- عضویت
- 25/3/23
- ارسال ها
- 1,183
- امتیاز واکنش
- 3,115
- امتیاز
- 223
- محل سکونت
- دنیا خیالپردازی + Overthink
- زمان حضور
- 59 روز 7 ساعت 48 دقیقه
نویسنده این موضوع
فیلم «نمایش» (Showing Up) جدیدترین اثر «کلی رایکارد» با بازی بازیگرانی چون «میشل ویلیامز» که چندمین همکاری این بازیگر مطرح هالیوود با کلی رایکارد میباشد. همچنین «هانگ چائو» بازیگری تایلندی اخیراً مطرح شده که در سال ۲۰۲۲ در سه فیلم بولد شده آمریکایی («نهنگ» و «منو» و «نمایش») به نقش آفرینی پرداخته است نیز در این فیلم حضور دارد که البته درباره این بازیگر موردی که قابل توجه میباشد فستیوالپسند بودن فیلمهای بازی شده وی میباشد که گویا برخی کمپانیهای فیلمسازی بازیگر مهاجرِ (اقلیت) شرقی خود برای برخی آثارِ بهخصوصشان را پیدا کردهاند که البته میبایست گفت که خوشبختانه «هانگ چائو» خود را بازیگر با استعدادی نشان داده است.
همچنین از دیگر بازیگران این فیلم میتوان به «جاد هیرش»، «ماریان پلانکت» و «جان ماگارو» اشاره کرد. فیلم «نمایش» با عنوان جالب توجهش که بعدتر به آن اشاره خواهیم کرد که از فرط اتمسفر توخالی فیلم، عنوان طنزآمیزی نیز محسوب میشود، درباره یک محیط هنری با محوریت صنایع دستی میباشد که محوریت آن حول یک زن تنها با نام «لیزی» (با بازی میشل ویلیامز) میگردد که خود را برای نمایش گالری صنایع دستیاش آماده میکند.
در این فیلم با خانوادهی «لیزی» نیز آشنا میشویم که البته به علت “نمایشی بودن معکوس” (نمایش ندادن حقیقی) در این فیلم صرفاً این آشنایی ما در این حد است که چند موجود با مشخصات ظاهریِ یک آدمیزاد میبینیم و فیلمساز محترم انتظار دارد این موجودات شبهانسان را به عنوان اعضای خانواده «لیزی» (پدر، مادر و برادرش) قبول و باور کنیم.
در واقع اگر این فیلم را تا پایان به نظاره نشسته باشید البته اگر تا اواسط فیلم بارها حواستان پرت نشده باشد، به حتم پس از اتمامش از خودتان خواهید پرسید که این فیلم اصلا چه بود؟ درصدد نمایش چه چیز بود؟ حتی برخی میمهای معروفِ تعجب نیز در آن لحظه به خوبی میتواند بیانگر حالات ما پس از تماشای این فیلم باشد.
فیلمی که عنوانش «نمایش» است اما در طول تایم خود عملاً هیچ چیز را «نمایش» نمیدهد. کاراکتر اصلی یعنی «لیزی» (میشل ویلیامز) در طول فیلم چه دغدغهای دراماتیک شدهای دارد؟ مثلا یکی از مهمترین دغدغههای او آب گرم خانهاش هست! دغدغهای که بارها به روی همسایه و صاحبخانهاش «جو» (هانگ چائو) میآورد اما حتی یکبار «لیزی» را نیازمند به آب و شستشو ندیدیم و فقط حرفش را به میان آورد. جدای از این دقت کنید درباب دغدغهداشتن درباره چه چیزی داریم صحبت به میان میآوریم؟ آب گرم آن هم صرفاً یک وجه شنیداری و دیالوگی، همین.
اما درباب دیگر دغدغههایی که فیلمنامه به «لیزی» نسبت میدهد، یکی مهمانهای پلاسشده در خانه پدرش هست که آن را هم صرفاً در حد یک مکالمه کوتاه با پدر میبینیم، بعد یک کبوتر به میان میآید که ابداً نسبت «لیزی» با این پرنده هیچ محدودهی شناختی خاصی برای مخاطب به همراه ندارد و قابل لمس و دراماتیزه شدن نیست.
همچنین از دیگر بازیگران این فیلم میتوان به «جاد هیرش»، «ماریان پلانکت» و «جان ماگارو» اشاره کرد. فیلم «نمایش» با عنوان جالب توجهش که بعدتر به آن اشاره خواهیم کرد که از فرط اتمسفر توخالی فیلم، عنوان طنزآمیزی نیز محسوب میشود، درباره یک محیط هنری با محوریت صنایع دستی میباشد که محوریت آن حول یک زن تنها با نام «لیزی» (با بازی میشل ویلیامز) میگردد که خود را برای نمایش گالری صنایع دستیاش آماده میکند.
در این فیلم با خانوادهی «لیزی» نیز آشنا میشویم که البته به علت “نمایشی بودن معکوس” (نمایش ندادن حقیقی) در این فیلم صرفاً این آشنایی ما در این حد است که چند موجود با مشخصات ظاهریِ یک آدمیزاد میبینیم و فیلمساز محترم انتظار دارد این موجودات شبهانسان را به عنوان اعضای خانواده «لیزی» (پدر، مادر و برادرش) قبول و باور کنیم.
در واقع اگر این فیلم را تا پایان به نظاره نشسته باشید البته اگر تا اواسط فیلم بارها حواستان پرت نشده باشد، به حتم پس از اتمامش از خودتان خواهید پرسید که این فیلم اصلا چه بود؟ درصدد نمایش چه چیز بود؟ حتی برخی میمهای معروفِ تعجب نیز در آن لحظه به خوبی میتواند بیانگر حالات ما پس از تماشای این فیلم باشد.
فیلمی که عنوانش «نمایش» است اما در طول تایم خود عملاً هیچ چیز را «نمایش» نمیدهد. کاراکتر اصلی یعنی «لیزی» (میشل ویلیامز) در طول فیلم چه دغدغهای دراماتیک شدهای دارد؟ مثلا یکی از مهمترین دغدغههای او آب گرم خانهاش هست! دغدغهای که بارها به روی همسایه و صاحبخانهاش «جو» (هانگ چائو) میآورد اما حتی یکبار «لیزی» را نیازمند به آب و شستشو ندیدیم و فقط حرفش را به میان آورد. جدای از این دقت کنید درباب دغدغهداشتن درباره چه چیزی داریم صحبت به میان میآوریم؟ آب گرم آن هم صرفاً یک وجه شنیداری و دیالوگی، همین.
اما درباب دیگر دغدغههایی که فیلمنامه به «لیزی» نسبت میدهد، یکی مهمانهای پلاسشده در خانه پدرش هست که آن را هم صرفاً در حد یک مکالمه کوتاه با پدر میبینیم، بعد یک کبوتر به میان میآید که ابداً نسبت «لیزی» با این پرنده هیچ محدودهی شناختی خاصی برای مخاطب به همراه ندارد و قابل لمس و دراماتیزه شدن نیست.
نقد فیلم Showing Up
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com