خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,183
امتیاز واکنش
3,115
امتیاز
223
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 7 ساعت 48 دقیقه
نویسنده این موضوع
" نمایش میترا " متنی از پاپیروس جادویی بزرگ پاریس، بخشی از پاپیروس جادویی یونانی، با شماره PGM IV.475-834 است. نام مدرنی که متن با آن شناخته می شود در سال 1903 با آلبرشت دیتریش، اولین مترجم آن، بر اساس فراخوانی هلیوس میترا (Ἥλιοϲ Μίθραϲ) به عنوان خدایی که به آغازگر ارائه می دهد، نشأت گرفت. مکاشفه جاودانگی این متن عموماً محصول سنتگرایی مذهبی مشخصه دوران امپراتوری هلنیستی و روم است، همانطور کهخود اسرار میترایی برخی از محققان استدلال کرده اند که هیچ ارتباط مستقیمی با آیین خاص میترایی ندارد. برخی دیگر آن را بازتابی معتبر از آیین میترایی می‌دانند، یا آن را به‌عنوان مطالبی میترایی می‌دانند که برای سنت ترکیبی جادو و باطنی بازسازی شده است.

کدکس حاوی متن توسط Bibliothèque Nationale در سال 1857 به دست آمد. تصور می‌شود که قدمت آن به اوایل قرن چهارم پس از میلاد باشد، اگرچه دیتریش تاریخ ترکیب را در اوایل 100-150 پس از میلاد پیشنهاد کرد. منشأ احتمالی آن در مصر، جایی که شواهدی از آیین میترایی نادر است، مانع بزرگی برای تلقی آن به عنوان یک مراسم مذهبی معتبر است.


ساختار

ماروین مایر آیین میترا را به دو بخش تقسیم می‌کند: سطرهای 475 تا 750 عبادتی برای عروج عرفانی روح از طریق هفت مرحله است و 751 تا 834 دستورالعمل‌هایی را در مورد چگونگی اجرای مناجات ارائه می‌دهد.

متن با فراخوانی Providence (Pronoia) و Psyche («روح») یا در قرائت های دیگر Tyche آغاز می شود. گوینده دعا اعلام می‌کند که اسرار را برای ارائه آموزش می‌نویسد و نه برای سود، و به دنبال مکاشفه جهان و جاودانگی است که توسط یک archangelos (ἀρχάγγελος، «پیام‌آور عالی») هلیوس میترا هدایت می‌شود. (خطوط 475-485).


صعود

صعود از طریق هفت درجه توسط مایر به عنوان نمایانگر آغاز میترایی در نظر گرفته می شود، اما شباهت کلی تری به صعود مبتدیان در تئورگی، با تشابهاتی در قطعاتی از اوراکلای کلدانی دارد.

1. چهار عنصر

گوینده چهار عنصر ابتدایی کلاسیک را که با صداهای جادویی ، صداهای جادویی نشانه گذاری شده اند، در دنباله زیر فرا می خواند:

  • PPP SSS PHR[E]، صدای خش‌خش و خش‌خش که مشخصه طلسم‌ها
  • استپنوما (باد، نفس، روح)
  • MMM
  • آتش
  • ĒY ĒIA EĒ
  • اب
  • ŌŌŌ AAA EEE
  • زمین
  • ای یوچ

او از این عناصر به عنوان «نخستین خاستگاه من» یاد می کند که «بدن کامل» او از آن ساخته شده است. او خود را با نام و با نام مادرش معرفی می کند. رویارویی روح با عناصر چهارگانه هم به‌عنوان نسل و هم به‌عنوان بازسازی تکرار می‌شود (سطرهای 485-537).


آیین میترا

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,183
امتیاز واکنش
3,115
امتیاز
223
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 7 ساعت 48 دقیقه
نویسنده این موضوع
2. قدرت کمتر هوا

در این سطح (سطرهای 537-585)، سالک وحی قرار است عمیق نفس بکشد و احساس کند که در هوا بلند شده است و چیزی از موجودات فانی روی زمین نمی شنود و نمی بیند. به او وعده داده شده است که در عوض فرمان الهی «خدایان مرئی» را در حال طلوع و غروب ببیند. سکوت تشریفاتی تجویز می شود و به دنبال آن توالی دیگری از خش خش، جست و خیز و سیزده کلمه جادویی وجود دارد: «آنگاه خواهید دید که خدایان با مهربانی به شما نگاه می کنند و دیگر به سوی شما عجله نمی کنند، بلکه بر اساس نظم خود پیش می روند». پس از یک رعد و برق تکان دهنده، یک هشدار دیگر به سکوت، و یک افسون جادویی، قرص خورشید باز می شود و ستاره های پنج پر را منتشر می کند. برای دعای بعد چشم باید بسته شود.

3. Aion و قدرت‌ها

در این دعا (سطرهای 585-628)، گوینده مجدداً خود و مادرش را نام می‌برد و به دنبال آن فهرست گسترده‌ای از القاب قابل ترجمه مانند «نور ساز» و «آتش‌ران» با نام‌های جادویی آمیخته می‌شود. اینها "نگهبانان سیاره ای دروازه های بهشت" هستند. از جمله احضارات Aion و Iao هستند. مجموعه گسترده‌ای از مصوت‌ها "با آتش و روح" تلفظ می‌شوند. پس از رعد و برق و احساس آشفتگی فیزیکی، یک سری دیگر از کلمات جادویی تصویری از هلیوس را برمی انگیزد.

4. هلیوس

هلیوس به عنوان «خدای جوانی، در ظاهر زیبا، با موهای آتشین، با تونیک سفید و شنل قرمز مایل به قرمز و تاجی آتشین» توصیف شده است. قرار است به او "سلام آتش" داده شود (خطوط 628-657)، و هنگام بـ*ـو*سیدن فیلاکتری ها از او محافظت شود.

5. هفت تایچای

درهای آسمانی باز می‌شوند تا هفت باکره را که لباس‌های کتانی پوشیده و چهره‌های خاردار دارند، که عنصری مصری است، نمایان می‌شود. آنها عصای طلایی حمل می کنند و باید به صورت جداگانه مورد تحسین قرار گیرند (خطوط 657-672).


6. هفت قطبی لرد

بعد از آن، هفت رب القطبی، با لباس های کتانی و با صورت های گاو نر بیرون می آیند. آنها هفت ضلع طلا دارند و همچنین باید به صورت جداگانه با نام آنها مورد ستایش قرار گیرند. اینها دارای قدرت رعد و برق، رعد و برق، و زلزله، و همچنین ظرفیت اعطای سلامت جسمانی، بینایی و شنوایی خوب و آرامش هستند (خطوط 673-692). دو گروه هفت نفره، زن و مرد، هر دو به شکل مصری به تصویر کشیده شده اند و «منطقه ستارگان ثابت» را نشان می دهند.


آیین میترا

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,183
امتیاز واکنش
3,115
امتیاز
223
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 7 ساعت 48 دقیقه
نویسنده این موضوع
7. بالاترین خدا

در میان رعد و برق و لرزه های زمین، برترین خدا ظاهر می شود، ظاهری جوان و درخشان، با تن پوش سفید و تاج طلایی و شلوار. او شانه گاو نر را در چیزی که به نظر می رسد مرجع نجومی است نگه داشته است (خطوط 696-724). چشمانش رعد و برق بیرون می زند و ستاره هایی از بدنش بیرون می‌زند. دستورات این است که "صدای فریاد بلندی درآورید، شکم خود را فشار دهید، تا حواس پنج گانه را برانگیختید، بلند بلند کنید تا از نفس بیفتید، و دوباره فیلاکتری ها را ببوسید."

در نظر گرفته شده است که رویارویی با بالاترین خدا منجر به مکاشفه الهی و آپاتانیسموس شود ، یک اصطلاح فنی برای دستیابی موقت به حالت جاودانگی.

تصویب و استفاده

خطوط 751-834 دستورالعمل هایی در مورد چگونگی اجرای مراسم مذهبی است. به تمرین‌کننده هشدار داده می‌شود که از راز سوء استفاده نکند (خطوط 724-834)، و دستورالعمل‌هایی در مورد تهیه وسایل جادویی به او داده می‌شود: پماد اسکراب آفتاب (751-778)، گیاه کنتریت (778-792)، و فیلاکتری‌های محافظ. برای مراسم (813-819). این بخش همچنین برخی اطلاعات اضافی و افسون ها را ارائه می‌دهد.

زمینه جادویی

در کتاب چهارم پاپیروس‌های جادویی یونانی که در آن «نمایش میترا» برگزار می‌شود، سطرهای 1 تا 25 طلسمی است که قدرت‌های مصری و یهودی را به منظور کسب اطلاعات فرا می‌خواند. سطرهای 1127-1164 طلسمی برای جن‌سازی دیو، با استفاده از کلمات قبطی با منشأ مسیحی، [ نیازمند منبع ] همراه با دستورالعمل‌هایی برای تهیه یک طلسم است. خطوط 1716-1870 با عنوان "شمشیر داردانوس" و یک طلسم عاشقانه است.

آیین میترا دارای چندین عنصر است که به طور گسترده در سحر و جادو که در جهان یونانی - رومی انجام می شد، که برگرفته از مذهب و جادوی مصری یا ادعای اقتدار آن بود، وجود دارد. اینها شامل تهیه تعویذ و مرهم، زمان بندی مراسم بر اساس پدیده های نجومی یا طالع بینی، و دستکاری نفس و گفتار است. صداها عبارتند از صداهای خش خش برای onomatopoeia، تغییرات در دنباله حروف صدادار یونانی، glossolalia، و کلماتی که ترجمه ناپذیر هستند اما به نظر می رسد از مصری، عبری گرفته شده یا در نظر گرفته شده است .و زبان‌های دیگر.

"نمایش میترا" تنها متنی در مجموعه پاپیروس های جادویی یونانی بتز است که شامل درخواست جاودانگی است. نمونه ای از دشواری تمایز «جادو» و «مذهب» در دنیای باستان است.


آیین میترا

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,183
امتیاز واکنش
3,115
امتیاز
223
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 7 ساعت 48 دقیقه
نویسنده این موضوع
سوالات محتوای میترایی

دیتریش که نسخه را به فرانتس کومونت تقدیم کرد، نام «نمایش میترا» را به آن داد. اما کومونت نمی‌توانست متن را منشأ میترایی بداند. گی معتقد است که منشأ آن را باید در این زمینه جستجو کرد، در حالی که هانس دیتر بتز بیشتر به یک خاستگاه فلسفی سرگردان فکر می کند.

یوهان سی تام، کلاسیک گرا، خاطرنشان می‌کند که نظرات در مورد زمینه متن متفاوت است، برای مثال، آیین میترائیسم یا فرقه اسرارآمیز دیگر، جادوی باستانی، آیین مصر در مورد مردگان، یا تئورگی. محققان میترایی مانند Cumont، Ulrich von
Wilamowitz-Moellendorff ، Martin P. Nilsson و Walter Burkert متن را به عنوان یک آیین میترای معرفی نمی کنند. کومونت استدلال کرد که متن فاقد معاد شناسی میترایی، آموزه میترایی در مورد عبور روح از هفت کره سیاره‌ای، و میترا به عنوان راهنما در عروج نیست.

بتز معتقد است که آیین میترا محصولی است در نقطه تلاقی سنت‌های یونانی، مصری و میترایی، و در نهایت بخش مرکزی «صعود» را محصول هرمتیک اولیه می‌داند. ریچارد گوردون، با این حال، تردید دارد که هرمتیک بر متن تأثیر گذاشته است.

ماروین مایر مطمئن است که این متن با آیین میترائیسم ارتباط دارد و معتقد است که «به مطالعه جادو، معجزه و مناسک در ادیان در دوران باستان و اواخر باستان ، از جمله مسیحیت، و داستان‌های معجزات منسوب به عیسی و مسیح کمک زیادی می‌کند. دیگران را می‌توان با متونی مانند آیین میترا مطالعه کرد.»

منبع: ویکی‌پدیا


آیین میترا

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا