خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیماری های نخل شامادورا و راه درمان آنها
شامادورا گیاه آپارتمانی مقاومی است اما ممکن است مشکلاتی چون آفات، قارچ و آبیاری نا منظم مشکلاتی برای این گیاه پیش بیاورد که در این صورت باید در سریعترین زمان علت را شناسایی کنیم و با روش های درست آنها را رفع کنیم. در ادامه با رایج ترین آفات و بیماری های شامادورا و راه درمان هریک از آنها آشنا می‌شویم.

وجود دانه های ریز سیاه بر روی ساقه :
وجود نقاط ریز رنگی بر روی ساقه همیشه خبر از وجود آفت یا قارچ نمی‌دهد و بیشتر نخل های شامادورا این دانه ها را بر روی ساقه خود دارند. در مواردی که این نقاط در حال گسترش باشند بهتر است از سموم آفت کش و یا قارچ کش ها استفاده کنید و به اندازه یک قاشق چایخوری در 1 لیتر آب حل کنید و در زمان آبیاری به گیاه بدهید. بعد از 7 روز این کار را تکرار کنید و تا زمان متوقف شدن این دانه ها سمپاشی را ادامه دهید.

بیماری های شامادورا
بیماری های شامادورا



علت زرد شدن برگ ها :
زرد شدن برگهای نخل شامادورا می‌تواند به دلیل آبیاری زیاد، کمبود نور یا هوای گرم اتفاق بیافتد. شامادورا گیاهی سازگار با نور کم و سایه است اما قرار دادن طولانی مدت آن در جای تاریک می‌تواند سبب از بین رفتن رنگ زیبای برگها شود. آبیاری زیاد در شامادورا نیز سبب غرقاب شدن ریشه و از بین رفتن آن می‌شود که این مشکل با زرد شدن و سیاه شدن برگها خود را نشان می‌دهد. برای درمان این مشکل در ابتدا باید شرایط را بررسی کنید و علت را شناسایی کنید تا روش درمان درست را روی آن پیاده کنید.


بیماری و مشکلات نخل شامادورا و راه درمان آنها

 

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
علت خشک شدن برگ های شامادورا :
خشک شدن برگها می‌تواند ناشی از رطوبت کم، آبیاری کم و خشکی کشیدن گیاه باشد. شامادورا به رطوبت و آبیاری زیادی نیاز ندارد و رطوبت متوسط اتاق برای آن کافی است اما در صورتی که مکان نگهداری آن در جای بسیار خشک واقع شده باشد باید آبیاری را بیشتر کنید و رطوبت آن را افزایش دهید.

خشک شدن شامادورا
خشک شدن شامادورا

علت باز نشدن برگ های جدید :
کمبود مواد مغذی خاک برای رساندن به ریشه و کوچک بودن گلدان و نبود فضای کافی برای گسترش ریشه از دلایل عمده باز نشدن برگهای جدید است. شامادورا سیستم ریشه ای ضعیفی دارد و باید با کوددهی آن را تقویت کنید و بعد از بیرون زدن ریشه ها از انتهای گلدان، گلدان فعلی را با یک سایز بزرگتر تعویض نمایید.

روشن شدن رنگ سبز برگها :
آبیاری زیاد، کمبود مواد مغذی و نور کم از دلایل این مشکل است. بهتر است گیاه را با کودهای مخصوص تقویت کنید و آن را در مکانی با نور غیر مستقیم قرار دهید تا نور بیشتری دریافت کند.

نوک برگها قهوه ای و حالت سوختگی دارد :
رطوبت کم و نور زیاد و مستقیم می‌تواند سبب قهوه ای شدن نوک برگهای شامادورا شود. رطوبت به معنی آبیاری نیست و برای تامین آن باید از راههای افزایش رطوبت گیاهان مانند غبار پاشی، ساخت جزیره و قرار دادن یک ظرف آب کنار گیاه استفاده کنید.

منبع: ایران درخت


بیماری و مشکلات نخل شامادورا و راه درمان آنها

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا