- عضویت
- 25/3/23
- ارسال ها
- 1,183
- امتیاز واکنش
- 3,115
- امتیاز
- 223
- محل سکونت
- دنیا خیالپردازی + Overthink
- زمان حضور
- 59 روز 7 ساعت 48 دقیقه
نویسنده این موضوع
جادوگری آسیایی به هر یا همه انواع جادوگری اطلاق میشود که در آسیا انجام میشود.
خاورمیانه
خاور نزدیک باستان
به نظر میرسد اعتقاد به سحر و جادو و انجام آن در گذشته بسیار رایج بوده است. همانطور که سوابق موجود به وضوح نشان میدهد، هم در مصر باستان و هم در بابل نقش برجسته ای ایفا میکند. ذکر بخش کوتاهی از قانون حمورابی (حدود 2000 سال قبل از میلاد) کافی است.
اگر شخصی طلسم دیگری را انجام داده و موجه نباشد، کسی که طلسم بر او گذاشته شده باید به نهر مقدس برود. در رودخانه مقدس فرو خواهد رفت. اگر نهر مقدس بر او غلبه کند و غرق شود، مردی که او را طلسم کرد باید خانه او را تصرف کند. اگر نهر مقدس او را بی گنـ*ـاه اعلام کند و آسیبی نبیند، مردی که این طلسم را انجام داده است به قتل میرسد. کسی که در رودخانه فرو رود، خانه کسی را که او را طلسم کرده است، تصاحب خواهد کرد.
تورات
در تنخ، اشاره به جادوگری مکرر است، و به نظر نمیرسد محکومیت شدید چنین اعمالی که در آنجا میخوانیم، چندان مبتنی بر فرض تقلب نیست، بلکه بر اساس «مکروه» باور به خود جادو است.
آیاتی مانند کتاب تثنیه 18: 11-12 و کتاب خروج 22: 18 "به جادوگر اجازه نده که زنده بماند" توجیه کتاب مقدس برای شکارچیان جادوگر مسیحی در اوایل دوره مدرن بود . کلمه "جادوگر" ترجمه ای از عبری כָּשַׁף کشاف، "جادوگر" است. کتاب مقدس عبری شواهدی ارائه می دهد که این احکام در زمان پادشاهان عبری اجرا میشد:
و شائول خود را مبدل کرد و جامه دیگری پوشید و رفت و دو مرد با او رفتند و شبانه نزد آن زن آمدند و او گفت: از تو میخواهم که با روح آشنا برای من خدایی کن و او را برای من بیاور. بالا، که من او را به تو نام خواهم آورد. و زن به او گفت: "بنگر، تو می دانی که شائول چه کرده است، چگونه کسانی را که دارای ارواح آشنا و جادوگران هستند را از این سرزمین منهدم کرده است، پس برای جان من دام انداختی تا مرا وادار کنی بمیری؟»
فعل عبری הכרית، که در نسخه کینگ جیمز به عنوان "قطع" ترجمه شده است، همچنین می تواند به عنوان "عمده فروشی" یا "نابودی" ترجمه شود.
عهد جدید
عهد جدید این عمل را به عنوان یک عمل مکروه محکوم میکند، همانطور که عهد عتیق چنین کرده بود (رساله به غلاطیان 5:20، در مقایسه با کتاب مکاشفه 21:8؛ 22:15؛ و اعمال رسولان 8:9؛ 13: 6).
با این حال، بحث هایی وجود دارد که آیا کلمه استفاده شده در غلاطیان و مکاشفه، یونانی Koinē : φαρμακεία pharmakeía، به درستی به عنوان "سحر و جادو" ترجمه شده است، زیرا این کلمه معمولاً برای توصیف استفاده بدخواهانه از مواد مخدر استفاده میشود.
اسلام
فال و جادو در اسلام طیف وسیعی از اعمال را در بر می گیرد، از جمله جادوی سیاه، دوری از چشم بد، ساخت حرز و سایر وسایل جادویی، تذهیب، روحانیت، طالع بینی و قیافه شناسی.
مسلمانان، پیروان دین مبین اسلام، عموماً به وجود جادو و جادوی سیاه ( سیهر ) اعتقاد دارند و صراحتاً از انجام آن نهی میکنند. سیهر در زبان عربی به معنی جادوی سیاه است. شناخته شده ترین اشاره به سحر در اسلام در سوره فلق است که دعایی برای دفع جادوی سیاه است.
خاورمیانه
خاور نزدیک باستان
به نظر میرسد اعتقاد به سحر و جادو و انجام آن در گذشته بسیار رایج بوده است. همانطور که سوابق موجود به وضوح نشان میدهد، هم در مصر باستان و هم در بابل نقش برجسته ای ایفا میکند. ذکر بخش کوتاهی از قانون حمورابی (حدود 2000 سال قبل از میلاد) کافی است.
اگر شخصی طلسم دیگری را انجام داده و موجه نباشد، کسی که طلسم بر او گذاشته شده باید به نهر مقدس برود. در رودخانه مقدس فرو خواهد رفت. اگر نهر مقدس بر او غلبه کند و غرق شود، مردی که او را طلسم کرد باید خانه او را تصرف کند. اگر نهر مقدس او را بی گنـ*ـاه اعلام کند و آسیبی نبیند، مردی که این طلسم را انجام داده است به قتل میرسد. کسی که در رودخانه فرو رود، خانه کسی را که او را طلسم کرده است، تصاحب خواهد کرد.
تورات
در تنخ، اشاره به جادوگری مکرر است، و به نظر نمیرسد محکومیت شدید چنین اعمالی که در آنجا میخوانیم، چندان مبتنی بر فرض تقلب نیست، بلکه بر اساس «مکروه» باور به خود جادو است.
آیاتی مانند کتاب تثنیه 18: 11-12 و کتاب خروج 22: 18 "به جادوگر اجازه نده که زنده بماند" توجیه کتاب مقدس برای شکارچیان جادوگر مسیحی در اوایل دوره مدرن بود . کلمه "جادوگر" ترجمه ای از عبری כָּשַׁף کشاف، "جادوگر" است. کتاب مقدس عبری شواهدی ارائه می دهد که این احکام در زمان پادشاهان عبری اجرا میشد:
و شائول خود را مبدل کرد و جامه دیگری پوشید و رفت و دو مرد با او رفتند و شبانه نزد آن زن آمدند و او گفت: از تو میخواهم که با روح آشنا برای من خدایی کن و او را برای من بیاور. بالا، که من او را به تو نام خواهم آورد. و زن به او گفت: "بنگر، تو می دانی که شائول چه کرده است، چگونه کسانی را که دارای ارواح آشنا و جادوگران هستند را از این سرزمین منهدم کرده است، پس برای جان من دام انداختی تا مرا وادار کنی بمیری؟»
فعل عبری הכרית، که در نسخه کینگ جیمز به عنوان "قطع" ترجمه شده است، همچنین می تواند به عنوان "عمده فروشی" یا "نابودی" ترجمه شود.
عهد جدید
عهد جدید این عمل را به عنوان یک عمل مکروه محکوم میکند، همانطور که عهد عتیق چنین کرده بود (رساله به غلاطیان 5:20، در مقایسه با کتاب مکاشفه 21:8؛ 22:15؛ و اعمال رسولان 8:9؛ 13: 6).
با این حال، بحث هایی وجود دارد که آیا کلمه استفاده شده در غلاطیان و مکاشفه، یونانی Koinē : φαρμακεία pharmakeía، به درستی به عنوان "سحر و جادو" ترجمه شده است، زیرا این کلمه معمولاً برای توصیف استفاده بدخواهانه از مواد مخدر استفاده میشود.
اسلام
فال و جادو در اسلام طیف وسیعی از اعمال را در بر می گیرد، از جمله جادوی سیاه، دوری از چشم بد، ساخت حرز و سایر وسایل جادویی، تذهیب، روحانیت، طالع بینی و قیافه شناسی.
مسلمانان، پیروان دین مبین اسلام، عموماً به وجود جادو و جادوی سیاه ( سیهر ) اعتقاد دارند و صراحتاً از انجام آن نهی میکنند. سیهر در زبان عربی به معنی جادوی سیاه است. شناخته شده ترین اشاره به سحر در اسلام در سوره فلق است که دعایی برای دفع جادوی سیاه است.
جادوگری آسیایی
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com