خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از قسمت‌های لـ*ـذت بخش نگهداری از حیوانات خانگی، در دست گرفتن و تعامل با آنان است. با این حال اکثر حیوانات خانگی، از جمله یک همستر جدید، تمایل ندارند که بلافاصله در آ*غو*ش شما قرار گیرند. بعضی از همسترها قبل از این که در دست گرفته شوند، باید آموزش‌های مناسب را ببینند. خوشبختانه مراحل آزموده شده‌ای برای تمرین و آموزش نحوه در دست گرفتن همستر و دست آموز کردن او وجود دارد.

مواردی که قبل از دست آموز کردن همستر باید رعایت شوند

برای سهولت در روند دست آموز کردن همستر، مواردی را باید رعایت کنید تا اطمینان یابید همستر شما قبل از شروع روند آموزش، دچار استرس نشده باشد.

زمانی که همستر جدیدی را به خانه می آورید قبل از اینکه او را در دست بگیرید، حدود یک هفته به او زمان بدهید تا خود را با خانه‌ی جدید و محیط اطرافش وفق دهد.

قفس همستر باید اندازه‌ای مناسب داشته و دیگر ضروریات زندگی باید به طور کامل تهیه شوند تا حیوان در خانه جدید خود راحت باشد.

قفس همستر را در مکانی قرار دهید که در کنار اعضای خانواده باشد با این حال مراقب باشید که سر و صدای زیاد، یا دیگر حیوانات خانگی شما، باعث آزار همستر نشوند (به خصوص در طول روز که همستر بیشتر استراحت می‌کند).

این نکته را در نظر بگیرید که در طول روز هنگامی که همستر خوابیده است او را بیدار نکرده یا در دست نگیرید. تنها زمانی به دست آموز کردن همستر بپردازید که او خودش از خواب بیدار شده است. در صورتیکه همستر را از خواب بیدار کنید بداخلاق خواهد شد و حالت دفاعی به خود می‌گیرد.


آموزش دست آموز کردن همستر

 

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
مراحل دست آموز کردن همستر
دست آموز کردن همستر، نیازمند زمان و تمرین است. بنابراین در طی کردن مراحل عجله نکنید و همستر را تحت فشار قرار ندهید، برای شناختن همستر کمی وقت بگذارید و به حرکات او عکس العمل نشان دهید. یکی از نکات مهم در روند دست آموز کردن، جلب اعتماد همستر است. او از این طریق یاد می‌گیرد که از شما نترسیده و اعتماد کند. توجه داشته باشید که اگر همستر تحت فشار قرار گیرد دچار استرس می‌شود و در نتیجه جلب اعتماد او به مراتب سخت تر خواهد بود. بنابر این اطمینان داشته باشید که همستر در هر مرحله و قبل از انجام مرحله‌ی بعد، استرس و اضطراب نداشته باشد.
دست آموز کردن همستر
مرحله اول:
همستر برای اینکه خود را با محیط جدید وفق دهد به کمی زمان نیاز دارد، بنابر این به او زمان بدهید. اگر همستر در حضور شما غذا می‌خورد، آب می‌نوشد و بازی می‌کند، به این معنی است که استرس ندارد و آرام می‌باشد.
مرحله دوم:
زمان بیشتری را در اطراف قفس همستر بگذرانید و با لحنی آرام با او صحبت کنید تا به صدای شما عادت کند. در صورتی که نمیدانید چه چیزی بگویید، میتوانید کتاب یا با لحنی ملایم، آواز بخوانید.
مرحله سوم:
با دست خود به او خوراکی‌هایی مثل تخم افتابگردان، کشمش یا میوه های خشک بدهید (اگر قفس همستر سیمی باشد ابتدا از لابه لای میله‌های قفس به او خوراکی بدهید، در غیر این صورت کنار درِ قفس اینکار را انجام دهید). اگر همستر با سرعت به سمت خوراکی آمد سعی کنید دستتان را درون قفس نگه دارید.


آموزش دست آموز کردن همستر

 

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرحله چهارم:
خوراکی را در دست باز درون قفس بگیرید طوری که همستر خوراکی را از درون دستتان بردارد (و شاید برای برداشتن خوراکی، یک یا دو پنجه اش را در دستتان قرار دهد). همانطور که گفته شد اجازه دهید که همستر خودش به سمت شما بیاید.
مرحله پنجم:
به نحوی خوراکی را در دستتان قرار دهید که همستر مجبور شود برای گرفتن خوراکی از روی دستتان بالا بیاید. پس از اینکه همستر این کار را بدون ترس انجام داد، به ارامی او را بگیرید. دفعات اول ممکن است از دست شما به پایین بپرند با اینحال با کمی صبر و حوصله و تکرار کردن، در اخر همستر متوجه می‌شود که او در دستان شما در امان خواهد بود.
زمان مورد نیاز بین هر مرحله با توجه به سن و ویژگی های همستر متغیر است. همستر شما امکان دارد که به راحتی دست آموز شود و یا ممکن است یک ماه یا بیشتر طول بکشد به شما عادت کند و آرام شود.

نحوه در دست گرفتن همستر
بهترین روش گرفتن همستر این است که او را کف دست خود قرار دهید و سپس دست دیگرتان را پشت او بگذارید. البته برای جلوگیری از افتادن یا پریدن همستر، بهتر است در ابتدا او را روی قسمتی از لباس خود یا سطح نرمی قرار دهید. سپس بعد از اینکه بیشتر با شما احساس راحتی کرد، اجازه دهید که از روی دستتان روی دست دیگر و بازویتان برود. شما میتوانید باز هم به او خوراکی بدهید با این حال ممکن است همستر تا زمانی که چیزهای جدید و جالبی برای دیدن و کشف کردن داشته باشد به خوراکی تمایلی نشان ندهد.
در دست گرفتن همستری که دست آموز نشده است
گاهی اوقات به دلایلی مثل تمیز کردن قفس، مجبور می‌شوید همستری که دست آموز نشده است را جابجا کنید. بدین منظور یک فنجان (یا مقوای کاغذی که یک طرف آن بسته باشد) را جلوی همستر بگیرید و به آرامی او را به داخل برانید. اکثر همسترها به دلیل حس کنجکاوی به درون فنجان میروند.
در صورتی که همستر شما گاز می‌گیرد و روش فنجان هم در او اثری ندارد، می‌توانید از دستکش یا حوله‌ای ضخیم استفاده کنید. استفاده از این روش تنش و استرس زیادی به همستر وارد می‌کند و حتی ممکن است موجب شود که همستر بیش از قبل در برابر دست آموز شدن مقاومت کند. بنابراین اگر استفاده از این روش ضروری است تا جای ممکن سعی کنید با ملایمت با همستر برخورد کنید.

منبع: مجله اینترنتی پت ها


آموزش دست آموز کردن همستر

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا