خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
کوچک ترین دسته روباه ها، روباه صحرا نام دارد که از خانواده سگ سانان است. این روباه ها دارای گوش های بسیار بزرگ هستند و علت محبوبیت آن ها نیز همین گوش های بزرگ و دم های بسیار زیبا آن ها است. این دسته از روباه ها بیشتر در آفریقا و خاورمیانه به چشم می خورند. در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از خاص ترین و جذاب ترین نوع روباه آشنا کنیم و از نحوه زندگی کردن آن ها برایتان اطلاعات بسیار خوبی را ارائه دهیم و در کنار آن به مواردی اشاره کنیم که در هیچ یک از مقاله های دیگر مشاهده نکرده‌ اید. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

روباه صحرا چیست؟
روباه صحرا یا صحرایی دسته ای از روباه ها است که از خانواده سگ سانان بوده و در زیر مجموعه سرده روباه ها Vulpes قرار می گیرند. این حیوانات بسیار جذاب که ظاهری بسیار خواستنی دارند دارای طول بندی 37 تا 41 سانتی متر و دمی 19 تا 21 سانتی متر هستند. این روباه ها از حیوانات کوچک تر از خودشان مانند خزنده سانان تغذیه می کنند.

این دسته از روباه ها نیز مانند دیگر اقوام خود به صورت دسته جمعی زندگی می کنند و اگر برای خود جفتی را انتخاب کننده تا پایان عمر در کنار جفت خود مانده و خانواده‌ ای را تشکیل می دهند. این خانواده ها هر کدام قلمرویی را برای خود انتخاب می کنند و همین موضوع باعث می شود تا به راحتی بتوانند به صورت دسته جمعی در کنار یک دیگر زندگی کنند. زمان بارداری جنس ماده این حیوان 50 الی 52 روز است و بین 2 تا 5 توله را به دنیا می آورند.


روباه صحرا نوعی خاص از روباه در شمال آفریقا و خاورمیانه

 

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
رنگ های روباه صحرا
همان طور که از نام این حیوان پیداست محل زندگی آن در صحرا ها می باشد پس باید رنگ بدن آن نزدیک به رنگ صحرا باشد تا بتواند به راحتی استتار را انجام دهد و از دست حیوانات شکاری در امان باشد. رنگ این حیوانات را می توانید در طرف رنگ نخودی تا قهوه ای بسیار ملایم مشاهده کنید. رنگ دم های آن ها معمولا کمی با رنگ بدنشان در تضاد است.

آیا دامپزشکی در کشور می تواند بیماری های این حیوان را درمان کند؟
این حیوان در دسته سگ سانان قرار دارد و بسیاری از دامپزشکی ها می توانند به راحتی بیماری این حیوانات را تشخیص داده و آن ها را درمان کنند تا بتوانند از نسل آن ها محافظت کرده و از انقراضشان جلوگیری کنند.
زیستگاه روباه صحرا کجاست؟
روباه صحرایی بیشتر در صحرا ها، بیابان ها، بیابان های نزدیک به کوهستان ها و تپه های صحرایی زندگی می کنند. آن ها به راحتی می توانند در بیابان و صحرا ها در حفره ها برای خود لانه سازی کنند و در مقابل حیوانات شکاری و انسان هایی که در نزدیکی بیابان ها زندگی می کنند از خود و توله هایشان محافظت کنند. در کشور ایران این روباه را می توانید در استان گلستان و یا در صحرا و دشت های ترکمن بسیار مشاهده کنید.

انواع روباه صحرا
روباه صحرایی یا Fennec fox دارای انواع مختلفی نیست و تنها یک گونه از آن ها که به همین نام است در کشور های مختلف زندگی می کنند. جالب است بدانید که می توانید از این روباه ها به عنوان حیوانات خانگی نیز نگهداری کنید و رابـ*ـطه بسیار خوب آن ها را با انسان ها از نزدیک مشاهده کنید. در ادامه به این موضوع بیشتر می پردازیم.

به طور کلی روباه صحرا تنها یک گونه است و همین گونه در تمامی دنیا پخش شده و به دلیل رفتار خوبی که انسان ها با این دسته از روباه ها داشته اند نژاد آن ها به خوبی حفظ شده و در حال انقراض نیستند.

روباه صحرا بزرگ افریقا
همان طور که اشاره کردیم این حیوان بیشتر در جنوب آفریقا و خاورمیانه به چشم می خورد. در صحرا بزرگ آفریقا که به لحاظ طبیعت و جغرافیایی یکی از مهم ترین مناطق می باشد می توانید این روباه را بسیار در آن جا مشاهده کنید.

شرایط زندگی در این صحرا صخره ها و حفره هایی که در این صحرا وجود دارد می تواند مکان بسیار خوبی برای پنهان و لانه سازی باشد هم چنین حیوانات صحرایی بسیاری وجود دارند که می تواند به عنوان شکار از آن ها استفاده کنند. پس صحرای بزرگ آفریقا می تواند جایگاه بسیار خوبی برای زندگی این دسته از روباه ها باشد.

آیا می توان مجسمه تاکسیدرمی شده این حیوان را خریداری کرد؟
برخی از افراد می توانند با قیمتی بسیار خوب مجسمه تاکسیدرمی حیوانات را برای شما ارائه دهند. هم چنین می توانید نوع مصنوعی آن را نیز تهیه کنید و اگر علاقمند به حیات وحش هستید آن را در خانه خود نگهداری کنید.


روباه صحرا نوعی خاص از روباه در شمال آفریقا و خاورمیانه

 

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
روباه صحرا داستان رومل
در سال 1951 فیلمی به نام The Desert Fox: The Story of Rommel منتشر شد. این فیلم درمورد داستان زندگی فیلد مارشال رومل می باشد که در زمان جنگی که هیتلر به راه انداخته بود ماموریت داشت تا با نیروهاى متفقین در آفریقا بجنگد. ژانر این فیلم بیوگرافی درام و جنگی می باشد. این فیلم محصول کشور آمریکا می باشد و کارگردان آن Henry Hathaway نام دارد.

روباه صحرا در جدول
روباه صحرایی به دلیل محبوبیت بسیاری که در بین افراد دارد در بسیاری از جداول کلمات از این حیوان سوالات بسیاری را طراحی می کنند. جواب این سوال معمولا روباه صحرا و یا روباه صحرایی می باشد. می توانید با جست و جو در گوگل جداول بسیاری را که در آن ها سوال هایی با جواب روباه صحرا وجود دارند را دانلود کنید.

روباه صحرا در حال انقراض
در دوره‌ ای شکار این حیوان بسیار شدت گرفت و همین موضوع باعث شد تا زنگ خطر به انقراض در آمدن این حیوان به صدا در بیاید. به همین دلیل سریعا زیستگاه این حیوان مورد حفاظت قرار گرفت و از انقراض این حیوان جلوگیری شد. همین موضوع باعث شد تا زاد و ولد این حیوان به راحتی انجام شود و تعداد آن ها بیشتر شود.

در حال حاضر خطر انقراض این حیوان بسیار بامزه و دوست داشتنی را تهدید نمی کند و در زیستگاه خود به راحتی زندگی می کند.

روباه صحرا لقب کیست؟
فیلم سینمایی رومل که در عنوان های قبلی به آن اشاره کردیم در واقع از روی یک داستان واقعی ساخته شده است. ژنرال اروین رومل یکی از نظامی ها کشور آلمان بود که به رفتار مناسب با زیر دستان اسیران جنگی و دشمنانش مشهور بود.

لقب روباه صحرا را به این دلیل به این ژنرال دادند زیرا وی بسیار زیرک بود و سرعت عمل بالای او باعث می شود تا بتواند بهترین تصمیمات را در لحظه بگیرد و جان خود و همسنگری های خود را از سوی دشمن نجات دهد. روباه صحرا حیوان بسیار زیرک و با سرعت عمل بالایی است و همین موضوع باعث شده تا نام او را به عنوان لقب به این ژنرال اهدا کنند.

از چه طریقی می توان فیلم داستان رومل را دانلود کرد؟
با جست و جوی نام این فیلم سینمایی در گوگل می توانید سایت های بسیاری را مشاهده کنید که لینک های بسیاری را با کیفیت های مختلف برای دانلود این فیلم بسیار جذاب جنگی برای شما عزیزان ارائه داده اند. این فیلم به دو صورت دوبله و یا با زیرنویس فارسی در سایت های معتبر وجود دارد.

عملیات روباه صحرا چه بوده است؟
در تاریخ 16 دسامبر سال 1998 در عراق عملیاتی به نام روباه صحرا شکل گرفت. این عملیات به مدت چهار روز طول کشید. این عملیات توسط آمریکا شکل گرفت و هدف آن اردوگاه های نظامی تأسیسات دولتی کشور عراق و به گفته کارشناسان آن زمان صدام حسین بود. بهانه به وجود آمدن این عملیات نیز استفاده کشور عراق از سلاح های کشتار جمعی و عدم همکاری با بازرسان بین المللی بود.

منبع: بیتوته


روباه صحرا نوعی خاص از روباه در شمال آفریقا و خاورمیانه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا