- عضویت
- 31/3/22
- ارسال ها
- 1,106
- امتیاز واکنش
- 5,459
- امتیاز
- 283
- محل سکونت
- کنج اتاق:)
- زمان حضور
- 25 روز 12 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
بدون تردید پوشش اسلامى براى زنان, از ضروریات دین مقدس اسلام است, چنان که آیات متعددى از قرآن بر این مطلب دلالت دارند.(1) از طرفى مسإله حجاب یکى از جنجالى ترین مسائل دنیاى دیروز و امروز است, به ویژه طرفداران اعلامیه حقوق بشر, که با عنوان کردن ((تساوى حقوق زن و مرد)), پوشش را براى زن دست و پاگیر دانسته, و آن را برخلاف آزادى قلمداد و به عنوان حمایت از حقوق زن, مطرح مى نمایند, این مسإله را بسیار حساس نموده است, در صورتى که پوشش اسلامى را باید در مجموع ابعادش مورد تجزیه و تحلیل قرار داد, که با توجه به مجموع, به نفع زن و جامعه است, و نه تنها دست و پا گیر نیست و تضادى با آزادى ندارد, بلکه زنان در عین حفظ پوشش اسلامى, مى توانند برترین فعالیت هاى اجتماعى را داشته باشند, و در چارچوب آزادىهاى صحیح و مقبول, از حق آزادى خود بهره مند گردند, زیرا حجاب در اسلام به معناى پرده نشینى نیست, بلکه به معناى پوششى معقول براى جلوگیرى از فساد, و حفظ کرامت زن است, و ما امروز در جمهورى اسلامى ایران مى بینیم که زنان در همه صحنه ها و عرصه ها, از مجلس قانون گذارى گرفته تا آموزش و پرورش و بیمارستان ها و ادارات, مى توانند در چهارچوب حفظ پوشش اسلامى, به کار و تلاش بپردازند, بى آن که حجاب اسلامى براى تلاش هاى آنان, مشکلى ایجاد کند, و حق آزادى صحیح آنها را تضییع نماید.
استاد شهید علا مه مطهرى مى نویسد: ((وظیفه پوششى که اسلام براى زنان مقرر کرده است, به این معنى نیست که آنها از خانه بیرون نروند, زندانى کردن و حبس زن در اسلام مطرح نیست... پوشش زن در اسلام این است که زن در معاشرت خود با مردان, بدن و موى خود را بپوشاند, و به جلوه گرى و خودنمایى نپردازد, آیات مربوطه همین معنى را ذکر مى کند, و فتواى فقهإ هم موید همین مطلب است)).(2)
و در فراز دیگر مى نویسد: ((حجاب در اسلام از یک مسإله کلى تر و اساسى ترى ریشه مى گیرد, و آن این است که اسلام مى خواهد انواع التذاذهاى جنسى, چه بصرى و لمسى و چه نوع دیگر به محیط خانوادگى و در کادر ازدواج قانونى, اختصاص یابد, اجتماع منحصرا براى کار و فعالیت باشد, برخلاف سیستم غربى عصر حاضر, که کار و فعالیت را با لـ*ـذت جویى هاى جنسى به هم مىآمیزد, اسلام مى خواهد این دو محیط را کاملا از یکدیگر تفکیک کند)).(3)
علا مه اقبال لاهورى در اشعار نغز خود در این رابـ*ـطه, چنین مى سراید:
شرق را از خود برد تقلید غرب
باید این اقوام را تنقید غرب
قوت مغرب نه از چنگ و رباب
نى زرقص دختران بى حجاب
نى زسحر ساحران لاله روست
نى زعریان ساق و نى از قطع موست
قوت افرنگ از علم و فن است
از همین آتش چراغش روشن است
علم و فن را اى جوان شوخ و شنگ
مغز مى باید نه ملبوس فرنگ
استاد شهید علا مه مطهرى مى نویسد: ((وظیفه پوششى که اسلام براى زنان مقرر کرده است, به این معنى نیست که آنها از خانه بیرون نروند, زندانى کردن و حبس زن در اسلام مطرح نیست... پوشش زن در اسلام این است که زن در معاشرت خود با مردان, بدن و موى خود را بپوشاند, و به جلوه گرى و خودنمایى نپردازد, آیات مربوطه همین معنى را ذکر مى کند, و فتواى فقهإ هم موید همین مطلب است)).(2)
و در فراز دیگر مى نویسد: ((حجاب در اسلام از یک مسإله کلى تر و اساسى ترى ریشه مى گیرد, و آن این است که اسلام مى خواهد انواع التذاذهاى جنسى, چه بصرى و لمسى و چه نوع دیگر به محیط خانوادگى و در کادر ازدواج قانونى, اختصاص یابد, اجتماع منحصرا براى کار و فعالیت باشد, برخلاف سیستم غربى عصر حاضر, که کار و فعالیت را با لـ*ـذت جویى هاى جنسى به هم مىآمیزد, اسلام مى خواهد این دو محیط را کاملا از یکدیگر تفکیک کند)).(3)
علا مه اقبال لاهورى در اشعار نغز خود در این رابـ*ـطه, چنین مى سراید:
شرق را از خود برد تقلید غرب
باید این اقوام را تنقید غرب
قوت مغرب نه از چنگ و رباب
نى زرقص دختران بى حجاب
نى زسحر ساحران لاله روست
نى زعریان ساق و نى از قطع موست
قوت افرنگ از علم و فن است
از همین آتش چراغش روشن است
علم و فن را اى جوان شوخ و شنگ
مغز مى باید نه ملبوس فرنگ
مساله حجاب در سیره حضرت زهرا (س)
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com