خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
10,000
امتیاز واکنش
41,179
امتیاز
508
زمان حضور
311 روز 15 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع


فرهنگ آروغ زدن به علامت شکرگذاری در چین

در فرهنگ چین آروغ زدن نشانه ای لـ*ـذت بردن از غذاست. در حقیقت بسیاری از اشخاص برای نشان دادن رضایت داشتن از غذا و تشکر از سرآشپز این کار را انجام می دهند. بنابراین چنانچه دیدید که یک چینی آروغ زد متعجب نشوید.




چاپستیک ها را هیچ وقت به صورت عمودی در کاسه برنج قرار ندهید

هیچ گاه چاپستیک ها را به صورت عمودی در ظرف برنج رها نکنید. این یادآور آیینی است که به عنوان پیشکش برای مردگان انجام می شود. همین طور زمان ژست گرفتن هیچ وقت نباید از چوب غذاخوری در دستان خود استفاده کنید.




پرکردن پی در پی فنجان چای

این فرهنگ در زبان چینی به “چای زدن” معروف است . میزبانان در چین هیچ گاه اجازه نمی دهند فنجان چای مهمان خالی شود و آن را مرتب پر میکنند. در عوض میهمان نیز برای نشان تشکر در هر بار پر شدن فنجان دستش را بر روی میز میکوبد.



ازدواج با ارواح

هرچند برای ما عجیب و ترسناک است، ولی در مناطق روستایی چین ازدواج مرده‌ها و زنده‌ها عادی است. به علل بسیاری این ازدواج اتفاق می افتد مانند دامادی که بیماری علاج ناپذیر دارد.



مردم نقابدار در ساحل چین

به صورت سنتی و از گذشته مردم چین علاقه بسیاری به استفاده از ماسک داشتند ولی به تازگی نوع جدیدی از ماسک های ساحلی در این کشور متداول شده است که فیس کینی نام دارد. این ماسک ها برای مراقبت از پوست صورت در مناطق ساحلی استفاده می شود. استفاده ازفیس کینی در سال ۲۰۰۴ میلادی شایع شده و مردم با استفاده از آن از نیش حشرات، گزش ژله ماهی ها و تابش آفتاب در امان خواهند بود. این نقاب ها برای اولین بار در سواحل منطقه چینگ دائو ابداع شده و به سرعت در همه چین شایع شد. استفاده کنندگان از این نقاب ها، بیشتر زنان هستند.


منبع: بیتوته


آداب و رسوم عجیب کشور چین

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: MaRjAn
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا