خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~NIKA~

مدیر آزمایشی تالار حقوق
مدیر آزمایشی
  
عضویت
12/6/23
ارسال ها
598
امتیاز واکنش
1,097
امتیاز
183
محل سکونت
by the waves of the sea
زمان حضور
14 روز 13 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
وکیل ملکی

وکیل ملکی، وکیل متخصص در امور مربوط به دعاوی ملکی است. وکیل مشکلات ملکی بیش از هر پرونده دیگری، به پرونده‌های ملکی رسیدگی می‌کند. او در پرونده‌های ملکی با بهره‌گیری از دانش حقوقی و تجربه خود، بهترین راهکارها، نوع دادخواست، شکایات و اقدامات قانونی را شناسایی کرده و به دفاع از حقوق موکل خود می‌پردازد.

بدیهی است که با توجه به
سرمایه‌ گذاری‌‌ های کلان، ساخت و سازهای مشارکتی، وسعت املاک و مستغلات و ... و تمایل روزافزون افراد برای سرمایه‌گذاری در این حیطه، بخش عظیمی از سرمایه افراد در املاک آن‌ها ذخیره خواهد شد. و همچنین با توجه به حجم بالای معاملات، سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت‌ها در زمینه املاک، امکان بروز هر گونه خطا، مشکل، اختلاف و دعوای ملکی نیز بالاتر خواهد رفت.

امروزه دعاوی ملکی بیش از 50 درصد از دعاوی مطروحه در مراجع قضایی را شامل می‌شوند و یکی از وقت‌گیرترین و پرزحمت‌ترین انواع دعاوی برای وکیل ملکی هستند. و همچنین قوانین و مقررات حاکم بر املاک و مستغلات نیز بسیار گسترده و متنوع هستند؛ در بسیاری از موارد طرفین معاملات و مالکان نیز با اصول و مسائل حقوقی مربوط به ملک آشنایی چندانی ندارند. و حتی گاهی مداخلات حقوقی ناآگاهانه و بدون تجربه قبلی آن‌ها تنها منجر به طولانی‌تر و فرسایشی‌تر شدن روند رسیدگی و عدم دریافت نتیجه مطلوب خواهد شد؛ بنابراین مراجعه به یک وکیل ملکی خوب برای دعاوی ملکی امری ضروری و سرنوشت‌ساز است.

انواع دعاوی ملکی در قانون

به طور کلی دعاوی ملکی که توسط وکیل امور ملکی مورد رسیدگی قرار می‌گیرند، به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

1:دعاوی ملکی حقوقی
دعاوی ملکی حقوقی در هنگام نقض عهد یا سهل‌انگاری از سوی هر یک از طرفین در انجام تکالیف مقرر در قرارداد رخ می‌دهد بدون اینکه عنصر مجرمانه‌ای دخیل باشد. برای مثال دعاوی الزام به تنظیم سند رسمی و الزام به اخذ پایان کار و مفاصا حساب مالیاتی، اخذ ثمن معامله، دعاوی مربوط به سرقفلی یا حق کسب و پیشه، اخذ صورت مجلس تفکیکی، فسخ اجاره نامه، فسخ قراردادهای ملکی و … جزئی از دعاوی ملکی حقوقی هستند.

2:دعاوی ملکی کیفری
دعاوی ملکی کیفری هنگامی حادث می‌شود که یکی از طرفین دعوا، با سوء نیت عملی مجرمانه نسبت به ملک دیگری مرتکب شود. برای مثال فروش مال غیر، اجاره مال غیر، جعل سند ملکی، خیـ*ـانت در امانت در خصوص ملک و … از جمله دعاوی ملکی کیفری هستند.

3:دعاوی ملکی ثبتی
دعاوی ملکی ثبتی در هنگام نقض یا عدم رعایت هر گونه قانون ثبت املاک و اراضی رخ خواهد داد. برای مثال از جمله دعاوی ملکی ثبتی می‌توان به دعاوی ابطال سند رسمی، ابطال نظریه هیئت حل اختلاف اداره ثبت، ابطال عملیات اجرایی ثبت و … اشاره کرد.

هر سه دسته دعاوی ملکی، نیازمند وکالت وکیل ملکی متخصص و ماهری در همان زمینه است.

منبع : دادارمنش


همه چیز درمورد وکیل ملکی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا