خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
در این مطلب قرار است اطلاعاتی پیرامون حیات وحش داده شود و «ترین‌های» دنیای حیوانات را به شما معرفی کنیم. از سمی‌ترین و عظیم‌الجثه‌ترین حیوانات گرفته تا کوچک‌ترین و کم عمرترین حیوانات جهان. با ما همراه باشید تا نگاهی مختصر بر قلمرو وسیع حیوانات داشته باشیم.

شاهین پِرِگرین: سریع‌ترین حیوان جهان
احتمالا زمانی که نام سریع‌ترین حیوان جهان می‌آید ذهنمان به سمت یوزپلنگ‌ها سوق پیدا می‌کند که خیلی هم اشتباه نیست. چرا که یک چیتای بالغ نر می‌تواند تا 130 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد.

اما به طور دقیق‌تر 10 گونه پرنده وجود دارند که سرعت بیشتری از چیتاها دارند و در صدر آن هم شاهین پرگرین (peregrine) یا همان شاهین معمولی قرار می‌گیرد. بیشترین سرعت ثبت شده از شاهین پرگرین 320 کیلومتر بر ساعت است که هنگام شیرجه رفتن به سمت طعمه به وجود می‌آید.

مار تایپان بومی: سمی‌ترین حیوان جهان
برای عنوان کردن سمی‌ترین حیوان جهان چندین روش مختلف وجود دارد. در این مطلب سمی‌ترین حیوان جهان بر این اساس انتخاب شده است که سم کدام حیوان این قدرت را دارد تا انسان‌های بیشتری را به کام مرگ بفرستد. اینگونه بود که مار بومی تایپان استرالیایی در این مطلب به این لقب دست یافت. سم یک مار تایپان استرالیایی، جان 100 انسان را می‌گیرد. نیش یک مار تایپان بومی 50 بار از سم مار کبری خطرناک‌تر است و اگر فردی به آن آلوده شود طی 30 تا 45 دقیقه قادر به تنفس نخواهد بود و جان خواهد داد.

همچنین اگر دوست دارید بدانید سم کدام حیوان از همه سریع‌تر موجب مرگ انسان‌ها می‌شود، باید شما را با عروس دریایی جعبه‌ای آشنا کنیم. جانوری که سمش در عرض 2 تا 5 دقیقه می‌تواند جان یک انسان را بگیرد.


با حیوانات شاخص حیات وحش آشنا شوید!

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
سمندر چینی: بزرگ‌ترین دوزیست جهان
با طول 1.8 متر و وزنی بین 30 تا 60 کیلوگرم، سمندر چینی عظیم الجثه‌ترین دوزیست حال حاضر کره زمین محسوب می‌شود. این جاندار که در شرق چین زندگی می‌کند، همانند سایر دوزیستانی مانند قورباغه از حیوانات ریزتری مثل کرم و هزارپایان تغذیه کرده و حدود 20 سال عمر می‌کند. متاسفانه سمندر چینی در معرض انقراض قرار گرفته و به گفته نشنال جئوگرافیک در آینده نزدیک دیگر شاهد این دوزیست نخواهیم بود.

نهنگ آبی: بزرگ‌ترین پستاندار جهان
24 متر طول و 180 تن وزن کافی‌ست تا وال آبی را به بزرگ‌ترین حیوان در جهان تبدیل کند. برای درک این ابعاد اجازه دهید کمکتان کنیم. اگر فکر می‌کنید یک فیل بالغ دارای جثه بزرگی است، کافی است بدانید اندازه زبان یک وال آبی با آن برابری می‌کند یا قلب این حیوان به بزرگی یک خودروی 4 در است. با این وجود، تغذیه وال‌های آبی توسط یکی از ریزترین جاندارهای جهان، یعنی پلانکتون‌ها تامین می‌شود.

شترمرغ: بزرگ‌ترین پرنده جهان
شتر مرغ را از دیدگاه‌های مختلفی می‌توان یک «ترین» محسوب کرد. شترمرغ علاوه بر این که با 2.7 متر بلندی و وزن حدود 156 کیلوگرم بزرگ‌ترین پرنده جهان محسوب می‌شود، با سرعتی بالغ بر 70 کیلومتر بر ساعت سریع‌ترین پرنده و حتی سریع‌ترین جاندار دوپای کره زمین نیز می‌توان به شمار آورد. پاهای بلند شترمرغ این امکان را به وجود می‌آورد تا با هر گام، مسافتی معادل 5 متری را طی کند.

اما جا دارد تا به بزرگ‌ترین پرنده در تاریخ هم اشاره‌ای داشته باشیم که متاسفانه بخاطر عوامل انسانی حدود 1000 سال پیش منقرض شد. فسیل و تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد فیل پرنده (Elephant bird) که حدود 9.8 متر بلندی و 730 کیلوگرم وزن داشته است بزرگ‌ترین پرنده در تاریخ کره زمین بوده که روزگاری در مادگاسکار زندگی می‌کرده است.


با حیوانات شاخص حیات وحش آشنا شوید!

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
تمساح آب‌شور: بزرگ‌ترین خزنده جهان
تمساح آب‌شور بزرگ‌ترین خزنده جهان است که عموما در آسیای شرقی و در آب‌های شور زندگی‌ می‌کند. این خزنده می‌تواند حدود 400 تا 1000 کیلوگرم وزن و بین 4.3 تا 5.2 متر بلندی داشته باشد. این ابعاد سبب شده است تمساح آب‌شور یک ویژگی منحصر به فرد داشته باشد و آن ‌هم قدرت بالای آرواره‌های اوست. تمساح آب‌شور هرچیزی را که بخواهد می‌تواند زیر این آرواره‌ها خورد کند و ببلعد.

تقریبا هر 10 خزنده بزرگ جهان به گونه‌ای از تمساح‌ها تعلق پیدا می‌کند. به غیر از چهارمین خزنده بزرگ که نوعی لاکپشت به نام «لاکپشت چرمی دریایی» است. این لاکپشت غول پیکر به طور متوسط 2 متر بلندی داشته و وزن آن تا 932 کیلوگرم می‌تواند افزایش پیدا کند.

عروس دریایی: قدیمی‌ترین حیوان جهان
در مورد قدیمی‌ترین حیوان جهان شک و اختلاف نظر وجود دارد. چرا که می‌توان از زوایای مختلفی به این موضوع نگاه کرد. بنابراین همانند سمی‌ترین حیوان جهان شاید نشود به درستی قدیمی‌ترین حیوان جهان را تشخیص داد. اما اینطور نیست که نتوان کاندید‌هایی در این بخش انتخاب کرد. اگر از گیاهان و باکتری‌هایی چون یوکوریوت‌ها صرف نظر کنیم. عروس‌های دریایی را می‌توان قدیمی ‌ترین گونه جانداری چند اندامی محسوب کرد که قدیمی‌ترین فسیل کشف شده آن حکایت از زندگی 500 میلیون ساله این گونه را می‌دهد.

عروس دریایی: بیشترین طول عمر در جهان
همانطور که متوجه شدید باید نگاه خاص‌تری به این حیوانات بی‌رنگ و روی دریایی داشته باشیم. علاوه بر سمی‌ترین و قدیمی‌ترین، عروس دریایی تنها جانداریست که بیش از هر موجود زنده دیگر ‌می‌تواند زندگی کند. به طور دقیق در گونه‌ای از عروس دریایی به نام عروس دریایی نامیرا (immortal jellyfish) وجود دارد که عمری فناناپذیر دارد. این گونه دریایی تنها مخلوق زنده‌ای است که هرگز نمی‌میرد و عمری جاودان دارد. به این صورت که عروس دریایی نامیرا می‌تواند پس از رشد و رسیدن به بلوغ **** باری دیگر به دوره نابالغی بازگردد و این چرخه را تا ابد ادامه دهد. البته توجه داشته باشید این آب‌سان‌زی تنها 4.5 میلیمتر بزرگی دارد و می‌تواند به راحتی شکار یا زخمی شود و هیچ موقع عمری بیش از چند هزار سال نداشته باشد.


با حیوانات شاخص حیات وحش آشنا شوید!

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
خفاش خوک بینی کیتی: کوچک‌ترین پستاندار جهان
عموما پستانداران تکامل یافته‌ترین رده جانداری را تشکیل می‌دهند و به همین جهت توقع می‌رود که به دلیل انـ*ـدام‌های پیشرفته‌تر جثه‌ای بزرگ‌تر هم داشته باشند. اما خفاش خوک بینی کیتی تمام معادلات را به هم ریخته است. این خفاش کوچک قدی حدود 29 تا 24 میلی‌متر و وزنی بین 2 تا 2.6 گرم دارد و هنگامی که بال‌هایش را باز می‌کند به 15 سانتی‌متر می‌رسد.

می‌فلای: کم‌عمرترین حیوان جهان
عمدتا لقب کم عمرترین جانداران به رده حشرات باز می‌گردد. حشراتی که بین 1 سال چند ماه و گاها چند هفته فرصت زیستن دارند. اما می‌فلای یا یک روزه‌ها راسته‌ای از جانوران هستند که بین 5 دقیقه (در ماده‌ها) تا 48 ساعت می‌توانند عمر کنند. می‌فلای‌ها گروهی از جانوران هستند که پس از تولید مثل جان خود را از دست می‌دهند.

می‌فلای‌ها تخم‌هایشان را در آب‌میریزند و لارو‌هایشان پس از بیرون آمدن از آب و بالغ شدن معمولا 1 روز زمان‌ خواهند داشت تا جفتی پیدا کرده و تولید مثل کنند.

شامپانزه: باهوش‌ترین حیوان جهان
شامپانزه‌ها حیواناتی هستند که 99 درصد از ژن‌هایشان با آدمی همانند است. این عامل سببی شده تا شامپانزه‌ها به باهوش‌ترین حیوان جهان تبدیل شوند، شامپانزه‌ها می‌توانند وسایلی ابتدایی بسازند و از آن‌ها استفاده کنند، به صورت گروهی به دنبال غذا بروند، به وسیله علائمی با یک دیگر حرف بزنند و حتی خود آگاهی داشته باشند.

منبع: انیماز


با حیوانات شاخص حیات وحش آشنا شوید!

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا