خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

melina43

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
14/6/23
ارسال ها
43
امتیاز واکنش
445
امتیاز
78
سن
13
محل سکونت
از شهر امید و تخیل
زمان حضور
3 روز 17 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
چند نکته‌ی حیاتی برای سلامت دندان‌ها

✨نخ دندان کشیدن
✨مسواک زدن
✨استفاده از شوینده‌های دهان
✨تعویض مسواک
✨نوشیدن آب کافی
✨نخوردن شیرینی‌جات و میوه‌ی خشک، آبنبات،چیپس و پفک.
✨نساییدن دندان‌ها به هم
یک روتین بهینه برای سلامت دندان خود داشته باشید.

حتما حتما دندان های خود را با یک مسواک نرم حداقل روزی دو بار برای کم کم دو دقیقه شست و شو دهید. شما باید این کار را اولا بلافاصله بعد از بیدار شدن در صبح و دوما دقیقا قبل از خوابیدن در شب ها انجام دهید. در هنگام مسواک زدن، مطمئن شوید برای هر یک از چهار بخش دندان هایتان زمان برابری می گذارید و جلو و پشت هر دندان را تمیز میکنید. همیشه دندان های خود را با یک حرکت دایره ای مسواک کنید.

نکته ی اضافی: مسواک های برقی بسیار خوب هستند چرا که معمولا دارای تایمر هستند ول اگر هم که مسواک عادی دارید بهتر است از یک تایمر استفاده کنید.




۲٫ به طور منظم مسواک خود را تعویض کنید.

بسیاری از مردم فراموش می کنند که مسواک خود را تعویض کنند. باید حداقل هر سه ماه یا بعد از هربار مریض شدن مسواک خود را تعویض کنید. اگر مسواکتان کهنه به نظر می رسد، هر چه زودتر مسواکی جدید تهیه کنید. یک مسواک پوسیده یا قدیمی دندان هایتان را درست تمیز نمیکند و احتمال مشکلاتی از قبیل جرم دندانی را زیاد میکند.



۳٫ نخ دندان کشیدن برای سلامت دندان اجباریست!!

کشیدن نخ دندان پلاک و ذرات غذایی که در میان دندان ها جمع شده را از بین میبرد. اگر این ذرات همانجا بماند در طول شب تعداد باکتری های داخل دندان شما بسیار بیشتر میشود. کشیدن نخ دندان در شب برای بسیاری از مردم کافیست، ولی اگر شما پتانسیل گرفتن امراض لثه دارید و یا از دخانیات استفاده می کنید، ما پیشنهاد میکنیم که دوبار در روز نخ دندان بکشید.


چند نکته‌ی حیاتی برای سلامت دندان‌ها

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
  • جذاب
Reactions: Matiᴎɐ✼ و (SINA)

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,113
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
استفاده از شوینده ی دهان

شوینده ی دهان که به فلوراید نیز معروف است، مایعی است که دندان ها، لثه ها و دهان شما را شست و شو می دهد. معمولا دارای یک ضدعفونی کننده بوده که باکتری های مضر را که ممکن است میان دندان ها و روی زبان شما موجود باشد را پاکسازی میکند.

استفاده از شوینده دوبار در روز به کاهش پلاک، کاهش بوی بد دهان و کاهش پوسیدگی دندانی کمک میکند. علاوه بر این، لثه های شما را از بیماری ها مصون نگه میدارد.






۵٫ به مقدار کافی آب بنوشید

نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز به سلامت کلی ما کمک زیادی میکند. معمولا برای یک فرد بالغ نوشیدن ۱٫۵ لیتر آب در طول روز واجب است. آب ماده ی تشکیل دهنده ی اصلی در بزاق شما میباشد که وظیفه ی مبارزه با باکتری های داخل دهان شما را دارد. همچنین با خاصیت اسیدی دهان که باعث پوسیدگی دندان میشود را از بین میبرد و تکه های غذای اضافی را از دهان پاکسازی میکند.

به علاوه، آب بافت نرم دهان شما را مرطوب نگه میدارد و از بوی بد دهان جلوگیری میکند.



۶٫ از ساییدگی دندان ها غافل نشوید

ساییدگی دندان ها می تواند حاصل استرس، عصبانیت، تمرکز کردن و یا نگرانی باشد. بسیاری از مردم در هنگام خواب دندان هایشان را به یکدیگر می سایند و متوجه این اتفاق نیز نمیشوند. اگر دچار زبری در مینای دندان، افزایش حساسیت دندانی، یا پارگی در بافت لپ هایتان شده اید، احتمال اینکه در هنگام خواب دندان هایتان را به یکدیگر می سایید زیاد است.



هرچند دندانپزشک نمیتواند جلوی ساییدن دندان هایتان را بگیرد، میتواند برای شما یک محافظ دندان مخصوص درست کند تا در هنگام خواب استفاده کنید. این وسیله از ساییده شدن دندان هایتان جلوگیری میکند. در اکثر مواقع محافظ تنها از اثرات آن جلوگیری میکند و به طور کامل این عادت را برطرف نمیکند.
نکاتی در مورد تغذیه و سبک زندگی برای سلامت دندان

خوردن زیاد شیرینی جات و اسنک هایی از قبیل آبنبات ها، نوشیدنی های شکردار، بیسکوییت ها، چیپس و پفک و حتی میوه ی خشک شده می تواند باعث حمله ی اسیدی به مینای دندان شود. غذاهای شیرینی که چسبنده هستند زمان بیشتری برای پاکسازی میبرند و در نتیجه احتمال پوسیدگی را افزایش می دهند. به یاد داشته باشید که مقدار زیادی آب بعد از مصرف اینگونه اغذیه بنوشید و در صورت امکان مسواک بزنید. جویدن آدامس فاقد شکر به تولید بزاق و پاکسازی باقیمانده های این مواد کمک میکند.



در کل، سعی در کاهش استفاده از غذاهای شیرین و چسبنده و یا چرب و شور داشته باشید چرا که میتوانند دلیل اصلی شکلات دندانی شما و اطرافیان شما باشند.
منبع: دلنوا


چند نکته‌ی حیاتی برای سلامت دندان‌ها

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼ و *NiLOOFaR*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا