- عضویت
- 25/3/23
- ارسال ها
- 1,183
- امتیاز واکنش
- 3,115
- امتیاز
- 223
- محل سکونت
- دنیا خیالپردازی + Overthink
- زمان حضور
- 59 روز 7 ساعت 48 دقیقه
نویسنده این موضوع
جادوی آشوب، که به آن جادوی آشوب نیز می گویند، سنت مدرن جادو است. که در دهه 1970 در انگلستان به عنوان بخشی از خرده فرهنگ نئوپگان و باطنیگرای گستردهتر ظاهر شد، به شدت از باورهای غیبی هنرمند آستین عثمان اسپیر که چندین دهه قبل از آن بیان شده بود، نشأت میگرفت. این دین به عنوان یک دین اختراعی شناخته شده است. با برخی از مفسران شباهت هایی بین این جنبش و دیسکوردیانیسم ترسیم میشود. سازمانهای جادویی در این سنت شامل Illuminates of Thanateros و Thee Temple ov Psychick Youth هستند .
بنیانگذاران جادوی هرج و مرج معتقد بودند که دیگر سنت های غیبی بیش از حد مذهبی شدهاند. آنها تلاش کردند تا جنبههای نمادین، آیینی، الهیاتی یا زینتی این سنتهای غیبی را از بین ببرند، تا مجموعهای از تکنیکهای اساسی را که به اعتقاد آنها اساس جادو هستند، پشت سر بگذارند.
جادوی آشوب میآموزد که جوهر جادو این است که ادراکات توسط باورها مشروط میشوند و جهان آن گونه که ما آن را درک میکنیم میتواند با تغییر عمدی آن باورها تغییر کند. جادوگران آشوب متعاقباً باور را به عنوان یک ابزار در نظر میگیرند، اغلب سیستمهای جادویی خاص خود را ایجاد میکنند و اغلب از سایر سنتهای جادویی، جنبشهای مذهبی، فرهنگ عامه و رشتههای مختلف فلسفه وام میگیرند.
هیو اوربان جادوی آشوب را به عنوان اتحادی از تکنیک های سنتی غیبی و پست مدرنیسم کاربردی - به ویژه یک شک پست مدرنیستی در مورد وجود یا شناخت حقیقت عینی توصیف کرده است. یعنی به گفته وی، جادوی آشوب وجود حقیقت مطلق را رد می کند و همه نظام های غیبی را به عنوان نظام های نمادین دلخواه می بیند که تنها به دلیل اعتقاد عمل کننده مؤثر هستند.
تاریخ
خاستگاه ها و تأثیرات (1900-1982)
آستین عثمان اسپار در سال 1904. ایده های او اساس جادوی آشوب را تشکیل دادند.
آثار آستین عثمان اسپیر در اوایل تا اواسط دهه 1900 عمدتاً منبع تئوری و عمل جادویی آشوب است. به طور خاص، Spare استفاده از sigils و استفاده از gnosis را برای توانمندسازی آنها توسعه داد. اگرچه اسپار قبل از ظهور جادوی آشوب درگذشت، او به عنوان "پدربزرگ جادوی آشوب" توصیف شده است. انتشارات آلیستر کراولی که تقریباً در همان دورهای با Spare کار میکردند، تأثیری حاشیهای و در عین حال اولیه و مداوم داشتند، بهویژه برای رویکرد ترکیبی او به جادو و تأکید او بر آزمایش و شرطزدایی. بعدها همزمان با رشد ادیانی مانندویکا در دهههای 1950 و 1960، اشکال مختلف جادو رایجتر شد، که برخی از آنها به "شکلهای آشفته، کاملاً فردی و اغلب کاملاً "آشوب" آمدند. در دهه 1960 و دهه پس از آن، دیسکوردینیسم، جنبش پانک، پست مدرنیسم و نوشتههای رابرت آنتون ویلسون ظهور کردند و قرار بود تأثیرات مهمی بر شکلی که جادوی آشوب به خود میگیرد، شوند.
در اواسط دهه 1970، جادوی آشوب به عنوان «یکی از اولین مظاهر پسامدرن غیبت گرایی» ظاهر شد، که بر اساس رد نیاز به پایبندی به یک «کنوانسیون واحد و منظم» و با هدف تقطیر اعمال جادویی ساخته شد. به جای پیروی از شیوههای خاص مبتنی بر سنت، رویکردی نتیجهمحور است. جملهای که اغلب از پیتر کارول نقل میشود این است: «جادو خودش را از غیبت رها نمیکند تا زمانی که آخرین منجم را با جرأت آخرین استاد روحانی خفه نکنیم».
بنیانگذاران جادوی هرج و مرج معتقد بودند که دیگر سنت های غیبی بیش از حد مذهبی شدهاند. آنها تلاش کردند تا جنبههای نمادین، آیینی، الهیاتی یا زینتی این سنتهای غیبی را از بین ببرند، تا مجموعهای از تکنیکهای اساسی را که به اعتقاد آنها اساس جادو هستند، پشت سر بگذارند.
جادوی آشوب میآموزد که جوهر جادو این است که ادراکات توسط باورها مشروط میشوند و جهان آن گونه که ما آن را درک میکنیم میتواند با تغییر عمدی آن باورها تغییر کند. جادوگران آشوب متعاقباً باور را به عنوان یک ابزار در نظر میگیرند، اغلب سیستمهای جادویی خاص خود را ایجاد میکنند و اغلب از سایر سنتهای جادویی، جنبشهای مذهبی، فرهنگ عامه و رشتههای مختلف فلسفه وام میگیرند.
هیو اوربان جادوی آشوب را به عنوان اتحادی از تکنیک های سنتی غیبی و پست مدرنیسم کاربردی - به ویژه یک شک پست مدرنیستی در مورد وجود یا شناخت حقیقت عینی توصیف کرده است. یعنی به گفته وی، جادوی آشوب وجود حقیقت مطلق را رد می کند و همه نظام های غیبی را به عنوان نظام های نمادین دلخواه می بیند که تنها به دلیل اعتقاد عمل کننده مؤثر هستند.
تاریخ
خاستگاه ها و تأثیرات (1900-1982)
آستین عثمان اسپار در سال 1904. ایده های او اساس جادوی آشوب را تشکیل دادند.
آثار آستین عثمان اسپیر در اوایل تا اواسط دهه 1900 عمدتاً منبع تئوری و عمل جادویی آشوب است. به طور خاص، Spare استفاده از sigils و استفاده از gnosis را برای توانمندسازی آنها توسعه داد. اگرچه اسپار قبل از ظهور جادوی آشوب درگذشت، او به عنوان "پدربزرگ جادوی آشوب" توصیف شده است. انتشارات آلیستر کراولی که تقریباً در همان دورهای با Spare کار میکردند، تأثیری حاشیهای و در عین حال اولیه و مداوم داشتند، بهویژه برای رویکرد ترکیبی او به جادو و تأکید او بر آزمایش و شرطزدایی. بعدها همزمان با رشد ادیانی مانندویکا در دهههای 1950 و 1960، اشکال مختلف جادو رایجتر شد، که برخی از آنها به "شکلهای آشفته، کاملاً فردی و اغلب کاملاً "آشوب" آمدند. در دهه 1960 و دهه پس از آن، دیسکوردینیسم، جنبش پانک، پست مدرنیسم و نوشتههای رابرت آنتون ویلسون ظهور کردند و قرار بود تأثیرات مهمی بر شکلی که جادوی آشوب به خود میگیرد، شوند.
در اواسط دهه 1970، جادوی آشوب به عنوان «یکی از اولین مظاهر پسامدرن غیبت گرایی» ظاهر شد، که بر اساس رد نیاز به پایبندی به یک «کنوانسیون واحد و منظم» و با هدف تقطیر اعمال جادویی ساخته شد. به جای پیروی از شیوههای خاص مبتنی بر سنت، رویکردی نتیجهمحور است. جملهای که اغلب از پیتر کارول نقل میشود این است: «جادو خودش را از غیبت رها نمیکند تا زمانی که آخرین منجم را با جرأت آخرین استاد روحانی خفه نکنیم».
جادوی آشوب
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com