خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,183
امتیاز واکنش
3,115
امتیاز
223
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 7 ساعت 48 دقیقه
نویسنده این موضوع
جادوگران فیلیپینی استفاده کنندگان جادوی سیاه و اعمال مربوط به آن از فیلیپین هستند. آن‌ها شامل انواع مختلفی از افراد با مشاغل و مفاهیم فرهنگی متفاوت هستند که به گروه قومی که با آنها مرتبط هستند بستگی دارد. آنها کاملاً با تصور غربی در مورد اینکه جادوگر چیست متفاوت هستند، زیرا هر گروه قومی تعریف و اعمال خاص خود را دارد که به جادوگران نسبت داده می‌شود. نفرین‌ها و دیگر جادوهای جادوگران اغلب توسط دشمن‌های فیلیپینی مرتبط با ادیان عامیانه بومی فیلیپین مسدود، مقابله، درمان یا رفع می‌شوند.

جادوگران فیلیپینی نوعی جادوی سیاه را انجام می‌دهند، به ویژه استفاده بدخواهانه از جادوی دلسوزانه، که با ادیان بومی فیلیپین مرتبط است. جادوگری حتی قبل از استعمار اسپانیا در سرتاسر فیلیپین وجود داشته است. امروزه گفته می‌شود که تمرین‌ها در سیکیجور، سبو، داوائو، تالالورا، سامار غربی، و سورسوگون، جایی که بسیاری از شفا دهندگان ایمانی کشور در آنجا ساکن هستند، متمرکز شده‌اند. جادوگری نیز در بسیاری از نواحی داخلی، به ویژه در سامار و لیته وجود داردبا این حال، جادوگری شناخته شده است و در هر جای فیلیپین رخ می‌دهد.



واژه شناسی

هر گروه قومی در فیلیپین شرایط خاص خود را برای جادوگران دارد. برخی از این موارد به شرح زیر است:
  • تاگالوگ: mangkukulam ، manggagaway
  • وارای: آسوانگ ، مالوپاد ، ملاکات ، مامبابارنگ
  • بیسایا: آسوانگ ، مامبابارنگ

هنر جادوی سیاه در میان اقوام فیلیپینی نیز اصطلاحات منحصر به فردی دارد. برخی از این موارد به شرح زیر است:
  • ایلوکانو: tanem ، tamay
  • تاگالوگ: کولام ، گاوی
  • Visayan: barang ، hiwit ، lágà ، haplit ، paktol ، anyaw
  • مورو: pantak


جادوگران فیلیپینی

 
  • عالی
Reactions: ZaHRa

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,183
امتیاز واکنش
3,115
امتیاز
223
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 7 ساعت 48 دقیقه
نویسنده این موضوع
جادوی سیاه

اعتقاد بر این است که جادوگران فیلیپینی دارای قدرت‌هایی هستند که مخفیانه به دیگران آسیب می‌رساند. جادوگران شفا دهنده‌ای که این نوع جادوگری را انجام می‌دهند معمولاً آن را به عنوان نوعی مجازات کیفری توجیه می‌کنند، زیرا یک باور رایج این است که جادوی سیاه بر روی افراد بی‌گنـ*ـاه کار نمی‌کند. هدف آنها معمولاً "خطاکاران" مانند دزدان، همسران زناکار یا غارتگران زمین هستند. جادوگران "واقعی" نیز وجود دارند که گفته می‌شود دارای قدرت جادوگری ارثی هستند. آنها بر خلاف درمانگران، عدالت اعمال خود را در نظر نمی‌گیرند. نوع دوم جادوگران اغلب با موجودات ماوراء طبیعی شیطانی ترکیب می‌شوند که می‌توانند انسان ظاهر شوند، مانند اسوانگ و منانانگگال.

یکی از رایج‌ترین انواع جادوی سیاه استفاده بدخواهانه از جادوی دلسوزانه است. این با نام‌های مختلفی مانند کولام، گاوی (تاگالوگ) شناخته می‌شود. barang , hiwit , lágà (Visayan); tanem , tamay (Ilocano); و پانتاک ( مورو ). علیرغم تفاوت‌های اصطلاحات، روش‌ها در جزایر فیلیپین (و در واقع، در سراسر آسیای جنوب شرقی) تقریباً یکسان هستند. در این نوع جادوگری از سوسک‌ها، مجسمه‌ها، پاپت‌ها، دیگ جوشان یا هر نوع دیگری از نمایش قربانی استفاده می‌شود. این‌ها معمولاً با گنجاندن برآمدگی‌های بدن مانند بریده مو یا ناخن "پیوند" می‌شوند. اینها با شعارها، طلسم‌ها یا نمادها (که گاهی با آیین‌های مسیحی یا مسلمان تلفیق می‌شوند) فعال می شوند. سپس جادوگر یا به پیکره آسیب می‌رساند تا به قربانی آسیب برساند، یا از نظر فیزیکی اشیایی را به بدن قربانی می‌فرستد (که می‌تواند از حشرات، سنگ و سنجاق متغیر باشد). در برخی موارد، اجزای تشریفات خود تأثیرات را تعیین می‌کنند. به عنوان مثال، افزودن آب دریا به دیگ در حال جوش «پیوند» به قربانی گفته می‌شود که باعث می شود شکم قربانی به موقع با جزر و مد متورم و درد کند. این نوع از جادوگری در اوایل قرن هفدهم توسطفرانسیسکو کومبس.

سایر قدرت‌های بدخواه مستقیم‌تر هستند. اینها شامل توانایی کشتن فوری شخص دیگری با طلسم‌های جادویی، توانایی نفرین کردن یا چشم بد، توانایی "ربایش" روح یک فرد، یا توانایی ارسال ارواح شیطانی یا حیوانات آشنا برای تسخیر یا آسیب رساندن به قربانی است.


جادوگران فیلیپینی

 

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,183
امتیاز واکنش
3,115
امتیاز
223
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 7 ساعت 48 دقیقه
نویسنده این موضوع
برخی از این قدرت‌های ظاهراً جادوگرانه ممکن است با استفاده از سموم ( هیلو یا لاسون ) و تیز دستی توضیح داده شوند. با این حال، در بیشتر موارد، اتهامات این نوع جادوی سیاه اغلب ناشی از پارانویا، وحشت اخلاقی، یا هیستری دسته جمعی علیه اعضای منفور یا بی‌اعتماد جامعه، مشابه شکار جادوگران اروپایی است. افراد متهم به جادوی سیاه اغلب در معرض طرد و در بسیاری موارد خشونت قرار می‌گرفتند. این امر به ویژه در دوران استعمار اسپانیا صادق بود، جایی که در یک نمونه در اواسط قرن نوزدهم، یک متصدی فیلیپینیدستور قتل 57 نفر را صادر کرد که گمان می‌کرد جادوگرانی بودند که مادر بیمارش را طلسم می‌کردند.

"حملات" جادوگرانه معمولاً با سومبالیک (ضد طلسم یا پادزهر) درمان می‌شوند که خود نوعی جادو هستند و معمولاً نیازی به تعامل با ارواح ندارند. آن‌ها ظاهراً تأثیرات نفرین را منحرف می‌کنند و آن را به بازیگر برمی‌گردانند. در موارد شدید، سومبالیک می‌تواند کاستور را بکشد. سایر آداب شفابخش علیه جادوگری آسیبی به زننده نمی‌رساند، بلکه ظاهراً آن‌ها را به ترحم می‌کشاند و در نتیجه نفرین را لغو می‌کند.

مواد و روش‌ها

کولام از سوسک‌ها، تمثال‌ها، پاپت‌ها، دیگ جوشان یا انواع دیگری از نمایش قربانی هدف استفاده می‌کند. اینها معمولاً با گنجاندن برآمدگی‌های بدن مانند بریده مو یا ناخن "پیوند" می‌شوند. این‌ها با شعارها، طلسم‌ها یا نمادها (که گاهی با آیین‌های مسیحی یا مسلمان تلفیق می‌شوند) فعال می‌شوند. سپس جادوگر یا به پیکره آسیب می‌رساند تا به قربانی آسیب برساند، یا از نظر فیزیکی اشیایی را به بدن قربانی می‌فرستد (که می‌تواند از حشرات، سنگ و سنجاق متغیر باشد). زمین (خاک)، آتش، گیاهان، ادویه جات، شمع، روغن و ظروف آشپزخانه و ظروف اغلب برای مراسم، طلسم، طلسم و معجون استفاده می شود. در برخی موارد، اجزای تشریفات خود تأثیرات را تعیین می‌کنند. به عنوان مثال، افزودن آب دریا به دیگ در حال جوش «پیوند» به قربانی گفته می‌شود که باعث می شود شکم قربانی به موقع با جزر و مد متورم و درد کند. این نوع جادوگری در اوایل قرن هفدهم توسط فرانسیسکو کومبز ثبت شد. Barang (اصطلاح barang به نوعی از سوسک در Visayan اشاره دارد) معمولاً از گروهی از حشرات مخرب، به ویژه سوسک‌های گوشتخوار استفاده می‌کند. روش‌های دیگر عبارتند از usik (جادوی تیز، یا بیماری‌های ناشی از استفاده از حشرات کوچکتر)، هیلو و لاسون (جادوی سمی)، پاکتول.(سحر و جادو عروسک، با استفاده از جمجمه یا نمایش قربانی)، لاگا (جادوی جوشان، Lágà گاهی اوقات به صورت la-ga یا la-aga نوشته می‌شود، به معنای دم کردن یا جوشاندن [در دیگ])، و سمپال (دریا). جادوی موجودات). دیگر قدرت های بدخواه مستقیم‌تر هستند. این‌ها شامل توانایی کشتن فوری شخص دیگری با طلسم‌های جادویی، توانایی نفرین کردن یا چشم بد، توانایی "ربایش" روح یک فرد، یا توانایی ارسال ارواح شیطانی یا حیوانات آشنا برای تسخیر یا آسیب رساندن به قربانی است.


جادوگران فیلیپینی

 

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,183
امتیاز واکنش
3,115
امتیاز
223
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 7 ساعت 48 دقیقه
نویسنده این موضوع
تمرین‌کنندگان

در گروه‌های قومی فیلیپینی اسامی مختلفی برای جادوگران وجود دارد. بسیاری از این نام‌ها دارای معانی منفی هستند، و بنابراین در منابع انگلیسی به " جادوگر " یا " hag " نیز ترجمه شده است. این جادوگران در واقع شامل انواع مختلفی از افراد با مشاغل و مفاهیم فرهنگی متفاوت هستند که به گروه قومی که با آنها مرتبط هستند بستگی دارد. آنها کاملاً با تصور غربی در مورد اینکه جادوگر چیست متفاوت هستند. آنها عبارتند از Bikol : parakaraw ; Ilocano : managtanem , managinulod , mannamay ; ایواتان : ممکاو مانولیب ; _Kapampangan : mangkukusim (یا mangkukusino )؛ Pangasinan : manananem , manngngibawanen ; تاگالوگ : mangkukulam , manggagaway , [17] may-galing , hukluban (یا hukloban ); ویزایان : دالاگانگان ، دانگانون ، دالونگدونگان ، بـ*ـو*سالیان ، مامبابارانگ (یا مامامارانگ ، مامالارنگ ، بارانگان )، یوسیکان (یاosikan )، paktolan ، sigbinan ، manughiwit ، mamumuyag ، mang-aawog (یا mang-aawug ، mang-aaug )، Hiligaynon : manog hiwit . اصطلاحات دیگر عبارتند از brujo و bruja اسپانیایی (اشکال مردانه و زنانه "جادوگر"؛ فیلیپینی به عنوان bruho و bruha ).

اسوانگ

Aswang، موجودات ماوراء الطبیعه مانند خون آشام، گاهی اوقات نوعی جادوگر در نظر گرفته می‌شود زیرا آن‌ها می‌توانند به عنوان یک فرد عادی شروع به کار کنند. آن‌ها قدرت جادوگری قوی دارند (به ویژه تغییر شکل) که باید با تغذیه از انسان حفظ کنند. بسته به شکلی که به خود می‌گیرند یا روش حمله‌ای که ترجیح می‌دهند به آنها انگو، کاسکاس، بالبال، واکواک، منانانگگال، کیکیک و غیره نیز گفته می‌شود. عموماً اعتقاد بر این است که آسوانگ نمی‌تواند از والدین عادی متولد شود. آنها یا باید اسوانگ داشته باشندپدر و مادر و یا به دست آوردن نفرین خود را از طریق انتقال به نام سالاب. بسته به باورهای محلی، این امر می‌تواند شامل نگاه کردن یک اسوانگ به قربانی، آلوده کردن غذای قربانی با ترشحات، یا انتقال مستقیم قدرت او از طریق لمس در بسـ*ـتر مرگ باشد.

مانگکوکلام

یک مانگکوکولام را می‌توان یک جادوگر فیلیپینی دانست که به معنای واقعی کلمه «تمرین کننده کولام » است. نفرین را sumpâ (/soom-PA/) می‌گویند که می‌توان آن را «نذر» یا «سوگند» و «نفرین» نیز ترجمه کرد. یک مانگکوکولام ممکن است از یک عروسک وودو و یک سوزن برای طلسم کردن افرادی که می‌خواهند از آنها انتقام بگیرند استفاده کند، اما تا حد زیادی از جادوی طبیعی و خرافات مشابه یک آربولاریو یا پزشک جادوگر استفاده می‌کند. هر دو را می توان جادوگر در نظر گرفت، اما تفاوت اصلی این است که آربولاریو بیشتر پزشکی است که مردم را شفا می‌دهد، در حالی که مانگکوکولام یک فرد بدخواه است که دیگران را فریب می‌دهد و نفرین می‌کند. مانگکوکولام مراسم شمع افروختن، فریاد زدن یا طواس، طلسم خوانی و معجون سازی است. جادوگران شفا دهنده که کولام را تمرین می‌کنند معمولاً آن را به عنوان نوعی مجازات جنایی توجیه می‌کنند، زیرا یک باور رایج این است که جادوی سیاه روی افراد بی گنـ*ـاه کار نمی‌کند. هدف آنها معمولاً "خطاکاران" مانند دزدان، همسران زناکار یا غارتگران زمین هستند. جادوگران "واقعی" نیز وجود دارند که گفته می‌شود دارای قدرت جادوگری ارثی هستند. آنها بر‌خلاف درمانگران، عدالت اعمال خود را در نظر نمی‌گیرند. نوع دوم جادوگران اغلب با موجودات ماوراء طبیعی شیطانی ترکیب می‌شوند که می‌توانند انسان ظاهر شوند، مانند اسوانگ و منانانگگال. فرهنگ عامه مدرن همچنین مانگکوکولام را با استفاده از عکس یا شبیه عروسک وودو به تصویر می‌کشد. فرهنگ عامه مدرن همچنین مانگکوکولام را عمدتاً در حال انجام معجون‌های عاشقانه و نفرین‌های مخرب نشان می‌دهد، اما تصاویر افراطی تر ادعا می‌کنند که می‌توانند ارواح را برای تسخیر عروسک‌ها احضار کنند، مرده‌ها را زنده کنند (یا حداقل اجساد مرده را کنترل کنند)، و چیزهای دیگر مربوط به نکرومانسی.


جادوگران فیلیپینی

 

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,183
امتیاز واکنش
3,115
امتیاز
223
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 7 ساعت 48 دقیقه
نویسنده این موضوع
مامبابارنگ

Mambabarang نسخه Bisayan یک جادوگر / جادوگر است که از حشرات و ارواح برای ورود به بدن هر فردی که از آنها متنفر است استفاده می‌کند. مامبابارنگ انسان‌های معمولی با جادوی سیاه هستند که قربانیان خود را شکنجه می‌دهند و بعداً با حشرات بدن قربانیان خود را می‌کشند. آنها با mangkukulams متفاوت هستند - دومی فقط باعث ایجاد درد یا بیماری می‌شود. مامبابارانگ از یک تار مو از قربانی انتخابی خود استفاده می‌کند و آن را به حشرات یا کرم‌هایی می‌بندد که از آن‌ها به عنوان واسطه استفاده می‌کنند. هنگامی که آنها حشره را سوراخ می‌کنند، قربانی بلافاصله اثر مورد نظر را تجربه می‌کند. این نام از کلمه باران گرفته شده است. در افسانه‌ها mambabarang دسته سوسک‌های گوشت‌خوار خود را در یک بطری یا قسمتی از بامبو نگه می‌دارد و با دقت به آنها ریشه زنجبیل می‌دهد. هنگامی که تمرین‌کننده تصمیم می‌گیرد از هنر تاریک خود استفاده کند، مراسم دعا را انجام می‌دهد که در آن دستورالعمل‌ها را زمزمه می‌کند و قربانی را با سوسک‌ها شناسایی می‌کند. سپس حشرات مخرب آزاد می‌شوند و قربانی را جستجو می‌کنند و از هر روزنه بدن وارد بدن می‌شوند: بینی، دهان، گوش ها، مقعد یا شکستگی‌های پوستی مانند زخم/زخم‌های باز. سپس قربانی اثرات تهاجم حشرات را از طریق تظاهرات بسته به منطقه ورود احساس خواهد کرد. هموروئید اگر از طریق مقعد باشد، گوش درداگر از طریق گوش و موارد مشابه دیگر. ظاهراً بیماری به وجود آمده در برابر درمان های پزشکی معمول مقاوم است و ماهیت واقعی خود را تنها زمانی آشکار می‌کند که قربانی تسلیم شود و حشرات پرنده از حفره‌های بدن خارج شوند. در واقع، این امکان وجود دارد که یک سوسک گوشت‌خوار بتواند در فردی که کشته است تخم بگذارد و بعد از مرگ تخم‌ها از تخم بیرون بیایند.

یوسیکان

Usikan که به نام Buyagan نیز شناخته می‌شود، نوعی جادوگر ویسایانی است که می تواند از طریق کلمات (buyag) آسیب وارد کند. آنها می‌توانند نه تنها افراد، بلکه گیاهان، حیوانات و اشیاء بی‌جان را نیز تحت تأثیر قرار دهند. آنها با تعریف و تمجید از کسی یا چیزی، ناخواسته یا با نیت بدخواهانه، باعث آسیب می‌شوند. برای محافظت در برابر این، افراد با احتیاط از پذیرفتن تعریف و تمجید از غریبه‌ها اجتناب می‌کنند و ممکن است بلافاصله پس از تعریف یا دریافت عبارت " pwera buyag " (از اسپانیایی fuera buyag) را بگویند. باورهای مختلف بر این باورند که یوسیکان را می‌توان با داشتن زبان تیره یا با تولد با دندان تشخیص داد. بر خلاف انواع دیگر "جادوگران"، قدرت Usikanفطری است و با اختیار به دست نمی‌آید. آنها ذاتا بدخواه نیستند و در بیشتر موارد تصور می‌شود که از داشتن قدرت غافل هستند.


جادوگران فیلیپینی

 

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,183
امتیاز واکنش
3,115
امتیاز
223
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 7 ساعت 48 دقیقه
نویسنده این موضوع
راه حل‌ها

یک باور معمولی کولام این است که لعن‌ها با یافتن زننده و رشوه دادن به او برای رفع نفرین کاهش می‌یابد. افراد خرافاتی هنوز بیماری‌ها یا بیماری‌های خاصی را به کولام نسبت می‌دهند. این اغلب در مناطق روستایی اتفاق می‌افتد، جایی که یک پزشک گیاهی به نام آلبولاریو، قربانی را با استفاده از روشی به نام پاگتااواس تشخیص می‌دهد و به قربانی کمک می‌کند تا بیماری خود را درمان کند. مردم خرافات هنوز هم بیماری‌ها یا بیماری‌های خاصی را به بارنگ نسبت می‌دهند. این اغلب در استان‌ها اتفاق می‌افتد، جایی که یک پزشک گیاهی، یک آلبولاریو یا یک درمانگر ایمانی، یک مانامبال یا سوروآنا(مونث) / سوروانو (مرد) این گونه بیماری‌ها را درمان می‌کند. در برخی از مناطق روستایی، مردم برای درمان به طور کامل به آلبولاریو و ماننامبال متکی هستند. در بیشتر موارد، شفا دهنده جادوگر نیز هست. برای درمان یا مقابله با بیماری های جادوگرانه، شفا دهندگان باید خودشان جادوگری را بشناسند. این رابـ*ـطه در جزیره سیکیجور، جایی که شفابخش-جادوگران هنوز رایج هستند ، آشکارتر است. مانامبال در مقابله با بارنگ تخصص دارند. دشمن‌های فیلیپینی به‌عنوان واسطه‌های معنوی و غیب‌گویانبرای مقابله و جلوگیری از نفرین‌ها و قدرت های جادوگران، به ویژه از طریق استفاده از آیتم ها و شعارهای خاص، قابل توجه هستند.

"حملات" جادوگرانه معمولاً با سومبالیک (ضد طلسم یا پادزهر) درمان می‌شوند که خود نوعی جادو هستند و معمولاً نیازی به تعامل با ارواح ندارند. آنها ظاهراً تأثیرات نفرین را منحرف می‌کنند و آن را به بازیگر برمی‌گردانند. در موارد شدید، سومبالیک می‌تواند کاستور را بکشد. سایر آداب شفابخش علیه جادوگری آسیبی به زننده نمی‌رساند، بلکه ظاهراً آنها را به ترحم می‌کشاند و در نتیجه نفرین را لغو می‌کند. بیماری‌هایی که اعتقاد بر این است که توسط جادو ایجاد می‌شوند با طلسم‌های متقابل، پادزهرهای ساده و شفای فیزیکی درمان می‌شوند. اشکال تیره‌تر درمان کولام شامل شلاق زدن شخص جادو شده توسط آلبولاریو است.Buntot Pagi (دم Stingray) تا زمانی که فرد مبتلا مجبور به فاش کردن نام جادوگر و مقابله با او شود. این کار با این اعتقاد انجام می‌شود که کسی که آسیب می‌بیند جادوگر است و نه جادوگر.

منبع: ویکی‌پدیا


جادوگران فیلیپینی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا