خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
دنیای حیوانات بسیار پررمز و راز و ناشناخته‌تر از آن چیزی است که ما انسان‌ها متصوّر هستیم. ویژگی‌‌هایی در حیوانات وجود دارد که برای آدم‌ها نشدنی و گاهاً اعجاب برانگیز هستند. طول عمر یکی از همین موارد است که در جانداران دیگر تا حد بسیار زیادی متفاوت‌تر از انسان‌ها است.

جوجه‌ تیغی‌های دریایی
در حالی‌ که امید به زندگی افراد بین 61 تا 71 سال است، برخی از موجودات دریایی عملاً جاودانه هستند. به‌ ویژه گیاه جوجه تیغی‌ دریایی قرمز که می‌تواند بیش از 200 سال زندگی کند. به گزارش MNN، این موجود زیبا و البته تیز، فقط در اقیانوس آرام و عمدتاً در امتداد ساحل غربی ایالات‌ متحده آمریکا یافت می‌شوند. جوجه‌ تیغی‌های دریایی در بسیاری از کشورهای آسیایی به عنوان غذا شکار می‌شوند.

نهنگ قطبی
طبق مطالعات علمی، بیشترین عمر حیوانات، غالبا در جانوران آبزی دیده می‌شود. برای همین جای تعجب ندارد که یک پستاندار آبزی مانند نهنگ قطبی عمر طولانی داشته باشد. نهنگ‌های قطبی بالای 100 سال عمر می‌کنند و به عمر بیشتر از 200 سال هم می‌رسند. بیشترین عمر یک نهنگ قطبی تا کنون 268 سال بوده است.

ماهی کوی یا کپور
اگر فکر می‌کنید یک ماهی زینتی نمی‌تواند بیشتر از شما عمر کند، سخت در اشتباهید! کوی‌ها گونه‌هایی اهلی هستند که می‌توانند بیش از دو قرن زندگی کنند. به گزارش MNN، قدیمی‌ترین کوی در سن 226 سالگی درگذشت. اگر می‌خواهید کوی را برای استخر زیبای خود بخرید، در نظر داشته باشید که در فنگ شویی روح کوی شانس و خوشبختی به شما می‌بخشد.


کدام حیوان بیشترین طول عمر را دارد و عمرشان چند سال است؟

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
لاکپشت‌ها
اگر از شما بپرسند کدام حیوان بیشترین طول عمر را دارد بدون شک لاکپشت یکی از پاسخ‌های احتمالی شما خواهد بود. این موجودات حیرت انگیز حتی تا 250 سال هم ممکن است عمر کنند. یکی از گونه‌های لاک‌پشت‌ها که طول عمر و جثه بسیار بزرگی دارند، لاکپشت‌های گالاپاگوس هستند.

عروس دریایی نامیرا
مشخص کردن حیوانات به ترتیب طول عمر کار بسیار سختی است. اما اگر دوست دارید بدانید کدام حیوان بیشترین طول عمر را دارد با قاطعیت می‌توانید تیولا، عروس دریایی نامیرا را معرفی کنید. این جانور همانطور که از ظاهرش مشخص است، نامیرا و جاوید است. به عبارتی هیچ محدودیتی برای طول عمر آن‌ها وجود ندارد و اگر شکار نشوند یا آسیبی نبینند تا ابد می‌توانند زندگی کنند. عروس دریایی نامیرا یکی از حیوانات شاخص حیات وحش است که دانشمندان بیومیمتیک (زیست تقلیدی) آن را الگویی برای دستیابی به عمر جاوید می‌دانند.

هیدر
در کنار عروس دریایی نامیرا، نام هیدر هم به‌خاطر بسپارید، زیرا یکی دیگر از جانوران نامیرا که عمر جاوید دارند، هیدرها هستند. البته هیدر و عروس دریایی شباهت زیادی با یکدیگر دارند و از برخی لحاظ در یک خانواده طبقه‌بندی می‌شوند. با وجود اینکه هیدر جانوری نامیرا است، اما مانند تیولا به دلایل مختلفی جان خود را از دست می‌دهد و امکان زندگی جاوید را ندارد.

کوسه گرینلند
کوسه گرینلند در آب‌های تاریک و سرد اقیانوس قطب شمال به‌طور راز آلودی زندگی می‌کند. جالب اینجاست که این کوسه در اعماق بیشتری نسبت به سایر کوسه‌ها زندگی می‌کند و از بوی گوشت پوسیده لـ*ـذت می‌برد. باور کنید یا نه، کوسه گرینلند طولانی‌ترین عمر در میان مهره‌داران زنده را دارد. محققان روی این موجود آزمایش رادیوکربن انجام دادند و نتیجه گرفتند که کوسه‌های گرینلند حداقل 272 سال زندگی می‌کنند.

مکائوها
مکائوها یکی از پرندگان با بیشترین طول عمر هستند. جالب این است که آن‌ها حدود 30 سال در مناطق وحشی و بیش از 50 سال در باغ‌ وحش یا خانه‌های شخصی زندگی می‌کنند. قدیمی‌ترین مکائو قدمت 112 ساله داشته است. مکائوها بیشتر از صاحبان خود عمر می‌کنند، اما نمی‌توانند چندین صاحب داشته باشند، زیرا این پرندگان زیبا فقط با یک شخص خو می‌گیرند و با انسان دیگری ارتباط برقرار نمی‌کنند. مکائو یا طوطی آبی و زرد، یکی از زیباترین طوطی‌های جهان نیز شناخته می‌شود.


کدام حیوان بیشترین طول عمر را دارد و عمرشان چند سال است؟

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا