خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
بزرگ ترین استخر جهان
شنا از آن دست فعالیت هایی است که نمی توان عاشقش نشد! حتما با خودتان فکر می کنید که هیچ چیز به اندازه ی شنا در دریا خوشایند نیست؟ اما در این جا می بینید که کاملا در اشتباه هستید! اگر دوست دارید تا در استخر شنا کنید، بهتر است قبل از رفتن و حتی نگاه کردن به این یکی، نوشابه های انرژی زایتان را میل کنید! استخری که چندین هکتار وسعت دارد و بزرگ ترین استخر جهان و البته هیجان انگیزترین آن شناخته شده است… این استخر کجاست؟


این استخر در اقامتگاه سن آلفونسو دل مار در کشور شیلی و در شهر آلگاروبو قرار دارد و توانسته است رکورد بزرگ ترین استخر جهان را به دست بیاورد. این استخر عظیم ۳۳۲۴ فوت طول و ۸ هکتار وسعت دارد! این استخر حتی توانسته رکورد عمیق ترین استخر جهان در کتاب رکوردهای گینس با عمق ۱۱۵ فوت در عمیق ترین قسمتش را به دست بیاورد.

اسنخر آلگاروبو هیجان انگیز در دسامبر سال ۲۰۰۶ باز شده است و ساخت آن ۵ سال کامل طول کشیده است و گفته می شود که هزینه ای یک میلیارد پوندی برای آن شده است! و سالی ۲ میلیون پوند هم صرف نگهداری و مراقبت از آن می شود! به نظر می رسد که قصد دارد تا تمام رکوردهای «ترین ها» را از آن خود کند! این استخر غول پیکر آب خود را مستقیما از دریا می گیرد و البته این آب از سیستم اخطار رد می شود بعد وارد استخر می شود. حجم آبی که در این استخر وجود دارد برابر ۲۵۰ میلیون لیتر است و به اندازه ای این آب فیروزه ای تمیز و شفاف است که حتی در عمیق ترین بخش استخر هم به راحتی می توان کف آن را دید.


بزرگ ترین استخر جهان

 

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
بزرگ ترین استخر جهان باعث جذب گردشگرهای زیادی به این شهر شیلیایی شده است و از همان ابتدای باز شدنش مشخص بود که خود به تنهایی می تواند باعث موفقیت گردشگری در این شهر شود. این استخر به اندازه ای عظیم است که باعث شده به استخر بسیار بزرگ Orthlieb در مراکش، لقب کوتوله را بدهند. تابش نور خورشید روی آب آن باعث می شود تا آبش به طرز خوشایند و غیر قابل باوری دلپذیر و گرم مطبوع باشد و احتمالا اگر شانس این را داشته باشید تا روزی به کشور شیلی و این استخر بروید، هیچ وقت دلتان نمی خواهد به خانه تان برگردید!

آقای فرناندو فیشمن که این استخر غول آسا را طراحی کرده است گفته است که مهندسی های پیشرفته ای که در ساخت این استخر به کار رفته است باعث شده تا «یک بهشت مصنوعی تحسین برانگیز» بر روی زمین ساخته شود. همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد برای کشیدن آب از اقیانوس از سیستم مکش کامپیوتری پیشرفته ای استفاده می شود و گرمای آب این استخر به ۲۶ دره ی سانتیگراد می رسد. در ادامه قصد داریم تا کمی بیشتر شما را با شیلی آشنا کنیم و به علاوه ی بزرگ ترین استخر جهان چند جاذبه ی مهم آن را هم به شما معرفی کنیم.


بزرگ ترین استخر جهان

 

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شیلی و یا جمهوری شیلی نام کشوری در آمریکای جنوبی است که میان رشته کوه های آند و اقیانوس آرام کشیده شده است. این کشور از شمال با پرو، از شمال شرق با بولیوی، از شرق با آرژانتین هم مرز است و پایتخت آن سانتیاگو نام دارد.

شیلی به خاطر طبیعت و حیات وحشش شهرت دارد و بسیاری از افراد معتقدند که به همین دلیل این کشور را می توان یک مقصد رویایی به تمام معنا دانست. احتمالا برایتان سوال است که در سفر به شیلی علاوه بر بازدید از این بزرگ ترین استخر جهان از چه جاهای دیگری باید دیدن کنید، شیلی به خاطر نوار ساحلی بلندی که دارد مقصدی عالی برای دوستداران ساحل و دریا است و در این میان تعدادی شهر ساحلی بسیار زیبا هم در این کشور وجود دارند که از میان آن ها می توان به والپارایسو اشاره کرد، شهری که به واسطه ی ساختمان های رنگی رنگی و غذاهای خوشمزه اش معروف است. جالب است بدانید که خانه ی شاعر معروف شیلیایی، پابلو نرودا هم در همین شهر قرار دارد و به همین خاطر به نوعی آن را می توان پاتوق هنردوستان هم دانست.


بزرگ ترین استخر جهان

 

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
والپارایسو بیشتر یک شهر ساحلی است و بیشتر محیط شهری دارد، اما اگر دوست دارید تا از مزارع و جنگل ها دیدن کنید و یا قله های پوشیده از برف را ببینید و به شهری که به خاطر دریاچه های تمیز و شفافش شهرت دارد بروید باید به جنوب این کشور بروید، نام این منطقه لیکس است.

والپارایسو
جزیره چیلو
جزیره ی چیلو دومین جزیره ی بزرگ در آمریکای جنوبی محسوب می شود و به خاطر این که از شیلی جدا شده است اگر چه این جزیره را جز شیلی می دانند، معماری بسیار خاصی دارد. در قرن شانزدهم بود که اسپانیای ها پا به این جزیره گذاشتند و در نتیجه به دنبال آن کلیساهای زیادی در این جا ساخته شد که این کلیساها که اکثر آن ها چوبی هستند از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این جزیره هستند.

یخچال های طبیعی سان رافائل این یخچال های طبیعی در پارک ملی لاگونا سان رافائل قرار دارند و بزرگ ترین یخچال های طبیعی در سرتاسر شیلی محسوب می شوند. این یخچال ها که درگستره ای ۴ کیلومتری گسترده شده اند واقعا منطقه ای شگفت انگیز هستند. اگر بخواهید در این منطقه گشت و گذار کنید قایق هایی وجو دارند که این تورها را برگزار می کنند اما قایق ها در فاصله ی ایمنی از این یخچال های عظیم و غول پیکر قرا دارند ولی با این حال شانس این را دارید تا این شاهکارهای طبیعی شگفت انگیز را از نزدک ببینید، گاهی زمانی که در کنار این یخچال ها هستید می توانید بعضی از آن ها را ببینید که ناگهان از یک کوه یخ فرو می ریزند و به یک توده ی کوچک تبدیل می شوند واقعا حیرت آور است و تجربه ی نابی است پس یادتان باشد در سفر به شیلی اگر تجربه ی بودن در بزرگ ترین استخر جهان را داشتید از یخچال های طبیعی سان رافائل هم دیدن کنید.

منبع؛ االی گشت


بزرگ ترین استخر جهان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا