خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,013
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
گروه صنعت و معدن- اعمال سـ*ـیاست‌های توسعه صنعتی و نادیده گرفتن توان بخش کشاورزی در سال‌های اخیر از یک سو و گرایش به واردات به منظور تامین نیاز داخلی از سوی دیگر موجب شد تا این بخش با رکود مواجه شود. روش در پیش گرفته در حالی است که پیش از این کشورهای توسعه‌یافته سـ*ـیاست توسعه صنعتی را در دستور کار خود قرار داده بودند، اما با رکود بخش کشاورزی ناچار به تغییر این سـ*ـیاست شدند. براساس گزارش بانک جهانی تبعیض علیه کشاورزی به واسطه سـ*ـیاست‌های اقتصادی کلان ، قیمتی و تجاری و نیز جهت‌گیری شهری ،تخصیص سرمایه‌گذاری بخش عمومی و عدم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از جمله عوامل اخلال در بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

راهکارهای توسعه بخش کشاورزی

گروه صنعت و معدن- اعمال سـ*ـیاست‌های توسعه صنعتی و نادیده گرفتن توان بخش کشاورزی در سال‌های اخیر از یک سو و گرایش به واردات به منظور تامین نیاز داخلی از سوی دیگر موجب شد تا این بخش با رکود مواجه شود. روش در پیش گرفته در حالی است که پیش از این کشورهای توسعه‌یافته سـ*ـیاست توسعه صنعتی را در دستور کار خود قرار داده بودند، اما با رکود بخش کشاورزی ناچار به تغییر این سـ*ـیاست شدند. براساس گزارش بانک جهانی تبعیض علیه کشاورزی به واسطه سـ*ـیاست‌های اقتصادی کلان ، قیمتی و تجاری و نیز جهت‌گیری شهری ،تخصیص سرمایه‌گذاری بخش عمومی و عدم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از جمله عوامل اخلال در بخش کشاورزی محسوب می‌شود. یکی دیگر از سـ*ـیاست‌هایی که منجر به تبعیض علیه بخش کشاورزی در کشورهای در حال توسعه به‌ویژه ایران و کشورهای آمریکای لاتین شده است، تداوم توسعه صنعتی از طریق جایگزین واردات و اتخاذ نامناسب این راهبرد بوده است.

سـ*ـیاست یکجانبه‌گرایانه جایگزینی واردات در کشورهای در حال توسعه در سال‌های گذشته دیگر موردی است که کارشناسان این بخش از آن به عنوان عامل عقب‌ماندگی بخش کشاورزی یاد می‌کنند. از سوی دیگر بانک جهانی در گزارش توسعه جهانی خود با مطلبی تحت عنوان توانمندی توسعه کشاورزی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرده که رشد کندتر بخش کشاورزی ناشی از جهت‌گیری سـ*ـیاست‌های کلان و بخشی کشورها علیه کشاورزی بوده است. تبعیض علیه کشاورزی به واسطه سـ*ـیاست‌های اقتصادی کلان ، قیمتی و تجاری و نیز جهت‌گیری شهری تخصیص سرمایه‌گذاری بخش عمومی و عدم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از دیگر عوامل اخلال در کارکرد بخش کشاورزی ذکر شده‌اند. مشکلاتی که موجب شد تا در سال‌های اخیر بیشتر کشورهای در حال توسعه سـ*ـیاست‌های اقتصادی کلان را به صورت پایه‌ای بهبود ببخشندو سوگیری خود علیه کشاورزی را کاهش دهند. در این خصوص دفتر مطالعات زیر بنایی مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در گزارشی با عنوان «بررسی تاثیر کشاورزی بر توسعه‌یافتگی و امنیت ملی» به مشکلات بخش کشاورزی پرداخته که در ادامه می‌آید.
منبع: behfarmkala


راهکار‌های توسعه بخش کشاورزی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا