خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Arti

مدیر آزمایشی تالار معماری
مدیر آزمایشی
  
عضویت
6/9/20
ارسال ها
523
امتیاز واکنش
3,693
امتیاز
228
سن
22
زمان حضور
54 روز 15 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
معماری در سراسر جهان روز به روز در حال پیشرفت است؛ ما هر روز شاهد احداث سازه‌هایی هستیم که با طراحی منحصربه‌فرد خود جهان را بهت‌زده می‌کند.

بعضی از آن ها از قوانین متعارف عقلی سرپیچی نموده و قوانین گرانش را به چالش کشیده اند. این چالش به ویژه سبب به وجود آمدن رقابتی عجیب میان سرمایه داران شده است. به صورتی که قوانین فیزیک و ثبات سازه ای، نامتعارف تر و عجیب تر از پیش شده است. پیشگامان مواد و مصالح، مهندسی عمران، محوطه‌سازی و طراحی داخلی سطح کاملاً جدیدی از فضاهای آینده نگر و بی نظیر را برای زندگی، تفریح و محیط کار به وجود آورده اند.


۱-برج جده، عربستان سعودی

برج جده مجموعه ای از ساختمان های متعدد در هارمونی ساده بوده که ارتفاع آن 1007 متر است. این برج با 200 طبقه به عرش جهان مشهور است و تاکنون اجرای 26 طبقه آن کامل شده است. شاید برایتان جالب باشد که این برج اولین ساختمانی است که ارتفاع آن از مرز 1 کیلومتر گذشته.

ساخت برج جده (Jeddah Tower) در سال 2013 در شهر جده عربستان سعودی آغاز شد اما روند احداث آن از زمان همه گیری کووید-19 تاکنون متوقف شده است. در حال حاضر که ۱۰ سال از آغاز ساخت این پروژه عظیم می‌گذرد، هنوز مشخص نیست که چه زمانی ممکن است این برج به بهره‌برداری برسد.

گفته می‌شود برای ساخت این سازه غول پیکر حدود 500,000 مترمکعب بتن و 80,000 تن فولاد به کار می‌رود و نمای آن نیز تمام شیشه است. برج جده شامل کاربری‌های مختلف اداری، تجاری، مسکونی و هتل خواهد بود و 180 متر از برج خلیفه بلندتر خواهد بود. لازم به ذکر است که در حال حاضر، برج خلیفه، عنوان بلندترین برج جهان را دراختیار دارد.


9EC25B3A-A81C-4EEA-9C37-E233DC4536F3.jpeg


معماری؛ دنیای در پیشرفت!

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

Arti

مدیر آزمایشی تالار معماری
مدیر آزمایشی
  
عضویت
6/9/20
ارسال ها
523
امتیاز واکنش
3,693
امتیاز
228
سن
22
زمان حضور
54 روز 15 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
۲-آگورا گاردن، تایپه،تایوان

برج Agora Garden واقع در تایپه، پایتخت کشور تایوان، ساختمانی بسیار لوکس است که ۲۰ طبقه را در برگرفته است. این برج اعجاب‌انگیز سازه‌ای دوستدارمحیط زیست است و در هر طبقه از آن یک باغ سرسبز بسیار رویایی قرار گرفته است. طراح این برج، وینست کالبو، با الهام از شکل ظاهری DNA سازه‌ای طراحی کرده است که مشابه آن در هیچ جای دنیا یافت نخواهد شد.

ساخت و ساز این سازه از سال 2013 آغاز شده است. وینست کالبو در سال 2010 برنده مناقصه طراحی این سازه شده بود.

برج باغ آگورا 20 طبقه را در خود جای داده و دارای انحرافی 4.5 درجه ای در هر طبقه است که در مجموع انحنای 90 درجه ای را تشکیل می دهد. وینست کالبودر این مورد می گوید، این انحنا به ساکنان برج امکان لـ*ـذت بردن از نمای پانورامایی نزدیک تایپه 101 را می دهد. تایپه 101 آسمان‌خراش 106 طبقه ای در تایپه است که پس از برج الخلیفه دبی، بلندترین برج جهان محسوب می شود.

همچنین برج باغ آگورا 40 آپارتمان لوکس با بالکن های سبز را در خود جای داده و دارای مساحت 42.335 متر مربع است. این برج همچنین امکاناتی همچون استخر شنا، مرکز ورزشی و تناسب انـ*ـدام و تراس های پشت بام را در خود جای داده است.


70845509-B8C7-441F-BE92-C0111FEBE248.jpeg



taipei_pl064.jpeg


معماری؛ دنیای در پیشرفت!

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

Arti

مدیر آزمایشی تالار معماری
مدیر آزمایشی
  
عضویت
6/9/20
ارسال ها
523
امتیاز واکنش
3,693
امتیاز
228
سن
22
زمان حضور
54 روز 15 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
۳-فرودگاه جدید استانبول، ترکیه

استانبول، پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهر در کشور ترکیه، یکی از بزرگ‌ترین مراکز هواپیمایی جهان را در سراسر اروپا، آفریقای شمالی و خاورمیانه به خود اختصاص داده است. فرودگاه جدیدی در این شهر در حال احداث است که قرار است در هر سال تعداد ۱۵۰ میلیون مسافر را به مقصد برساند. این فرودگاه که درفاصله ۲۲ مایلی استانبول و در ساحل دریای سیاه واقع شده است، از ۶ باند فرودگاه برخوردار خواهد بود و پیش‌بینی شده است که درسال ۲۰۲۸ به بهره‌برداری برسد.

فرودگاه (Istanbul Yeni Havalimani) دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی نسبت به سایر فرودگاه‌های ترکیه است. فرودگاه جدید استانبول به عنوان بزرگترین وهوشمندترین فرودگاه ترکیه و جهان معرفی شده و از جمله ویژگی‌های برتر آن می‌توان به معماری خاص و منحصربه فرد و ظرفیت بالای فرودگاه اشاره کرد. معماری این فرودگاه از دو نوع سنتی و مدرن پیروی کرده و به نوعی طراحی شده که اگر روی صندلی نشسته و به سقف فرودگاه نگاه کنید ترکیبی از معماری عثمانی راخواهید دید و اگر به معماری برج مراقبت دقت کنید تلفیقی از معماری اسلامی و ترکی را مشاهده خواهید کرد. همچنین این فرودگاه در سال ۲۰۱۶ موفق شده جایزه بین‌المللی معماری را از آن خود کند.


B4F31C3E-C228-4B71-92BD-A993326461AE.jpeg


33A630FD-E9A0-4F27-86C1-0032AF41F289.jpeg


معماری؛ دنیای در پیشرفت!

 

Arti

مدیر آزمایشی تالار معماری
مدیر آزمایشی
  
عضویت
6/9/20
ارسال ها
523
امتیاز واکنش
3,693
امتیاز
228
سن
22
زمان حضور
54 روز 15 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
4-نئوم سیتی، عربستان

۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ میلادی بود که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، برنامه ساخت شهری عمودی با آلودگی صفر کربنی، به نام «لاین» را در شمال غربی این کشور در قلب پروژه شهری نیوم عربستان اعلام کرد.
شهری که درست مانند اسمش، به صورت خطی باریک اما مرتفع، در منطقه کویری- کوهستانی نئوم عربستان سر برافراشته است.

حالا اما با گذشت ۶ ماه از اعلام این پروژه، جزئيات بیشتری از شهر هوشمند و منحصربه‌فرد لاین در رسانه‌ها شنیده‌ می‌شود؛ شهری بدون کربن که خانه‌ها، ادارات، پارک‌های عمومی و مدارس آن به‌ صورت عمودی در ساختمانی با نمای آینه‌ای جای گرفته‌اند.
این شهر اولین پروژه بزرگ ساخت‌وساز در منطقه تجاری نئوم عربستان است که با هدف تعریفی دوباره از شهر‌های آینده و مقابله با چالش‌های زیست‌محیطی جهان، با بودجه ۳۱۹ میلیارد دلاری در نئوم عربستان ساخته می‌شود.

همان طور که از اسم این شهر هم مشخص است، عربستان برنامه دارد که تا پایان سال 2030 میلادی، در استان تبوک و از نزدیکی مرز خلیج عقبه آغاز شده و به طول حدودا صد و هفتاد کیلومتر در راستای دریای سرخ در یک خط مستقیم شهری هوشمند، بر پایه هوش مصنوعی، بهینه، کاملا متکی به انرژی های تجدید پذیر ومدنیزه بسازد. گفته می شود این شهر دارای فضای سبز بسیاری بوده و رفاه و سلامت مردم اولویت اول این شهر خواهد بود.



the-line-grafik.jpeg


معماری؛ دنیای در پیشرفت!

 

Arti

مدیر آزمایشی تالار معماری
مدیر آزمایشی
  
عضویت
6/9/20
ارسال ها
523
امتیاز واکنش
3,693
امتیاز
228
سن
22
زمان حضور
54 روز 15 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
۵-برج مروارید دبی، امارات متحده عربی

آسمان‌خراش شگفت انگیز مروارید دبی Dubai Pearl، سازه‌ای بسیار عظیم است که از چهار برج متصل به هم تشکیل شده است و در نوع خود بسیار بی نظیراست. هر برج ارتفاعی برابر با ۳۰۰ متر دارد و از ۷۳ طبقه تشکیل شده است. این برج‌ها به وسیله یک پل تعبیه شده بر پشت بام به هم متصل شده است و باکاربری چند منظوره میزبان دفاتر اداری، واحدهای مسکونی، سالن‌های غذاخوری، فروشگاه‌های کوچک و بزرگ و مراکز سرگرمی و تفریحی است.

مروارید دبی مشرف به جزیره نخل جمیرا در منطقه فناوری و رسانه دبی، طراحی شده است تا برای 29000 نفر اقامت داشته باشد. یک پل آسمانی در بالا وجود دارد که 4 برج را به هم متصل می کند. مروارید دبی معیارهای جدیدی را در خلیج فارس برای آسمان خراش های دارای گواهینامه LEED با 56 درصد فضای سبزتعیین می کند. دارای فضاهای کاملا متناسب با 51 درصد فضا برای اقامتگاه های مارک دار، 12 درصد برای فضای تجاری، 19 درصد برای خرده فروشی و اوقات‌ فراغت و 18 درصد برای مهمان نوازی.



۶-برج dubai one, امارات

در ردیف ساختمان‌های فوق‌العاده‌ای که در خلیج فارس ساخته می‌شوند، برج دبی وان با ۷۱۱ متر بلندترین برج مسکونی در جهان خواهد بود. این برج برای سکونت78000 ساکن، 885 آپارتمان، یک پیست اسکی سرپوشیده و یک تفرجگاه خواهد داشت. همچنین دارای یک هتل و یک مرکز خرید در داخل خواهد بود. چه باورکنید چه نه، پیست اسکی سرپوشیده با شیب باورنکردنی 1.2 کیلومتری بزرگترین پیست اسکی جهان خواهد بود. بخش جالب دیگر طراحی این است که سقف رستوران ها و کافه ها برای ماه های سرد زمستان قابل جمع شدن است. دبی وان ترند بعدی ساختمان های بلندمرتبه مسکونی در خلیج خواهد بود.


معماری؛ دنیای در پیشرفت!

 

Arti

مدیر آزمایشی تالار معماری
مدیر آزمایشی
  
عضویت
6/9/20
ارسال ها
523
امتیاز واکنش
3,693
امتیاز
228
سن
22
زمان حضور
54 روز 15 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
۷-شهر جنگلی، مالزی

شهر جنگلی یکی از بزرگترین پروژه های احیای زمین در جهان است که به دنبال ساخت 4 جزیره جدید از 1400 هکتار زمین احیا شده در خلیجی بین مالزی وسنگاپور است. این پروژه توسط Country Garden Pacific View اجرا می شود و پیش بینی می شود پس از حدود 20 سال ساخت، 700000 ساکن را درخود جای دهد. شهر جنگلی یک منطقه یکپارچه کار-زندگی-بازی است که برای پشتیبانی از حدود 220000 شغل در امور مالی، فناوری و زیست فناوری طراحی شده است.

طرح معماری شهر جنگلی خواستار ساخت شهری سبز با برداشت آب باران و طوفان، انرژی خورشیدی، رشد عمودی و شاخ و برگ های متراکم است. علاوه برمناطق بزرگ پارک، باتلاق‌های حرا و یک راهرو سبز، طراحی خلاقانه برای شبکه‌ای از پارک‌ها و باغ‌ها در پشت بام نیز برنامه‌ریزی شده است (همه به هم متصل خواهند شد).



۸-جزایر خزر، آذربایجان

پروژه جزایر خزر یک پروژه بزرگ است که در 41 جزیره مصنوعی در 25 کیلومتری باکو، آذربایجان در دریای خزر (دورترین جزیره در 7 کیلومتری ساحل قرار دارد) توسعه می یابد. توسعه بیش از 2000 هکتار با ارتفاعات در چندین جزیره و یک طرح واقعاً جسورانه برای ایجاد پل هایی برای اتصال مناطق ساخته شده برنامه ریزی شده است. پس از تکمیل، جزایر خزر قرار است نماد توسعه آذربایجان باشد و مرکز این پروژه بلندترین برج جهان (در آن زمان) - برج آذربایجان - باشد. پس از تکمیل، انتظار می رود این جزایر دارای هشت هتل، یک باشگاه قایق بادبانی و به اندازه کافی شگفت انگیز باشد، حتی یک پیست مسابقه فرمول 1 و یک فرودگاه! این توسعه یک روند ساز در زمینه توسعه در زمین های احیا شده خواهد بود.



معماری؛ دنیای در پیشرفت!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا