- عضویت
- 25/3/23
- ارسال ها
- 1,183
- امتیاز واکنش
- 3,115
- امتیاز
- 223
- محل سکونت
- دنیا خیالپردازی + Overthink
- زمان حضور
- 59 روز 7 ساعت 48 دقیقه
نویسنده این موضوع
جادوی رنسانس تجدید حیات در انواع هنرهای جادویی هرمتیک و نوافلاطونی بود که همراه با اومانیسم رنسانس در قرنهای 15 و 16 میلادی پدید آمد. این هنرهای جادویی (به نام artes magicae) به هفت نوع تقسیم میشدند.
عدم اطمینان زیادی در تمایز اعمال خرافات، غیبت، و دانش علمی کاملاً صحیح یا مناسک دینی وجود داشت. تنشهای فکری و معنوی در جنون جادوگران در اوایل مدرن فوران کرد و با آشفتگی اصلاحات پروتستانی، به ویژه در آلمان، انگلستان و اسکاتلند، بیشتر تقویت شد.
تاریخ
هم بورژوازی و هم اشراف در قرن پانزدهم و شانزدهم شیفتگی زیادی نسبت به هفت هنر جادویی نشان دادند که با انتساب آنها به منابع عربی، یهودی، رومی و مصری جذابیت عجیبی داشت. عدم اطمینان زیادی در تمایز اعمال خرافات بیهوده، غیبت کفرآمیز، و دانش علمی کاملاً صحیح یا مناسک دینی وجود داشت. تنشهای فکری و معنوی در جنون جادوگران مدرن اولیه فوران کرد که با آشفتگی های اصلاحات پروتستانی، به ویژه در آلمان، انگلستان و اسکاتلند، بیشتر تقویت شد. مردم در این زمان دریافتند که وجود جادو چیزی است که میتواند به سوالاتی که نمیتوانند از طریق علم توضیح دهند پاسخ دهد. به نظر آنها این نشان میدهد که در حالی که علم ممکن است عقل را توضیح دهد، جادو میتواند "بیدلیل" را توضیح دهد.
اواخر قرون وسطی تا اوایل رنسانس
جورجیوس جمیستوس پلتو
جورجیوس جمیستوس پلتو ( حدود 1355 / 1360 - 1452 / 1454) دانشمند یونانی و یکی از مشهورترین فیلسوفان اواخر دوران بیزانس بود. او یکی از پیشگامان اصلی احیای دانش یونانی در اروپای غربی بود. همانطور که در آخرین اثر ادبی خود، نوموی یا کتاب قوانین، که فقط در میان دوستان نزدیکش منتشر شد، آشکار شد، او مسیحیت را رد کرد و به نفع بازگشت به پرستش خدایان کلاسیک یونانی، آمیخته با خرد باستانی مبتنی بر زرتشت و مغان بود. پلتون همچنین ممکن است منبع سیستم جادوی طبیعی فیچینو اورفیک باشد.
عدم اطمینان زیادی در تمایز اعمال خرافات، غیبت، و دانش علمی کاملاً صحیح یا مناسک دینی وجود داشت. تنشهای فکری و معنوی در جنون جادوگران در اوایل مدرن فوران کرد و با آشفتگی اصلاحات پروتستانی، به ویژه در آلمان، انگلستان و اسکاتلند، بیشتر تقویت شد.
تاریخ
هم بورژوازی و هم اشراف در قرن پانزدهم و شانزدهم شیفتگی زیادی نسبت به هفت هنر جادویی نشان دادند که با انتساب آنها به منابع عربی، یهودی، رومی و مصری جذابیت عجیبی داشت. عدم اطمینان زیادی در تمایز اعمال خرافات بیهوده، غیبت کفرآمیز، و دانش علمی کاملاً صحیح یا مناسک دینی وجود داشت. تنشهای فکری و معنوی در جنون جادوگران مدرن اولیه فوران کرد که با آشفتگی های اصلاحات پروتستانی، به ویژه در آلمان، انگلستان و اسکاتلند، بیشتر تقویت شد. مردم در این زمان دریافتند که وجود جادو چیزی است که میتواند به سوالاتی که نمیتوانند از طریق علم توضیح دهند پاسخ دهد. به نظر آنها این نشان میدهد که در حالی که علم ممکن است عقل را توضیح دهد، جادو میتواند "بیدلیل" را توضیح دهد.
اواخر قرون وسطی تا اوایل رنسانس
جورجیوس جمیستوس پلتو
جورجیوس جمیستوس پلتو ( حدود 1355 / 1360 - 1452 / 1454) دانشمند یونانی و یکی از مشهورترین فیلسوفان اواخر دوران بیزانس بود. او یکی از پیشگامان اصلی احیای دانش یونانی در اروپای غربی بود. همانطور که در آخرین اثر ادبی خود، نوموی یا کتاب قوانین، که فقط در میان دوستان نزدیکش منتشر شد، آشکار شد، او مسیحیت را رد کرد و به نفع بازگشت به پرستش خدایان کلاسیک یونانی، آمیخته با خرد باستانی مبتنی بر زرتشت و مغان بود. پلتون همچنین ممکن است منبع سیستم جادوی طبیعی فیچینو اورفیک باشد.
جادوی رنسانس
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com