خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
نور مورد نیاز برای نگهداری از سرخس نر
درست است که این گیاه سایه را دوست دارد ولی با حضور چند ساعته در آفتاب هم مشکلی ندارد. ازاین‌رو بهترین مکان برای نگهداری سرخس نر یا سرخس سپر طلایی یک پنجره شمالی است که نور زیادی دریافت کند، اما این نور غیر مستقیم یا اخطار شده باشد. حسن این گیاه آن است که درباره نور سخت‌گیر نیست و این گیاه می‌تواند تقریبا هر شرایط نوری را تحمل کند. از حضور در سایه تا نور کامل و مستقیم خورشید!

آبیاری
مثل بسیاری از سرخس‌ها، سرخس نر نیز به خاکی همیشه مرطوب نیاز دارد. این گیاه ترجیح می‌دهد همیشه حداقل رطوبتی را در اطراف ریشه خود حس کند. البته این رطوبت نباید به سمت خیس بودن خاک و غرقاب شدن آن برود. درنظر داشته باشید که آبیاری زیاد می‌تواند باعث پوسیدن ریشه‌های گیاه شود. از سوی دیگر آبیاری کم نیز باعث توقف رشد گیاه و زرد شدن برگ‌های آن خواهد شد.

برای تشخیص زمان صحیح آبیاری بهتر است با فرو کردن انگشت خود داخل خاک، میزان رطوبت خاک گیاه را بررسی کنید. هر زمان سطح خاک خشک شد زمان آبیاری مجدد خواهد بود. بهتر است در هر بار یک آبیاری کامل انجام دهید تا آب به تمامی قسمت‌های ریشه گیاه برسد.

روش آبیاری سرخس نر یا سرخس سپر طلایی
سرخس سپر طلایی
خاک مناسب برای نگهداری از سرخس سپر طلایی
درست است که کمی قبل‌تر گفتیم خاک مناسب برای نگهداری از سرخس سپر طلایی یا سرخس نر خاکی مرطوب و باکیفیت است، اما این نکته را نیز باید درنظر داشته باشید که این گیاه درباره خاک خود سخت گیر نیست. در واقع این گیاه به خاک عجیب و خاصی نیاز ندارد، بلکه تنها چیزی که برای این گیاه مهم است زهکشی مناسب آن است؛ یعنی خاک نباید آنقدری سنگین و متراکم باشد که آب نتواند درون آن حرکت کند و خاک همیشه خیس بماند. در مقابل آنقدر هم سبک نباشد که آب با سرعت زیادی خارج شود و ریشه‌های گیاه فرصت کافی برای جذب مواد مغذی را نداشته باشند.


روش نگهداری سرخس نر یا سپر طلایی

 

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
رطوبت مورد نیاز برای نگهداری از سرخس نر یا سرخس سپر طلایی
مثل بیشتر سرخس‌ها، این گیاه نیز به محیطی مرطوب نیاز دارد تا بتواند شادابی خود را حفظ کند. برای تامین رطوبت این گیاه می‌توانید از دستگاه بخور، قرار دادن ظرف آب در اطراف گیاه یا کنار هم قرار دادن گیاهان مختلف بهره بگیرید. اگر هم نیاز به اطلاعات بیشتری در این باره دارید، کافی است سری به مطلب روش های تامین رطوبت گیاهان خانگی زده و به کمک آن رطوبت مورد نیاز خود را تامین کنید.

در طول نگهداری از سرخس سپر طلایی یا سرخس نر درنظر داشته باشید که نزدیک بودن این گیاه به وسائل گرمایشی در زمستان می‌تواند باعث آسیب دیدن آن شود. چون وسایل گرمایشی باعث خشک شدن محیط اطراف خود شده و رطوبت مورد نیاز این گیاه را ازبین خواهند برد.

برای تامین رطوبت مورد نیاز سرخس نر یا سرخس سپر طلایی از آنجایی که این گیاه به نور زیادی نیاز ندارد، می‌توانید آن را در سرویس بهداشتی، حمام یا آشپزخانه که رطوبت بیشتری دارند نگهداری کنید. فقط درنظر داشته باشید که محیط‌های یاد شده باید حداقل نور را داشته باشند و میزان نور آن‌ها متوسط باشد.

رطوبت مورد نیاز برای نگهداری از سرخس نر یا سرخس سپر طلایی
سرخس نر یا سرخس طلایی با گلدان

سمی بودن یا نبودن سرخس نر
این گیاه برای انسان و حیوانات خانگی بی‌خطر است و هیچ گزارشی مبنی بر سمی بودن آن منتشر نشده است.


روش نگهداری سرخس نر یا سپر طلایی

 

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
هرس کردن
برعکس سرخس شاخ گوزنی سرخس نر نه‌تنها از هرس کردن آسیب نمی‌بیند، بلکه برای داشتن ظاهری سالم‌تر و پرپشت‌تر به این کار نیاز هم دارد. بنابراین در طول نگهداری از سرخس سپر طلایی یا سرخس نر اگر برگ‌های آن آسیب دیدند، می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را هرس کنید و خیالتان راحت باشد که برگ‌های جدید دوباره رشد می‌کنند.

برای هرس کردن سرخس نر یا سرخس سپر طلایی بهتر است اینکار را در ابتدای بهار انجام دهید، زیرا در این زمان گیاه می‌خواهد رشد خود را از سر بگیرد و قدرت بیشتری برای تحمل این کار دارد. ضمن اینکه هرس کردن به‌خصوص هرس برگ‌های مرده و آسیب دیده در این زمان باعث می‌شود تا انرژی گیاه هدر نرود.

روش تکثیر
یکی از راحت‌ترین روش‌های تکثیر این گیاه، تقسیم ریشه‌های آن است. ریشه‌ها یا در واقع ریزوم‌های این سرخس می‌توانند پس از بلوغ به چند تکه تقسیم شوند و هر کدام برای خود گیاهی مستقل و کامل باشند.

در مدت زمان نگهداری از سرخس نر یا سرخس سپر طلایی برای تکثیر آن کافی است در فصل بهار گیاه خود را از خاک خارج کنید. سپس تمام خاک اطراف ریزوم‌ها را تمیز کنید و ریشه‌های خراب را هرس کنید. در ادامه با کمک یک چاقوی تیز و استریل شده ریزوم‌های گیاه خود را به دو یا چند تکه تقسیم کنید. کار تمام است! فقط تنها چیزهایی که باید مراقب باشید این است که اولا به ریزوم‌های سالم آسیب نزنید، ثانیا هر تکه به تعداد کافی ساقه و برگ داشته باشد تا بتواند انرژی لازم برای گیاه را تامین کند.
سوالات پرتکرار شما در مورد نگهداری از سرخس نر یا سرخس سپر طلایی
آیا سرخس نر سمی است؟
این گیاه برای انسان و حیوانات خانگی بی خطر است و هیچ گزارشی مبنی بر سمی بودن آن منتشر نشده است.

چرا برگ‌های سرخس نر قهوه‌ای می‌شود؟
مهم‌ترین دلیل این اتفاق کمبود رطوبت یا آبیاری کم است، چون این گیاه نیاز دارد تا در محیطی مرطوب زندگی کند. علاوه‌‎براین‌ها کم آبی، نزدیک بودن به وسایل گرمایشی یا خشک بودن محیط نیز، هر کدام به‌تنهایی باعث تغییر رنگ برگ‌های گیاه خواهند شد.

چرا برگ‌های سرخس نر زرد می‌شود؟
اگر برگ‌های گیاه چیزی بین زرد و سبز باشد و در فصل بهار و تابستان باشید نگران نباشید، چون این اتفاق طبیعی است و برگ‌های این گیاه در این فصل به این رنگ در می‌آیند، اما اگر این زرد شدن بیش‌ازحد و از قسمت‌های پایینی گیاه باشد نشانه‌ای از خشک بودن خاک گیاه یا آسیب دیدن ریشه‌هاست.

منبع؛
گل‌ستان


روش نگهداری سرخس نر یا سپر طلایی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا