خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
جنگل اسپاینی، ماداگاسکار

در جزیره ای که به هر طرف نگاه می کنیم حیوانات و گیاهان عجیب و غریب و حیرت آور می بینیم جنگل اسپاینی در جنوب جزیره یک نمونه بی بدیل از عجیب ترین اکوسیستم ماداگاسکار است. پوشش گیاهای خاص، این جنگل را معروف کرده پوششی که شامل گیاهانی بدون شاخه است که برگ های نیزه ای شکل و بدنه قطورش نمونه ای عجیب را به وجود آورده است. اگر دیدن لمورهای دوست داشتنی شما را به ماداگاسکار کشانده این جنگل پر از این لمورهاست لمورهایی که به آسانی از درختی به درخت دیگر می پرند و دیدن جنب و جوششان شما را هم سر شوق می آورد.

جنگل اسپاینی
جنگل های کاج سیکیم، هند
سیکیم ایالت کوهستانی در سمت شمال شرقی هند است که کشورهای نپال، چین و بوتان آن را احاطه کرده اند. سیکسم سرسبزترین ایالت هند است و در آن فرشی از جنگل های کاج بیشتر نواحی اسرار آمیز هیمالیا را پوشانده است. جنگل هایی که در بیشتر روزهای سال در زیر هاله ای از ابرها پوشانده شدند و پر از گل های وحشی و زیبای ارکیده هستند. زیبایی های این جنگل فقط محدود به کاج ها و ارکیده های آن نیست حیواناتش هم خاص و بی نظیرند پاندای بامزه قرمز رنگ و پلنگ ابری از حیواناتی هستند که نباید فرصت دیدن آن ها از دست دهید.

جنگل های کاج سیکیم
جنگل های بارانی آمازون، آمریکای جنوبی
مگر می شود آمازون در لیست بی نظیرترین جنگل های دنیا قرار نگیرد؟ جنگلی که نمونه اش در دنیا پیدا نمی شود و لقب «بزرگ ترین جنگل بارانی جهان» آن را به نمونه ای خاص تبدیل کرده است. در این جنگل بالاترین تنوع زیستی دنیا را می بینید و شاهد هستید که چگونه مورچه خوراهای غول پیکر، دلفین های صورتی و پلنگ های خالدار آمریکایی درخت ها و رودخانه های اینجا را به قلمروی خود در آورده اند. خیلی از گونه های گیاهی و جانوری آمازون هنوزم که هنوزه ناشناخته مانده اند، اگر تنوع زیستی را کنار بگذاریم شاید تعجب کنید اما تنوع فرهنگی این جنگل هم زبانزد خاص و عام شده است! در عمق جنگل های انبوه آمازون بیش از ۳۰۰ هزار مردم بومی زندگی می کنند، مردمی که حدود ۲۰۰ زبان مختلف دارند و دست هیچکس به خیلی از آن ها نمی رسد! در جنگل آمازون برزیل در شهر مانائوس خانه اپرایی با شهرت جهانی وجود دارد.


جنگل هایی با مناظر خیره کننده!

 

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
جنگل ملی کوه سبز، ایالت ورمانت، آمریکا
مناظر طبیعی کمی در دنیا هستند که زیبایی فصل برگ ریزانشان (مهر و آبان) به پای جنگل ملی کوه سبز برسد! در پاییز، جنگل با آب و هوای خنکش روحتان را نوازش می دهد و دیدن سیب های بزرگ آویزان از شاخه های درختان از منظره های معمول پاییز این جنگل است. برگ های انبوه درختان افرا، توس و سپیدار، قرمز و طلایی شدند و مناظری ی بدیل را پیش چشمانتان به نمایش می گذارند. این جنگل بهترین جای دنیا برای دیدن فصل برگ ریزان است و درختانش از شمال به جنوب تغییر رنگ می دهند.

جنگل ملی کوه سبز
پارک ملی ردوود (Redwood) ، آمریکا
در شمال کالیفرنیا در میان درختان پارک ملی ردوود درختانی دو هزار ساله همچنان به زندگی خود ادامه می دهند. درختان هایپریون این جنگل بلندترین درخت دنیاست و سرش را استوار در میان ابرها بالا گرفته است. درختی که با ارتفاع بیش از ۱۱۵ متر از خیلی از آسمان خراش ها بلند تراست و در سن ۷۰۰ و ۸۰۰ سالگی هنوزم نوجوان به حساب می آید!

پارک ملی ردوود
جنگل ابر بلاویستا (Bellavista)، اکوادور
جنگ مرطوب، سرسبز، پرجنب و جوش و فوق العاده زیبای بلاویستا در غرب رشته کوه های آند قرار گرفته و آنقدر قدیمی است که حسی شبیه دایناسورهای ماقبل تاریخ دارد. جنگل با خزه و ارکیده پوشیده شده و در آن تماشای آبشارهای نقره ای و کوه هایی که در بخشی از روز مهی غلیظ آن ها را فرا گرفته تصاویری ماندگار را در ذهنتان حک می‌کند.

ممنبع: roughguides


جنگل هایی با مناظر خیره کننده!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا