خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
جادوی آشوب، که به آن جادوی آشوب نیز می گویند، سنت مدرن جادو است. که در دهه 1970 در انگلستان به عنوان بخشی از خرده فرهنگ نئوپگان و باطنی‌گرای گسترده‌تر ظاهر شد، به شدت از باورهای غیبی هنرمند آستین عثمان اسپیر که چندین دهه قبل از آن بیان شده بود، نشأت می‌گرفت. این دین به عنوان یک دین اختراعی شناخته شده است. با برخی از مفسران شباهت هایی بین این جنبش و دیسکوردیانیسم ترسیم می‌شود. سازمان‌های جادویی در این سنت شامل Illuminates of Thanateros و Thee Temple ov Psychick Youth هستند .

بنیانگذاران جادوی هرج و مرج معتقد بودند که دیگر سنت های غیبی بیش از حد مذهبی شده‌اند. آنها تلاش کردند تا جنبه‌های نمادین، آیینی، الهیاتی یا زینتی این سنت‌های غیبی را از بین ببرند، تا مجموعه‌ای از تکنیک‌های اساسی را که به اعتقاد آنها اساس جادو هستند، پشت سر بگذارند.

جادوی آشوب می‌آموزد که جوهر جادو این است که ادراکات توسط باورها مشروط می‌شوند و جهان آن گونه که ما آن را درک می‌کنیم می‌تواند با تغییر عمدی آن باورها تغییر کند. جادوگران آشوب متعاقباً باور را به عنوان یک ابزار در نظر می‌گیرند، اغلب سیستم‌های جادویی خاص خود را ایجاد می‌کنند و اغلب از سایر سنت‌های جادویی، جنبش‌های مذهبی، فرهنگ عامه و رشته‌های مختلف فلسفه وام می‌گیرند.

هیو اوربان جادوی آشوب را به عنوان اتحادی از تکنیک های سنتی غیبی و پست مدرنیسم کاربردی - به ویژه یک شک پست مدرنیستی در مورد وجود یا شناخت حقیقت عینی توصیف کرده است. یعنی به گفته وی، جادوی آشوب وجود حقیقت مطلق را رد می کند و همه نظام های غیبی را به عنوان نظام های نمادین دلخواه می بیند که تنها به دلیل اعتقاد عمل کننده مؤثر هستند.


تاریخ
خاستگاه ها و تأثیرات (1900-1982)

آستین عثمان اسپار در سال 1904. ایده های او اساس جادوی آشوب را تشکیل دادند.

آثار آستین عثمان اسپیر در اوایل تا اواسط دهه 1900 عمدتاً منبع تئوری و عمل جادویی آشوب است. به طور خاص، Spare استفاده از sigils و استفاده از gnosis را برای توانمندسازی آنها توسعه داد. اگرچه اسپار قبل از ظهور جادوی آشوب درگذشت، او به عنوان "پدربزرگ جادوی آشوب" توصیف شده است. انتشارات آلیستر کراولی که تقریباً در همان دوره‌ای با Spare کار می‌کردند، تأثیری حاشیه‌ای و در عین حال اولیه و مداوم داشتند، به‌ویژه برای رویکرد ترکیبی او به جادو و تأکید او بر آزمایش و شرط‌زدایی. بعدها همزمان با رشد ادیانی مانندویکا در دهه‌های 1950 و 1960، اشکال مختلف جادو رایج‌تر شد، که برخی از آنها به "شکل‌های آشفته، کاملاً فردی و اغلب کاملاً "آشوب" آمدند. در دهه 1960 و دهه پس از آن، دیسکوردینیسم، جنبش پانک، پست مدرنیسم و نوشته‌های رابرت آنتون ویلسون ظهور کردند و قرار بود تأثیرات مهمی بر شکلی که جادوی آشوب به خود می‌گیرد، شوند.

در اواسط دهه 1970، جادوی آشوب به عنوان «یکی از اولین مظاهر پسامدرن غیبت گرایی» ظاهر شد، که بر اساس رد نیاز به پایبندی به یک «کنوانسیون واحد و منظم» و با هدف تقطیر اعمال جادویی ساخته شد. به جای پیروی از شیوه‌های خاص مبتنی بر سنت، رویکردی نتیجه‌محور است. جمله‌ای که اغلب از پیتر کارول نقل می‌شود این است: «جادو خودش را از غیبت رها نمی‌کند تا زمانی که آخرین منجم را با جرأت آخرین استاد روحانی خفه نکنیم».


جادوی آشوب

 
  • عالی
Reactions: YeGaNeH

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
پیتر جی. کارول و ری شروین به عنوان بنیانگذاران جادوی آشوب در نظر گرفته می‌شوند، اگرچه فیل هاین اشاره می کند که افراد دیگری "در پس زمینه کمین کرده اند، مانند جادوگران استوک نیوینگتون ". کارول یکی از همکاران دائمی مجله The New Equinox بود که توسط شروین ویرایش می‌شد، و به این ترتیب آن دو با هم آشنا شدند.

در سال 1976-1977 اولین سازمان جادوی آشوب، Illuminates of Thanateros (IOT) اعلام شد. سال بعد، 1978، سال مهمی در پیدایش جادوی آشوب بود، با انتشار هر دو کتاب Liber Null توسط کارول و کتاب نتایج توسط شروین - اولین کتاب های منتشر شده در مورد جادوی آشوب.

به گفته کارول، "هنگامی که نمادها و اصطلاحات محلی از بین می روند، همه سیستم‌ها یکنواختی قابل توجهی از روش نشان می‌دهند. این به این دلیل است که همه سیستم‌ها در نهایت از سنت شمنیسم نشأت می‌گیرند. برای روشن شدن این سنت است که فصل های بعدی اختصاص داده شده است.

توسعه و گسترش (1982-1994)

گروه‌های جادوی آشوب جدید در اوایل دهه 1980 ظهور کردند - ابتدا در یورکشایر، جایی که شروین و کارول هر دو زندگی می‌کردند. صحنه اولیه روی مغازه ای در لیدز به نام شاگرد جادوگر متمرکز بود که متعلق به کریس بری بود. بری همچنین مجله‌ای به نام The Lamp of Thoth منتشر کرد که مقالاتی در مورد جادوی آشوب منتشر می‌کرد و نشریه شاگرد جادوگر او هم Liber Null و The Book of Results را مجدداً منتشر کرد و همچنین Psychonaut و Theater of Magic را منتشر کرد. حلقه هرج و مرج "کوتاه" که شامل دیو لی بود، در سال 1982 تشکیل شد. آیین‌های این گروه توسط پائولا پاگانی با عنوان The Cardinal Rites of Chaos در سال 1985 منتشر شد.

رالف تگتمایر (Frater U∴D∴)، که یک کتابفروشی در آلمان داشت و قبلاً در حال تمرین نام تجاری خود "جادوی یخ" بود، Liber Null را به آلمانی ترجمه کرد. تگتمایر در اواسط دهه 1980 وارد IOT شد و بعداً بخش آلمانی این نظم را تأسیس کرد.

با گسترش جادوی آشوب، افرادی از خارج از حلقه کارول و شروین شروع به انتشار در مورد این موضوع کردند. فیل هاین، همراه با جولیان وایلد و جوئل بیروکو، تعدادی کتاب در این زمینه منتشر کردند که به ویژه در گسترش تکنیک های جادوی آشوب از طریق اینترنت تأثیرگذار بودند.

در سال 1981، Genesis P-Orridge معبد Thee Temple ov Psychick Youth (TOPY) را تأسیس کرد. پی-اوریج در دهه 1970 زیر نظر ویلیام اس. باروز و بریون گیسین جادوگری را مطالعه کرده بود و همچنین تحت تأثیر آلیستر کراولی و آستین عثمان اسپیر و همچنین جنبش روانگردان قرار گرفت. TOPY جادوی آشوب را در کنار سایر فعالیت‌های خود تمرین می‌کرد و به افزایش آگاهی در مورد جادوی آشوب در خرده فرهنگ‌هایی مانند خانه اسید و صحنه‌های موسیقی صنعتی کمک کرد. همراه با نفوذ بر P-Orridge، باروز خودش در اوایل دهه 1990 وارد IOT شد.


جادوی آشوب

 
  • عالی
Reactions: YeGaNeH

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
فرهنگ پاپ: (1994-2000)

از همان ابتدا، جادوی آشوب گرایشی به استفاده از نمادهای فرهنگ پاپ علاوه بر نمادهای سیستم های جادویی سنتی داشته است. دلیل منطقی این است که همه سیستم‌های نماد به یک اندازه دلبخواه هستند، و بنابراین به یک اندازه معتبر هستند - باور سرمایه‌گذاری شده در آنها چیزی است که اهمیت دارد. به عنوان مثال، نماد هرج و مرج از رمان های فانتزی مایکل مورکاک برداشته شد.

با پیش درآمد کنت گرانت – که هم با کرولی و هم با اسپیر مطالعه کرده بود و عناصری از افسانه های تخیلی اچ پی لاوکرافت را در نوشته های جادویی خود وارد کرده بود – گرایشی برای جادوگران آشوب وجود داشت که مراسمی را انجام می دادند که با موجودیت ها احضار می کردند یا به گونه ای دیگر با آنها برخورد می کردند. از کارهای لاوکرافت، مانند بزرگ قدیمی ها . به عنوان مثال، هاین، The Pseudonomicon (1994) را منتشر کرد، کتابی از آیین های لاوکرافت.

از سال 1994 تا 2000، گرانت موریسون The Invisibles for DC Comics's Imprint Vertigo را نوشت که توسط موریسون به عنوان یک "hypersigil" توصیف شده است: "یک مدل مینیاتوری پویا از جهان جادوگر، یک هولوگرام، عالم کوچک یا "عروسک وودو" که می تواند در زمان واقعی دستکاری شود تا تغییراتی در محیط کلان کیهانی زندگی "واقعی" ایجاد کند." هم The Invisibles و هم فعالیت‌های خود موریسون در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 مسئول ارائه جادوی آشوب به مخاطبان بسیار گسترده‌تری بودند، با این که نویسنده نظرات خود را در مورد جادوی آشوب در «جادوی پاپ!

برداشت خاص موریسون از جادوی آشوب، عناصر فرهنگی پاپ و بی‌احترامی سنت را نشان می‌دهد، با استدلال موریسون که خدایان مذاهب مختلف ( هرمس، مرکوری، توث، گانش، و غیره) چیزی نیستند جز «جلوه‌های» فرهنگی متفاوت برای جهانی‌تر. "ایده های بزرگ" - و بنابراین قابل تعویض هستند: هم با یکدیگر و هم با نمادهای فرهنگ پاپ دیگر مانند فلش، مترون، یا مدونا.

جادوی پس از هرج و مرج: دهه 2010

آلن چپمن - در حالی که جادوی آشوب را برای "دمیدن زندگی جدید" در غیبت غربی می ستاید، در نتیجه آن را از "گم شدن در پشت دیواری از نمادگرایی بیش از حد پیچیده و اخلاق قدیمی" نجات می دهد - همچنین جادوی آشوب را به دلیل فقدان "دانش آغازگر" آن مورد انتقاد قرار داده است: به عنوان مثال، "آموزش هایی که نمی توان از کتاب آموخت، بلکه باید به صورت شفاهی منتقل شود، یا نشان داده شود"، در تمام مکاتب سنتی جادو وجود دارد.


جادوی آشوب

 
  • عالی
Reactions: YeGaNeH

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
باورها، مفاهیم اصلی و عملکردها
باور به عنوان یک ابزار


اصل تعیین کننده اصلی جادوی آشوب، مسلماً این ایده است که باور ابزاری برای دستیابی به تأثیرات است. در جادوی آشوب، سیستم‌های نمادین پیچیده مانند قبالا، سیستم انوکیان، طالع بینی یا آی چینگ به‌عنوان نقشه‌ها یا «ساخت‌های نمادین و زبانی» تلقی می‌شوند که می‌توانند برای دستیابی به اهداف معینی دستکاری شوند، اما ارزش حقیقت مطلق یا عینی ندارند. در خودشان [ نیاز به نقل از ] محقق مذهبی هیو اوربان اشاره می کند که «رد کردن همه مدل های ثابت واقعیت» جادوی آشوب، یکی از اصول اصلی آن را منعکس می کند: «هیچ چیز درست نیست، همه چیز مجاز است».

هم دانشمند شهری و هم محقق مذهبی، برند کریستین اتو، این موضع را در تأثیر پست مدرنیسم بر غیبت گرایی معاصر دنبال می‌کنند. تأثیر دیگری از Spare می‌آید، که معتقد بود خود باور نوعی «انرژی روانی» است که در ساختارهای اعتقادی سفت و سخت محبوس می شود و می تواند با شکستن آن ساختارها آزاد شود. این «باور آزاد» سپس می تواند به سمت اهداف جدید هدایت شود. [ نیاز به نقل از ] اتو استدلال کرده است که جادوی آشوب "کل مسئله حقیقت را از بین برد، بنابراین باورهای فردی را به عنوان ابزاری صرف برای انجام آیین‌ها آزاد و ابزاری کرد."


تغییر پارادایم جادویی

پیتر جی. کارول پیشنهاد کرد که جهان‌بینی‌های مختلف را به طرف‌های یک قالب اختصاص دهیم و سپس در یک الگوی تصادفی خاص برای مدت زمان معینی (یک هفته، یک ماه، یک سال و غیره) زندگی کنیم، بسته به اینکه کدام عدد از آن استفاده می‌شود. به عنوان مثال، 1 ممکن است بت پرستی، 2 ممکن است توحید باشد، 3 ممکن است الحاد باشد، و غیره.

فیل هاین بیان کرده است که وظیفه اصلی در اینجا این است که جادوگر مشتاق را کاملاً از "مجموعه باورها، نگرش ها و تخیل در مورد خود، جامعه و جهان" که منیت او با آنها مرتبط می‌کند، جدا کند:

نفس ما افسانه ای از خودباوری پایدار است که با تداوم تمایزات «آنچه هستم/آنچه نیستم، آنچه دوست دارم/آنچه دوست ندارم»، باورهای مربوط به سـ*ـیاست، مذهب، ترجیحات جنسیتی، خود را حفظ می کند. میزان اراده آزاد، نژاد، خرده فرهنگ و غیره همگی به حفظ احساس پایداری از خود کمک می کنند.


جادوی آشوب

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,088
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
تکنیک برش

تکنیک برش یک تکنیک ادبی است که در آن یک متن نوشته شده بریده شده و مرتب می‌شود، اغلب به صورت تصادفی، برای ایجاد یک متن جدید. این تکنیک را می‌توان در رسانه‌های دیگر نیز به کار برد: فیلم، عکاسی، ضبط‌های صوتی و غیره. این تکنیک توسط بریون گیسین و ویلیام اس.

باروز - که جادوی هرج و مرج را تمرین می کرد و در اوایل دهه 1990 به گروه ایلومینیتس تاناتروس پیوست - قاطعانه معتقد بود که این تکنیک کارکردی جادویی دارد و اظهار داشت: "برش ها برای اهداف هنری نیستند". باروز از برش‌آپ‌های خود برای «جنگ سـ*ـیاسی، تحقیقات علمی، درمان شخصی، پیش‌گویی جادویی، و تخیل» استفاده کرد - ایده اصلی این بود که برش‌ها به کاربر اجازه می‌داد «موانع اطراف را بشکند. آگاهی". باروز اظهار داشت:

می‌توانم بگویم که جالب‌ترین تجربه من با تکنیک‌های قبلی این بود که متوجه شدم وقتی برش می‌زنید، کنار هم قرار دادن تصادفی کلمات به دست نمی‌آید، که معنایی دارند، و اغلب این معانی به رویدادی در آینده اشاره می‌کنند. من برش های زیادی انجام داده‌ام و بعداً متوجه شده‌ام که برش به چیزی است که بعداً در روزنامه یا کتابی خوانده ام یا اتفاقی که افتاده است... شاید وقایع از قبل نوشته شده و از قبل ضبط شده باشند و زمانی که شما خطوط کلمات را قطع می کنید که آینده به بیرون درز می‌کند.

دیوید بووی تصادفی بودن تکنیک برش را با تصادفی بودن ذاتی سیستم‌های پیشگویی سنتی مانند آی چینگ یا تاروت مقایسه کرد.

جنسیس پی-اوریج، که زیر نظر باروز مطالعه کرد. آن را راهی برای شناسایی و کنترل اتصال کوتاه توصیف کرد، زندگی جریانی از برش‌ها در هر سطحی است. آنها ابزاری برای توصیف و آشکار کردن واقعیت و چند چیز هستند. - فردی وجهی که در آن واقعیت ایجاد می شود.»

منبع: ویکی‌پدیا


جادوی آشوب

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا