خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
پیراکانتا یک گیاه همیشه سبز است. پس اجازه نمی‌دهد باغچه شما خالی و پژمرده شود و دنیایی از زیبایی و طراوت را به آن هدیه می‌دهد. در بهار، شکوفه‌های ریز و سفید رنگ این گیاه باغچه را پر می‌کنند و در فصل پاییز نیز تغییر حالت داده و به میوه‌‌های کوچک و زیبای قرمز، زرد یا نارنجی تبدیل می‌شوند. نگهداری پیراکانتا آسان است و برای پرورش آن کار سختی پیش رویتان نیست. ضمن اینکه پیراکانتا گیاهی معطر است و با ترکیب رنگ زیبای خود، رنگبندی جذاب و تماشایی را به محیط اضافه می‌کند. بنابراین اگر دنبال گیاهی جذاب و تماشایی برای باغچه خود هستید؛ گیاهی که جلوه‌ای متفاوت به خانه شما بدهد،‌ ما نگهداری از گیاه پیراکانتا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

خوبی پیروکانتا در این است که اگر می‌خواهید حالتی مرز مانند برای اطراف باغچه ایجاد کند، باز هم انتخاب مناسبی است. حتی اگر به قدر کافی در باغچه گیاه کاشته اید، باز هم پیراکانتا به‌صورت منظم و حتی در یک نوار خیلی باریک رشد خواهد کرد و فضای زیادی از باغچه شما را اشغال نخواهد کرد.

مختصری درباره گیاه پیراکانتا Pyracantha
پیراکانتا گیاهی با میوه ریز نارنجی متعلق به جنوب شرقی آسیا و جنوب شرقی اروپاست. این گیاه یک گل باستانی و قدیمی است که در قرن شانزدهم مجدد پیوند زده شده و توسط باغبان‌ها استفاده شده است. اگر کمی از پیراکانتا مراقبت کنید، تا سالها زیبا و باطراوت باقی خواهد ماند


همه چیز درباره روش نگهداری پیراکانتا

 

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
پیراکانتا نماد قوی بودن در برابر مشکلات زندگی است و انواع مخلفتی دارد، اما این تنوع به اندازه و قد این گیاهان مربوط می‌شود و خیلی قابل توجه نیست. بسته به نوع گیاه و آب و هوای محیط، قد آن درختچه می‌تواند بین 1.5 تا 3 متر تغییر کند.

تفاوت شیرخشت و پیراکانتا
شیر خشت نیز گیاهی از خانواده رز بوده و دارای میوه‌های قرمز خوشه‌ای است. شیر خشت در بهار و تابستان شکوفه داده و میوه این گیاه در فصل پاییز رسیده و خودنمایی می‌کند. این گیاه شباهت ظاهری زیادی با پیراکانتا دارد. شیر خشت و پیراکانتا برای طراحی باغ، پرچین دیوارها، بلوارها و… کاربرد دارند.

روش نگهداری پیراکانتا
نور مورد نیاز برای نگهداری از پیراکانتا
پیراکانتا عاشق نور است و به نور کامل خورشید نیاز دارد. ازاین‌رو پیشنهاد ما در گُل‌سِتان به شما این است که اگر قصد نگهداری از پیراکانتا در فضای داخل خانه و گلدان را دارید،‌ از اینکار صرف نظر کرده و آن را در باغچه و محیطی نورگیر نگهداری کنید.

آبیاری
پیراکانتا به آبیاری منظم نیاز داشته و باید قبل از خشک کامل خاکش آن را آبیاری کنید. البته که این گیاه به خشکی نیز مقاوم بوده و درصورتی که کمی دیرتر هم آبیاری شود مشکلی برای آن ایجاد نخواهد شد، بااین‌حال توصیه ما این است که در طول نگهداری از پیراکانتا آن را به‌طور منظم آبیاری کنید تا بهترین رشد و بازدهی را داشته و رشد آن ضعیف نشود.


همه چیز درباره روش نگهداری پیراکانتا

 

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
خاک مناسب برای نگهداری از پیراکانتا و کوددهی
برای نگهداری پیراکانتا به خاکی با زهکشی عالی و غنی شده با کودهای عالی نیاز دارید. به‌این‌منظور ترکیبی از کوکوپیت،‌ پیت ماس و پرلیت انتخابی مناسب است.سمی بودن یا نبودن پیراکانتا
پریکانتا جز گیاهان سمی نیست و میوه‌ آن برای حیوانات خانگی و انسان‌ها خطری به‌همراه ندارد. شاید بپرسید ایا هسته میوه کاکتوس خوردنی است ؟ بلی خوراکی است ولی بهتر است برای جلوگیری از هرگونه عارضه‌ای، میوه آن را به صورت خام مصرف نکنید.

سمی بودن یا نبودن پیراکانتا
پیراکانتا و میوه های قرمز رنگ آن

کاشت پیراکانتا
اگر قصد کاشت و نگهداری از چندین نهال پیراکانتا را دارید بهتر است بین هر نهال پیراکانتا، حدود 60 الی 75 سانتی‌متر فاصله خالی ایجاد کنید. اگر هم می‌خواهید پیراکانتا یک دیوار را بپوشاند، باید آن را در فاصله 50 سانتی‌متری از دیوار مورد نظر بکارید. فقط یادتان باشد قبل از کاشت، به خاک گیاه کود کامل اضافه کنید. پیراکانتا در گلدان نیز قابل کشت و تکثیر است.

هرس کردن
هرس کردن پیراکانتا بیشتر برای جهت‌دهی و سروسامان دادن به ظاهر آن است و در سال‌های نخست هم، بعید است که گیاه به هرس کردن نیاز داشته باشد، چون هنوز در حال ریشه دواندن در خاک است، اما پس از چند سال، رشد قدی آن بیشتر می‌شود و هر سال حدود 60 سانتی‌متر رشد می‌کند. علاوه بر درختچه این گیاه، ساخت بونسای پیراکانتا کوکسینیا نیز چشم انداز زیبایی دارد.


همه چیز درباره روش نگهداری پیراکانتا

 

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
در این شرایط، وقت هرس کردن فرا رسیده است. اگر قصد هرس کردن پیراکانتا را دارید، این کار را در پایان بهار و یا آغاز تابستان انجام دهید.

خاک مناسب برای نگهداری از پیراکانتا و کوددهی
میوه های قرمز و زیبای پیراکانتا

روش تکثیر گیاه پیراکانتا
در طول نگهداری از پیراکانتا تکثیر آن هم از طریق هسته میوه آن، هم از طریق قلمه زنی امکان‌پذیر است،‌ اما بهترین روش تکثیر پیراکانتا از طریق قلمه است؛‌ به‌این‌منظور قلمه‌ای به طول 20 سانتی‌متر از پیراکانتا گرفته و آن را در ماسه رودخانه‌ای بکارید،‌ به‌طوری‌که نصف آن در ماسه باشد. سپس خاک را آبیاری کرده و تا زمان رشد جدید ساقه خاک گیاه را مرطوب نگهداری کنید.
مشکلات و آفات در طول نگهداری از پیراکانتا
گل پیراکانتا از پوسته‌پوسته شدن و آفتاب سوختگی رنج می‌برد. ازاین‌رو بهتر است آن را در قسمتی از باغچه خود بکارید که تمام طول روز آفتاب‌گیر نباشد. در مورد آفات نیز شته آفتی است که به درختچه پیراکانتا حمله‌ور می‌شود. بنابراین اگر متوجه حمله شته‌ها به گیاه خود شدید،‌ سراغ یک متخصص گیاه رفته و برای ازبین‌بردن آن‌ها اقدام کنید تا گیاه شما به ورطه نابودی کشیده نشود.

میوه های پیراکانتا از نمای نزدیک
میوه پیراکانتا

موارد مصرف پیراکانتا
در نهایت پس از روش نگهداری پیراکانتا نوبت به موارد مصرف آن می‌رسد. میوه پیراکانتا خوراکی است. در مورد خواص میوه پیراکانتا نیز می‌توان گفت، پیراکانتا هم مصرف خوراکی داشته و از میوه آن برای تهیه مربا (مربای میوه پیراکانتا)، مارمالاد و سایر مشتقات خوراکی پخته شده استفاده می‌شود،‌ هم از آن در تهیه داروهای ضدسرطان استفاده می‌شود.این میوه به صورت خام، تلخ است و طعم خوبی ندارد. تاجایی که پرنده‌ها هم از خوردن آن اجتناب می‌کنند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اصلا میوه پیرکانتا آن را به‌صورت خام مصرف نکنید.

منبع؛
گل‌ستان


همه چیز درباره روش نگهداری پیراکانتا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا