خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
درختی که زخمی شود خونریزی می کند!
یکی از عجیب ترین بخش های طبیعت پر رمز و راز آفریقا درختی است که بعد از ایجاد خراش روی آن یا بریدن بخشی از آن مایعی مثل خون خارج می شود ، به طوریکه هر بیننده ای فکر می کند این درخت در حال خونریزی است اما حقیقت چیز دیگری است و خونریزی درخت رازی دارد.

ماجرای درختی که خونریزی می کند چیست؟
درختی عجیب به نام "پتروکارپوس انگولنسیس" نوعی درخت ساج بومی آفریقای جنوبی است در مناطق مختلف به عناوین خاص ان را می شناسند ، عناوینی همچون :درخت کیات ، موکوا و مونینگا که هر کدام از این اسامی در میان مردم آفریقا مفهومی دارد.این درخت 12 تا 18 متر ارتفاع دارد و دارای پوست خشن قهوه ای تیره و تاج چتری شکل است و گل های زرد می دهد.

عجیب ترین بخش مربوط به این درخت مایع قرمز رنگی است که هنگام بریدن ان خارج می شود ، مایعی که در حقیقت شیره ی آن است و با بریده شدن تنه و شاخه ها جاری می شود ؛ اما همه چیز به این مبحث ختم نمی شود چرا که این شیره ی قرمز رنگ برای درخت مثل یک داروست . بله درست است این شیره چسبناک و قرمز-قهوه ای قسمت آسیب دیده را می پوشاند تا سریعتر بهبود یابد.


براساس گزارش siamagazin.com شیره ی قرمز رنگ درخت به دلیل رنگی که دارد در تولید لوازم آرایشیمورد استفاده قرار می گیرد ، از دیگر فواید و کاربردهای این شیر می توان به مصارف درمانی اشاره کرد ، مردم بومی آفریقا معتقدند که این درخت خواص جادویی برای درمان مشکلات خونی دارد که احتمالا به خاطر شباهتش به خون است.از این درخت برای درمان بسیاری بیماری ها مثل کرم سـ*ـینه، درد زانو، مشکلات چشم، مالاریا، تب بلک واتر، مشکلات معده و افزایش شیر سـ*ـینه استفاده می شود.

منبع: بیتوته


درختی که بعد از بریده شدن خونریزی می‌کند

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا