خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,066
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
انیمه Chainsaw Man، به عنوان یکی از پر بیننده‌ترین و بهترین انیمه‌های سال 2022 شناخته می‌شود. برای معرفی انیمه مرد اره ای با پلازا همراه باشید.

مرد اره‌ای یک مجموعه مانگای ژاپنی است که توسط تاتسوکی فوجیموتو(Tatsuki Fujimoto) نوشته و تصویرگری شده است. اولین آرک آن از دسامبر 2018 تا دسامبر 2020 در مجله مانگا Shōnen Shueisha’s Weekly Shōnen Jump منتشر شد و آرک دومش نیز در مجله آنلاین Shueisha’s Shōnen Jump+ از جولای 2022 شروع به انتشار کرده است. تا به الان 14 چپتر از مانگا این اثر منتشر شده.

تا آوریل 2023، این مانگا بیش از 24 میلیون نسخه در تیراژ داشت که آن را در لیست پرفروش ترین مانگاها قرار داد. در سال 2021، برنده شصت و ششمین جایزه شوگاکوکان در بخش شونن شد و جوایز هاروی در بخش بهترین مانگا را در سال‌های 2021 و 2022 برد. مرد اره‌ای در مجموع مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و آن‌ها داستان سرایی، شخصیت‌ها و طنز تاریک این اثر را به شدت تحسین کردند.

در 14 دسامبر 2020، اعلام شد که استودیو MAPPA قرار است اقتباسی از این انیمه را بسازد و این استودیو زمان پخش انیمه مرد اره ای را 12 اکتبر 2022 اعلام کرد. عملکرد ماپا در طراحی و ساخت انیمیشن و به کار بردن سبک هنری منحصر به فرد این اثر بسیار به مذاق هوادارن خوش آمد و فصل اول اول این انیمه بازخورد های بسیاری خوبی از هواداران و منتقدان گرفت. تعداد قسمت های انیمه مرد اره ای در فصل اول، 12 اپیزود بود. در ادامه با بررسی انیمه Chainsaw Man 2022 همراه ما باشید.

داستان انیمه مرد اره‌ای

جهان توسط شیاطین هیولاهای ماورایی که از ترس انسان تغذیه می کنند ویران شده است. با وجود اینکه ماهیت این شیاطین با انسان‌ها در تضاد است، اما انسان‌ها می‌توانند به نوعی با این شیاطین متحد شده و قدرت های منحصر به فردی به دست آورند. قهرمان داستان، مرد جوانی به نام دنجی است که پدرش به تازگی فوت شده و او برای پاک کردن بدهی هنگفت پدرش به یاکوزا، باید با آنها همکاری کند. اما او در انجام وظایفش تنها نخواهد بود. شیطانی به نام پوچیتا که ظاهری سگ مانند و یک اره برقی به جای بینی دارد به دنجی کمک خواهد کرد.


معرفی انیمه مرد اره‌ای؛ داستان، شخصیت‌ها و امتیازات

 
  • تشکر
Reactions: SelmA

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,066
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
شخصیت های انیمه مرد اره‌ای

در ادامه با کاراکترهای انیمه Chainsaw Man بیشتر آشنا می‌شویم. برخی از این شخصیت ها هنوز وارد انیم نشد‌اند اما نقش بسزایی در مانگا دارند.

دنجی

دنجی مرد جوانی است با موهای بلوند ژولیده، چشم های تیز زرد مایل به قهوه ای و دندان های تیز. مدت کوتاهی بعد از مرگ پدرش، بدهی هایی که او بالا آورده بود گریبان گیر دنجی می‌شود و او باید این بدهی‌ها را پرداخت کند. در این مسیر شیطانی به نام پوچیتا به او کمک می‌کند و آن‌ها قرار است که شیطان‌ها را با هم شکار کنند. اما یاکوزا برای او برنامه دیگری دارد، آن‌ها با یک شیطان زامبی معامله‌ای می‌کنند تا دنجی را به قتل برساند. Kikunosuke Toya صداپیشگی این کارکتر در انیمه مرد اره ای را به عهده دارد.

آسا میتاکا

آسا یک دانش آموز دبیرستانی است که درهمان مدرسه‌ای که دنجی به آنجا می‌رود، مشغول تحصیل است. او فرد گوشه گیری است و زیاد با بقیه همکلاسی هایش جفت و جور نمی‌شود. آسا معتقد است که دنیا فاسد شده و به دلیل کشته شدن والدینش توسط یک شیطان ، نفرت شدیدی نسبت به شیاطین دارد. او که معتقد است در بدترین زمان ها تبدیل به یک فرد دست و پا چلفتی می‌شود، تصمیم گرفته است خود را از دنیا دور کند و به خاطر مرگ هایی که سهواً باعثشان شده، احساس گنـ*ـاه شدیدی دارد.

ماکیما

ماکیما زنی مرموز است که به عنوان رئیس بخش 4 امنیت عمومی مشغول به کار است و او اولین فردی است که با دنجی رفتاری محبت آمیز دارد. او ظاهرا مهربان و دلسوز اما در حقیقت فردی حیله گرو باهوش است، زیرا او متوجه علاقه دنجی نسبت به خودش شده و دنجی را از این طریق کنترل می‌کند تا او به کار کردن با بخش امنیت عمومی ادامه دهد، اما در همین حین او دنجی را تهدید می‌کند که در صورت تلاش برای فرار با او به مانند یک شیطان رفتار خواهد کرد. Tomori Kusunoki صداپیشگی این کارکتر در انیمه مرد اره‌ای را بر عهده دارد.

آکی هایاکاوا

آکی یک شکارچی شیطان بخش امنیت عمومی است که زیر نظر تیم ماکیما (بخش 4 ویژه توکیو) کار می کند. او به دنبال انتقام از شیطانی به نام شیطان تفنگ است ک خانواده‌اش را به قتل رسانده. آکی در ابتدا 2 قرارداد داشت: یکی با شیطان روباه که به او اجازه می‌داد سرش را احضار کند و دیگری با شیطان نفرین که از شمشیر کشنده‌اش در ازای طول عمرش استفاده می‌کرد. او بعداً با شیطان آینده قراردادی می‌بندد که به او اجازه می‌دهد چند ثانیه از آینده را ببیند. Shogo Sakata صداپیشگی این شخصیت در انیمه را بر عهده دارد.

کوبنی هیگاشیاما

کوبنی زنی 20 ساله اس که به دلیل اینکه پدر و مادرش او را مجبور به کار کردن و پول درآوردن و حمایت از 9 خواهر و برادر دیگرش کردند، با قرارداد نامشخصی به عنوان شکارچی شیطان در تیم آزمایشی ماکیما شروع به کار کرد. علیرغم نگرش ترسو و بزدلانه اش، او سرعت، عکس العمل و استعداد شگفت انگیزی در به کار بردن چاقو از خود نشان می‌دهد. پس از حادثه بین المللی قاتلان در کنار برخورد با شیطان تاریکی، او از سازمان استعفا می دهد و بعداً به عنوان پیشخدمت در یک رستوران فست فود مشغول به کار می‌شود. Karin Takahashi صداپیشگی این کارکتر در انیمه Chainsaw Man را بر عهده دارد.

پاور

پاور یک شیطان خون و شکارچی شیطان بخش امنیت عمومی در تیم ماکیما است و شبیه به یک دختر جوان با موهای بلند است. به عنوان یک شیطان، او شاخ های قرمز کوتاهی دارد که از سرش بیرون زده است. پاور عاشق خشونت است و رفتاری کودکانه و حریص گونه دارد و مایل است برای رضایت خود به دیگران آسیب برساند. با این حال او عشق بی‌قید و شرطی نسبت به گربه‌اش میوی دارد، حتی در یک مقطع حاضر شد جان دنجی را برای نجات آن قربانی کند. Fairouz Ai صداپیشگی این کارکتر در انیمه مرد اره ای را بر عهده دارد.


امتیازات انیمه مرد اره‌ای

در نقد انیمه Chainsaw Man، مجله Rotten Tomatoes با منتشر کردن 89 نقد برای این انیمه، نمره 97 را با آن اختصاص داد. همچنین انیمه مرد اره ای موفق به کسب نمره 8.5 از وبسایت IMDB و نمره 8.6 از MyAnimeList شده است. Rafael Motamayor، منتقد مجله IGN سینماتوگرافی ، پویایی شخصیت و رویکردی که سریال در لحظات احساسی‌اش در پیش گرفت بود را ستود. او همچنین انیمه Chainsaw Man
را به‌ عنوان ترکیبی موفق از سریال‌های کمدی، ترسناک و اکشن توصیف کرد که با اکثر آثار شونن متفاوت است. ژانر انیمه Chainsaw Man اکشن، کمدی ترسناک و دارک فانتزی تعریف شده است.

سخن پایانی

انتظار می‌رود که در رویداد بعدی استودیو MAPPA در تاریخ 21 می 2023 ( 31 اردیبهشت 1402) اطلاعاتی از فصل دوم انیمه مرد اره ای منتشر شود.
منبع: plaza.ir


معرفی انیمه مرد اره‌ای؛ داستان، شخصیت‌ها و امتیازات

 
  • تشکر
Reactions: SelmA
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا