خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.a.H.r.A☆

مدیر تالار ماورا
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,348
امتیاز واکنش
9,398
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
168 روز 8 ساعت 54 دقیقه
نویسنده این موضوع

۱-یکی از مهم‌ترین سؤالات درباره سریال که تئوری‌های زیادی درباره‌اش گفته شده، این است که بعد از تایلر چه کسی ارتباطش را با منبع نیروی شر حفظ می‌کند. یکی از کسانی که به او زیاد اشاره کرده‌اند، رانندهٔ خانوادگی آدامزهاست. دلیلشان هم این است که در ابتدای سریال چشم‌های او طوسی است و ظاهر نامرتبی دارد؛ اما در نمای پایانی حضورش در سریال چشمانش تیره شده. درست بعد از آنکه ماشین خانواده آدامز از کنار اتومبیلی که تایلر را منتقل می‌کند می‌گذرد. گویی تایلر واسط بودن نیرو را به او منتقل می‌کند.
۲-تئوری دیگر دربارهٔ رانندهٔ آدامزها این است که در واقع او همان مدیر مدرسه است که خودش را به شکل او درآورده تا از مادر ونزدی بابت دزدیدن عشقش یعنی پدر ونزدی از او، انتقام بگیرد.

۳-یک تئوری دیگر دربارهٔ هایدها مربوط به زنی است که در قسمت اول سریال او را می‌بینیم که پسری را به منطقه مرموز مورمور می‌رساند و به او هشدار می‌دهد. در چند نمای بعد از آن جنازهٔ پسر پیدا می‌شود. عده‌ای معتقد هستند که آن زن که چشمانش بسیار شبیه هیولاست، همان مادر تایلر است و در واقع در سریال با دو هاید سروکار داریم.

۴-یکی از مهم‌ترین سؤالات این است که چه کسی در قسمت پایانی برای ونزدی مسیج می‌فرستد و او را تهدید می‌کند؟ در این باره هم چند تئوری وجود دارد. یکی این که آن شخص همان پری دریایی سیاه‌پوست ‌بیانکا است چرا که در محل گرفته‌شدن هر دو عکس حضور داشته.
۵-یک تئوری دیگر بر اساس تصویر محوی که در بک‌گراند سکانس خداحافظی ونزدی و پسر نقاش، خاویار دیده می‌شود، دوست نزدیک ونزدی که قربانی هاید می‌شود؛ یعنی یوجین را هدف قرار می‌دهد که البته بعید است چنین شود.

۶-دربارهٔ خاویار هم این تئوری وجود دارد که ممکن است او پسر ناشناخته خانواده گیتس باشد. چرا که خانواده‌اش هرگز به دیدارش نمی‌آیند و در تابلوی نقاشی خانواده در عمارت متروکهٔ گیتس به نظر می‌رسد مادر خانواده باردار است و شباهت عجیبی میان پسر خانواده و خاویار وجود دارد. بنا به این تئوری بسیاری معتقدند او در فصل‌های بعدی به یکی از شخصیت‌های منفی سریال تبدیل می‌شود.

در کنار این عده‌ای هم معتقد هستند که ونزدی و خاویر رابـ*ـطهٔ ذهنی با هم دارند که با ارتباط رمانتیکشان این ارتباط ذهنی تقویت می‌شود. دلیل اصلی آن‌ها این است که جفتشان در تخیلاتشان هاید را می‌دیدند و با ایجاد رابـ*ـطه عاطفی، تلپتی ذهنی‌شان هم بیشتر می‌شود.

۷-در عکسی که خود نتفلیکس با تیتر «چه کسی نگاه می‌کند؟» منتشر کرده، هرکدام از شخصیت‌های سریال با رنگ مشترکی در پس‌زمینه جدا شده‌اند و در آن میان رنگ پس‌زمینه تایلر با پاگزی برادر ونزدی یکی است. این ممکن است نشانه‌ای از آن باشد که هاید بعدی پاگزی خواهد بود. در این تصاویر رنگ یوجین و تینگ، دستی که دوست نزدیک ونزدی است مشابه و رنگ ونزدی، مادرش و یوکو یکی از هم‌کلاسی‌های او هم یکی هستند.


فصل دوم سریال ونزدی | تئوری های جالب و بحث برانگیز طرفداران

 

Z.a.H.r.A☆

مدیر تالار ماورا
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,348
امتیاز واکنش
9,398
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
168 روز 8 ساعت 54 دقیقه
نویسنده این موضوع

۸-رد آثار دیگر تیم برتون در جاهای مختلف «ونزدی» مشهود است. مثلاً در قفسهٔ حیوانات خشک‌شدهٔ معلم گیاه‌شناسی در طبقات پایین، مجسمه‌ای حضور دارد که شبیه به کاراکتر فیلم «بیتل جویس» تیم برتون است. یا مجسمه‌ای که روی میز مدیر مدرسه قرار دارد، یادآور یکی دیگر از کاراکترهای این فیلم است. همچنین در مسابقه میان دانش‌آموزان گریم و کاستوم گروه اینید و ونزدی شبیه زن گربه‌ای و گروه خاویر شبیه به جوکر در فیلم «بتمن» تیم برتون است.

۹-نشان سازنده‌ها هم در سریال قابل ردیابی است؛ مثلاً نام میلر و گاف که روی شیشهٔ مطب دکتر تراپیست شهر نوشته شده درواقع نام دو خالق سریال آلفرد گاف، مایلز میلار است و یا شماره‌ای که روی لباس گومز پدر ونزدی در زندان نوشته شده در واقع تاریخ تولد یکی از همین خالقان مجموعه است.
۱۰-شخصیت ونزدی اولین‌بار در دههٔ شصت در کمیک خانواده آدامز با طراحی چارلز آدامز خلق شد. پیش از «ونزدی» در دههٔ نوید دو فیلم «خانواده آدامز» بر اساس این کمیک ساخته شده‌اند. ضمن اینکه تیم برتون هم پیش از ساخت این سریال در جریان ساخت انیمیشنی بر اساس این داستان دخیل بود که لغو شد. انیمیشن دیگر «خانواده آدامز» ‌هم در سال ۲۰۱۹ به‌نمایش‌درآمده است.

۱۱-کریستینا ریچی که در این سریال در نقش معلم گیاه‌شناسی، مرلین تورنهیل ظاهر شده در دو فیلم سینمایی «خانواده آدامز» در دههٔ ۹۰ نقش خود ونزدی را در کودکی بازی کرده بود.

۱۲-جنا اورتگا بازیگر نقش ونزدی، برای بازی در این نقش ۴ مهارت متفاوت یاد می‌گیرد؛ شمشیربازی، نواختن ویولن‌سل، زبان آلمانی و رقص!

۱۳-یکی از نکات جالب دربارهٔ بازی او این است که در تمام مدت نقش‌آفرینی جلوی دوربین پلک نزده است. البته این اتفاق جلوی دوربین به‌صورت بداهه اتفاق می‌افتد و ازپیش‌تعیین‌شده نبوده. به این شکل که تیم برتون در اوایل فیلم‌برداری دقت می‌کند که اورتگا پلک نمی‌زند و از او می‌خواهد همین پلک‌نزدن، نگاه جدی و شل کردن عضلات صورتش که باعث می‌شوند چهرهٔ او بدون احساس به نظر برسد را ادامه دهد.

«در چند هفته اول پروژه، در نقطه‌ای از فیلم‌برداری، از خودم یک عکس گرفتم که اصلاً در آن پلک نزدم و تیم به من گفت نمی‌خواهم دیگر پلک بزنی. نکته‌ای که در مورد پلک‌زدن وجود دارد این است که من حتی متوجه نشدم که این کار را انجام می‌دهم. این اتفاق به‌صورت خودبه‌خود رخ می‌داد.»
۱۴-البته تماشاگران خورهٔ فیلم نه صحنه را پیدا کرده‌اند که ونزدی در آن‌ها تصادفاً پلک می‌زند.

۱۵-جنا اورتگا رقصی را در یکی از قسمت‌های سریال انجام می‌دهد که بسیار مشهور و بدل به یک چالش در فضای مجازی شده است. رقصی که در ابتدا یادآور آن رقص شاهکار «پالپ فیکشن» می‌باشد. اما جالب است بدانید که اورتگا برای انجام آن از رقص‌های دههٔ هشتاد نوجوانان در کلاب‌ها الهام گرفته. او می‌گوید در هنگام خواندن فیلمنامه برای این قسمت رقص به گروه «siouxise and the banshees» اشاره شده بود. او ویدئوهای زیادی از او خوانندگان دیگری مانند «bob fosse» دیده و در نهایت رقصش را بر اساس حرکات آن‌ها طراحی کرده.

۱۶-ضمن اینکه خود اورتگا از سکانس رقص راضی نیست؛ چراکه این صحنه در اولین روز ابتلای او به کرونا ضبط شده است. او می‌گوید بدن درد، گلودرد و ضعف داشته و به‌سختی سکانس را اجرا کرده است.
۱۷-از جمله جالب‌ترین اجراها در چالش رقص ونزدی می‌توان به اجرای آن توسط تام کروز اشاره کرد. یک اجرای پاتیناژ و یک اجرای رقص زیر آب هم بسیار جالب بودند و از بامزه‌ترین اجراها می‌توان به همراهی پدر میان‌سالی با دختر و پسرش در اجرای چالش اشاره کرد.


فصل دوم سریال ونزدی | تئوری های جالب و بحث برانگیز طرفداران

 

Z.a.H.r.A☆

مدیر تالار ماورا
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,348
امتیاز واکنش
9,398
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
168 روز 8 ساعت 54 دقیقه
نویسنده این موضوع

۱۸-تینگ، دستی که رفیق همیشگی ونزدی است، توسط ویکتور دوروبانتو، بازیگر و شعبده‌باز رومانیایی، اجرا شده است. دوروبانتو در زمان فیلم‌برداری لباس و کلاه آبی رنگی به تن داشت که صورت و بدن او در پست پروداکشن ویرایش شد تا تصویر یک عضو جدا شده را ایجاد کند.

۱۹-برخی معتقد هستند که تینگ، دستی که جاندار است و انگار به‌تنهایی یک فرد است در واقع از فیلم «مرده شرور - evil dead»، اقتباس شده که در آن قهرمان فیلم دستش قطع می‌شود؛ اما دست جان پیدا می‌کند و در آدمکشی به صاحب خود کمک می‌کند.

۲۰-کاراکتر مدیر مدرسه مورمور که لاریسا ویمز نقش آن را بازی می‌کند در ظاهر و طراحی لباس از شخصیت تیپی هدرن در فیلم «پرندگان» آلفرد هیچکاک الهام گرفته شده است. بسیاری می‌گویند این کاراکتر به دنبال نابودی خانواده آدام به دلیل عشق ازدست‌رفته خود است و نمرده و در فصل دوم بازخواهد گشت. او در دوران دانش‌آموزی عاشق گومز بوده؛ اما دوست صمیمی‌اش یعنی مادر ونزدی این عشق را ربوده است.

۲۱-نام شخصیت اصلی رمانی که ونزدی می‌نویسد در واقع همان اسم مستعاری است که گومز پدرش او را با آن صدا می‌کند: وایپر

۲۲- بیانکا دختر پری دریایی سیاه‌پوست هم برای تماشاگران کنجکاوی‌برانگیز بوده است. آن‌ها معتقدند که نقش او در فصل بعد پررنگ‌تر خواهد شد. یا توسط مادرش به نیروهای اهریمنی می‌پیوندد یا همراه ونزدی با آن‌ها مبارزه می‌کند. جالب اینکه در عکس منتشر شده نتفلیکس که به آن اشاره کردیم رنگ پس‌زمینه عکس بیانکا با گومز پدر ونزدی و تایلر یکی است.
۲۳-برخی از تماشاگران معتقدند مرلین، معلم گیاه‌شناسی و شخصیت شرور ماجرا کماکان زنده است و در فصل بعد حضور خواهد داشت؛ چراکه صحنهٔ مرگ یا دستگیری او نمایش داده نشده است.

۲۴-برخی هم معتقدند که تایلر که در نمای پایانی در آستانهٔ تبدیل‌شدن به هاید است، با هاید شدن فرار می‌کند و به زندان نمی‌رسد و به‌خاطر محبوبیتی که نزد تماشاگران دارد ممکن است در فصل دوم تغییر رویکرد دهد و با ونزدی همراه شود تا جنایت‌کار اصلی را پیدا کنند. چندان هم بعید نیست؛ چراکه در واقع ذهن او و قتل‌هایش توسط مرلین تورنهیل کنترل می‌شده و خودش محبوب بسیاری از مخاطبان سریال بود.
۲۵- باوجودی که «ونزدی» ‌در میان تماشاگران بسیار محبوب شد و رکورد تماشای نتفلیکس را شکست و بیش از ۳۴۱ ساعت دیده شد. اما در گلدن‌گلوب دستش از جایزه کوتاه ماند و داوران چندان تحویلش نگرفتند.


فصل دوم سریال ونزدی | تئوری های جالب و بحث برانگیز طرفداران

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا