خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mobina.85

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/7/21
ارسال ها
275
امتیاز واکنش
2,377
امتیاز
178
محل سکونت
کرمان
زمان حضور
12 روز 10 ساعت 17 دقیقه
نویسنده این موضوع
روغن نارگیل نوعی چربی است که به دلیل خواص سلامتی آن مورد توجه قرار گرفته است. خواص روغن نارگیل، از کاهش سطح کلسترول LDL تا بهبود عملکرد مغز در بیماران آلزایمر را شامل می‌شود، و این روغن با بسیاری از فواید سلامتی مرتبط است. در واقع، چندین مطالعه نشان داده‌اند که ممکن است با استفاده از روغن نارگیل برای صورت، فوایدی برای سلامت پوست نیز داشته باشد. به همین دلیل در این مطلب از غفاری دایت می‌خواهیم تاثیر روغن نارگیل بر پوست صورت را بررسی کنیم و ببینیم فواید روغن نارگیل برای پوست صورت و مضرات روغن نارگیل برای پوست صورت چیست؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا بدانید روغن نارگیل برای پوست صورت چه تاثیری دارد.
روغن نارگیل چیست و تاثیر روغن نارگیل بر پوست صورت چگونه است؟!
روغن نارگیل یک روغن بسیار اشباع است که به‌طور سنتی با استخراج روغن از نارگیل خام یا هسته نارگیل خشک تهیه می‌شود. در دمای اتاق جامد است، اما وقتی گرم شود، می‌تواند نرم یا حتی ذوب گردد. اغلب در آشپزی استفاده می‌شود یا مستقیماً روی پوست و مو از آن استفاده می‌کنند.
روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط است که نوعی چربی اشباع شده است. در واقع، این اسیدهای چرب با زنجیره متوسط حدود ۶۵ درصد از ترکیب کل آن را تشکیل می‌دهند. اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل عبارتند از:
• اسید لوریک: ۴۹%
• اسید میریستیک: ۱۸٪
• کاپریلیک اسید: ۸%
• اسید پالمیتیک: ۸%
• اسید کاپریک: ۷%
• اسید اولئیک: ۶%
5 خواص روغن نارگیل
کمک به چربی سوزی
روغن نارگیل منبعی غنی از تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط (MCTs)، نوعی چربی اشباع شده است.
به طور کلی چربی های اشباع شده به سه زیر گروه تقسیم می شوند که هر کدام اثرات متفاوتی در بدن شما دارند. این زیر گروه ها:
• زنجیر بلند
• زنجیره متوسط
• زنجیره کوتاه
دانشمندان در حال مطالعه تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط (MCTs)، از جمله آنهایی که در روغن نارگیل یافت می شوند، برای مزایای سلامتی بالقوه آنها هستند.به عنوان مثال، برخی شواهد نشان می دهد که مصرف MCT ها ممکن است تعداد کالری هایی را که بدن شما می سوزاند افزایش دهد. با انجام این کار، ممکن است به کاهش وزن سریع کمک کند.
مضرات روغن نارگیل برای پوست صورت
استفاده از روغن نارگیل برای پوست صورت به‌عنوان یک درمان شبانه ممکن است برای همه مناسب نباشد. شواهد حکایتی در مورد خواص روغن نارگیل برای پوست صورت‌ با پوست چرب یا مستعد آکنه مخالف شده است. روغن نارگیل کمدوژن است، به این معنی که می‌تواند منافذ را مسدود کند. در حالیکه برخی افراد متوجه می‌شوند که روغن نارگیل به پاک کردن جوش‌های آن‌ها کمک می‌کند، پوست را روشن‌تر و نرم‌تر نشان می‌دهد، برخی دیگر روغن نارگیل را سنگین‌تر از آن می‌دانند که به‌عنوان یک درمان شبانه استفاده شود.
از آنجایی‌که روغن نارگیل می‌تواند منافذ پوست را مسدود کند، ممکن است در برخی افراد به بروز آکنه کمک کند که از مضرات روغن نارگیل برای پوست صورت است. اگر پوست چرب دارید، اگر روغن نارگیل در طول شب بماند، ممکن است باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه و جوش‌های سرسفید روی صورت شما شود.
اگر به مدت طولانی آنتی بیوتیک مصرف کرده‌اید یا سیستم ایمنی ضعیفی دارید، نباید از روغن نارگیل برای صورت خود استفاده کنید. این روغن می‌تواند منافذ شما را مسدود کند و زمینه مناسبی برای انواع دیگر عفونت‌های قارچی یا باکتریایی یا آکنه ایجاد کند.

فولیکولیت پیتیروسپوروم که فولیکولیت مالاسزیا نیز نامیده می‌شود، یکی از نمونه‌های آکنه قارچی است. اگر به نارگیل حساسیت دارید، نباید از روغن نارگیل برای صورت خود استفاده کنید. برخی از افرادی که به گردو یا فندق حساسیت دارند، ممکن است به روغن نارگیل نیز حساسیت آلرژیک داشته باشند و نباید از آن استفاده کنند.
چگونه ماسک صورت با روغن نارگیل بسازیم؟!
برای تهیه ماسک صورت با روغن نارگیل، ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با مالیدن آن به آرامی بین دستان خود مایع کنید. روغن مایع، بافتی ابریشمی و سبک خواهد داشت.
روی صورت و گردن خود آن را پخش نمایید. همچنین می‌توانید از روغن نارگیل روی سـ*ـینه و سایر نواحی خشک بدن خود استفاده کنید. به آرامی هر گونه باقیمانده غلیظ را با یک دستمال نرم بردارید. از توپ‌های پنبه‌ای استفاده نکنید، زیرا به روغن روی صورت شما می‌چسبند.
یک لایه سبک از روغن نارگیل را در طول شب روی پوست خود بگذارید. از ورود روغن نارگیل به چشم خودداری کنید؛ زیرا ممکن است دید شما را به‌طور موقت تار کند.
اگر فرصت کمی دارید، روغن نارگیل می‌تواند قبل از استفاده به عنوان کرم شب، به‌عنوان یک پاک کننده آرایش نیز عمل کند. به سادگی این مراحل را دو بار دنبال کنید. یک بار برای پاک کردن آرام آرایش و یک بار برای ایجاد پوششی سبک روی پوست خود استفاده کنید.
با وجود خواص زیادی که از روغن نارگیل برای صورت گفته شد و ادعاهایی که برخی از افراد از تاثیر روغن نارگیل برای لک صورت دارند؛ باید بدانید، هر ماده گیاهی، برای برخی از افراد تاثیر بسیار خوبی دارد و برخی از مواد نیز تاثیر عکس دارند. بهترین روش برای بهبود وضعیت پوست، استفاده از یک سبک زندگی سالم است. رژیم‌های بهاره غفاری، تنها رژیم‌های غذایی نیستند؛ بلکه به شما کمک می‌کنند سبک زندگی سالمی داشته باشید و به همین دلیل نه‌تنها سلامت پوست و
به‌طور کلی جسم شما را در نظر می‌گیرند؛ بلکه به کمک آن‌ها به تناسب انـ*ـدام می‌رسید.


منبع: غفاری دایت


خواص روغن نارگيل

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • عالی
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا