان تالش با پیش‌بینی ۱۲۷ میلی‌متر بارندگی بیشترین میزان باران را به خود اختصاص می‌دهد. در این سامانه بارشی نوار شمالی کشور به همراه بخش‌هایی از شمال غرب، باران دریافت خواهند کرد.

بر اساس پیش‌بینی مرکز تحقیقات آب و هوایی دانشگاه کلمبیای ایالات متحده، از بارندگی ۳ ماه آتی، ایران طی فصل پاییز پذیرای بارش فراتر از نرمال با احتمال بالای ۷۰ درصد است. البته مناطق جنوب و جنوب شرق کشور با احتمال ۵۰ درصد شانس رخداد بارش زیر مقدار نرمال را دارد.
سیلاب پدیده قالب پاییز ۱۴۰۲
در همین راستا، عباس علمداری، کارشناس مسائل اقلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های مدل‌های جهانی، ایران در سه ماه آینده بارش‌های فرانرمال دارد و افزایش دما نیز پدیده غالب خواهد بود که مجموع این دو گزاره به مفهوم رخداد بارش‌های سیل‌آسا است سال آبی جاری که از مهرماه سال ۱۴۰۱ آغاز و تا انتهای شهریور ماه ادامه دارد، سومین سال خشک پیاپی برای ایران بود و ۲۲ استان از ۳۱ استان کشور بارش کمتر از میزان نرمال را تجربه کرد.



منبع: شهر خبر


شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲بازگشت باران‌های سیل‌آسا به ایران ؛ این مناطق کشور منتظر باشند

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا