خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Sotøødeh

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/9/22
ارسال ها
342
امتیاز واکنش
986
امتیاز
203
زمان حضور
13 روز 12 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
تالار آئینه
در دوران قاجار خانواده ای فرهیخته و هنرمند به نام “غفاری” در نزدیکی کاشان سکنی داشتند، در این خانواده، فرزندی به نام “محمد” به دنیا آمد که امروزمایه فخر و مباهات سرزمین خویش است و آثار وی را در موزه های مختلف مشاهده می کنیم. محمد غفاری مشهور به “کمال الملک” در سال ۱۲۲۷ هجری شمسی به دنیا آمد، وی در دوازده سالگی برای تحصیل در مدرسه دارالفنون به تهران آمد، نشانه های یک هنرمند بزرگ در وجود محمد آشکار بود و با کشیدن تصویر مدیر مدرسه، ناصرالدین شاه قاجار را شیفته ی خود کرد. در سن ۳۴ سالگی به “نقاش باشی” ملقب گشت و چندی بعد لقب کمال الملک از طرف ناصرالدین شاه به او داده شد.کمال الملک پس از مرگ ناصرالدین شاه به اروپا می رود به تمرین نقاشی از روی آثار نقاشان برجسته اروپایی می پردازد. وی در دوران مظفرالدین شاه به ایران باز میگردد و پس از چندی عازم کربلا می شود. حمدغفاری، با دستور شاه وقت ایران به میهن برمیگردد و آثار ارزشمند دیگری را در سرزمین خود و با توجه به تجربیات و مهارت های خود خلق می کند. تاسیس مدرسه صنایع مستظرفه در سال ۱۲۹۸ هجری شمسی توسط وی صورت گرفت و محمد به آرزوی دیرینه خود رسید. در اواخر عمر به نیشابور رفت و در سال ۱۳۱۹هجری شمسی در سن ۹۵ سالگی دیده از جهان بربست.


نقاشی تالار آئینه

 

Sotøødeh

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/9/22
ارسال ها
342
امتیاز واکنش
986
امتیاز
203
زمان حضور
13 روز 12 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
این هنرمند شهیر، تابلویی معروف به نام "تالار آینه" دارد که تصویر یکی از اتاق های کاخ گلستان و تصویر ناصرالدین شاه را یه نمایش می گذارد. این تابلو ده سال پس از ساخت این تالار، گشیده شده، در وی برای حلق این اثر بدیع، هفت سال زمان گذاشت تا نقشی واقعی از آیینه کاری ها، انعکاس نورهای روی فرش، پرده ها و چلچراغ ها را به زیبایی هر چه تمام تر نمایش دهد. این نقاشی را هنرمند چیره دست قاجاری سرزمینمان، طوری کشیده که این اتاق وسیع تر و با شکوه تر از واقعیت به نظر برسد. در تابلوی "تالارآینه" ناصرالدین شاه، در مرکز برروی صندلی نشسته و نظاره گر فضای بیرون پنجره است.

ساخت این تالار در کاخ گلستان به دستور صنیع الملک در سال 1253شمسی صورت گرفت. تالاری با سه ارسی بزرگ که از سمت جنوب رو به باغ گلستان است.
این نقاشی معروف ترین نقاش ایرانی کمال الملک است که این نقاش یکی از معروف ترین نقاشان ایران بوده است
تاریخ خلق اثر: ۱۲۷۰ هجری شمسی
تکنیک: نقاشی رنگ روغن
محل نگهداری: تالار سلام کاخ گلستان، تهران
منبع: کارناوال


نقاشی تالار آئینه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا