خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,013
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
هرگز برای افسانه ها پیر نیستیم. داستان‌های عامیانه درباره خانه‌های شیرینی زنجبیلی، دیگ جادوگران، دمپایی‌های شیشه‌ای و قورباغه‌های نفرین شده، از زمانی که انسان‌ها برای اولین بار دور آتش جمع شدند، تصورات و فرهنگ‌های ما را شکل داده‌اند. تا به امروز، آنها همچنان به شادی، مسحور و وحشت کودکان و بزرگسالان ادامه می دهند. اغلب، این داستان ها شامل جنگل تاریک عمیق، معجون های عجیب و غریب ساخته شده از گیاهان ممنوعه، یا سیب هایی با سم است. گیاهان جادویی تقریباً شبیه خود شخصیت‌ها می‌شوند و ماجراجویی را در حین باز شدن شکل می‌دهند.

اینجا برخی از گونه های مورد علاقه ما از گیاهان جادویی آورده شده است:

سنگ زنده-لیتوپس
سنگ زنده - لیتوپس
منظره بومی: جنوب آفریقا
در افسانه‌ها نمی‌توان گفت که نکات مفید از کجا می‌آیند، درهای مخفی در انتظار کجاست، یا چه کسی ممکن است شما را تماشا کند. در فرهنگ عامه اسکاندیناوی به ویژه، سنگ ها و سنگ ها ممکن است درست به موقع زنده شوند تا روز را نجات دهند، یا شواهدی از ترول بدی باشند که زیر نور خورشید گرفتار شده است. ممکن است انتظار نداشته باشید که یک سنگ در پیاده روی متوسط شما زنده شود، اما همانطور که مشخص است، کاملاً ممکن است .

لیتوپس یا "سنگ زنده" نوعی ساکولنت است که با ترکیب شدن با سنگ از خوردن آن جلوگیری می کند. این "سنگ" که از دو برگ و یک ساقه تقریباً وجود ندارد، بسیار زنده است. آنها گلی خوشبو دارند که از شکاف میانی آنها در پاییز یا در اوایل انقلاب تابستانی بیرون می آید.
بهترین بخش این است که این گونه از گیاهان جادویی فقط در کتاب های داستان یافت نمی شوند . نمونه‌های زیادی از گیاهان، درختان و درختچه‌ها در دنیای واقعی وجود دارد که چیزی جز جادویی نیستند.


گیاهان جادویی در دنیای واقعی

 
  • تشویق
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,013
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
انجیر خفه کننده
منظره بومی: آسیای جنوب شرقی
در بسیاری از داستان‌های عامیانه، جنگل برای اذیت کردن یا به دام انداختن یک فرد گمشده زنده می‌شود. کابوس ریشه های پیچ در پیچ و عنکبوت که به دور انـ*ـدام های شما پیچیده می شود برای بیدار کردن هر کسی از خواب عمیق، نفس نفس زدن به هوا و تلاش برای جدا شدن از ورقه هایش کافی است.

اغلب زندگی خود را به عنوان یک اپی فیت (شبیه به کاکتوس کریسمس ) شروع می کند که مواد مغذی را از منطقه ای که در آن رشد می کند جمع آوری می کند و در این فرآیند به دور درخت دیگری می پیچد. زمانی که یک درخت انجیر خفه کننده در زمین ریشه دوانده و بتواند به طور مستقل زنده بماند، میزبان خود را خفه کرده و کشته است.


تله مگس ونوس
چشم انداز بومی: تالاب های نیمه گرمسیری ساحلای شرقی ایالات متحده
با این حال، گیر افتادن برای همیشه توسط ریشه های یک درخت نباید تنها نگرانی شما باشد. همچنین بسیاری از گیاهان با اشتهای گوشت وجود دارد . خوشبختانه، تله مگس زهره مردم را نمی بلعد - طعم آن به سمت حشرات و عنکبوتیان متمایل است.

مگس بند ناهید را می توان با لمسی به سبکی یک تار مو به حالت گیره درآورد. هنگامی که طعمه آن به دام می افتد، حرکت دیوانه وار حشره لوب های داخلی گیاه را علاقه‌مند می کند و آنها را به هم نزدیک می کند تا زمانی که نوعی معده را تشکیل دهند و فرآیند هضم را آغاز کنند. هضم حدود 10 روز طول می کشد، پس از آن زمان مگس خوار زهره برای وعده غذایی بعدی خود باز می شود.


چشم انداز بومی: بومی مناطق معتدل نواحی شمالی در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی است.
بومادران که برای بسیاری از گیاه‌پزشکان به عنوان «شفادهنده شفابخش» شناخته می‌شود، یافتن آن سخت نیست و اغلب می‌توان آن را در کنار بزرگراه‌ها، مسیرها، مراتع و سواحل مشاهده کرد.

این گیاه گلدار و چند ساله است که به دلیل استفاده از آن در توقف جریان خون از زخم های شدید و خونریزی بینی شناخته شده است (و در دوران باستان ذکر شده است). افسانه ها حاکی از آن است که آشیل همیشه آن را با خود به نبرد می برد. در هبریدها ، برگ بومادران می‌تواند به فرد «دوم بینایی» بدهد. در همین حال، ناواهوها این گیاه را برای درمان دندان درد می جویدند.

سایر گروه‌های بومی آمریکای شمالی، مانند چروکی و اوجیبوه، از بومادران برای کاهش تب، کمک به خواب و درمان سردرد استفاده می‌کردند. فرقی نمی‌کند وارد نبرد تروی شوید، یا یک جادوگر مدرن با جادوهایی برای دم کردن هستید، به احتمال زیاد بومادران یک گیاه جادویی است که می‌تواند در این راه به شما کمک کند.



گیاهان جادویی در دنیای واقعی

 
  • تشویق
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,013
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
درخت خون اژدها
منظره بومی: مجمع الجزایر سوکوترا
اولین بار در مجمع الجزایری در یمن یافت شد، درخت خون اژدها و شیره قرمز آن که چکه می کند، افسانه است. شیره آن تصورات دنیای باستان را به خود جلب کرده است و امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

شیره قرمز به عنوان رنگ، چسب سفالی، خوشبو کننده نفس و رژ لـ*ـب استفاده شده است. همچنین تا به امروز به عنوان لاک برای ویولن استفاده می شود.
چشم انداز بومی: اروپا، شمال آفریقا و غرب آسیا
بلادونا از همان خانواده شب بو می آید (همانند گوجه فرنگی، سیب زمینی و بادمجان) اما شهرت بسیار شوم و مرموزتری دارد.

با گذشت زمان، از آن به طرق مختلف استفاده شده است: بیهوشی جراحی. سمی که در نوک پیکان استفاده می شود . حتی نمونه‌هایی از زنان ایتالیایی وجود دارد که از بلادونا به عنوان قطره چشم برای گشاد کردن مردمک چشم استفاده می‌کنند و جذاب‌تر و فریبنده‌تر به نظر می‌رسند. همچنین به عنوان "خواب گرگ و میش" در هنگام زایمان استفاده می شد. در برخی از افسانه‌های عامیانه، بلادونا هنگام دم کردن «پماد پرواز» مورد علاقه جادوگران قرار می‌گیرد که به آنها کمک می‌کند با عهد خود به مجالس پرواز کنند. چیزهای شبح آور، به خصوص با جشن هالووین در گوشه و کنار.

هر طور که از آن استفاده می کنید، باید مراقب این گیاه جادویی باشید، زیرا هم برگ ها و هم شاخ و برگ ها در هنگام مصرف بسیار سمی هستند. برای بهبودی به چیزی بیش از یک بـ*ـو*سه از یک عشق واقعی خود نیاز دارید.


منبع: PlantSnap


گیاهان جادویی در دنیای واقعی

 
  • تشویق
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا