خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین سواحل صدفی دنیا
از بهترین سواحل صدفی دنیا همانند سواحل تمام صدفی غرب استرالیا یا سواحلی مانند کلمبیا و کوستا ریکا که اگر در ماسه ها بگردید، صدف های مختلف زیبا پیدا خواهید کرد، لیستی تهیه کرده ایم. اگر شما نیز جزو آن افرادی هستید که عاشق جمع کردن صدف و اشیا جالب در ساحل هستید، به لیست زیر توجه کنید. همواره اگر با دقت در ساحل قدم بزنید در میان شن ها و ماسه های درخشان، ممکن است که صدف های رنگی مارپیچ و حلزونی یا شاید یک فسیل با قدمتی میلیونی پیدا کنید.

این ساحل طولانی و بلند شنی در جنوب آتن، یک مکان عالی برای یافتن صدف حلزون های دریایی پیچیده و بزرگ است. اگر به یونان و شهر آتن سفر کردید، از برنامه های خاطره ساز سفرتان می تواند بازدید از این ساحل رویایی باشد. این ساحل نام خود را از صومعه معروف سنت دیمیتروس گرفته است. این صومعه که در نزدیکی این ساحل قرار داشته در گذشته توسط دزدان دریایی نابود شده است. ساحل آجیوس دیمیتروس یکی از زیباترین و بهترین سواحل صدفی دنیا در دریای اژه محسوب می شود که پر از صدف های زیبای این دریا و اقیانوس اطراف است. پس تنها در گوشه ای از ساحل استراحت نکنید، بلکه در طول آن قدم بزنید، لای صخره های ساحلی و جلبک ها را بگردید، شاید بزرگترین صدف مارپیچی و حلزونی را یافتید.


بهترین سواحل دنیا که برای پیدا کردن صدف مناسبند

 

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
ساحل صدف، استرالیای غربی | Shell Beach
ساحل صدف که در غرب استرالیا قرار گرفته در خلیج کوسه و در نقطه ای به نام لاریدون بایت L’Haridon Bight واقع شده است. این ساحل از بهترین سواحل صدفی دنیا و خانه بیلیون ها صدف ریز است که حتی تا عمق ۱۰ متر نیز ادامه یافته است. در این ساحل به جای ماسه صدف خواهید دید. تنها به شن های ساحل اکتفا نکنید، وارد آب شوید و در زیر نور شفاف خورشید و آب زلال مناطق کم عمق نیز به دنبال صدف های زیبا یا فسیل های سنگی دریایی بگردید. جالبی ماجرا این است که این ساحل ماسه ای قدمتی به اندازه ۴۰۰۰ سال پیش دارد و از آن زمان به طور طبیعی در این ساحل، صدف جمع می شده است. نتیجه جمع شدن صدف در طی این همه سال، ۶۰ کیلومتر ساحل طولانی و سفید برفی تشکیل شده از صدف است که در سمتی با آبی دریای بی کران همراه شده و تا عمق ۶ تا ۱۰ متری در اقیانوس فرو می رود.

بهترین سواحل صدفی دنیا-استرالیا
جزیره سانیبل، فلوریدا | Sanibel Island, Florida
جزیره سانیبال در ساحل خلیج فلوریدا، به عنوان بهترین ساحل برای پیدا کردن صدف در دنیا نامزد شده است. بسیاری از قسمت های ساحل سانیبل مخصوصا ناحیه شرقی و غربی آن، همانند یک بیل عمل می کند و انواع صدف های درون دریا و خلیج را مانند صدف های کاسه ای، صدف های حلزونی، صدف های مارپیچ، سنگ های قیمتی و … را در خود جمع می کند. این ساحل برای کسانی که کلکسیون صدف دارند یا صدف جمع می کنند، چنان مطرح و مهم است که حتی هتل ها نیز به این موضوع توجه نشان داده اند. بعضی از هتل ها که در این ناحیه هستند، در اتاق هایشان برای این افراد امکاناتی از قبیل سینک مخصوص شستن صدف ها و میز کار بر روی صدف طراحی کرده و مهیا نموده اند.


بهترین سواحل دنیا که برای پیدا کردن صدف مناسبند

 

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
ساحل باریکان، دوون، انگلستان | Barricane Beach, Devon
این ساحل شنی شیب دار در نزدیکی وولاکومب Woolacombe قرار گرفته است و تبدیل به سایت علمی مخصوص برای علاقه مندان به صدف و ساحل است. تخته سنگ های مورت Morte این ناحیه قدمتی به اندازه ۴۰۰ میلیون سال دارند و با فسیل ها پوشیده شده اند. با این وجود این ساحل پر از صدف های دو پوسته و مارپیچ و حلزونی است که آن را از بهترین سواحل صدفی دنیا برای جمع آوران صدف های زیبا می کند. کسانی که در نزدیکی این ساحل در انگلستان زندگی می کنند با دیدن صدف هایی که از دریای کارائیب وارد ساحل این ناحیه می شود شگفت زده شده و همواره می توانید در این ساحل افرادی را ببینید که به دنبال صدف شن ها را کنار می زنند یا چیزی از روی شن ها بر می دارند.

سواحل صدفی انگلستان
آلبوفیرا، پرتغال | Albufeira, Portugal
گفته می شود که برخی از پوسته های فسیلی دریایی در این ساحل، در قلب ناحیه فارو کشور پرتغال پیدا شده اند که قدمتی به اندازه ۲۳ میلیون سال دارند. هرچند این نقطه یکی از بهترین سواحل صدفی دنیا برای تعطیلات مردم است، اما بسیار شلوغ است. بنابراین اگر کمی صبر کنید تا گردشگران و توریستان به محل اقامت خود برگردند و ساحل خلوت شود، شاید بهتر بتوانید به دنیال صدف ها و فسیل های دریایی بگردید و شانس بیشتری برای پیدا کردن صدف داشته باشید.


بهترین سواحل دنیا که برای پیدا کردن صدف مناسبند

 

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین سواحل صدفی دنیا در پرتغال
کوه تمی، کلمبیا | Koh Thmei, Cambodia
ساحل کوه تمی در بخشی از پارک ملی ریم Ream National Park در کشور کلمبیا مکانی غیر مسکونی است و تنها دارای خانه های ییلاقی و کلبه های چوبی با یک اسکله است. اگر در ساحل به سمت شرقی اسکله و ساحل ماسه های طلایی بروید، به ناحیه می رسید که پر از درختان خرماست و اگر به سمت غرب اسکله بروید به ساحلی می رسید که پر از هزاران صدف رنگارنگ و براق است. این قسمت کوه تمی، یکی از بهترین سواحل صدفی دنیا برای جمع آوری صدف است.

بهترین سواحل صدفی دنیا-کلمبیا
ساحل جیونز، کوستا ریکا | Guiones Beach, Costa Rica
ساحل جیونز در غرب روستای تیکو در نوسارا واقع شده است و بیشتر برای خلوت بودن ساحلش شناخته شده است. موج های این ناحیه از ساحل آنقدر خوب بوده که موج سوارهای بسیاری را از سرتاسر دنیا برای کسب تجربه و آزمودن خود بر روی این موج ها به این ناحیه می کشاند. قوس ساحل شنی آن صدف های بسیاری را به همراه موج ها به ساحل می آورد که آن را برای افرادی که عاشق جمع کردن صدف های خاص و زیبا هستند، مناسب کرده است. اگر پا به این ساحل زیبا گذاشته اید، یادتان باشد که برای خود بیشتر وقت بگذارید، در ساحل بچرخید و زندگی گونه های گیاهی ساحلی را تحسین کنید؛ همچنین از تماشای زندگی پرندگان ساحلی آن لـ*ـذت ببرید.

منبع: الی گشت


بهترین سواحل دنیا که برای پیدا کردن صدف مناسبند

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا