خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
ممکن است که فیلم «مورد عجیب بنجامین باتن» را دیده باشید. داستان این فیلم، داستان زندگی مردی است که از بیماری نادری رنج می‌برد و هرسال جوان‌تر می‌شود. حالا و در یک سناریوی مشابه، گونه‌ای از عروس دریایی به نام turritopsis dohrnii شناسایی شده که به نظر می‌رسد به جاودانگی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گروهی از محققان اسپانیایی در رمزگشایی ژنوم یک عروس دریایی که به خاطر توانایی‌اش برای احیای خود پس از مرگ شناخته می‌شود، به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند. این تحقیق روز دوشنبه در PNAS منتشر شده است.

این موجود کوچک دریایی که با نام عروس دریایی جاودانه شناخته می‌شود، حتی بعد از تولید مثل ****، می‌تواند ساعت بیولوژیک بدنش را به عقب برگردانده و به گروهی از سلول‌های جوان تبدیل شود.

روزنامه ایندیپندنت نیز در گزارشی به این نکته اشاره کرده که ماریا پاسکوال تورنر و همکارانش در دانشگاه اوویه‌دو اسپانیا، به بررسی ژنوم این عروس دریایی جاودانه پرداخته‌اند و آن را با ژنوم گونه‌ای نزدیک، یعنی عروس دریایی زرشکی (با نام علمی Turritopsis rubra) که قابلیت معکوس کردن روند پیری‌اش را ندارد، مقایسه کردند.

محققان با بررسی این دو مدل دریافتند که عروس دریایی جاودانه، دارای جهش‌هایی است که تقسیم سلولی را محدود کرده و از تجزیه تلومرها که در حقیقت کلاهک‌های محافظتی روی کروموزوم‌ها هستند، جلوگیری می‌کنند. در عین حال تعداد ژن‌های مرتبط با ترمیم DNA و محافظت از آنها نیز دوبرابر بود.

عروس دریایی جاودانه علاوه بر خاموش کردن ژن‌های رشد برای بازگشت به حالت و شکل قبلی‌شان، ژن‌های دیگری را نیز فعال می‌کند که به سلول‌های بازگشت یافته اجازه می‌دهد تا زمانی که کلونی دوباره به بخش‌های مجزا تفکیک و تقسیم می‌شود، دوباره به صورت تخصصی به فعالیت بپردازند.

عروس‌های دریایی بالغ، زمانی که تهدیدی در راستای تغییر شرایط محیط را حس کنند، ساعت ژنتیکی‌شان را معکوس می‌کنند تا بار دیگر به دوران قبل از بلوغ بازگشته و به لارو تبدیل شوند که تنها یک لایه نازک از سلول و بافت هستند که در جستجوی تکه‌ای سنگ یا علف دریایی آب شناور می‌شوند تا به آن بچسبند.


جاودانگی عمر انسان توسط عروس دریایی نامیرا!

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا