خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
جادوگری آسیایی به هر یا همه انواع جادوگری اطلاق می‌شود که در آسیا انجام می‌شود.

خاورمیانه

خاور نزدیک باستان


به نظر می‌رسد اعتقاد به سحر و جادو و انجام آن در گذشته بسیار رایج بوده است. همانطور که سوابق موجود به وضوح نشان می‌دهد، هم در مصر باستان و هم در بابل نقش برجسته ای ایفا می‌کند. ذکر بخش کوتاهی از قانون حمورابی (حدود 2000 سال قبل از میلاد) کافی است.

اگر شخصی طلسم دیگری را انجام داده و موجه نباشد، کسی که طلسم بر او گذاشته شده باید به نهر مقدس برود. در رودخانه مقدس فرو خواهد رفت. اگر نهر مقدس بر او غلبه کند و غرق شود، مردی که او را طلسم کرد باید خانه او را تصرف کند. اگر نهر مقدس او را بی گنـ*ـاه اعلام کند و آسیبی نبیند، مردی که این طلسم را انجام داده است به قتل می‌رسد. کسی که در رودخانه فرو رود، خانه کسی را که او را طلسم کرده است، تصاحب خواهد کرد.

تورات

در تنخ، اشاره به جادوگری مکرر است، و به نظر نمی‌رسد محکومیت شدید چنین اعمالی که در آنجا می‌خوانیم، چندان مبتنی بر فرض تقلب نیست، بلکه بر اساس «مکروه» باور به خود جادو است.

آیاتی مانند کتاب تثنیه 18: 11-12 و کتاب خروج 22: 18 "به جادوگر اجازه نده که زنده بماند" توجیه کتاب مقدس برای شکارچیان جادوگر مسیحی در اوایل دوره مدرن بود . کلمه "جادوگر" ترجمه ای از عبری כָּשַׁף کشاف، "جادوگر" است. کتاب مقدس عبری شواهدی ارائه می دهد که این احکام در زمان پادشاهان عبری اجرا می‌شد:

و شائول خود را مبدل کرد و جامه دیگری پوشید و رفت و دو مرد با او رفتند و شبانه نزد آن زن آمدند و او گفت: از تو می‌خواهم که با روح آشنا برای من خدایی کن و او را برای من بیاور. بالا، که من او را به تو نام خواهم آورد. و زن به او گفت: "بنگر، تو می دانی که شائول چه کرده است، چگونه کسانی را که دارای ارواح آشنا و جادوگران هستند را از این سرزمین منهدم کرده است، پس برای جان من دام انداختی تا مرا وادار کنی بمیری؟»

فعل عبری הכרית، که در نسخه کینگ جیمز به عنوان "قطع" ترجمه شده است، همچنین می تواند به عنوان "عمده فروشی" یا "نابودی" ترجمه شود.

عهد جدید

عهد جدید این عمل را به عنوان یک عمل مکروه محکوم می‌کند، همانطور که عهد عتیق چنین کرده بود (رساله به غلاطیان 5:20، در مقایسه با کتاب مکاشفه 21:8؛ 22:15؛ و اعمال رسولان 8:9؛ 13: 6).

با این حال، بحث هایی وجود دارد که آیا کلمه استفاده شده در غلاطیان و مکاشفه، یونانی Koinē : φαρμακεία pharmakeía، به درستی به عنوان "سحر و جادو" ترجمه شده است، زیرا این کلمه معمولاً برای توصیف استفاده بدخواهانه از مواد مخدر استفاده می‌شود.

اسلام

فال و جادو در اسلام طیف وسیعی از اعمال را در بر می گیرد، از جمله جادوی سیاه، دوری از چشم بد، ساخت حرز و سایر وسایل جادویی، تذهیب، روحانیت، طالع بینی و قیافه شناسی.

مسلمانان، پیروان دین مبین اسلام، عموماً به وجود جادو و جادوی سیاه ( سیهر ) اعتقاد دارند و صراحتاً از انجام آن نهی می‌کنند. سیهر در زبان عربی به معنی جادوی سیاه است. شناخته شده ترین اشاره به سحر در اسلام در سوره فلق است که دعایی برای دفع جادوی سیاه است.


جادوگری آسیایی

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: ZaHRa و Morad

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
بگو: از شر مخلوقات به پروردگار سپیده دم پناه می برم. از شیطنت تاریکی که در حال گسترش است; از شیطنت کسانی که هنرهای پنهانی را انجام می دهند; و از شیطنت حسود که حسد می کند. (قرآن 113: 1-5، ترجمه یوسفعلی)

بسیاری از مسلمانان معتقدند که شخصی جادوی سیاه را به بشر آموخت:

و از آنچه شیاطین به دروغ درباره پادشاهی سلیمان نقل کرده اند پیروی می کنند . سلیمان کافر نشد. اما شیاطین کافر شدند و به مردم سحر و آنچه بر دو فرشته در بابل ، هاروت و ماروت نازل شد، آموختند.. و آنها (دو فرشته) آن را به كسى تعليم ندادند تا اينكه گفتند: ما فقط وسوسه هستيم، پس كافر مباش. و مردم از این دو (فرشته) چیزی را می آموزند که به وسیله آن بین زن و مرد تفرقه می اندازند. ولى جز به اذن خدا كسى را مجروح نمى كنند. و آنچه را که به آنها زیان می رساند و سودی برایشان ندارد، می آموزند. و قطعاً می‌دانند که برای کسی که آن را معامله کند، در آخرت بهره‌ای نخواهد داشت. و اگر بدانند، بد بهایی است که جان خود را به آن می‌فروشند. (قرآن 2:102)


در حالی که معجزه یا سحر نیک در اندیشه اسلامی از رسولان (رسول - کسانی که با متن نازل شده جدید آمده اند) و پیامبران ( الانبیاء - کسانی که برای ادامه شریعت خاص و وحی رسول قبلی آمده اند) است. ; همچنین اعتقاد بر این است که اعمال ماوراء طبیعی توسط اولیاء انجام می‌شود - افرادی که از نظر معنوی از طریق معرفه به انجام رسیده‌اند - و از آنها به عنوان کرامت "اعمال خارق العاده" یاد می‌شود. كفر به معجزات انبيا، كفر محسوب مي شود; اعتقاد به معجزات هیچ فرد وارسته ای نیست. هیچ کدام به عنوان سحر و جادو تلقی نمی‌شوند، بلکه نشانه‌هایی از خداوند در دست نزدیکان او هستند که به اراده او و تنها او رخ می‌دهد.

کمک به جنیان برای مسلمانان حرام/حرام است که کاملا توحیدی است. یاری گرفتن غیر از خدا شرک است. تمرین‌کنندگان منحرف معمولاً از جن در جادو ( جنی مفرد) کمک می‌گیرند. این یک باور رایج است که جن ها می‌توانند یک انسان را تصاحب کنند، بنابراین نیاز به جن گیری دارند. (عقیده به جن به طور کلی جزء ایمان مسلمین است. مسلم بن حجاج از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم روایت می کند که فرمود: «خداوند فرشتگان را از نور آفرید، جن را از شعله پاک آتش و آدم را از آنچه به آن توصیف شد آفرید. تو (یعنی خاک رس.)")

دانشجویان تاریخ دین، چندین عمل جادویی در اسلام را با آداب و رسوم ترکی پیش از اسلام و آداب و رسوم شرق آفریقا پیوند داده اند. قابل توجه ترین این آداب و رسوم زار است.


یهودیت

قانون یهود، عمل جادوگری را مملو از بت پرستی و/یا نکرومانس می‌داند. هر دو جنایات جدی کلامی و عملی در یهودیت هستند. بر اساس منابع سنتی یهودی، پذیرفته شده است که در حالی که جادو وجود دارد، انجام آن بر این اساس ممنوع است که معمولاً شامل پرستش خدایان دیگر می شود. خاخام‌های تلمودهمچنین جادو را هنگامی که چیزی غیر از توهم ایجاد می‌کند محکوم می‌کند و دو مرد را مثال می‌زند که از جادو برای چیدن خیار استفاده می‌کنند (Sanhedrin 67a). کسی که توهم چیدن خیار را ایجاد می‌کند نباید محکوم شود، فقط کسی است که در واقع خیار را از طریق جادو می‌چیند. با این حال، برخی از خاخام‌ها خودشان «جادو» می‌کردند. به عنوان مثال، رابه شخصی را خلق کرد و او را نزد خاخام زرا فرستاد، و خاخام حنینا و خاخام اوشایا هر عصر روز شنبه را با هم مطالعه کردند و یک گوساله کوچک برای خوردن ایجاد کردند (سنهدرین 65b). در این موارد، «سحر و جادو» بیشتر به عنوان معجزات الهی (یعنی ناشی از خدا به جای خدایان بت پرست) تلقی می‌شد تا جادوگری.


جادوگری آسیایی

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: ZaHRa و Morad

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
نپال

در نپال، زنان اغلب به جادوگری متهم می‌شوند و در نتیجه از سوی افراد جامعه خود مورد آزار قرار می‌گیرند. مردم نپالی جادوگری را برای جامعه مضر می‌دانند و هنوز هم در بیشتر نقاط کشور وجود دارد. با این حال، بیشتر در مناطق روستایی ترای و تپه‌ای شایع است و زنان در اینجا بیشتر در معرض سوء استفاده قرار دارند. زنان در تمام سنین و موقعیت‌های اجتماعی می‌توانند مورد هدف قرار گیرند و هنگامی که یک زن جادوگر تلقی می‌شود، جامعه با او به طرز وحشتناکی رفتار می‌کند. جادوگران در زبان نپالی "بوکسی" نامیده می‌‌شوند و اعتقاد بر این است که آنها جادوگری را از مادران خود یاد می‌گیرند.

مجازات می‌تواند از ضرب و شتم شدید با چوب یا سایر اشیاء صلب تا اجبار به مصرف فضولات انسان، که یک عمل رایج در مناطق دشتی نپال است، متغیر باشد. زنانی که متهم به جادوگری هستند ممکن است با دوده روی صورت یا حلقه‌های کفش دور گردنشان علامت‌گذاری شوند. این زنان آسیب دیده مجبور به تحمل شکنجه‌های روحی و جسمی می‌شوند که می‌تواند منجر به طرد شدن، اختلال عاطفی و حتی مرگ شود.

در ترهاثوم، سنگی به نام «بوکسیمارا» وجود دارد که به «سنگ قاتل جادوگر» ترجمه می‌شود. گفته می شود که 200 سال پیش، زنان متهم را به بوکسیمارا بردند تا از پرتگاه آن به دار آویخته شوند. تا به امروز، این نوع آداب و سنن منسوخ شده همچنان در میان قبایل و قبایل مختلف رواج دارد. لاکسمی مایا نپالی، قربانی و ساکن کمیته توسعه روستای شریونگ از ترهاثوم ، درد خود را از متهم شدن به جادوگری بیان می‌کند:

من مجبور بودم در یک خانه قدیمی تنها بمانم، رفت و آمد برایم سخت بود، مردم به من می گفتند جادوگر، حتی بستگانم به من اجازه نمی‌دادند که در خانه بمانم و به من اتهام جادوگری می‌زدند. یکی از اقوامم داد. به دنیا آمدن یک نوزاد مرده و آنها مرا متهم کردند که بچه آنها به خاطر قدرت جادوگری من مرده است.

ظلم هایی که این زنان با آن روبه رو هستند نیز می‌تواند آنها را از دسترسی برابر به آموزش باز دارد. بدون ابزار موفقیت تحصیلی، زنان متهم قادر به تغییر وضعیت اجتماعی خود نیستند. روش‌های سنتی و باورهای خرافی فرهنگ نپالی زنان را در یک چرخه معیوب متهم می‌کند. این امر ادامه می‌یابد زیرا از فرصت‌هایی برای آموزش خود محروم می‌شوند و مجبور می‌شوند تا آخر عمر رنج بکشند، اغلب در فقر.

سیستم حقوقی هیچ کاری برای رسیدگی به وحشتی که زنان نپالی تا به امروز در صورت متهم شدن به جادوگری متحمل می شوند، انجام نداده است. دولت هیچ قانون مشخصی در مورد "جنایت جادوگری" تدوین نکرده است. سیستم حقوقی نپالی همچنین مقرراتی برای مجازات افرادی که در شکار جادوگران دست داشته اند وجود ندارد. اگر فردی علیه او شکایتی داشته باشد و مجرم شناخته شود، فقط برای مدت کوتاهی زندانی می‌شود و ممکن است با جریمه از آنجا خارج شود. بخش 10 Muluki Ain یا قانون مدنی ملی بیان می‌کند که اگر شخصی متهم به جادوگری کند، از سه ماه تا دو سال زندان یا جریمه نقدی از پنج هزار تا بیست و پنج هزار روپیه نپال یا هر دو محکوم می‌شود. این تنها مجازات کسانی است که علیه زنان بی‌گنـ*ـاه مرتکب جنایات می‌شوند.


جادوگری آسیایی

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: ZaHRa و Morad

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
هندوستان

اعتقاد به ماوراءالطبیعه در بخش‌های خاصی از هند قوی است و هر از گاهی در مطبوعات گزارش‌های لینچ برای جادوگری منتشر می‌شود. با توجه به دفتر ثبت ملی جرم هند، حداقل 2100 جادوگر مظنون (معروف به دایان) بین سال های 2000 و 2012 به قتل رسیدند. اعتقاد بر این است که به طور متوسط بیش از 150 زن در سال به اتهام جادوگر بودن کشته می شوند که در مرکز هند متمرکز شده اند. قتل معمولاً از طریق سوزاندن، هک شدن یا کوبیدن با گلوله تا حد مرگ انجام می‌شود، که اغلب با تحقیر آیینی، مانند برهنه شدن، آغشته شدن به کثیفی و اجبار به خوردن مدفوع انجام می‌شود. برای کسانی که متهم به جادوگری هستند و به قتل نمی رسند، تقریباً همه از طرد یا تبعید دائمی رنج می برند و خانواده هایشان با انگ اجتماعی مواجه می شوند.

چین

گونگ تاو در هوکین، تئوچو در کانتونی یا جیانگ تو در ماندارین اصطلاحی است که زمانی استفاده می‌شود که فردی مظنون به حمله جادوی سیاه باشد و اعتقاد بر این است که تلفیقی از مهارت‌های سمی است که در یوننان، چین و جادوگری در جنوب شرقی دیده می‌شود. آسیا _ برای انتقام گرفتن، حل مسائل رابـ*ـطه یا حتی کمک به مشکلات مالی استفاده می‌شود.

ژاپن

در فولکلور ژاپنی، جادوگر را معمولاً می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: آنهایی که مارها را به عنوان آشنا به کار می‌گیرند و آنهایی که روباه را به کار می‌گیرند.

کارفرمایان فاکس

جادوگر روباه تا حد زیادی رایج‌ترین چهره جادوگر در ژاپن است. باورهای منطقه‌ای متفاوت، کسانی را که از روباه استفاده می‌کنند به دو نوع مجزا تقسیم می‌کند: کیتسونه-تسوکای و کیتسونه-موچی.
اولین مورد، کیتسون-تسوکای، روباه خود را با رشوه دادن با غذاهای مورد علاقه اش به دست می‌آورد. سپس کیتسون تسوکای با روباه معامله می‌کند و در ازای خدمات جادویی روباه وعده غذا و مراقبت روزانه را می‌دهد. روباه فولکلور ژاپنی فریبکار قدرتمندی است که با قدرت تغییر شکل، مالکیت و توهم آغشته شده است. این موجودات می‌توانند بدجنس باشند. برای به دام انداختن مردان خود را به عنوان زنان در می آورند، یا می توانند مانند داستان «روباه های سپاسگزار» نیروهای خوش خیم باشند. با این حال، هنگامی که روباه وارد کار یک مرد می‌شود، تقریباً به طور انحصاری تبدیل به نیروی شیطانی می شود که باید از آن ترسید.

روباه تحت استخدام یک انسان می‌تواند خدمات زیادی به او ارائه دهد. روباه می‌تواند نامرئی شود و برای یافتن اسرار به کار گرفته شود و هنوز هم قدرت‌های بسیاری از توهم خود را حفظ می‌کند که اربابش اغلب برای فریب دشمنانش از آنها استفاده می‌کند. ترسناک ترین قدرتی که کیتسون تسوکای دارد، توانایی او در فرمان دادن به روباهش است که انسان های دیگر را تصاحب کند.


جادوگری آسیایی

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: ZaHRa و Morad

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
در فرهنگ عامه

ژانر دختر جادویی ممکن است رایج‌ترین ژانر برای نمایش جادوگری باشد، اما در هر اثر داستانی که در آن چنین قدرت ماوراء طبیعی وجود داشته باشد، آزادانه ظاهر می‌شود، علی‌رغم این واقعیت که چنین جادویی بیشتر به جادوگری غربی شباهت دارد تا همتای شرقی. آنتاگونیست های جادوگر شیطانی، برگرفته از مفهوم اروپایی جادوگر، محبوب هستند. با این حال، قدرت آنها به ندرت ناشی از پرستش شیاطین است.

انیمیشن دختر جادویی معمولاً در ژاپن به عنوان انیمه mahō shōjo و majokko شناخته می‌شود و مخاطبان هدف برای بینندگان زن پیش از بلوغ در نظر گرفته شده است. قهرمانان این انیمه دختران مدرسه‌ای عادی هستند که ناگهان با یک آیتم عرفانی روبرو می‌شوند که آنها را به موجوداتی فوق‌العاده تبدیل می‌کند که توانایی‌های جادویی دارند. با وجود خطوط داستانی تکراری که قرار است کودکان را هدف قرار دهد، ژانر دختر جادویی توجه را به نقش‌ها و هویت های جنسیتی اطراف جلب می‌کند. برخی استدلال می کنند که ژانر دختر جادویی برای مخاطبان جوان قدرتمند است زیرا شخصیت‌ها به ابرقهرمانی تبدیل می‌شوند که افراد بد را از بین می‌برند. با این حال، تئوری‌های دیگر، انیمه دختر جادویی را به به تصویر کشیدن فراوانی اروتیسم و خشونت متهم می‌کنند.

استودیو Toei اولین انیمه قهرمان را تولید کرد که اولین انیمه دختر جادویی نیز بود، Sally the Witch تنظیمات و عناصر شخصیت به شدت از بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی زنده وام گرفته شده است که شامل کمدی آمریکایی، جادو شده است. در حالی که مفهوم جادوگران در ایالات متحده از بین رفت، نماد جادو و جادو به خوبی به فرهنگ ژاپن ترجمه شد.

کشور کره

تلاش برای تحت تأثیر قرار دادن دیگران از طریق جادوها در Joseon به طور گسترده توسط دربار سلطنتی محکوم شد. سجونگ کبیر پس از کشف اینکه همسر هوی بن کیم از جادوگری در مورد ولیعهد استفاده کرده است ، او را یک " جادوگر " یا "هیولا شیطانی" توصیف کرد و او را از قصر بیرون انداخت.

فیلیپین

جادوگران فیلیپینی استفاده کنندگان جادوی سیاه و اعمال مربوط به آن از فیلیپین هستند. آنها شامل انواع مختلفی از افراد با مشاغل و مفاهیم فرهنگی متفاوت هستند که به گروه قومی که با آنها مرتبط هستند بستگی دارد. آنها کاملاً با تصور غربی در مورد اینکه جادوگر چیست متفاوت هستند، زیرا هر گروه قومی تعریف و اعمال خاص خود را دارد که به جادوگران نسبت داده می‌شود. نفرین ها و دیگر جادوهای جادوگران اغلب توسط شمن‌های فیلیپینی مرتبط با مذاهب عامیانه بومی فیلیپین مسدود، مقابله، درمان یا رفع می‌شوند.

آسیای مرکز

جادوگری یکی از ویژگی‌های اساطیر سنتی در قزاقستان و تاجیکستان است که از قرن شانزدهم به ثبت رسیده است. اعتقاد بر این است که هنگامی که یک انسان بمیرد، روح آنها متعلق به جادوگری است که آنها را به قتل رسانده است.

منبع: ویکی‌پدیا


جادوگری آسیایی

 
  • عالی
  • تشکر
Reactions: ZaHRa و Morad
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا