خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
دانشمندان پیشنهاد می کنند سیارک سرس را مستعمره کنند

بسیاری از دانشمندان و فضانوردان به مشکلات و خطرات تلاش برای استعمار ماه یا مریخ اشاره کرده اند - در هر دو مورد ، محیط بسیار خصمانه است. بسیاری از افراد در این زمینه ایده ساخت سازه ای به اندازه کافی بزرگ را در اختیار دارند که ده ها هزار نفر را در هر کجای فضا در خود جای دهد. اما این مجموعه مشکلات خاص خود را ایجاد می کند. به عنوان مثال ، پرداخت هزینه های ساخت چنین پروژه ای عظیم و محافظت از ساکنان در برابر تابش خورشید ، اما در مورد تأمین نیروی جاذبه چه می توان کرد و سازه در کجا قرار خواهد گرفت؟





Pekka Janhunen ، دانشمند موسسه هواشناسی فنلاند پیشنهاد می کند که "سرس" بهترین مکان برای میزبانی از سازه ای باشد که آن را به عنوان یک همراه معرفی کند. وی خاطرنشان کرد: چنین مداری به اندازه کافی به یک سیاره کوتوله نزدیک خواهد بود و یک آسانسور فضایی به طول بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر می تواند مواد را از سطح به ماهواره برای ساخت و دوباره پر کردن منتقل کند - سرس بیش از مقدار نیاز نیتروژن ، آب و دی اکسید کربن دارد تا بتواند چنین شرکتی را پشتیبانی کند.



Janhunen همچنین برنامه هایی برای یک ماهواره بشقاب مانند دارد. طول آن بیش از یک و نیم کیلومتر خواهد بود و هزاران ساختار استوانه ای بهم پیوسته در سطح دارد تا بتواند افراد را در خود جای دهد و همچنین فضا را برای سایر نیازها مانند کشاورزی و تفریح فراهم کند. یک جفت آینه غول پیکر با انرژی خورشیدی در دو طرف ماهواره به کل ساختار شکلی مانند صدفی می بخشد. Janhunen پیش بینی می کند با ۵۰،۰۰۰ نفر جمعیت این کار را آغاز کند. و او همچنین معتقد است که بیشتر ماهواره می تواند از مواد سطح سرس ساخته شود. و گرانش را می توان با چرخش ساده ماهواره با سرعت دلخواه شبیه سازی کرد.(توضیحات ماهواره بشقاب مانند در آخر مقاله)



سیاره کوتوله سرس در کجا واقع شده است؟

سیاره کوتوله سرس بزرگ‌ترین سیارک در کمربند سیارکی بین مدار مریخ و مشتری و از نظر بزرگی سی و سومین جرم شناخته شده در منظومه شمسی است.سیاره کوتوله سرس با قطری در حدود ۹۵۰ کیلومتر ، بزرگترین و عظیم ترین جسم کمربند سیارکی بین مدار مریخ و مشتری است ، از اندازه بسیاری از ماهواره های بزرگ سیارات غول پیکر پیشی می گیرد و تقریباً یک سوم (۳۲٪) از جرم کل کمربند را شامل می شود.



مدار سیاره کوتوله سرس بین مدارهای مریخ و مشتری در کمربند سیارک قرار دارد و بسیار "سیاره مانند" است: کمی بیضوی است و در مقایسه با پلوتو (۱۷ درجه) و عطارد (۷ درجه) تمایل به سطح دایره البروج دارای گرایش متوسط (۱۰.۶ درجه) است. میانگین فاصله بین سیاره کوتوله سرس و زمین ۲۶۳.۸ ميليون كيلومتر است. طول روزهای سرس تقریباً ۹ ساعت و ۴ دقیقه است.



در سال ۲۰۱۱ ، کارکنان رصدخانه پاریس ، پس از شبیه سازی های رایانه ای با در نظر گرفتن رفتار ۸ سیاره منظومه شمسی ، و همچنین پلوتو ، سیارک سرس ، مون ، پالاس ، وستا ، آیریس و بامبرگ ، کشف کردند که سیاره کوتوله سرس و وستا دارای بی ثباتی مدار هستند و احتمال برخورد آنها با احتمال ۰.۲ بیش از یک میلیارد سال است.


سیارک "سرس" چه چیز جالبی دارد که دانشمندان پیشنهاد مستعمره کردن آن را دارند؟

 
  • تشکر
Reactions: ~ASAL~ و YeGaNeH

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط سیاره کوتوله سرس چگونه است؟

در سطح سیاره کوتوله سرس ، احتمالاً دهانه ها ، چندین ساختار تاریک و روشن قابل تشخیص است . در طیف های به دست آمده در سال ۲۰۱۵ توسط ایستگاه Dawn ، آب وجود ندارد ، اما یک باند هیدروکسیل OH و یک باند آمونیوم کمی ضعیف تر قابل مشاهده است - به احتمال زیاد ، این رس آمونیزه است ، که در آن آب به صورت هیدروکسیل از نظر شیمیایی متصل می شود. وجود آمونیاک هنوز توضیح داده نشده است .

زمین شناسان از ایالات متحده ، ایتالیا ، فرانسه و آلمان پس از تجزیه و تحلیل تصاویر از دوربین اصلی Dawn ، ردپای فعالیتی را در سطح سیاره کوتوله سرس پیدا کردند که با محتوای زیاد آب در لایه های بالایی سنگ مرتبط است.




کوه آهونا : عکس توسط کاوشگر سپیده دم


سه نوع جریان ماده شناسایی شده است:

اولین مورد بیشتر در عرض های جغرافیایی بالا یافت می شود - شبیه یخچال های طبیعی زمین است - اینها لایه هایی از زمین هستند که لبه های دهانه ها را جابجا می کنند و فرو می ریزند.
نوع دوم جابجایی ، که در نزدیکی قطب ها نیز غالب است ، مشابه لغزش زمین است.
حالت سوم معمولاً با دهانه های بزرگ مرتبط است و ساختاری شبیه به گل و لای دارد. دانشمندان آن را با دهانه های خاصی که در آنها جهش مایع اتفاق می افتد مقایسه می کنند - این موارد اغلب در مریخ یافت می شوند و نمونه آن در زمین نمونهNoerdlingen Fig است.
همه این جابجایی ها در سطح سیاره بسیار رایج است - می توان آنها را در نزدیکی ۲۰-۳۰ درصد از دهانه های قطر بیش از ۱۰ کیلومتر مشاهده کرد.




ساختار سیاره کوتوله سرس:
۱ - لایه سنگ نازک
۲ - پوشش یخ ؛
۳ - هسته سنگی

استعمار سیاره کوتوله سرس یکی از پروژه های بالقوه در فضا است

همانطور که Al Globus ، محقق ناسا خاطرنشان کرد ، شهرک های مداری در مقایسه با سطح سیارات و ماهواره های آنها ، پتانسیل بسیار بالاتری برای استعمار دارند:

ماه و مریخ دارای یک سطح ترکیبی هستند که تقریباً فقط با یک سوم سطح زمین برابر است. اگر از مواد سیاره کوتوله سیارک سرس برای ایجاد مستعمرات فضایی در مدار استفاده شود ، کل مساحت زندگی آنها حدود ۱۵۰ برابر از سطح زمین خواهد بود.



از آنجا که بیشتر سطح زمین توسط اقیانوس های جهان یا مناطق کم جمعیت (بیابان ها ، کوه ها ، جنگل ها) اشغال شده است ، شهرک های ایجاد شده از مواد سیاره کوتوله سرس به تنهایی می توانند مسکن راحت بیش از یک تریلیون نفر را فراهم کنند.



با توجه به نتایج مسابقه بهترین پروژه استقرار فضایی ، که توسط ناسا در سال ۲۰۰۴ برگزار شد ، پروژه ایستگاه فضایی در مدار سیاره کوتوله سرس ، که برای حضور همزمان ۱۰-۱۲ نفر طراحی شده است (نویسنده پروژه: آلموت هافمن ، آلمان) از جمله پروژه هایی بود که مقام اول را به خود اختصاص داد.



ستاره شناسان تخمین می زنند که ۲۵ درصد سیاره کوتوله سرس آب است و ممکن است از همه آب های شیرین روی زمین ذخایر آب بیشتری داشته باشد. آبهای سیاره کوتوله سرس ، برخلاف زمین ، همانطور که ستاره شناسان معتقدند ، در گوشته یا جبه ی آن به صورت یخ است.


سیارک "سرس" چه چیز جالبی دارد که دانشمندان پیشنهاد مستعمره کردن آن را دارند؟

 
  • تشکر
Reactions: ~ASAL~ و YeGaNeH

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
مشکلات توسعه سیاره کوتوله سرس:

قرار گرفتن در کمربند سیارک خطر آسیب رسیدن به پایگاه فضایی و سفینه های فضایی را افزایش می دهد.
سیارک سرس دارای میدان مغناطیسی نیست ، که بر سلامتی انسان تأثیر سو می گذارد.
به دلیل جاذبه کم ، سیاره کوتوله سرس جو متراکمی ندارد.
نور خورشید نسبتاً کم است.


استعمار یک mega satellite در مدار سیاره کوتوله سرس
فیزیکدان پکا Janhunen از مؤسسه هواشناسی فنلاند معتقد است که بشریت می تواند یک مستعمره عظیم در "مگا ماهواره" سیاره کوتوله سرس ایجاد کند.

ساکنان این کلنی در هزاران حجم استوانه ای که در دیسکی در حال چرخش سیارک سرس لنگر انداخته مستقر خواهند شد. هر یک از این سیلندرها قادر به پذیرش حداکثر ۵۰ هزار نفر از ساکنان ، جو مصنوعی و شبیه سازی گرانش زمین به دلیل نیروی گریز از مرکز در هنگام چرخش است.




این فیزیکدان نظری به Universe Today توضیح داد:
"سیلندرها یک گرم جاذبه را فراهم می کنند ، که برای سلامتی انسان ، به ویژه برای کودکان برای رشد و تکامل مناسب ماهیچه ها و استخوان ها ضروری است.

سیاره کوتوله سرس دارای نیتروژن برای پر کردن فضای مصنوعی است و به اندازه کافی بزرگ است که منابع تقریباً نامحدودی را تأمین می کند. و در عین حال ، به اندازه کافی کوچک است که استخراج مواد از سطح آن ارزان است »



Pekka Janhunen ، دانشمند موسسه هواشناسی فنلاند

من اطمینان دارم که در یک مکان مریخی ، کودکان به دلیل گرانش بسیار کم قادر به بزرگسالانی سالم (از نظر عضلات و استخوان ها) نخواهند بود. بنابراین ، من شروع به جستجوی گزینه دیگری کردم که بتواند نیروی گرانش را برای جهان فراهم کند. "



طبق این پروژه ، هر سیلندر به طول ۱۰ کیلومتر ، شعاع ۱ کیلومتر خواهد داشت و در ۶۶ ثانیه یک دور کامل را برای شبیه سازی گرانش انجام می دهد. همه سیلندرها قادر به چرخش درون دیسک مشترک بوده و توسط آهن ربا های قدرتمند در آن نگه داشته می شوند.

علاوه بر استوانه های عظیم و پایه دیسک عظیم آنها ، یکی دیگر از عناصر مهم طراحی ، دو آینه غول پیکر است که با زاویه ۴۵ درجه به دیسک متمایل شده اند. آنها نور کافی خورشید را به کلنی می فرستند.



بخشی از هر استوانه به گیاهان زراعی و کاشت درختانی اختصاص خواهد یافت که در عمق ۱.۵ متری خاک تحویل شده از خود سیاره کوتوله سرس رشد خواهند کرد. گیاهان به مردم غذا ، اکسیژن و جذب دی اکسید کربن اضافی می دهند.



هنوز چه چیزی از سیاره کوتوله سرس نمی دانیم؟

از جمله سوالات اصلی دانشمندان در مورد سیارک سرس و داده های بدست آمده از کاوشگر طلوع (متعلق به ژاپن) این است که آیا شرایطی برای زندگی در سیاره کوتوله سرس یا حداقل یک پیش نیاز تاریخی برای ظهور آن ، از کجا و چگونه در این سیاره کوتوله وجود دارد ؟ بین مدار سیارات غول پیکر یا بلافاصله در کمربند کويپر وجود دارد ؟

همچنین ، دانشمندان از ترکیب پوسته بالایی سیارک سرس ، دلایل ظاهر شدن توده های بخار در این سیارک و همچنین از ترکیب اقیانوس اطلاع ندارند.
منبع: سیارک


سیارک "سرس" چه چیز جالبی دارد که دانشمندان پیشنهاد مستعمره کردن آن را دارند؟

 
  • تشکر
Reactions: ~ASAL~ و YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا