خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

delraw

ویراستار انجمن رمان ۹۸
ویراستار انجمن
  
عضویت
9/7/22
ارسال ها
49
امتیاز واکنش
639
امتیاز
178
سن
20
زمان حضور
18 روز 15 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
آرسس یکی از واپسین شاهان هخامنشی بود که پس از کشته شدن اردشیر سوم بر تـ*ـخت هخامنشیان نشست. فرمانروایی آرسس تنها دو سال یعنی از سال ۳۳۷ تا ۳۳۵ میلادی بود. باگواس خواجه پس از آن که اردشیر سوم را با همکاری پزشک مخصوص دربار مسموم کرد جوان‌ترین پسر او یعنی آرسس را بر تـ*ـخت نشاند. باگواس به این هم اکتفا نکرده و تمام برادران آرسس را نیز به قتل رساند تا کسی در مقام قدرت بر نیاید.
کشته شدن اردشیر سوم که حداقل پادشاهی مصمم و شجاع بود ضایعه‌ای جبران ناپذیر در آن زمان حساس بود. چرا که این اتفاق یعنی کشته شدن اردشیر سوم یکی از سرنوشت سازترین اتفاق‌های تمام تاریخ پارسیان و حتی تاریخ جهان بود. چرا که درست در همین زمان اتفاق‌ها و تغییرات سـ*ـیاسی بزرگی در یونان در حال انجام بود، چون در همین زمان فیلیپ، پدر اسکندر بزرگ اروپا را آماده یک تسویه حساب بزرگ با امپراطوری ایران می‌کرد و از خوش اقبالی او امپراطوری ایران سخت ناتوان و رنجور شده بود.
فیلیپ نیز با آگاهی از این موضوع با فرستادن قاصدی از آرسس تقاضای نیروی کمکی کرد آرسس نیز سر باز زد و فیلیپ این رفتار شاه ایران را نشانه اعلان جنگ به همگان تعبیر کرد. یک سال بعد یعنی در سال ۳۳۷ میلادی فیلیپ به سبب لیاقت خویش به فرماندهی نیروهای یونانی ضد ایران رسید.
فیلیپ با استفاده از این امکان با یک نیروی ۱۰ هزار تنی که همگی پیاده نظام سنگین اسلحه بودند با شعار آزادی شهرهای یونانی آسیای صغیر وارد متصرفات ایران شد. اما شاه ایران که قدرتی برای تصمیم گیری نداشت تصمیم به قتل باگواس گرفت اما باگواس بر او پیش‌دستی کرده و او را نیز مانند پدر و برادرانش مسموم کرد. باگواس پس از کشتن فرزندان آرسس، داریوش سوم را بر تـ*ـخت نشاند.از سکه‌های به جا مانده از آن دوران دور، مورخان موفق به شناسایی سکه‌های آرسس شده‌اند. با نگاه کردن به آن سکه‌ها در می‌یابیم که آرسس مردی با ریشی دراز و تیز و با بینی عقابی بوده است.


منبع: سایت تاریخ پارسی


آرسس

 
  • عالی
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا