خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
– نخل اریکا Areca Palm
در تحقیقی که انجام شد، نخل اریکا بیشترین میزان دفع ماده “تولوئن” و “زایلین” را داشت. احتمالا برایتان سوال پیش آمده که این دو ماده در چه موادی هستند. تولوئن یکی از آلاینده های سمی است که در رنگ ها، پاک کننده لاک ناخن، چسب ها و مایع غلط گیر به فراوانی یافت می شود. زایلن هم به عنوان حلال در جوهر پرینتر، مواد پلاستیکی و محصولات چرمی وجود دارد. این مواد به راحتی و بدون آنکه بدانیم مدهاست که وارد خانه ما شده اند و آثار مخربی ازخود به جا می گذارند. نخل اریکا یکی از گیاهانی است که به شدت برای نگهداری در خانه پیشنهاد می شود.
روش نگهداری نخل اریکا
نخل اریکا میزان زیادی بخار آب تولید و محیط را مرطوب می کند. داشتن نخل اریکا به خاطر ایجاد رطوبتش در هوا، درمناطقی با آب و هوای خشک یک مزیت است. اما اگر می خواهید نخل اریکای شما سالها عمر کند، بهتر است آن را در محیط مرطوب مانند پاسیو قرار دهید تا برگ های آن از کمبود رطوبت آسیب نبیند. اگر برگ هایش قهوه ای شدند، نشان می دهد که محیط بسیار خشک است و باید جای آن را عوض کنید و یا غبارپاشی را روزانه انجام دهید.
اما چگونه از این گیاه نگه داری کنیم؟
برگ های این گیاه بسیار سریع رشد میکنند و شکلی گلدانی به آن می دهند. به همین دلیل نام دیگر این گیاه، نخل پروانه ای است.
وقتی که می خواهید این گیاه را بخرید، آن هایی را انتخاب کنید که بدنه کلفت تری دارند. چون ممکن است وقتی که گیاه خیلی رشد کرد، بدنه نازک نتواند وزن آن را تحمل کند و بیفتد. پس از انتخاب قطورترین نخل، به گیاهتان خاک مخصوص گلدان اضافه کنید و مرتبا به آن کود بدهید ( البته به جز فصل زمستان ).
به اندازه کافی به آن آب بدهید و کمی هم به برگ هایش اسپری کنید تا از شر حشرات در امان بماند و سرحال تر به نظر برسد.

نخل رافیس
2 – نخل رافیس اکسلسا Lady Palm
نخل رافیس اکسلسا از سری نخل هاییست که راحت ترین رشد و نگهداری را دارد، اما باید به انواع مختلف آن توجه ویژه داشته باشید. چون هر مدل برای ماندگاری به مراقبت های مخصوص به خود احتیاج دارد.
روش نگهداری نخل رافیس اکسلسا
این نخل، یک نخل بادوام است که به خوبی با شرایط محیطی سازگار می شود. نور کم آفتاب برایش مناسب است و در دمای 16 تا 21 درجه سانتی گراد به خوبی رشد می کند.
گیاه رافیس اکسلسا رشد آرامی دارد اما می تواند تا حدود 4 متر رشد کند!
به طور کلی در برابر اکثر حشرات مقاوم است. اگرچه گاهی اوقات عنکبوت ها به آن حمله می کنند، اما اگر به موقع متوجه شوید می توانید با اسپری کردن آب و صابون به برگ هایش آن را نجات دهید.
همانطور که گفتیم برای نگهداری از آن لازم نیست کار خاصی انجام دهید. فقط باید در هوای خشک مراقبش باشید چون به سرعت برگ هایش قهوه ای شده و خشک میشود.
در تابستان و پاییز زیاد به آن آب بدهید. اگر در محیط گرم وخشک از آن نگهداری میکنید، میزان آب را در فصل زمستان افزایش دهید. هر ماه به آن کود مایع بدهید و از برگ های درخشانش لـ*ـذت ببرید.


10 گیاه برتر تصفیه کننده هوا از نظر ناسا

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
– نخل بامبو Bamboo palm
نخل بامبو گیاه دیگری است که در از بین بردن آلاینده ها بخصوص فرمالدهید امتیاز بالایی کسب کرده است.
ساقه های باریک و بلند آن به همراه برگ های زیبای سبز رنگ، رطوبت و حال و هوای گرمسیری را به هر اتاقی هدیه می دهند.
روش نگهداری نخل بامبو
این گیاه هم در نور غیر مستقیم بهتر رشد میکند و بهترین دما برای نگه داری از آن، 16 تا 24 درجه سانتی گراد است. گیاهانی که به تازگی به محیط جدید برده می شوند، ممکن است در روزهای اول ریزش برگ داشته باشند. اما اصلا نگران نشوید. این موضوع طبیعی است و به محض عادت کردن به محیط برطرف می شود. کاری که شما باید انجام دهید این است که برگ های مرده را بردارید. مواظب باشید که نوک ساقه ها را نچینید، چون این کار باعث کند شدن رشد و شاید هم از بین رفتن برگ های جدید شود. بهتر است کمی شن و ماسه هم به خاکش اضافه کنید. خاک این گیاه باید اکثرا مرطوب باشد، اما نه به این معنی که بیش از حد به آن آب بدهید تا در آب شناور شود! بهار و تابستان زمانی است که این گیاه در بیشترین میزان رشد خود قرار دارد، پس مرتبا به آن آب بدهید. ولی نیازی نیست که در زمستان هم همانقدرآن را آبیاری کنید، فقط مقداری که ریشه گیاه مرطوب بماند و خشک نشود کافی است.

فیکوس الاستیکا
4 – فیکوس الاستیکا Rubber fig
گلدان فیکوس اِلاستیکا که گاها در ایران به آن فیکوس آلمانی نیز گفته می شود، از آن دسته از گیاهان عالی برای تصفیه هوا است که ضمن خاصیت تصفیه هوا و جذب آلایندگی ها بسیار زیبا است


10 گیاه برتر تصفیه کننده هوا از نظر ناسا

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
روش نگهداری فیکوس اِلاستیکا
این گیاه به خوبی در محیط های بسته رشد می کند و حتی در دماهای پایین هم مقاوم است. اما بهترین دما برای آن 16 تا 27 درجه سانتی گراد است.
اگرچه بهتر است حداقل مقدار نور کمی به این گیاه بتابد اما اگر چنین شرایطی در منزل شما وجود ندارد، جای نگرانی نیست، چون این گیاه در سایه و حتی تاریکی هم رشد می کند. از تابش نور مستقیم به آن جلوگیری کنید ( به خصوص در فصل تابستان ). اگر آن را در محیط گرم و خشکی قرار دادید، مواظب حشرات موذی باشید. رشد این گیاه تا حدود 2 متر و نیم است که توصیه می کنیم وقتی کمی ارتفاعش زیاد شد و تمایل به خم شدن داشت ، با تکیه دادن آن به یک میله چوبی، آن را استوار نگه دارید.
می توانید در ماه های تابستان به آن کود مایع اضافه کنید و از اواسط تابستان تا پایان پاییز مرتبا آن را آبیاری کنید. بهتر است هنگامی دوباره به آن آب بدهید که خاکش کمی خشک شده باشد. در زمستان مرطوب نگهش دارید اما مواظب باشید که در آب غرقش نکنید.

گیاه دراسینا
5 – گیاه دراسنا کامپکت Dracaena janet craig
این گیاه از بهترین گیاهان برای از بین بردن تری‌کُلُرواتیلن موجود در هواست. رشد راحتی دارد و اگر به خوبی از آن مواظبت کنید تا ده ها سال باقی می ماند.
روش نگهداری دراسینا کامپکت
بهترین نور برای این گیاه، نوری است که از شرق یا غرب می آید. البته اگر کمتر به آن آب بدهید در نور کمتر و حتی سایه هم میتوانید از آن نگهداری کنید. خاک آن را همیشه مرطوب و خیس نگه دارید، به عبارتی دیگر هرگز اجازه ندهید ریشه آن خشک شود. بهتر است در زمستان از میزان آب کم کنید. با آب گرم برگ هایش را آب پاشی کنید. اگر آب کافی به برگ ها نرسد، سطح آن ها قهوه ای شده و باید از گیاه جدا شوند. دربهار و تابستان برای رشد بهتری می توانید هر دو هفته یک بار به آن کود مایع اضافه کنید و از دادن کود در زمستان خودداری کنید. توصیه میکنیم هر سال یا حداقل هر دو سال خاک گلدان آن را عوض کنید تا رشد اعجاب انگیزی از این گیاه ببنید. دمای ایده آل برای این گیاه 16 تا 24 درجه سانتی گراد است. اگرچه تا 10 درجه هم دوام می آورند، ولی ممکن است برگ ها در این دما اذیت شده و زرد شوند.
ممکن است این گیاه هم حشرات را به خود جذب کند، اما شما می توانید با اسپری کردن مخلوط آب و صابون به برگ هایش از آن محافظت کنید.


10 گیاه برتر تصفیه کننده هوا از نظر ناسا

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
– انواع فیلودندرون philodendron
می دانیم که فیلودندرون ها انواع متفاوتی دارند. اما مدل هایی که در این تحقیق انتخاب شده اند این ها هستند: گل فیلودندرون برگ انجیری، فیلودندرون برگ قلبی و فیلودندرون گوش فیلی. همه این انواع رشد آسانی دارند و با کمی توجه می توان سال ها آن ها را سالم نگه داشت.
روش نگهداری فیلودندرون
به طور کلی گیاهان گل فیلودندرون به نور کمی احتیاج دارند.جالب است بدانید که مدل برگ قلبی آن محبوبیت بیشتری دارد چون در هر مکان و در هر شرایطی به خوبی رشد میکند و مقاوم تر از سیار مدل هاست. برای این که ظاهر زیباتری به آن بدهید، می توانید شاخه های در حال رشد آن را مرتبا هرس کنید.
گفتیم که این گیاه در هر شرایطی رشد میکند. اما نه در نور مستقیم! نور مستقیم برگ های آن را می سوزاند و رشدش را برای همیشه متوقف می کند.

نکاتی که باید در مورد این گیاهان به خاطر داشته باشید این است که باید برگ هایشان همیشه عاری از هرگونه گرد و خاکی باشد و همچنین مرتبا به آن ها آب بدهید چون خاک آن ها باید همیشه مرطوب باشد. ولی بین هر دوره ی آب دادن اجازه بدهید تا خاک خشک شود، سپس آب را اضافه کنید. این گیاهان هم در زمستان به آب کمتری احتیاج دارند. می توانید هر دو هفته یک بار به آن ها کود مایع بدهید تا گیاهان سر زنده تر و قوی تر شود. توجه داشته باشید که گیاهان بزرگ تر به کود قوی تری احتیاج دارند. بهترین دما برای آن ها 16 تا 21 درجه سانتی گراد است و برخلاف سایر گیاهانی که گفتیم، حساسیت بیشتری نسبت به دما دارند و در دماهای دیگر به خوبی رشد نمیکنند. برا مشاوره در رابـ*ـطه با نوع کود گیاهان می توانید با مشاورین گل و گیاه گُل سِتان تماس حاصل فرمایید.

نخل ققنوس
7 – نخل ققنوس Dwarf Date Palm
نخل ققنوس توانایی بالایی در از بین بردن مواد شیمیایی مضر موجود در هوا، بخصوص زایلن ( یک حلال شیمیایی رایج ) دارد.
روش نگهداری نخل ققنوس
این گیاه در دمای اتاق به خوبی رشد میکند و اگر خوب از آن نگه داری کنید، تا ده ها سال باقی می ماند.
آن را در یک اتاق کم نور قرار دهید و دمای محیط را بین 16 تا 24 درجه سانتی گراد نگه دارید. بهتر است یک مکان ثابت برایش در نظر بگیرید و جایش را زیاد عوض نکنید.
اما یک هشدار! این گیاه نباید در محل بازی کودکان باشد، چون برگ های بسیار تیز و محکمی دارد و ممکن است به پوست و حتی لباس بچه ها آسیب بزند.
سعی کنید ریشه ی آن را همیشه مرطوب نگه دارید. در فصل زمستان زمانی آب را به خاکش اضافه کنید که خاکش خشک شده باشد ولی در سایر فصول مرتبا به آن آب بدهید. بهتر است هر هفته به آن کود اضافه کنید ( در زمستان هر دوهفته یک بار ) تا بهترین نتیجه را بگیرید.

فیکوس بنجامین
8 – فیکوس بنجامین Ficus Alii
فیکوس بنجامین باز از آن دسته گیاهانی است که در طراحی دکوراسیون داخلی بسیاز از آن استفاده می شود به خاطر برگ های خاصش خانه شما را مانند یک باغ میوه زیبا می کند.این گیاه هم به خوبی آلاینده ها را از بین می برد و به راحتی در محیط های بسته رشد می کند و همچنین در برابر اغلب حشرات مقاوم است.


10 گیاه برتر تصفیه کننده هوا از نظر ناسا

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
روش نگهداری فیکوس بنجامین
محیط های مرطوب و کم نور را ترجیح می دهد و حتی در نور خیلی کم هم رشد می کند. دمای مناسب برای آن 16 تا 24 درجه سانتی گراد است. این گیاه نباید در نزدیکی وسایل حرارتی قرار بگیرد چون باعث ریزش برگ های آن می شود. خاک آن باید همیشه مرطوب باشد اما مانند گیاهان قبلی، بهتر است اجازه بدهید کمی خشک شود و بعد آب را به آن اضافه کنید. اگر برگ های آن زرد شد، مقدار آب را کمتر کنید چون برگ زرد نشان میدهد که گیاه بیش از حد سیراب شده است.
رشد این گیاه در فصل تابستان و پاییز بیشتر از سایر فصل هاست، اگر آن را در محیطی آفتابی قرار داده اید هر ماه و اگر در محیطی کم نور قرارش داده اید، هر دو ماه یک بار به آن کود بدهید.
مواظب باشید! برگ های این گیاه سمی است، پس کودکان و حیوانات خانگی باید از آن دور نگه داشته شوند.

سرخس برگ شمشیری
9 – سرخس برگ شمشیری Boston Fern
در این تحقیق، سرخس برگ شمشیری بیشترین امتیاز را در از بین بردن فرمالدهید موجود در هوا به دست آورد. در شرایطی که فرمالدهید در اکثر مواد زندگی روزمره اعم از مواد پلاستیکی، کیسه های خرید، دستمال کاغذی و دود سیگار وجود دارد، انتخاب این گیاه یک راه هوشمندانه برای حفظ سلامتی شماست.
روش نگهداری سرخس شمشیری
این گیاه در محیط خنک و پر نور ( نه نور مستقیم ) رشد بهتری دارد و نیازمند رسیدگی منظم است. خاکش را همیشه مرطوب نگه دارید و برای جلوگیری از قهوه ای شدن برگ ها، به آن ها آب گرم اسپری کنید. این بار هم میتوانید با محلول آب و صابون کم از دست حشرات موذی در امان بمانید. اما به شما پیشنهاد میکنیم که قبل از آوردن هر گیاهی به خانه، مطمئن شوید که حشرات و موجودات ریز و موذی همراه آن گیاه به منزل شما نیایند!
سعی کنید گیاه را یک گل فروشی معتبر تهیه کنید. وقتی که شاخ و برگ گیاه زیاد شد، می توانید به آن کود مایع رقیق شده اضافه کنید. در زمستان از مقدار کود کم کنید. هرگز اجازه ندهید که ریشه گیاهتان خشک شود. البته اگر خاک درخت به خاک آن اضافه کنید، تمام نیازهای گیاه برطرف می شود و احتیاجی نیست به آن مرتبا آب و کود اضافه کنید.
این گیاه به گلدان ثابتی احتیاج دارد، پس فقط زمانی آن را به گلدان بزرگ تر منتقل کنید که ریشه ها از زیر گلدان بیرون زده اند، یا آب از زیر گلدان به بیرون ریخته است. بهتر است تعویض گلدان را در فصل بهار انجام دهید، چون فصل بهار فصل رشد این گیاه است و در صورت تغییر گلدان، می تواند به خوبی رشد خود را از سر بگیرد. دمای مناسب برای آن 18 تا 24 درجه سانتی گراد در روز و تا 10 درجه سانتی گراد در شب است.

10 –گل اسپاتی فیلوم (گیاه صلح) Peace Lily
به دنبال گیاهی برای از بین بردن الکل و یا استون موجود در هوا هستید؟ این گیاه بهترین انتخاب است! اسپاتی فیلوم به خوبی هوا را تصفیه و در عین حال مرطوب می کند. برگ های سبز براق آن بر روی ساقه های محکم به همراه گل های سفید خیره کننده اش، آن را به یکی از زیباترین و بهترین گل هایی تبدیل کرده که حتی داخل منزل هم شکوفه میزنند. این گیاه مناسب سالن زیبایی است. به سالن‌هایی که کار کاشت ناخن، مانیکور،پدیکور انجام می دهند و با استون زیاد سرو کار دارند به شدت استفاده از گیاه اسپاتی فیلوم توصیه می شود تا بتوانند آلایندگی محیط را کم کنند و هوای پاک تری را برای کارکنان سالن و مشتریان ایجاد کنند.
روش نگهداری اسپاتی فیلوم
بهترین محیط برای نگهداری این گیاه مکانی با نور غیرمستقیم خورشید با هوایی مرطوب است. دمای ایده آل برای آن 16 تا 24 درجه سانتی گراد است.
اگر میخواهید بهترین نتیجه را از رشد این گیاه بگیرید، باید مرتبا به آن آب بدهید. بهتر است با آب گرم برگ هایش را آب پاشی کنید و سعی کنید آن را همیشه تمیز نگه دارید تا از حمله حشرات در امان باشد.
ولی مواظب باشید! برگ های این گیاه به دلیل وجود کلسیم اگزالات داخل آن سمی است و باید از دسترس کودکان دور نگه داشته شود.


10 گیاه برتر تصفیه کننده هوا از نظر ناسا

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
تاثیر بر هوای محیط و کاهش آلودگی :

گیاهان آپارتمانی، میزان ذرات آلاینده موجود در هوا را کاهش می‌دهند. بخصوص عناصر طبیعی فرار مانند بنزن، تولوئن و زایلن. تحقیقات نشان داده است که وجود یک گیاه در محیط، می‌تواند بین 75-50 درصد باعث کاهش میزان این آلاینده ها شود. این آلاینده‌ها در ابتدا توسط میکروارگانیسم‌ها و موجودات ریز موجود در خاک گیاهان از بین می‌روند. مثلا طبق بررسی‌هایی که بر جذب و نابودی “بنزن” شده است، مشخص شده که گیاه می‎تواند این آلاینده را جذب کند و به یک ترکیب کربنی بی‌خطر تبدیل کند. نکته جالب این است که گیاه این ترکیب کربنی را برای استفاده خود در آینده ذخیره می‌کند! گیاهان همچنین می‌تواند کربن دی اکسید موجود در هوا را هم از بین ببرند. این موضوع بسیار مفید است، چون وجود کربن دی اکسید زیاد در هوای اتاق، می‌تواند باعث کاهش عملکرد افراد شود. این بررسی‌ها توسط ناسا به منظور یافت بهترین گیاهان برای حضور در فضاپیماها انجام شده است. گیاهان می‌توانند ذرات معلق بیماری زا و میکروبی را هم از بین ببرند و با افزایش رطوبت هوا، به سلامت افراد کمک کنند.

حضور آلاینده‌های فرار در محیط بسته بسیار بیشتر از محیط‌های باز و بیرونی است. این موضوع به این خاطر است که ذرات در محیط بسته حبس می‌شوند و چون گردش هوای خاصی در یک اتاق انجام نمی‌شود، در همان محیط باقی می‌مانند. تا امروز حدود 350 نوع از این آلاینده ها شناخته شده اند. این‌ها، دلیل اصلی ایجاد سندروم ” ساختمان بیمار” هستند.

نشانه‌های حضور این سندروم در یک محیط بسته اینگونه است : سوزش چشم‌ها، گلو و یا بینی – سردرد – خواب آلودگی و مشکلات تنفسی. البته گاهی همه این علائم با هم پیش نمی‌آیند، اما حتی حضور شدید یکی از آنها هم کافی است تا باعث کاهش تمرکز، عملکرد و حتی بیماری‌های جدی‌تر مانند آسم و مشکلات قلبی شود.

افراد شهرنشین، بیش از 90 درصد از روز خود را در محیط‌های بسته می‌گذرانند، به همین دلیل آن‌ها بیشتر از سایر افراد در معرض تجربه کردن این سندروم و اثرات جانبی آلودگی هوا هستند.

گیاهانی که معمولا به منظور کاهش آلودگی هوا استفاده می‌شوند، این‌ها هستند : پیچک و عشقه، اسپاتی فیلوم، آگلونما، گیاه چینی همیشه سبز، نخل بامبو و داوودی.

با افزایش آلودگی هوا، مطالعات زیادی بر روی این موضوع انجام شده و است دیگر با قطعیت می‌توان گفت، دنیای گیاهان یک راه تضمین شده و موثر در مقابله با آلودگی‌های داخل فضای بسته است. به تازگی مشخص شده حتی ریشه گیاهان هم در از بین بردن این آلودگی ها نقش دارند. نحوه کار گیاهان خیلی سخت نیست. آن‌ها باید در حین انجام تبادلات گازی معمولی خود، این آلاینده ها را هم از طریق منافذ روی برگ‌ها جذب کنند و سپس آن‌ها را از بین ببرند.

گفتیم که کار اصلی در از بین بردن این آلاینده‌ها را، موجودات ریز ساکن خاک گیاه انجام می‌دهند. با این وجود اگر این کار فقط توسط خاک انجام می‌شود، چه طور است که مستقیما از آن‌ها استفاده کنیم؟! یک گلدان بدون گیاه به همراه یک سینی پر از آب را در نظر بگیرید. طبق این نظریه، این سیستم نهایی هم باید مانند یک گیاه عمل کند و به میزان قابل توجهی آلاینده‌ها را جذب و نابود کند. به این ترتیب، نقش گیاه بیشتر حفظ و نگهداری از همین میکروارگانیسم‌های موجود در خاک است. این نظریه، در سال 1985 و توسط آقای ولورتون مطرح شده است.

علاوه بر حذف آلاینده‌ها، گیاهان آپارتمانی در میزان رطوبت، دما و کنترل آلاینده‌های صوتی هم نقش دارند.

ناسا طی تحقیقی دو ساله که روی این موضوع انجام داد. آن‌ها میزان توانایی گیاهان آپارتمانی و گلدان پر از خاک را در از بین بردن آلاینده‌های هوا بررسی کردند. این آزمایش شامل بنزن، فرمالدهید و TCE بود. این بررسی‌ها در یک اتاق بدون نفوذ و جریان هوا انجام شد. آن‌ها متوجه شدند که تعداد باکتری‌ها با افزایش حذف آلاینده‌ها در ارتباط است. یافته دیگر این بود که وقتی گیاه و یا خاک مستقیما در معرض ماده شیمیایی آلاینده قرار می‌گیرد، توانایی آن در از بین بردن آن ماده به مرور زمان بیشتر می‌شود. این موضوع به این دلیل است که میکروارگانیسم‌های موجود در گیاه، می‌توانند به طور ژنتیکی با آن‌ها مطابق شوند و راحت‌تر آن‌ها را از بین ببرند. این میکروارگانیسم‌ها، با گذشت زمان تغییر می‌کنند تا بتوانند به طرز موثرتری از این آلاینده‌ها به عنوان منبع غذایی خود استفاده کنند. از این پدیده در زمینه استفاده مجدد از آب مصرف شده هم استفاده می‌شود.

آلودگی هوا از بزرگ ترین دغدغه های عصر کنونی است و هرگونه اقدامی در جهت در امان ماندن از آن، بسیار تاثیرگذار است.این ده گیاه تصفیه کننده هوای ذکر شده، پیشنهاد های سازمان فضایی ناسا به شما است. شاید حضور یکی از این گیاه ها در منزل و یا اداره شما، باعث شود شما در معرض بسیاری بیماری ها قرار نگیرید!

منبع:
گل ستان


10 گیاه برتر تصفیه کننده هوا از نظر ناسا

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا