خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

|کـیآنا|

عضو جدید انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
10/6/23
ارسال ها
1
امتیاز واکنش
4
امتیاز
13
زمان حضور
1 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از اصلی‌ترین ترفند‌های عکاسی با تلفن همراه این است که به جای ضربه‌زدن لحظه‌ای و بدون مکث روی شاتر جهت ثبت عکس، باید به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه اجازه دهید که لنز تلفن همراهتان کاملا ثابت روی سوژه فوکوس شود تا بتواند نور کافی محیط را جذب خود کند.
نکته مهم: در به کار‌بردن این ترفند، بی‌حرکت‌بودن تلفن همراه شما حین ثبت تصویر است، چراکه کوچک‌ترین حرکت آن باعث ایجاد تاری و پایین آمد وضوح عکس خواهد شد.

به جای بزرگنمایی،عکس هارا برش دهیم...
سعی کنید در زمان #عکاسی با #گوشی هوشمند خود، روی موضوع عکاسی خود بزرگ‌نمایی نکنید. دلیل این کار هم واضح است، بزرگ‌نمایی موجب کاهش کیفیت عکس می‌شود. درعوض، عکس خود را کراپ (Crop) یا برش دهید و المان‌های غیرضروری را از آن خود حذف کنید.

-اگر می‌خواهید یک عکس واضح‌تر بگیرید، به موضوع عکاسی خود نزدیک شوید تا بتوانید عکس باکیفیت‌تری با جزئیات بهتر بگیرید...


عکاسی‌باگوشی!

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Tabassoum و YaSnA_NHT๛

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,149
امتیاز واکنش
5,520
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد یک دوربین عکاسى حرفه اى نداشته باشید اما به عکاسی علاقه‌مند باشید!
از طرفى امروزه همه ما به دنبال افزایش محبوبیت خود در شبکه هاى اجتماعى مانند اینستاگرام هستیم و به اشتراک گذاشتن تصاویر زیبا یکى از راه‌هاى رسیدن به این اهداف است.

شاید اگر سوال کنند مهم‌ترین سبک عکاسی این روزها چه نام دارد؟

بی‌شک پاسخ ما آموزش عکاسی با موبایل است!

علت این جواب را اینطور می‌توان شرح داد که در 10 سال اخیر بیش‌ترین تصاویر ثبت شده با گوشی موبایل بوده است. در هر رده سنی که باشید ممکن است تجربه کار با دوربین DSLR را نداشته باشید، اما حتما با دوربین تلفن همراهتان عکاسی کرده‌اید.

اگر علاقه‌مند به عکاسی هستید اما تنها وسیله‌ی عکاسی شما دوربین تلفن همراهتان است، 10 دقیقه از وقت خود را به مطالعه این مطلب اختصاص دهید و با دنبال کردن ترفندهایی که در این مقاله می‌آموزید؛ عکس‌هایى جذاب ثبت کرده و اطرافیان خود را شگفت زده کنید!


شما هرگز نمی‌دانید که چه میزان برای ثبت یک سوژه زمان دارید. یک نکته‌ای که در آموزش عکاسی حرفه ای با گوشی بایستی بدانید این است که همیشه گوشی تلفن خود را در حالت دوربین عکاسی قرار دهید. شاید گاهی تنها چند ثانیه برای عکس گرفتن زمان داشته باشید. دیگر هیچ بهانه ای نمی‌تواند وجود داشته باشد. مثلا این که ” اوه گوشی موبایل در کوله پشتی ام هست “. تلفن شما بایستی در جیب شما یا در دستانتان باشد. همیشه تلفن خود را شارژ نگه دارید و اگر شما در سفر هستید، یک ایده ی خوب این است که تلفن خود را در حالت airplan (هواپیما) قرار دهید. این کار کمک می‌کند نیروی برق بیشتری را در حین ثبت تصاویر ذخیره کنید و همچنین کاملا بر آن ها متمرکز شوید. اما اگر نیاز دارید که گوشی شما به اینترنت متصل باشد، من به شما توصیه می‌کنم یک پاور بانک فشرده در جیب خود همراه داشته باشید. پاور بانک PJ002 می‌تواند یک گزینه‌ی خوب باشد. این پاوربانک گنجایشی برابر با 10000 میلی آمپر را دارا است. اطمینان حاصل کنید که لنز دوربین شما برای عکس بعدی تمیز باشد. شاید داشتن یک پارچه میکروفایبر کوچک، لنز دوربین شما را در مواقعی که با روغن لوسیون یا هنگام برداشتن تلفن در زمان خوردن چیزبرگر آلوده شده است، تمیز نگه دارد.

در عکاسی حرفه ای با گوشی مردد نباشید، عکس‌ها را بگیرید
عکاسی حرفه ای با موبایل
هرگز یک تصویر را از دست ندهید
لازم نیست حسرت بخورید که چرا به اندازه کافی از آخرین سفر یا حتی غروب لحظه بازگشت از محل کار عکس نگرفته‌اید. در آموزش عکاسی حرفه ای با گوشی می‌آموزید که عکس‌ها می‌توانند شاهکارترین کار شما باشند و اگر هم به عنوان عکسی حرفه‌ای محسوب نشوند، یک منتقد رایگان و مثبت برای عملکرد شما در عکاسی با موبایل هستند. سعی کنید همیشه لحظات و احساسات خاص را شکار کنید. عکس‌های شما اگر داستانی برای روایت داشته باشند، برجسته خواهند بود و یکی از ویژگی‌های خوب عکاسی دیجیتال این است که شما همیشه می‌توانید عکس‌هایی را که نمی خواهید حذف کنید


عکاسی‌باگوشی!

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,149
امتیاز واکنش
5,520
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
در عکاسی حرفه ای با گوشی اهمیت به تمرکز و در معرض قرار گرفتن در یک عکس خوب بسیار مهم است، اما ساختار هم به نوبه‌ی خود دارای اهمیت است. ساختار همیشه پیام یک عکس را باخود به همراه دارد. یک ساختار بد، ارتباط بین سوژه و محیط اطراف را برهم می‌زند. قانون یک سوم یک روش خوب برای شروع است. Grid یا همان خطوط راهنما (زنبوری) را در آپشن دوربین موبایل خود فعال کنید. شما متوجه یک جدول در مقابل نمایش زنده (live view) دوربینتان خواهید داشت. قرار گرفتن سوژه یا عناصر عکس شما بین خطوط عمودی و افقی یا در تقاطع بین آن ها به شما کمک خواهد کرد تمرکز خود را خارج از مرکز قرار دهید که این باعث زیبایی و هنری شدن عکس می‌گردد.

به جای زوم‌کردن کراپ کنید

مقایسه بزرگنمایی اپتیکال و دیجیتال
در آموزش عکاسی حرفه ای با گوشی این قانون را همیشه به یاد داشته باشید، شما می‌توانید همیشه از کراپ کردن یا برش زدن به جای زوم‌کردن استفاده کنید، مگر این که لنز تلفن شما قابلیت زوم اپتیکال را داشته باشد. از پاهای خود استفاده کنید و در عوض به آنجا بروید. همچنین می‌توانید از ابزارهایی که برروی لنز گوشی شما نصب می‌شوند و می‌توانند زوم اپتیکال را در اختیار شما بگذارند استفاده کنید. در واقع زوم دیجیتال نه تنها تصویر شما را پیکسلی می‌کند بلکه باعث تاری حرکت نیز می ‌شود


به یک سبک نگاه نکنید. همیشه چشم اندازها، سوژه‌ها و زاویه‌های مختلفی را امتحان کنید.

ما در این آموزش عکاسی حرفه ای با گوشی به شما تاکید فراوان می‌کنیم که حتما به خاطر داشته باشید؛ از این که برای عکس گرفتن از شخصی درخواست کنید مردد نشوید. همچنین به پیشنهاد‌های دیگران گوش فرا دهید و آن‌ها را امتحان کنید. به علاوه همیشه تکنیک‌های جدید را فرا بگیرید و ابزاری را جستجو نمایید که بتواند به شما کمک کند. به عنوان مثال: ابزارهای جدیدی همچون لنز‌های فیش آی ( fisheye ) و یا لنز‌هایی که امکان عکاسی ماکرو را برای گوشی شما فراهم می‌کنند نیز می‌توانند در ثبت عکس‌های حرفه‌ای شما موثر باشند.

عکس‌ها را به زندگی خود بیاورید

عکس‌های خوبتان را چاپ و با چیدمان آن‌ها دیوار اتاق خود را تزیین کنید. حتی می‌توانید آن‌ها را به عنوان کارت پستال برای دوستتان بفرستید. البته دوربین‌ چاپ سریع مانند Instax mini 9 نیز انتخاب مناسبی برای این تزیین هستند.
با استفاده از نکات لازم در آموزش عکاسی حرفه ای با گوشی، شما بازخورد عملکرد خود را خواهید دید؛ بازخوردی که حتی از لایک اینستاگرام هم مفیدتر خواهد بود.

با امنیت سفر کنید

در آموزش عکاسی حرفه ای با گوشی به شما توصیه می‌شود سفر کنید، اما با ایمنی کامل.
به مکان‌های جدید بروید و زندگی‌ها و فرهنگ‌ها را کشف کنید؛ زیرا همیشه ایده‌ها‌ی نو در مکان‌های جدید پیدا می‌شوند. همچنین به یاد داشته باشید که از چشم انداز‌ها هم لـ*ـذت ببرید و برای استراحت و تنفس عمیق وقت بگذارید.

امنیت همیشه در اولویت است و گاهی برای گرفتن یک عکس، خطر کردن انتخاب درستی نیست، زیرا همیشه راه دیگری برای عکس گرفتن وجود دارد و به عنوان توصیه‌ای دیگر، هیچگاه در هنگام عکس گرفتن یا بررسی عکس‌ها از جاده عبور نکنید.

منبع: دیدنگار


عکاسی‌باگوشی!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا