خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

دلبر وحشی

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
31/8/23
ارسال ها
16
امتیاز واکنش
156
امتیاز
38
سن
24
زمان حضور
1 روز 22 ساعت 0 دقیقه
نویسنده این موضوع
1. بهترین ماسک خانگی برای جوش ؛ ترکیبی از زردچوبه و عسل!

برای تهیه بهترین ماسک خانگی برای رفع جوش شما باید نصف قاشق چایخوری زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب نمایید و ترکیب بدست آمده را به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید.



زردچوبه به دلیل وجود ترکیبات مختلف در ساختار خود دارای خاصیات ضد التهابی بسیار قدرتمندی می‌باشد و ترکیب شدن این ویژگی با خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی عسل موجب می‌شود تا پوست صورت مقاومت بسیار بیشتری را در برابر جوش‌های صورت از خود نشان دهد و کم‌تر از گذشته در معرض آسیب‌های ناشی از آکنه قرار بگیرد.

2. استفاده از روغن درخت چای برای ساخت ماسک از بین برنده جوش در خانه

روغن درخت چای دارای ترکیبات ضد التهابی و ضد میکروبی بسیار قدرتمند می‌باشد و استفاده از این ماده برای ساخت ماسک صورت می‌تواند مشکل جوش‌های صورت شما را برای همیشه برطرف نماید.



با این حال، این ماده می‌تواند موجب بروز حساسیت در پوست برخی از افراد شود و به همین دلیل، دانشمندان توصیه کرده‌اند که تنها در هر بار استفاده از روغن درخت چای تنها یک تا دو قطره از این ماده را در ساخت ماسک صورت استفاده نمایید و پوست خود را حداکثر پس از 15 تا 30 دقیقه با استفاده از آب ولرم شستشو دهید.

همچنین، شما می‌توانید این روغن را در هنگام آماده کردن ماسک‌های پودری تجاری همچون ماسک کلسیوم بنتونیت به آن‌ها اضافه نمایید و یا اینکه این روغن را با کمی عسل رقیق کنید و سپس از این ماسک صورت برای از بین بردن جوش‌ها و آکنه‌ها استفاده نمایید.

3. ماسک درخانه برای رفع جوش با ترکیب جادویی آلوئه ورا، چای سبز و یا زردچوبه

آلوئه ورا یکی از ترکیبات بسیار خارق‌العاده در رابـ*ـطه با از بین بردن جوش‌ها و آکنه‌های صورت می‌باشد و استفاده از ماسک صورت آلوئه ورا می‌تواند به شما در این زمینه کمک نماید.

این گیاه ضمن برخورداری از ترکیبات ضد التهابی دارای ترکیبات دیگری همچون سولفور و سالیسیلیک اسید نیز می‌باشد و می‌تواند در بازیابی پوست‌های آسیب دیده از جوش و یا آکنه کمک کند.



همچنین، ماسک‌های صورت حاوی آلوئه ورا برای پوست‌های چرب نیز بسیار مناسب هستند و چنانچه شما به دلیل چرب بودن بیش از حد پوست خود قادر به بهره‌مندی از مزایای ماسک‌های صورت نیستید، می‌توانید از این ماسک صورت برای افزایش زیبایی استفاده نمایید.

در افرادی که پوست صورت آن‌ها حساس می‌باشد استفاده از آلوئه ورا می‌تواند زمینه را برای بروز حساسیت‌های آلرژیک فراهم نماید و این افراد می‌توانند از ترکیب آلوئه ورا با چای سبز و یا زردچوبه به عنوان ماسک صورت استفاده نمایند و از مزایای این گیاه شگفت انگیز بهره‌مند شوند. اگر دچار حساسیت های پوستی و یا به فصل های مختلف الرژی دارید، بهترین قرص ضد حساسیت و خارش پوست را مطالعه کنید تا در سریع ترین زمان حساسیت خود را برطرف کنید.

4. ماسک برای از بین بردن جوش های صورت در خانه با استفاده از جو دو سر (بلغور)

جو دو سر یا بلغور یکی از گیاهانی است که در دارای خواص بسیار زیادی می‌باشد و می‌توان از این ماده برای ساخت یک ماسک صورت سالم و بدون عوارض جانبی استفاده کرد.

سبوس جو غنی از ترکیبات مختلفی همچون: ویتامین E، خانواده ویتامین‌های B، مواد معدنی و پروتئین‌ها می‌باشد و این ترکیبات می‌توانند طراوت و شادابی پوست صورت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.



برای ساخت ماسک صورت برای رفع جوش از جو دو سر تنها کافیست تا این ماده غذایی را به میزان کافی بجوشانید و اجازه دهید تا سرد شود و سپس از آن به عنوان ماسک صورت استفاده نمایید. همچنین، شما می‌توانید از مقداری روغن درخت چای و یا زردچوبه نیز برای تقویت خواص ماسک خانگی خود استفاده کنید.

5. ماسک صورت آووکادو و لیمو؛ ماسک فوق العاده برای جوش صورت در منزل

آووکادو به دلیل ترکیبات خود می‌تواند تولید کلاژن در پوست صورت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و به همین دلیل است که از این میوه در ساخت ماسک‌های صورت استفاده می‌شود. برای ساخت ماسک از این میوه شما باید یک برش از آووکادو را با 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب نمایید و عصاره‌ی نصف یک عدد لیمو را به ترکیب بدست آمده اضافه کنید.



شما می‌توانید از این ماسک صورت تنها بر روی نقاط آسیب دیده پوست صورت خود استفاده نمایید و یا اینکه می‌توانید از آن برای شادابی بیشتر تمامی صورت بهره ببرید.

در صورتی که پوست صورت شما حساس می‌باشد می‌توانید از عصاره‌ی لیموی کم‌تری برای ساخت ماسک استفاده کنید و یا اینکه می‌توانید تنها از ترکیب عسل و آووکادو به عنوان ماسک استفاده نمایید. در کل، بهتر است که این ماسک بیش از 15 دقیقه بر روی پوست صورت شما باقی نماند تا احتمال ایجاد شدن حساسیت‌های آلرژیک نسبت به ترکیبات ماسک کم‌تر شود.

6. ماسک قهوه ؛ بهترین ماسک برای رفع جوش


قهوه همچون سایر ترکیبات ذکر شده دارای مواد ضد التهابی بسیاری می‌باشد و می‌تواند در از بین بردن قرمزی و تورم جوش‌های صورت به زیباجویان کمک کند. برای ساخت ماسک صورت با استفاده از قهوه شما به یک پیمانه شیر، نصف پیمانه قهوه آسیاب شده، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری عصاره لیمو نیاز دارید.

پس از ترکیب کردن این مواد باید از مخلوط بدست آمده برای ماساژ پوست صورت به شکل دورانی و به مدت 20 دقیقه استفاده نمایید تا سلول‌های مرده و ضعیف از سطح پوست جدا شوند و طراوت و زیبایی پوست شما افزایش یابد.



منبع: نمناک:boredb:


بهترین مواد برای رفع جوش صورت:>

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا