خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
جادوی سفید به طور سنتی به استفاده از قدرت های ماوراء طبیعی یا جادو برای اهداف فداکارانه اشاره دارد. به تمرین‌کنندگان جادوی سفید عناوینی مانند مردان یا زنان خردمند، شفادهنده، جادوگر سفید یا جادوگر داده شده است. بسیاری از این افراد به دلیل دانش یا قدرتی که از طریق خطوط ارثی به آنها منتقل شده است، یا در اثر رویدادهای بعدی زندگی خود، ادعا می کردند که توانایی انجام چنین کارهایی را دارند. جادوی سفید از طریق شفا، برکت، طلسم، طلسم، نیایش و آواز انجام می‌شد. جادوی سفید همتای خیرخواهانه جادوی مخرب سیاه است.

تاریخ

ریشه های اولیه


گرت نایت، نویسنده مشهور غیبی، در کتاب خود با عنوان «تاریخ جادوی سفید» در سال 1978، منشأ جادوی سفید را به اقتباس‌های اولیه از دین پارینه سنگی و به طور کلی تاریخ دینی اولیه، از جمله سنت‌های چند خدایی مصر باستان و ایده‌های توحیدی بعدی یهودیت و مسیحیت اولیه
به ویژه، او بسیاری از سنت‌های جادوی سفید را به پرستش اولیه محلی «خدایان و الهه‌های حاصلخیزی و گیاهی که معمولاً در زیارتگاه‌های بالای تپه‌ها پرستش می‌شدند» و «برای یک نژاد عشایری که ساکن کشاورزی می‌شدند جذاب بودند» دنبال کرد. "او به ویژه بر قبایل عبری زبان کوچ نشین تمرکز می‌کند و پیشنهاد می‌کند که یهودیان اولیه پرستش چنین خدایان را بیشتر از نظر آتاویسم می‌دیدند تا شر. تنها زمانی بود که امپراتوری روم مشرک و بت پرست شروع به گسترش کرد که رهبران یهودی شروع به تجمع علیه این عقاید کردند.

منشاء اولیه جادوی سفید را می‌توان به قوم حیله گر نیز جستجو کرد.


در دوران دوران رنسانس

در اواخر قرن پانزدهم، جادوی طبیعی "در محافل فرهنگی بالا بسیار مورد بحث قرار گرفت". «پیروان» مارسیلیو فیچینو از وجود موجودات روحانی و ارواح به طور کلی حمایت می‌کردند، اگرچه بسیاری از این نظریه‌ها در تضاد با ایده‌های عصر روشنگری متأخر بودند. در حالی که کلیسای کاتولیک روم با فیچینو و حامیانش با خصومت برخورد می‌کرد، خود کلیسا نیز وجود چنین موجوداتی را تصدیق کرد. چنین تصدیق محور مبارزات علیه جادوگری بود. با این حال، فیچینو یک جادوی «کاملاً طبیعی» را تئوری کرد که نیازی به فراخوانی ارواح، بدخواهانه یا بدخواهانه نداشت. او با این کار درگیر شدیوهانس تریتمیوس که از اعتقاد به نظریه فیچینو امتناع کرد، اما از خود طلسم‌ها و افسون‌هایی ایجاد کرد که مربوط به ارتباط سودمند با ارواح بود. آثار او، از جمله Steganographia، تا قرن هفدهم منتشر نشدند و سپس بلافاصله در Index Librorum Prohibitorum قرار گرفتند، جایی که تا قرن بیستم باقی ماندند. «شاگرد» تریتمیوس، هاینریش کورنلیوس آگریپا مسئول انتشار برخی از آثار او بود و به نوبه خود آثار خود را خلق کرد. آثار او شامل De occulta philosophia libri tres بود که شامل طرح کلی از عناصر کلاسیک بود .اعداد شناسی، طالع بینی و کابالا و روش های دقیق استفاده از این روابط و قوانین در پزشکی، سرود، کیمیاگری و مناسک و مراسم. Giambattista della Porta بسیاری از این ایده‌ها را در Magia Naturalis خود گسترش داد.


جادوی سفید

 
  • عالی
Reactions: ZaHRa

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
این گردهمایی این ایده‌ها - ادیان "طبیعی" اولیه و تفکرات فلسفی بعدی - است که نایت پیشنهاد می‌کند "ریشه سنت غربی جادوی سفید" است. همچنین در ریشه جادوی سفید نمادها و نمادهای مذهبی به طور خاص قرار دارند. نایت به عنوان مثال، این ستاره برای سنت یهودی و سپس برای مسیحیان اولیه (مانند ستاره داوود) و سنت‌های ماسونی بعدی و نئوپگانیسم اهمیت حیاتی داشت. همچنان از اهمیت تمرین‌کنندگان جادوی سفید در قالب پنتاگرام و مراسم شبانه برخوردار است.

زامبلی فراتر می‌رود و پیشنهاد می‌کند که جادوی سفید، اگرچه در آن زمان به طور خاص از جادوی سیاه همتای خود متمایز نبود، به عنوان شکل قابل قبول تر مطالعه غیبی و بت پرستی در عصر تفتیش عقاید و احساسات ضد جادوگری رشد کرد. اگر جادوی سیاه همان چیزی بود که تریتمیوس شیاطین را فراخوانی می‌کرد، جادوی سفید «کاملاً طبیعی» فیچینو را می‌توان به عنوان مطالعه پدیده‌های «طبیعی» به طور کلی بدون هیچ گونه قصد شیطانی یا غیردینی در نظر گرفت. زامبلی دانشگاهیان مانند جووردانو برونو را در این دسته از تمرین‌کنندگان «مخفی» جادو قرار می‌دهد.

تفاسیر مدرن

رابرت ام پلیس در کتاب خود، جادو و کیمیا در سال 2009، تعریف مدرن گسترده‌ای از جادوی سیاه و سفید ارائه می‌کند و ترجیح می‌دهد به جای آن به آنها به عنوان «جادوی بالا» (سفید) و «جادوی کم» (سیاه) اشاره کند. نیات تمرین کننده‌ای که آنها را به کار می‌گیرد. تعریف مدرن او معتقد است که هدف جادوی سفید «انجام خیر» یا «رساندن تمرین‌کننده به وضعیت معنوی بالاتر» از روشنگری یا آگاهی است. با این حال، او اذعان می‌کند که این تعریف گسترده‌تر (از «بالا» و «کم») از تعصبات رنج می‌برد، زیرا جادوی عامیانه با نیت خوب ممکن است «کم» در نظر گرفته شود در حالی که جادوی تشریفاتی .ممکن است برخی از اجزای گران قیمت یا انحصاری بدون توجه به هدف، "جادوی بالا" در نظر گرفته شوند.

به گفته پلیس، عملاً تمام جادوهای ماقبل تاریخ شمنیسم «کمک» به جادوی سفید بود و بنابراین جوهر اصلی آن جادو چارچوب جادوی سفید مدرن را تشکیل می‌دهد: درمان بیماری یا جراحت، پیشگویی آینده یا تعبیر رویاها ، یافتن اقلام گمشده، آرام کردن ارواح، کنترل آب و هوا یا برداشت محصول و ایجاد خوش شانسی یا رفاه.

پرستش الهه

جادوی مدرن سفید اگرچه منحصراً یک تعقیب زنانه نیست، اما اغلب با مفاهیم کلیشه‌ای زنانه مانند الهه مادر، فاه، ارواح طبیعت، یگانگی با طبیعت و پرستش الهه همراه است. در داستان‌ها یا افسانه‌های مدرن، ایده «جادوگری سفید» اغلب با یک مادربزرگ مهربان یا روحیه مادرانه دلسوز همراه است. پیوند بین سحر و جادو سفید و زمین مادر موضوعی منظم از کار مکتوب تمرین‌کننده ماریان گرین است.

منبع: ویکی‌پدیا


جادوی سفید

 
  • عالی
Reactions: ZaHRa
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا