خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SelmA

مدیر تالار بیوگرافی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
11/2/22
ارسال ها
2,310
امتیاز واکنش
42,279
امتیاز
418
سن
17
محل سکونت
خب که چی
زمان حضور
111 روز 18 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع
ایتالیا از نظر فرهنگی یکی از کشورهای برجسته دنیا به شمار می‌رود و با توجه به تاریخ و تمدن کهن خود، خاستگاه پدیده‌های مهم و تاثیرگذاری چون امپراتوری روم باستان، کلیسای کاتولیک، رنسانس، انقلاب علمی و سبک‌های هنری و معماری رمانسک (Romanesque)، باروک (Baroque) و نئوکلاسیک (Neo-classicism) و همچنین تجربه‌های ناخوشایندی چون فاشیسم بوده است.
همچنین ایتالیا چهره‌های تاریخی، علمی و هنری متعددی به دنیا معرفی کرده است که میکل آنژ (Michelangelo)، لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinci)، آمریگو وسپوچی (Amerigo Vespucci)، آنتونیو ویوالدی (Antonio Vivaldi)، گالیلئو گالیله (Galileo Galilei) و … را به جهان معرفی کرده است که نشان دهنده اهمیت و سطح بالای فرهنگ کشور ایتالیا است.
اگرچه می‌شود گفت که یونان باستان پایه‌گذار فرهنگ غربی است، اما این امپراتوری روم باستان ایتالیا بود که باعث رشد و نمو این فرهنگ شد و آن را به بالاترین حد خود رساند تا جایی که فرهنگ رم ایتالیا به عنوان فرهنگ معیار دنیای باستان شناخته می‌شد. همچنین با تبدیل مسیحیت به دین رسمی امپراتوری روم باستان، تاثیر فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایتالیا بر جهان افزایش یافت.




اگرچه می‌شود گفت که یونان باستان پایه‌گذار فرهنگ غربی است، اما این امپراتوری روم باستان ایتالیا بود که باعث رشد و نمو این فرهنگ شد و آن را به بالاترین حد خود رساند



برای بیش از دو هزار سال، تاریخ و فرهنگ ایتالیا شاهد فراز و نشیب‌های متعدد و مهاجرت‌ها و تهاجم‌های مختلف بود تا پیش از اتحاد در سال ۱۸۶۱، از چندین کشور و دولت شهر مستقل تشکیل شده بود. با توجه به این اتحاد و ادغام دیرهنگام و بافت فرهنگی و تاریخی شبه جزیره ایتالیا، فرهنگ بومی کشور ایتالیا نیز بسیار متنوع است. در واقع هر چیزی که امروزه به عنوان فرهنگ و آداب و رسوم مردم کشور ایتالیا می‌شناسیم، از گوشه و کنار این کشور نشأت گرفته و می‌توان ریشه‌های آن را پیدا کرد. با اینحال تاثیر فرهنگ ایتالیا در فرهنگ جهان و دیگر کشورها، به شدت قوی و دامنه‌دار است.


آداب و رسوم مردم ایتالیا

 
  • تشکر
Reactions: ~MOHADESE~

SelmA

مدیر تالار بیوگرافی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
11/2/22
ارسال ها
2,310
امتیاز واکنش
42,279
امتیاز
418
سن
17
محل سکونت
خب که چی
زمان حضور
111 روز 18 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع
با وجود غنای بسیار بالای فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایتالیا، اما بدون شک می‌توان هنر، موسیقی، مُد و غذا را از مهمترین جنبه‌های فرهنگ ایتالیایی دانست. بد نیست بدانید که ایتالیا زادگاه اپرا است و برای نسل‌های متمادی، زبان رسمی اپرا در سرتاسر اروپا و بدون توجه به ملیت آهنگساز، ایتالیایی بوده است. هنر نمایشنامه نویسی جهان و به ویژه ژانر کمدی، به شدت مدیون هنرمندان و نویسندگان ایتالیایی قرن شانزدهم میلادی است. رقص باله پیش از اینکه به فرانسه رفته و شکوفا شود، از ایتالیا آغاز شده بود و امروزه غذاهای چون انواع پاستا و پیتزا که در سرتاسر دنیا شهرت و طرفدار دارند، ایتالیایی هستند.
اما برای شناخت دقیق فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایتالیا، باید در شهرهای این کشور قدم بزنید و با مردم آن معاشرت داشته باشید. ایتالیا میزبان چند شهر بین‌المللی و مشهور است و با توجه به پیشینه تاریخی آنها، هر کدام از این شهرها بافت فرهنگی متفاوتی دارند و گاهی اوقات نمی‌توان درباره فرهنگ مردم ایتالیا در این شهرها به طور یکسان نظر داد.
رم به عنوان پایتخت این کشور، پایتخت امپراتوری روم باستان و همچنین مقر و محل زندگی پاپ و کلیسای کاتولیک شهرت دارد. اغراق نیست اگر بگوییم رم پایتخت تاریخ و فرهنگ اروپا است.
فلورانس دیگر شهر مشهور ایتالیا و زادگاه رنسانس است. فلورانس همواره به دستاوردهای علمی، فرهنگی و هنری متعدد خود شهره است و توانست دوران سیاه قرون وسطی در اروپا را پایان بخشد.
میلان و تورین که در شمال غرب ایتالیا واقع شده‌اند، به ترتیب به عنوان مرکز مد و خودروسازی جهان شناخته می‌شوند و جنبه دیگری از فرهنگ و آداب و رسوم ایتالیا را نشان می‌دهند.
ونیز از مشهورترین شهرهای جهان است که در گذشته یکی از قدرتمندترین حکومت‌های جهان بوده که با توجه به قدرت و ثروت استثنایی خود، شهری بسیار زیبا و استثنایی بسازد که امروزه به یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری جهان بدل شده است.


آداب و رسوم مردم ایتالیا

 
  • تشکر
Reactions: ~MOHADESE~

SelmA

مدیر تالار بیوگرافی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
11/2/22
ارسال ها
2,310
امتیاز واکنش
42,279
امتیاز
418
سن
17
محل سکونت
خب که چی
زمان حضور
111 روز 18 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع
با توجه به این تاریخ طولانی، فرهنگ غنی و اهمیت ایتالیا در فرهنگ امروز غرب، دور از انتظار نیست که ایتالیا با ۵۵ اثر (تا آبان ماه ۱۳۹۹)، در صدر فهرست میراث جهانی یونسکو قرار داشته باشد.
مردم ایتالیا
حال که با کلیاتی درباره فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایتالیا و جایگاه آن در جهان آشنا شدیم، بد نیست کمی به مردم این کشور بپردازیم. ایتالیا طبق آخرین برآوردها در سال ۲۰۲۰ میلادی، در حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت دارد و از این حیث، رتبه ۲۳ در میان کشورهای پرجمعیت جهان را از آن خود کرده است. می‌توان گفت که بیش از ۹۱ درصد این اهالی از نژاد ایتالیایی هستند و باقی آنها را دیگر نژادها و ملیت‌ها تشکیل می‌دهند.
ربان رسمی اهالی ایتالیا، ایتالیایی است و تقریبا می‌توان گفت که تمام شهروندان این کشور به این زبان تسلط دارند. با اینحال در حدود ۳۴ زبان بومی و لهجه‌های متفاوت دیگر در گوشه و کنار ایتالیا رواج دارد. همچنین با توجه به تاریخ این کشور و قرارگیری مرکز کلیسای کاتولیک در رم، بیشتر از ۸۳ درصد اهالی ایتالیا پیرو دین مسیحیت کاتولیک به شمار می‌روند.
فرهنگ غذا در ایتالیا
یکی از مسائل مهمی که درباره فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایتالیا اهمیت بسیاری دارد، بحث غذا و آشپزی است. همانگونه که گفتیم تعدادی از غذاهای ایتالیایی خوشمزه و مشهور جهان هستند و این نشان از اهمیت فرهنگ غذایی در ایتالیا است. اصلا کمتر کسی در دنیا پیدا خواهد شد که شیفته پیتزا و پاستا نباشد.
اما برای مردم ایتالیا، غذا و آشپزی چیزی بیشتر از رفع گرسنگی است و به آشپزی به عنوان یک هنر نگاه می‌کنند. هنر ترکیب طعم‌های مختلف برای تهیه یک مزه بیادماندنی و تجربه‌ای فراموش نشدنی.


آداب و رسوم مردم ایتالیا

 
  • تشکر
Reactions: ~MOHADESE~

SelmA

مدیر تالار بیوگرافی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
11/2/22
ارسال ها
2,310
امتیاز واکنش
42,279
امتیاز
418
سن
17
محل سکونت
خب که چی
زمان حضور
111 روز 18 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع
پیتزا و اسپاگتی در مرکز ایتالیا بسیار پرطرفدار هستند اما در مناطق شمالی این کشور، غذاها معمولا از ماهیف سیب زمینی، برنج، سوسیس، پاستا و … تشکیل می‌شود. در مناطق جنوبی و با توجه به اقلیم و آب و هوا، گوجه فرنگی، انواع فلفل، سیر و زیتون و روغن زیتون پای ثابت آشپزی ایتالیایی به شمار می‌روند.
همچنین نکته دیگری که در مورد فرهنگ مردم ایتالیا باید بدانید، این است که غذا راهی برای حفظ پیوندهای خانوادگی و دوستانه است و بدین ترتیب مردم ایتالیا سعی می‌کنند تا برای هر موقعیت، غذای ویژه‌ای تهیه کنند.

فرهنگ لباس در ایتالیا
یکی دیگر از چیزهایی که در هنگام آشنایی با آداب و رسوم مردم ایتالیا باید در نظر داشته باشید، فرهنگ پوشش در ایتالیا است. امروزه هیچ قانون و سنت خاصی برای این قضیه در ایتالیا وجود ندارد، اما با اینحال باید نکاتی را نیز در نظر داشته باشید.
ایتالیا به عنوان مرکز مد و فشن دنیا شناخته می‌شود و اهالی این کشور نیز توجه بسیاری به این قضیه دارند. بنابراین دیدن مردم ایتالیا در لباس‌های زیبا و شکیل، امری عادی و روزمره است. با اینحال این مردم به تفاوت‌های فرهنگی بسیار احترام می‌گذارند و شما می‌توانید طبق میل خود لباس بپوشید. اما در نظر داشته باشید که برای مراسم رسمی، بهتر است از لباس‌های رسمی استفاده کنید.
همچنین همانطور که پیشتر گفتیم، ایتالیا مرکز مذهب کاتولیک است و اکثریت مردم این کشور پیرو دین مسیحیت هستند. همچنین کلیساها از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این کشور به شمار به می‌روند. بنابراین باید بدانید که هنگام ورود به این کلیساها، باید از پوشیدن شلوار و دامن کوتاه و همچنین لباس‌های بدون آستین خودداری کنید، در غیر اینصورت به شما اجازه ورود داده نخواهد شد.


خانواده در ایتالیا
ایتالیایی‌ها با اینکه در کشوری مدرن و پیشرفته زندگی می‌کنند، اما هنوز به فرهنگ سنتی خود وفادارند و این موضوع در بخش‌های مختلفی از فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایتالیا مشهود است. یکی از این موارد که باعث شباهت فرهنگ ایران و ایتالیا نیز شده است، اهمیت خانواده در ایتالیا است.
خانواده ستون اصلی جامعه ایتالیایی است و حتی با وجود تغییرات فرهنگی در سال‌های اخیر، اهالی ایتالیا و حتی جوانان این کشور، برای خانواده اهمیت بسیاری قائل هستند. حتی در شهرها و روستاهای کوچکتر، این قضیه پررنگ‌تر است و فرهنگ ازدواج در ایتالیا همچنان به مانند گذشته رعایت می‌شود. حتی بسیاری از تفریحات مردم ایتالیا نیز به صورت خانوادگی انجام می‌گردد.


منبع:وبلاگ ققنوس


آداب و رسوم مردم ایتالیا

 
  • تشکر
Reactions: ~MOHADESE~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا