خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
جزء جسمیبسیاری از طلسم‌ها نیاز دارند که کاستور حرکتی برای طلسم انجام دهد. اگر کاستور نتواند حرکت صحیح را انجام دهد، طلسم را نمی‌توان زد. قبل از ویرایش چهارم، پوشیدن زره یا استفاده از سپر با اجزای جسمانی طلسم‌های محرمانه (اما نه طلسم‌های الهی) تداخل می‌کند، از طلسم قبل از ویرایش سوم جلوگیری می‌کند و خطر شکست طلسم محرمانه را ایجاد می‌کند (که باعث طلسم می شود). بدون اثر مصرف شود) در نسخه‌های 3 و 3.5. در نسخه 3.5، باردها و برخی کلاس‌های مخفی دیگر می‌توانند بدون این خطر در زره‌های سبک طلسم کنند.
جزء موادطلسم اغلب مستلزم این است که کاستور نوعی جزء مادی را قربانی کند، که معمولاً یک ارتباط موضوعی با طلسم دارد. اغلب، این اجزا هزینه ناچیزی دارند (پوسته تخم مرغ، ماسه، پر و غیره)، اما طلسم‌هایی که اجازه خم شدن یا شکستن قوانین طبیعت را می‌دهند، مانند طلسم‌هایی برای زنده کردن مرده ها یا برآوردن آرزوها، نیاز به هزینه اجزای مادی دارند. هزاران قطعه طلا (جواهرات گرانبها یا نیمه قیمتی، مجسمه‌ها و غیره). در نسخه‌های 3 و 3.5، اجزایی با هزینه ناچیز به‌طور پیش‌فرض ردیابی نمی‌شوند، و نیازی به خرید در بازی ندارند، فرض بر این است که هر شخصیتی که کیسه کامپوننت طلسم خود را دارد، هر زمان که طلسم می‌کند، منبع کافی از چنین اجزایی دارد. اگر یک کاستور نتواند به جزء مواد صحیح دسترسی داشته باشد یا از آن استفاده کند، طلسم نمی‌تواند اجرا شود. در ویرایش‌های 1 و 2، برخی از اجزاء در هنگام ریخته گری مصرف نمی‌شد، در ویرایش 3، این مفهوم به اجزای فوکوس تقسیم شد. در ویرایش چهارم، طلسم‌ها و دعاها به اجزای مادی نیاز ندارند، با این حال اجزای پرهزینه برای اکثر مناسک لازم است. ویرایش پنجم طلسم‌هایی را که به اجزای مادی نیاز دارند از سر گرفت. مانند نسخه‌های قبلی، اجزای هزینه ناچیز را می‌توان از طریق استفاده از فوکوس طلسم یا کیسه کامپوننت نادیده گرفت، در حالی که اجزای گران قیمت هنوز برای جلوه‌های اصلی طلسم ضروری هستند.


جادو در سیاه‌چال‌ها و اژدها

 
  • تشکر
Reactions: ZaHRa و YeGaNeH

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
جزء تمرکزانجام یک طلسم ممکن است مستلزم این باشد که کستر به یک تکیه گاه خاص، به طور کلی موضوعی، به نام فوکوس دسترسی داشته باشد. بسیاری از طلسم‌های بارد نیاز به یک ساز موسیقی به عنوان تمرکز دارند. تعدادی از طلسم‌های الهی به تمرکز الهی نیاز دارند: نماد مقدس یا شیء خاص دیگر. بر خلاف فوکوس معمولی که خاص است و از طلسم به طلسم متفاوت است، یک کاراکتر می‌تواند از همان تمرکز الهی برای هر طلسمی با نیاز به تمرکز الهی استفاده کند. برخی از جادوها با هر دو نسخه مخفیانه و الهی نیاز به یک جزء یا تمرکز مادی برای نسخه محرمانه و یک تمرکز الهی برای نسخه الهی دارند. مولفه‌های تمرکز و تمرکز الهی در ویرایش سوم معرفی شدند. با این حال، نسخه‌های 1 و 2 مشابهی داشتند: اجزای مادی که مصرف نمی شدند. در ویرایش چهارم، طلسم و دعا با کلمه کلیدی سلاح نیاز به سلاح دارد، برخی از آن‌ها به نوع خاصی از سلاح نیاز دارند. کسانی که کلمه کلیدی پیاده سازی را دارند از یک ابزار جادویی مناسب بهره می برند اما نیازی به آن ندارند. علاوه بر این، برخی از مراسم نیاز به تمرکز خاصی دارند. در ویرایش پنجم، یک spellcaster می‌تواند از یک کیسه کامپوننت یا فوکوس spellcasting به‌جای مولفه مادی طلسم استفاده کند، اگر جزء مواد هزینه‌ای نداشته باشد.
پیاده سازیویرایش چهارم ابزارها را معرفی کرد. ابزار جادویی نقشی مشابه سلاح‌های جادویی را ایفا می‌کنند. اگر یک کاراکتر از ابزار جادویی مناسبی در استفاده از یک پاور با کلمه کلیدی پیاده‌سازی استفاده کند، آن قدرت می‌تواند از ویژگی‌های آن بهره‌مند شود. میله‌ها توسط مصنوع‌ها، فراخوان‌ها و جنگجوها استفاده می‌شوند. کارکنان، که به عنوان اسلحه نیز عمل می‌کنند، توسط هنرمندان، درویدها، فراخوان‌ها، psions، جادوگران و جادوگران استفاده می‌شوند. توتم ها توسط درویدها و شمن‌ها استفاده می شود. چوب دستی توسط هنرمندان، باردها، جنگجوها و جادوگران استفاده می‌شود. نمادهای مقدس توسط انتقام جویان، روحانیون و پالادین‌ها استفاده می‌شود. برخلاف سایر ابزارها، یک شخصیت می‌تواند با پوشیدن یک نماد مقدس به جای نیاز به استفاده از آن، از آن بهره‌مند شود. گوی‌ها توسط جادوگران و psions استفاده می‌شوند. تام توسط جادوگران و آلات موسیقی توسط باردها استفاده می‌شود. جادوگران می‌توانند از خنجر به عنوان ابزار استفاده کنند، شمشیربازها می‌توانند از هر سلاحی در گروه‌های تیغه‌های سبک و سنگین استفاده کنند و مسیرهای معینی مانند Wizard of the Spiral Tower می‌توانند از انواع سلاح‌های خاص به عنوان ابزار استفاده کنند. ابزار کی فوکوس، قابل استفاده توسط قاتلان و راهبان، می‌تواند مانند یک نماد مقدس پوشیده شود و به دارنده آن اجازه می‌دهد تا مزایای خود را به هر سلاحی که در دست دارند، اعطا کند، و هر جادوی قبلی را که سلاح ممکن است داشته باشد، بازنویسی کند. علاوه بر این، برخی از سلاح‌های جادویی، مانند Holy Avengers (برای پالادین ها)، Pact Blades (برای warlocks) و Songblades (برای باردها)، به عنوان ابزار عمل می کنند. در ویرایش پنجم، برخی از آیتم‌ها (مانند میله‌ها، چوب‌ها و عصا) می‌توانند به عنوان یک کانون محرمانه برای یک طلسم‌کننده عمل کنند. می‌تواند مانند یک نماد مقدس پوشیده شود و به دارنده آن اجازه می‌دهد تا مزایای آن را به هر سلاحی که در دست دارند، اعطا کند، و هر جادوی قبلی را که ممکن است سلاح داشته باشد، بازنویسی کند. علاوه بر این، برخی از سلاح‌های جادویی، مانند Holy Avengers (برای پالادین‌ها)، Pact Blades (برای warlocks) و Songblades (برای باردها)، به عنوان ابزار عمل می‌کنند. در ویرایش پنجم، برخی از آیتم‌ها (مانند میله‌ها، چوب‌ها و عصا) می‌توانند به عنوان یک کانون محرمانه برای یک طلسم‌کننده عمل کنند. می‌تواند مانند یک نماد مقدس پوشیده شود و به دارنده آن اجازه می‌دهد تا مزایای آن را به هر سلاحی که در دست دارند، اعطا کند، و هر جادوی قبلی را که ممکن است سلاح داشته باشد، بازنویسی کند. علاوه بر این، برخی از سلاح‌های جادویی، مانند Holy Avengers (برای پالادین‌ها)، Pact Blades (برای warlocks) و Songblades (برای باردها)، به عنوان ابزار عمل می کنند. در ویرایش پنجم، برخی از آیتم‌ها (مانند میله‌ها، چوب‌ها و عصا) می‌توانند به عنوان یک کانون محرمانه برای یک طلسم‌کننده عمل کنند.


جادو در سیاه‌چال‌ها و اژدها

 
  • تشکر
Reactions: ZaHRa و YeGaNeH

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
جزء تجربهدر نسخه 3 و 3.5، برخی از جادوهای قدرتمند مانند Wish، Miracle، و Atonement به یک کستر نیاز دارند که تعداد معینی امتیاز تجربه را بپردازد، همان امتیازهایی که برای تعیین پیشرفت سطح در بازی استفاده می‌شود تا استفاده بیش از حد از آن کاهش یابد. چنین طلسم قدرتمندی

نمونه طلسم:

در زیر نمونه‌ای از طلسم‌هایی است که در چندین تکرار Dungeons & Dragons نشان داده شده‌اند.

طلسم های محرمانه:

• اسپری رنگ: یک مخروط زنده از رنگ‌های متضاد از دست کاستور بیرون می‌آید که باعث می‌شود موجودات مبهوت شوند، شاید کور شوند، و احتمالاً حتی آن‌ها را بیهوش کند.

• Darkvision: سوژه توانایی دیدن واضح (البته سیاه و سفید) را در تاریکی مطلق به دست می‌آورد.

• سقوط پر: موجودات یا اشیاء آسیب دیده به آرامی سقوط می‌کنند. با نرخ پر سقوط پر فوراً سرعت سقوط اهداف را به 60 فوت در هر دور تغییر می‌دهد (معادل پایان سقوط از ارتفاع چند فوتی)، و سوژه‌ها در هنگام فرود هیچ آسیبی نمی‌بینند تا زمانی که طلسم در حال اجراست. با این حال، هنگامی که مدت زمان طلسم منقضی می‌شود، نرخ طبیعی سقوط از سر گرفته می‌شود.

• گلوله آتشین: یک توپ کوچک از کاستور به جلو پرواز می‌کند و در یک گلوله آتشین بزرگ در نقطه‌ای که توسط کاستور تعیین شده منفجر می‌شود. در حالی که یک طلسم بسیار قوی است، بازیگر باید مراقب باشد که از گرفتن متحدان در انفجار جلوگیری کند، یا به طور تصادفی به مانعی برخورد کند و طلسم را زود منفجر کند.


جادو در سیاه‌چال‌ها و اژدها

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: ZaHRa و YeGaNeH

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
• گوشت به سنگ: سوژه، همراه با تمام وسایل حمل شده‌اش، به مجسمه‌ای سنگی بی فکر، بی‌اثر تبدیل می‌شود. اگر مجسمه حاصل از این طلسم شکسته یا آسیب دیده باشد، موضوع (در صورت بازگشت به حالت اولیه) آسیب یا تغییر شکل مشابهی دارد. (همچنین رجوع کنید به: سنگ‌سازی )

• نامرئی: هدف این طلسم برای مدتی نامرئی می‌شود، اما اگر به شخص یا موجودی حمله کند یا طلسم دیگری انجام دهد بلافاصله قابل مشاهده می‌شود.

• موشک جادویی: یک پیچ انرژی خالص از نوک انگشتان کاستور. با پرتاب چندین موشک در سطوح بالاتر، به طور خودکار به یک هدف حمله می‌کند. توانایی طلسم در ایجاد آسیب خودکار آن را به یکی از پر استفاده ترین طلسم‌ها تبدیل می‌کند. در نسخه اولیه نسخه 4، موشک جادویی نیاز به یک رول حمله داشت. به روز رسانی جولای 2010 این را به یک ضربه خودکار تغییر داد، البته با میزان آسیب کمتر.

• ازدحام شهاب: چهار شهاب به جلو پرواز می‌کنند و مانند گلوله‌های آتشین منفجر می‌شوند. یکی از مخرب‌ترین جادوهای بازی است که می‌تواند قلعه‌ها را خراب کند یا کل ارتش‌ها را ویران کند.

• Polymorph: یک هدف را به موجود دیگری به انتخاب کستر تبدیل می‌کند، مانند غول، غول کوچک یا مانند آن. در برخی نسخه‌ها، چند شکلی به چند طلسم تقسیم می‌شود، به عنوان مثال، در ویرایش سوم، به چند شکل خود (Polymorph Self) که فقط می‌تواند جادوگر را هدف قرار دهد، و Polymorph Other، یک طلسم سطح بالاتر که می‌تواند بر دیگران تأثیر بگذارد، تقسیم می‌شود. اهداف، در حالی که در نسخه 3.5، به Polymorph تقسیم می شود که فقط می تواند بر یک هدف مایل تأثیر بگذارد و سطح بالاتر Baleful Polymorph می تواند یک هدف ناخواسته را به شکل ضعیف تری مانند قورباغه تبدیل کند.

• Scrying : به بازیگر اجازه می‌دهد تا از دور کسی را جاسوسی کند.


جادو در سیاه‌چال‌ها و اژدها

 
  • تشکر
Reactions: ZaHRa و YeGaNeH

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
• احضار هیولا: یک موجود فراصفحه‌ای منفرد یا چندین موجود خارج از سطح ضعیف تر را احضار می‌کند. اکثر موجودات حیواناتی با الگوی موجودات آسمانی هستند، اگرچه عناصر عنصری و سایر موجودات منحصر به فرد برای سایر هواپیماها نیز در دسترس هستند. در نسخه سوم، یک طلسم Summon Monster مجزا وجود دارد که با یک عدد رومی برای هر یک از 9 سطح طلسم متمایز می‌شود، با جادوهای سطح بالاتر که هیولاهای قدرتمندتری را احضار می‌کنند. در ویرایش پنجم، 17 طلسم با برچسب احضار وجود دارد و احضار از نوع مخلوق است. Tasha's Cauldron of Everything نه طلسم هیولا احضار اضافی را اضافه می‌کند (از قبیل انحراف و shadowspawn) که در ابتدا بخشی از آزمون بازی Unearthed Arcana بودند.

• Teleport : به بازیگر اجازه می‌دهد تا فوراً در جای دیگری در جهان ظاهر شود، اگرچه در سطوح پایین تر این توانایی می‌تواند تا حدودی مبهم باشد.

• زمان توقف: به کاستور اجازه می‌دهد تا جریان زمان را دستکاری کند، و زمانی که زمان برای همه (و هر چیز دیگر) "توقف" است، چند لحظه اضافی به او می‌دهد.

• آرزو: قدرتمندترین طلسم غیر حماسی که یک جادوگر یا جادوگر می‌تواند انجام دهد. با خم شدن واقعیت، بازیگر می‌تواند رویدادهای چند دقیقه گذشته را تغییر دهد، یک شی از هیچ بسازد، طلسم دیگری را تقلید کند یا عملاً هر اثری را که تصور می‌کند ایجاد کند. با این حال، ریخته گری طلسم هزینه قابل توجهی دارد که بین نسخه‌ها متفاوت است. در نسخه 1 و 2 AD&D ، انتخاب بازیگر Wish باعث می‌شود که بازیگر چند سال پیر شود. در نسخه های 3 و 3.5، این طلسم امتیاز تجربه را از بین می‌برد. در نسخه پنجم، استفاده از طلسم برای هر چیزی غیر از تکرار یک طلسم سطح 8 یا پایین‌تر، باعث استرس مخفیانه جدی می‌شود، که باعث تضعیف شدید کستر بین 2 تا 8 روز و 33 درصد احتمال ناتوانی در انجام مجدد Wish می‌شود. اگرچه آرزو از نظر فنی می‌تواند هر آرزویی را برآورده کند، محدودیت‌های مشخصی در مورد آنچه می‌توان بدون نتیجه آرزو کرد وجود دارد. استادان سیاه چال اغلب تشویق می‌شوند تا خواسته‌های بازیکن را تا حد امکان به معنای واقعی کلمه تفسیر کنند، به ویژه برای آرزوهای خودخواهانه یا حریصانه (یا هر آرزوی دیگری که از مرزهای تعیین شده برای آرزوهای "ایمن" فراتر می رود). به عنوان مثال، اگر کسی آرزوی ثروتی به طلا داشته باشد، DM می‌تواند با تصاحب خزانه یک پادشاه محلی، این آرزو را برآورده کند و آرزوکننده را هدف انتقام قرار دهد. یا اگر کسی بخواهد برای همیشه زندگی کند، آنها ممکن است در نهایت در یک فضای فرا بعدی بی زمان به دام بیفتند. بنابراین، آرزوکننده باید در استفاده از طلسم بسیار مراقب باشد.


جادو در سیاه‌چال‌ها و اژدها

 
  • تشکر
Reactions: ZaHRa و YeGaNeH

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
طلسم های الهی:

• درمان زخم‌های سبک: یک طلسم شفابخش اولیه که برای روحانیون، درویدها، باردها، پالادین‌ها و رنجرها در دسترس است. درمان زخم‌های بحرانی یک طلسم شفابخش قوی‌تر است که فقط برای روحانیون، درویدها و باردها در دسترس است. در ویرایش پنجم، تنها یک طلسم Cure زخم وجود دارد که Mass Cure Wounds به سادگی طلسم اصلی را تا حداکثر 6 موجود در شعاع 30 فوت گسترش می‌دهد.

• تشخیص بدی: بازیگر می‌تواند تشخیص دهد که کسی یا چیزی که به آن نگاه می‌کند شیطان است. نسخه‌های دیگری از این طلسم برای اجزای مختلف هم‌ترازی مانند خوب، قانونی و آشفته وجود دارد.

• زنده کردن مردگان: قدرت احیای یک شخصیت متوفی، تا زمانی که بقایای آن‌ها تقریباً کامل باشد و بیش از یک نقطه خاص خراب نشده باشد. در برخی نسخه‌ها، شخصیتی که احیا می‌شود به اندازه کافی امتیاز تجربه را از دست می‌دهد تا آخرین سطح کلاس خود را کاهش دهد. نسخه‌های قوی‌تر این طلسم شامل رستاخیز است که تنها به تکه‌ای از بدن نیاز دارد و رستاخیز واقعی که اصلاً نیازی به بدن ندارد و سال‌ها پس از مرگ شخصیت قابل اجراست.

• معجزه: این معادل الهی است. اساساً از خدای روحانی دعوت می‌کند که معجزه‌ای حماسی انجام دهد، مانند زنده کردن یک ارتش کامل یا برداشتن یک نفرین عظیم. برخلاف آرزو، بسته به معجزه درخواستی، ممکن است هزینه بالایی از امتیاز تجربه داشته باشد یا نباشد. خدای معجزه‌کننده معمولاً نسبت به درخواست‌های پیروانش بیشتر از طلسم آرزو می‌بخشد، اما این می‌تواند بسته به هم‌ترازی خدا و معجزه‌ای که درخواست می‌شود تغییر کند.

• احضار متحد طبیعت: این طلسم دروید می‌تواند یک موجود یا چند موجود ضعیف‌تر را احضار کند. این شبیه به طلسم‌های مخفیانه احضار هیولا (که روحانیون همچنین می‌توانند به عنوان طلسم های الهی انجام دهند) است، و مانند Summon Monster یک نوع از Summon Nature's Ally برای هر سطح طلسم وجود دارد. Summon Nature's Ally با Summon Monster در نوع موجوداتی که می‌تواند احضار کند متفاوت است. بیشتر موجودات موجود حیوانات هستند، اگرچه عناصر عنصری، جانوران جادویی و فی نیز در دسترس هستند. در نسخه پنجم، درویدها، رنجرها و برخی باردها به طلسمی که اکنون به عنوان موجودات جنگلی Conjure Woodland شناخته می‌شود، دسترسی دارند.

• چسبیدن به مارها: به یک روحانی اجازه می‌دهد انبوهی از چوب ها را به مار تبدیل کند.
منبع: ویکی‌پدیا


جادو در سیاه‌چال‌ها و اژدها

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و ZaHRa
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا