خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,941
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 16 ساعت 15 دقیقه
نویسنده این موضوع
با آداب کسب و کار در تایلند آشنا شوید.

بر خلاف روزهای دیرینی که کشور تایلند جنگ های زیادی به خود دیده، امروزه یکی از امن ترین کشورها در قاره آسیا به حساب می آید. همین دلیل سرمایه گذاران، تجار و جهانگردان زیادی را مجذوب کشور تایلند کرده است. تایلندی ها، بسیار مردم خونگرم و مهمان نوازی هستند، در بین آنها خانواده جایگاه بسیار والایی دارد. به عنوان مثال در تایلند مادر سمبل عشق، فداکاری و مهربانی است.
در خصوص کسب و کار در تایلند، نباید انتظار داشت که یک رابـ*ـطه کاری با تایلندی ‌ها به سرعت پیش برود. تایلندی ‌ها زمان زیادی را صرف شناخت شما خواهند کرد. ارتباطات کاری آنها همیشه رسمی است و در این میان کاربرد زبان بدن از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است. احترام به جایگاه و سن در جامعه تایلندی، ضروری و لازم است. بزرگ‌ ترین فرد در هر گروه فرد ارشد به حساب می آید و بایستی با احترام با او برخورد شود. به دلیل اهمیت تایلندی‌ ها به احترام و ادب، اغلب نه گفتن برای آنها بسیار دشوار است؛ بنابراین به هر نوع علامت منفی در زبان بدن آنها باید توجه کنید. گرچه امکان دارد پوشش تایلندی ‌ها برای بعضی از غربی ‌ها به نظر محافظه‌کارانه بیاید، اما مردم تایلند به طور کلی بسیار خونسرد هستند و اگر یک فرد خارجی آداب تایلندی را رعایت نکند، کمتر و به ندرت به آنها برخواهد خورد. گرچه بهتر است شما با برخی آداب و رسوم ساده آنها آشنا باشید و از برخی کارها یا نظرها اجتناب کنید.


آداب و رسوم کسب و کار در تایلند

 
  • تشکر
Reactions: (SINA)

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,941
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 16 ساعت 15 دقیقه
نویسنده این موضوع
به دلیل دشواری رفت و آمد در شهرهای بزرگ تایلند بسیاری از مدیران اجرایی خارجی تمایلی به برنامه‌ ریزی بیش از دو جلسه در روز ندارند. ترافیک در بانکوک یکی از شهرهای محبوب گردشگری تایلند بسیار زیاد است، به طوری که تعداد زیادی از تایلندی ‌ها جلسات را از ماشین ‌هایشان از طریق تلفن ‌های همراه، لپ‌تاپ ‌ها و دستگاه‌ های فکس مدیریت می‌ کنند. اگر می‌ خواهید از ترافیک بسیار زیاد بانکوک دوری کنید، می‌ توانید عبور و مرور خود را با قایق از راه کانال های آبی انجام دهید.

در تایلند از چه چیزی دوری کنید

از هرگونه نظر منفی در مورد کشور تایلند و پادشاه آن باید به شدت اجتناب شود. اگر به تایلند و پادشاه آن توهین کنید هیچ گونه شانسی را در ایجاد روابط خوب با تایلندی ‌ها نخواهید داشت و حتی ممکن است تا پای مراجع قضایی نیز پیش بروید.
در این کشور بسیار عمل معمول و رایجی است که هنگام ورود به خانه‌ تایلندی ‌ها، کفش ها‌تان را درآورید. مردم تایلند در مورد پاکیزگی بسیار حساس هستند و پوشیدن کفش در منزل چندان مورد قبول آنها نیست.

آداب تجارت

مردم تایلند ترجیح می ‌دهند پیش از بحث و گفتگو در خصوص کسب و کار، روابط شخصی ایجاد کنند. پیش از اتخاذ هر تصمیمی و در بسیاری از سطوح مسائل نیاز به بحث چندباره خواهد داشت. بنابراین پیش از آغاز هر چیزی، چند جلسه ترتیب داده خواهد شد. اولین جلسات اغلب در طول زمان ناهار شکل خواهند گرفت و سرگرمی بخشی از پیش روی روابط کسب و کار است. زبان بدن در ارتباط برقرار کردن تایلندی ‌ها مهم است و احترام و ادب باید همیشه نشان داده شود. توجه به زبان بدن و پاسخ های غیر مستقیم در راستای جلوگیری از پریشانی و سوء تفاهم کمک قابل توجهی خواهد کرد.


آداب و رسوم کسب و کار در تایلند

 
  • تشکر
Reactions: (SINA)

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,941
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 16 ساعت 15 دقیقه
نویسنده این موضوع
قرار ملاقات‌ برای تمامی جلسات باید از قبل ترتیب داده شود. ایده بسیار خوبی است که جزئیات جلسه را از روز قبل برنامه ریزی کنید. با سر وقت رسیدن به جلسه، احترام خود را نشان خواهید داد، در جلسان از افراد خارجی و همچنین تایلندی انتظار می‌رود به موقع به جلسه برسند. حضور به موقع در یک جلسه برای تاثیرگذاری مؤثر آن ضروری است. زمانی که وارد اتاق می ‌شوید از شما دعوت خواهد شد تا بنشینید و فردی که با او وقت ملاقات دارید به شما نشان خواهد داد که کجا می‌توانید بنشینید. باید تا زمانی که این اتفاق می‌افتد در جای خود بایستید. بعد از معرفی اولیه به فرد تایلندی، باید کارت ویزیت خود را با دست راست و بالاترین و ارشدترین فرد حاضر در اتاق تحویل دهید. یک طرف کارت شما باید شامل اطلاعات به زبان تایلندی باشد. برای خواندن کارت ویزیت طرف تایلندی وقت بگذارید و نظر مودبانه‌ای در خصوص آن بدهید. زبان کسب و کار در این کشور، تایلندی است. گرچه بعضی از شرکت ‌های بین‌المللی هستند که از زبان انگلیسی برای بیشتر کسب و کارهایشان استفاده می‌ کنند.

پوشش ظاهری در تایلند

ظاهر برای مردم تایلند بسیار مهم است. نحوه پوشش در تایلند محافظه‌کارانه است. مردان در محیط کار کت و شلوار مشکی با پیراهن سفید می ‌پوشند. با شیوه لباس پوشیدن خود از سوی تایلندی‌ ها مورد قضاوت قرار خواهید گرفت؛ بنابراین باید کفش‌ های شما تمیز باشد و برای محل کار و جلسات لباس هایتان را هوشیارانه گزینش کنید.

منبع: الی گشت


آداب و رسوم کسب و کار در تایلند

 
  • تشویق
Reactions: (SINA)
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا