- عضویت
- 25/3/23
- ارسال ها
- 1,183
- امتیاز واکنش
- 3,115
- امتیاز
- 223
- محل سکونت
- دنیا خیالپردازی + Overthink
- زمان حضور
- 59 روز 7 ساعت 48 دقیقه
نویسنده این موضوع
جادوی سفید به طور سنتی به استفاده از قدرت های ماوراء طبیعی یا جادو برای اهداف فداکارانه اشاره دارد. به تمرینکنندگان جادوی سفید عناوینی مانند مردان یا زنان خردمند، شفادهنده، جادوگر سفید یا جادوگر داده شده است. بسیاری از این افراد به دلیل دانش یا قدرتی که از طریق خطوط ارثی به آنها منتقل شده است، یا در اثر رویدادهای بعدی زندگی خود، ادعا می کردند که توانایی انجام چنین کارهایی را دارند. جادوی سفید از طریق شفا، برکت، طلسم، طلسم، نیایش و آواز انجام میشد. جادوی سفید همتای خیرخواهانه جادوی مخرب سیاه است.
تاریخ
ریشه های اولیه
گرت نایت، نویسنده مشهور غیبی، در کتاب خود با عنوان «تاریخ جادوی سفید» در سال 1978، منشأ جادوی سفید را به اقتباسهای اولیه از دین پارینه سنگی و به طور کلی تاریخ دینی اولیه، از جمله سنتهای چند خدایی مصر باستان و ایدههای توحیدی بعدی یهودیت و مسیحیت اولیه
به ویژه، او بسیاری از سنتهای جادوی سفید را به پرستش اولیه محلی «خدایان و الهههای حاصلخیزی و گیاهی که معمولاً در زیارتگاههای بالای تپهها پرستش میشدند» و «برای یک نژاد عشایری که ساکن کشاورزی میشدند جذاب بودند» دنبال کرد. "او به ویژه بر قبایل عبری زبان کوچ نشین تمرکز میکند و پیشنهاد میکند که یهودیان اولیه پرستش چنین خدایان را بیشتر از نظر آتاویسم میدیدند تا شر. تنها زمانی بود که امپراتوری روم مشرک و بت پرست شروع به گسترش کرد که رهبران یهودی شروع به تجمع علیه این عقاید کردند.
منشاء اولیه جادوی سفید را میتوان به قوم حیله گر نیز جستجو کرد.
در دوران دوران رنسانس
در اواخر قرن پانزدهم، جادوی طبیعی "در محافل فرهنگی بالا بسیار مورد بحث قرار گرفت". «پیروان» مارسیلیو فیچینو از وجود موجودات روحانی و ارواح به طور کلی حمایت میکردند، اگرچه بسیاری از این نظریهها در تضاد با ایدههای عصر روشنگری متأخر بودند. در حالی که کلیسای کاتولیک روم با فیچینو و حامیانش با خصومت برخورد میکرد، خود کلیسا نیز وجود چنین موجوداتی را تصدیق کرد. چنین تصدیق محور مبارزات علیه جادوگری بود. با این حال، فیچینو یک جادوی «کاملاً طبیعی» را تئوری کرد که نیازی به فراخوانی ارواح، بدخواهانه یا بدخواهانه نداشت. او با این کار درگیر شدیوهانس تریتمیوس که از اعتقاد به نظریه فیچینو امتناع کرد، اما از خود طلسمها و افسونهایی ایجاد کرد که مربوط به ارتباط سودمند با ارواح بود. آثار او، از جمله Steganographia، تا قرن هفدهم منتشر نشدند و سپس بلافاصله در Index Librorum Prohibitorum قرار گرفتند، جایی که تا قرن بیستم باقی ماندند. «شاگرد» تریتمیوس، هاینریش کورنلیوس آگریپا مسئول انتشار برخی از آثار او بود و به نوبه خود آثار خود را خلق کرد. آثار او شامل De occulta philosophia libri tres بود که شامل طرح کلی از عناصر کلاسیک بود .اعداد شناسی، طالع بینی و کابالا و روش های دقیق استفاده از این روابط و قوانین در پزشکی، سرود، کیمیاگری و مناسک و مراسم. Giambattista della Porta بسیاری از این ایدهها را در Magia Naturalis خود گسترش داد.
تاریخ
ریشه های اولیه
گرت نایت، نویسنده مشهور غیبی، در کتاب خود با عنوان «تاریخ جادوی سفید» در سال 1978، منشأ جادوی سفید را به اقتباسهای اولیه از دین پارینه سنگی و به طور کلی تاریخ دینی اولیه، از جمله سنتهای چند خدایی مصر باستان و ایدههای توحیدی بعدی یهودیت و مسیحیت اولیه
به ویژه، او بسیاری از سنتهای جادوی سفید را به پرستش اولیه محلی «خدایان و الهههای حاصلخیزی و گیاهی که معمولاً در زیارتگاههای بالای تپهها پرستش میشدند» و «برای یک نژاد عشایری که ساکن کشاورزی میشدند جذاب بودند» دنبال کرد. "او به ویژه بر قبایل عبری زبان کوچ نشین تمرکز میکند و پیشنهاد میکند که یهودیان اولیه پرستش چنین خدایان را بیشتر از نظر آتاویسم میدیدند تا شر. تنها زمانی بود که امپراتوری روم مشرک و بت پرست شروع به گسترش کرد که رهبران یهودی شروع به تجمع علیه این عقاید کردند.
منشاء اولیه جادوی سفید را میتوان به قوم حیله گر نیز جستجو کرد.
در دوران دوران رنسانس
در اواخر قرن پانزدهم، جادوی طبیعی "در محافل فرهنگی بالا بسیار مورد بحث قرار گرفت". «پیروان» مارسیلیو فیچینو از وجود موجودات روحانی و ارواح به طور کلی حمایت میکردند، اگرچه بسیاری از این نظریهها در تضاد با ایدههای عصر روشنگری متأخر بودند. در حالی که کلیسای کاتولیک روم با فیچینو و حامیانش با خصومت برخورد میکرد، خود کلیسا نیز وجود چنین موجوداتی را تصدیق کرد. چنین تصدیق محور مبارزات علیه جادوگری بود. با این حال، فیچینو یک جادوی «کاملاً طبیعی» را تئوری کرد که نیازی به فراخوانی ارواح، بدخواهانه یا بدخواهانه نداشت. او با این کار درگیر شدیوهانس تریتمیوس که از اعتقاد به نظریه فیچینو امتناع کرد، اما از خود طلسمها و افسونهایی ایجاد کرد که مربوط به ارتباط سودمند با ارواح بود. آثار او، از جمله Steganographia، تا قرن هفدهم منتشر نشدند و سپس بلافاصله در Index Librorum Prohibitorum قرار گرفتند، جایی که تا قرن بیستم باقی ماندند. «شاگرد» تریتمیوس، هاینریش کورنلیوس آگریپا مسئول انتشار برخی از آثار او بود و به نوبه خود آثار خود را خلق کرد. آثار او شامل De occulta philosophia libri tres بود که شامل طرح کلی از عناصر کلاسیک بود .اعداد شناسی، طالع بینی و کابالا و روش های دقیق استفاده از این روابط و قوانین در پزشکی، سرود، کیمیاگری و مناسک و مراسم. Giambattista della Porta بسیاری از این ایدهها را در Magia Naturalis خود گسترش داد.
جادوی سفید
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com