M O B I N A
سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
- عضویت
- 3/4/21
- ارسال ها
- 24,702
- امتیاز واکنش
- 63,864
- امتیاز
- 508
- سن
- 19
- محل سکونت
- BUSHEHR
- زمان حضور
- 273 روز 8 ساعت 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
● یادگیری در عصر دیجیتال
با توجه به واقعیت رو به گسترش ورود فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی در محیطهای یادگیری از یکسو و تحقق بخشیدن به پنداره اقتصاد دانش ـ بنیاد، از سوی دیگر، نظامهای آموزشی ملزم به تغییر در شیوههای یاددهی ـ یادگیری میباشند.
طی دو دهه گذشته، پیشرفتهای چشمگیری در علم یادگیری حاصل شده است. این پیشرفتها ناشی از تحول پژوهش در علوم شناختی، عصب شناسی، توسعه انسانی و فناوری است. در نتیجه امروز ما بیشتر از گذشته نسبت به اینکه انسانها چگونه میاندیشند و چگونه یاد میگیرند آگاهی داریم. ( Bransford, Brown, Cooking, ۱۹۹۹ )
یافتههای حاصل از این پژوهشها به وضوح نشان میدهد که دانشآموزان و دانشجویان هنگامیکه ذهناً درگیر فعالیت بامعنا، متناسب و برانگیزاننده هستند بیشتر یاد میگیرند. ( Newman, Bryk, Nagaoka, ۲۰۰۱ ) هنگامیکه یادگیری عمیقاً فردی است، دفعات و مرتبط بودن چنین دقایقی افزایش مییابد. بهویژه هنگامیکه فناوری با امکان فراتر رفتن از متن کتاب یا گفته استاد را فراهم میکند. و میتوانیم به دادهها دسترسی یافته، آنها را تحلیل کنیم و با واقعیتهای زندگی روزمره مرتبط نمائیم و با دریافت بازخورد، تأمل و تحلیل، دانش فردی خود را بسازیم. ( Bransford, ۱۹۹۹ )
فناوری بر یادگیری از سه طریق اثر میگذارد. خلاصه ترکیبی از پژوهشهای نو در علم یادگیری نشان میدهد فناوری همراه با پداگوژی (علم یاددهی و یادگیری) میتواند:
● تغییر را هدایت کند
پلی برای دستیابی به کیفیت در یادگیری باشد
زمینهای برای تصمیم گیری بر مبنای اطلاع و حسابرسی فراهم کند
۱) هدایت تغییر
فناوری ما را در جهت جامعه جهانی دانشـ بنیاد هدایت میکند. روشن است که کسب موفقیت در چنین جامعهای تسلط بر مهارتهای شناختی، ارتباطی و پژوهشی را ضروری میدارد. ( International ICT Literacy Panel , ۲۰۰۲ )
اگرچه، سـ*ـیاستگذاران ومتخصصان تعلیم و تربیت هنوز تعریف واحدی برای باسواد یا تحصیلکرده در عصر دیجیتال عرضه نکردهاند. طنز فراخوان برای مهارتهای قرن بیست و یکم در ایناست که هنوز آزمونهای سنجش یادگیری بر مبنای الگوهای گذشته انجام میگیرد. درک کامل رهآورد مهارتهای قرن بیست و یکم ـ که در حین فرصتهای آموزشی میتواند در اختیار دانشآموزان قرار گیرد ـ مستلزم آن است که رهبران آموزشی این مهارتها را درمتن برنامه درسی مدارس قرار داده، و در فرایند یاددهی ـ یادگیری و سنجش بهکار برند.
با توجه به واقعیت رو به گسترش ورود فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی در محیطهای یادگیری از یکسو و تحقق بخشیدن به پنداره اقتصاد دانش ـ بنیاد، از سوی دیگر، نظامهای آموزشی ملزم به تغییر در شیوههای یاددهی ـ یادگیری میباشند.
طی دو دهه گذشته، پیشرفتهای چشمگیری در علم یادگیری حاصل شده است. این پیشرفتها ناشی از تحول پژوهش در علوم شناختی، عصب شناسی، توسعه انسانی و فناوری است. در نتیجه امروز ما بیشتر از گذشته نسبت به اینکه انسانها چگونه میاندیشند و چگونه یاد میگیرند آگاهی داریم. ( Bransford, Brown, Cooking, ۱۹۹۹ )
یافتههای حاصل از این پژوهشها به وضوح نشان میدهد که دانشآموزان و دانشجویان هنگامیکه ذهناً درگیر فعالیت بامعنا، متناسب و برانگیزاننده هستند بیشتر یاد میگیرند. ( Newman, Bryk, Nagaoka, ۲۰۰۱ ) هنگامیکه یادگیری عمیقاً فردی است، دفعات و مرتبط بودن چنین دقایقی افزایش مییابد. بهویژه هنگامیکه فناوری با امکان فراتر رفتن از متن کتاب یا گفته استاد را فراهم میکند. و میتوانیم به دادهها دسترسی یافته، آنها را تحلیل کنیم و با واقعیتهای زندگی روزمره مرتبط نمائیم و با دریافت بازخورد، تأمل و تحلیل، دانش فردی خود را بسازیم. ( Bransford, ۱۹۹۹ )
فناوری بر یادگیری از سه طریق اثر میگذارد. خلاصه ترکیبی از پژوهشهای نو در علم یادگیری نشان میدهد فناوری همراه با پداگوژی (علم یاددهی و یادگیری) میتواند:
● تغییر را هدایت کند
پلی برای دستیابی به کیفیت در یادگیری باشد
زمینهای برای تصمیم گیری بر مبنای اطلاع و حسابرسی فراهم کند
۱) هدایت تغییر
فناوری ما را در جهت جامعه جهانی دانشـ بنیاد هدایت میکند. روشن است که کسب موفقیت در چنین جامعهای تسلط بر مهارتهای شناختی، ارتباطی و پژوهشی را ضروری میدارد. ( International ICT Literacy Panel , ۲۰۰۲ )
اگرچه، سـ*ـیاستگذاران ومتخصصان تعلیم و تربیت هنوز تعریف واحدی برای باسواد یا تحصیلکرده در عصر دیجیتال عرضه نکردهاند. طنز فراخوان برای مهارتهای قرن بیست و یکم در ایناست که هنوز آزمونهای سنجش یادگیری بر مبنای الگوهای گذشته انجام میگیرد. درک کامل رهآورد مهارتهای قرن بیست و یکم ـ که در حین فرصتهای آموزشی میتواند در اختیار دانشآموزان قرار گیرد ـ مستلزم آن است که رهبران آموزشی این مهارتها را درمتن برنامه درسی مدارس قرار داده، و در فرایند یاددهی ـ یادگیری و سنجش بهکار برند.
مهارتهای قرن بیست و یکم
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com