خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرحله‌ی اول: گیاهان مختلف را برای جاهای مختلف منزل درنظر بگیرید.
هر گیاهی با توجه به فایده‌شان می‌توانند در جاهای مختلفی از خانه قرار بگیرند و رشد کنند. حالا چند پیشنهاد برای گیاهان مختلف در جاهای مناسب منزل را با هم مرور می‌کنیم.

اگر اتاق خواب‌تان نورگیر است، گلدان یاس و اسطوخدوس را در اتاق خواب‌تان بگذارید چون عطر این گل‌ها آرام‌بخش است و خواب آرامی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

آلوئه‌ورا و سانسوریا گیاهان خوبی برای تصفیه‌‌ی هوا هستند. می‌توانید آن‌ها را در جایی بگذارید که عطر و مواد شیمیایی زیادی استفاده می‌شود مثل اتاق‌خواب، حمام یا آشپزخانه.

نکته:‌گیاه آلوئه‌ورا تیغ‌ دار است و ممکن است باعث آسیب دیدن دست و پا شود پس آن را جایی دور از دسترس و رفت و آمد بگذارید.

برای جاهای کم‌نور از گیاهان مقاوم و منعطف‌تر مثل سانسوریا استفاده کنید که می‌توانند در شرایط نامساعد هم زندگی کنند.

مرحله‌ی دوم: گلدان‌های دلخواه‌تان را انتخاب کنید.
نحوه ی قرار دادن گیاهان در منزل
جدای از گذاشتن گیاهان در جای مناسب در خانه، مدل و رنگ گلدان هم مهم است. در هنگام خرید گلدان، گلدانی را انتخاب کنید که متناسب با رنگ، دکور و دیزاین منزل‌تان باشد و در کنارش نیازهای گیاه را هم برآورده کند.

اگر فضای کمی دارید، از سبدهای آویز یا گلدان‌های دیواری استفاده کنید. این گلدان‌ها برای گیاهان آویز مثل هویا یا پیچک هدرا بسیار مناسبند.

می توانید در باکس‌ها و گلدان‌های مستطیلی بزرگ چند گیاه را با هم بکارید تا منظره‌ی زیبایی درست کنید البته این گیاهان باید نیازهای محیطی و آبی یکسانی داشته‌باشند.

‌هم‌چنین می‌توانید از ظرف‌های پلاستیکی یا قوطی‌های کنسرو به سلیقه‌ی خودتان گلدان درست کنید و با آن‌ها جلوه‌ای تازه به منزل‌تان بدهید.


روش چیدمان گیاهان در خانه

 

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرحله‌ی سوم: گیاهان متناسب با فضای خالی خانه را انتخاب کنید.
اگر فضای خالی خانه‌تان بزرگ است، گذاشتن یک گلدان کوچک در آن جلوه‌ی خوبی ندارد. گیاهانی با برگ‌های بزرگ مثل دراسنا و فیلودندرون می‌توانند گوشه‌ای از فضای خالی اتاق پذیرایی‌تان را پر کنند. هم‌چنین در اتاق‌های کوچک‌، نمی‌توانید از گیاهان بزرگ استفاده کنید چون اتاق را شلوغ و کوچک جلوه می‌دهد. پیشنهاد ما این است که برای فضاهای متوسط از گیاهان کوچکی استفاده کنید که برگ‌های متوسط و قابل دیدن دارند مثل آرالیا و آنتوریوم.

مرحله‌ی چهارم: جای مناسب برای گلدان‌ها را در خانه مشخص کنید.
طریقه چیدمان گیاهان در خانه
پیدا کردن جای مناسب برای گلدان‌ها در خانه کاری زمان‌بر است و شاید نیاز باشد که یک گلدان را چندبار جا به جا کنید. چون ممکن است گیاه با شرایط محیطی آن محل کنار نیاید یا گلدان و گیاه با دکوراسیون شما هماهنگی نداشته‌باشد.

نور مناسب برای گیاه
اگر خاطره‌ی خوبی از نگه‌داری گیاهان مختلف ندارید، گیاهان مقاوم‌تر و با مراقبت کم‌تر را انتخاب کنید مثل ساکولنت‌ها، سانسوریا و پتوس.
می‌گویند از بین بردن ساکولنت‌ها تقریبا غیرممکن است و کاکتوس‌ها هم فقط به آبیاری کم و نور زیاد نیاز دارند. هم‌چنین گیاهانی مثل زامیفولیا و پیچک هدرا بسیار سازگارند و در شرایط نوری مختلف می‌توانند زنده بمانند.

نزدیک پنجره یکی از بهترین جاها برای برای گیاهان است چون نور کافی برایشان را فراهم می‌کند. البته همه‌ی گیاهان به مقدار یکسانی نور نیاز ندارند و بعضی به نور مستقیم و بعضی به نور غیرمستقیم نیاز دارند.

گیاهانی که به نور کم نیاز دارند شامل نخل کنتیا و اسپاتی فیلوم یا قاشقی هستند. بهترین جا برای این گیاهان پنجره‌های روبه شمال است.

از گیاهانی که نیاز به نور متوسط و غیرمستقیم دارند، می‌توانیم به آرالیا و بگونیا اشاره کنیم که بهتر است نزدیک پنجره‌های جنوبی یا غربی خانه باشند و در فاصله‌ی ۳۰ تا ۶۰ سانتی‌متری پنجره قراربگیرند.

گیاهانی که نیاز به نور مستقیم یا زیاد دارند مثل آماریلیس و اپیشیا باید پشت پنجره‌های جنوبی یا غربی باشند.

بعضی از گیاهان مثل ساکولنت‌ها هم می‌توانند با نور مصنوعی مثل نور فلوئورسنت، رشد و زندگی کنند.

رطوبت هوای محل زندگی
بسیاری از گیاهان مثل سرخس‌ به محیط نسبتا مرطوب یا محیطی که خیلی خشک نباشد، برای رشد نیاز دارند. بعضی از قسمت‌های خانه‌‌ مرطوب‌تر و بعضی جاها خشک‌تر هستند. مثلا پشت پنجره‌ای که زیرآن شوفاژ قرار دارد، خشک‌تر از محیط آشپزخانه است.

برای افزایش رطوبت سه روش زیر را انجام دهید:
۱. می‌توانید از دستگاه بخور سرد استفاده کنید یا ظرف آب روی بخاری یا شوفاژ بگذارید.

۲. غبارپاشی روزانه‌ی گیاهان هم می تواند به تامین رطوبت مورد نیازشان کمک کند.

۳. راه دیگر برای حفظ رطوبت گیاهان این است که گلدان‌ها را کنارهم بچینید. با این روش رطوبت میان گیاهان پراکنده می‌شود و رطوبتی که یک گیاه تولید کرده، گیاه دیگر جذب می‌کند. یادتان باشد اگر گیاهان را در کنار هم می‌چینید، جریان هوای تازه را هر چند وقت یک بار برقرار کنید تا از بروز بیماری‌ها و قارچ‌ها در گیاهان جلوگیری شود.


منبع: گل ستان.


روش چیدمان گیاهان در خانه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا