خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
منظومه شمسی

منظومه شمسی ما از خورشید، هشت سیاره، حدود ۱۶۰ قمر و بی شمار خرده سیارک، ستاره دنباله دار و شهاب واره، تشکیل شده است. همچنین منظومه ی ما خود یک قسمت کوچک از یک کهکشان عظیم به نام راه شیری است. هر چیزی که در منظومه شمسی ما وجود دارد به دور خورشید می چرخد. خورشد ما یک توپ بزرگ از گاز داغ است. خورشید ستاره ای است که به طور کلی از هیدروژن و هلیوم تشکیل شده و چیزی حدود چهار و نیم میلیارد سال عمر دارد.



منظومه شمسی ما را می توان به دو بخش تقسیم کرد: منظومه شمسی داخلی، منظومه شمسی خارجی.



عطارد، زهره، زمین و مریخ سیاره هایی هستندکه بخش داخلی منظومه شمسی را تشکیل می دهند. این سیاره ها به خورشید نزدیک بوده و اغلب آن ها را سیاره های سنگی نیز می نامند. علت این نامگذاری این است که، مواد تشکیل دهنده ی این سیارات، سنگ و فلز است. این سیارات بسیار سنگین اند و به کندی حرکت می کنند. سیارات عطارد و زهره فاقد قمر هستند. سیاره ی زمین یک قمر و مریخ دو قمر دارد(قمر یا ماه به سیاره های کوچکتر از سیاره ای گفته می شوند که در دام جاذبه ی سیاره ی قوی تر از خود قرار گرفته اند و به دور آن می چرخند و بر آن تاثیر می گذارند. برای مثال: قمر زمین بر روی جذر و مد آب دریا ها تاثیر می گذارد).



مشتری، زحل، اورانوس و نپتون سیاراتی هستند که بخش های خارجی منظومه شمسی ما را تشکیل می دهند. این سیارات را اغلب سیارات گازی می نامند. علت این نام گذاری نیز این است که مواد تشکیل دهنده ی این سیارات، غالبا گاز است. هیدروژن، هلیم و متان بیشترین سهم را در تشکیل این سیارات دارند. این سیارات برخلاف اندازه ی بزرگی که دارند چون از گاز تشکیل شده اند سبک اند و به سرعت حرکت می کنند. برخی از آن ها به دور خود حلقه ها و قمر های بسیار زیادی دارند. مجموع قمر های سیارات خارجی منظومه شمسی با هم چیزی حدود ۱۵۰ عدد هستند.



مدار سیاره


سیارات در یک مسیر بیضی شکل به دور خورشید می چرخند. این مسیر بیضی شکل را مدار می نامند.



عطارد


عطارد نزدیک ترین سیاره به خورشید است. این سیاره اتمسفر و آب ندارد. مشاهده ی این سیاره برای ستاره شناسان بسیار مشکل است زیرا این سیاره در آسمان بسیار به خورشد نزدیک است. هر سال سیاره ی عطارد ۸۸ روز زمینی طول می کشد. این بدان معنا است که ۸۸ روز طول می کشد تا عطارد یک دور کامل به دور خورشید بچرخد.


منظومه شمسی ما به زبان ساده

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
زهره


زهره دومین سیاره ی نزدیک به خورشید و داغ ترین سیاره در منظومه شمسی است. این سیاره را اغلب ستاره ی صبح و ستاره ی عصر می نامند زیرا این سیاره بسیار پر نور بوده و شما می توانید آن را درصبح و بعد از ظهر ببینید. بر روی سیاره ی زهره آب یافت نمی شود و با ابر پوشیده شده است. ۲۲۵ روز زمینی طول می کشد تا این سیاره به دور خورشید بچرخد.



زمین


زمین سومین سیاره ی نزدیک به خورشید است. خانه ی ما تنها سیاره ای است که درون منظومه شمسی قابل سکونت است. میزان آب موجود در سیاره ی زمین بسیار بیشتر از خشکی است. حدود سه چهارم زمین را آب فرا گرفته است. البته از این همه آب تنها ۳ درصد آن شرین و۱ درصد از این ۳ درصد قابل نوشیدن است. ۳۶۵ روز طول می کشد تا یک سال زمین تمام شود. یعنی ۳۶۵ روز طول می کشد تا زمین یک دور کامل به دور خورشید بچرخد.



مریخ یا بهرام


مریخ یا بهرام را اغلب به خاطر رنگ خاکش که سرخ رنگ است، سیاره ی سرخ می نامند. یک سال مریخی حدود ۶۸۷ روز زمینی به طول می انجامد. ستاره شناسان خبر ندارند که آیا بروی مریخ باران می بارد یا خیر، اما آن ها این موضوع را می دانند که بروی مریخ باد و گردباد های بزرگ وجود دارد. مریخ همچنین خانه ی بزرگترین آتشفشان در منظومه شمسی است. این آتشفشان را اولمپوس می نامند.



مشتری یا هرمز


مشتری بزرگترین سیاره در منظومه شمسی ماست. این سیاره بیشتر از گاز هیدروژن درست شده است. بر روی این سیاره یک نقطه ی قرمز رنگ مانند چشم وجود دارد که ستاره شناسان معتقد اند یک گرد باد است. بزرگترین گردباد به وجود آمده در منظومه شمسی است.



زحل یا کیوان


زحل دومین سیاره ی بزرگ موجود در منظومه شمسی است. در سال ۱۶۵۵ یک دانشمند هلندی به نام کریستین هوی گنز کشف کرد که زحل حلقه های بزرگی در اطراف خود دارد. یک سال بروی زحل بسیار طولانی است. هر سال زحل ۳۰ سال زمینی طول می کشد. یعنی ۳۰ سال زمینی زمان لازم است تا زحل یک دور کامل به دور خورشید بچرخد.



اورانوس


اورانوس توسط یک دانشمند بریتانیایی به نام ویلیام هرشل در سال ۱۷۸۱ کشف شد. رنگ این سیاره سبز آبی است. زیرا اتمسفر آن از بلور های متان درست شده است.


منظومه شمسی ما به زبان ساده

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
نپتون


نپتون در سال ۱۸۴۶کشف شد. درست مانند اورانوس آن هم سبز آبی است زیرا گاز متان در اتمسفرش موجود است. بر روی این سیاره یک لکه ی بزرگ سیاه وجود دارد و ستاره شناسان معتقد اند که این یک شکاف درون اتمسفر این سیاره است. ۱۶۵ سال زمینی به طول می انجامد تا یک بار نپتون به دور خورشید بگردد. علت این امر فاصله ی بسیار زیاد این سیاره از خورشید است.



پلوتون


بعد از کشف پلوتون در سال ۱۹۳۰ تا سال ۲۰۰۶ ستاره شناسان معتقد بودند که نه سیاره وجود دارد. پلوتو، این سیاره حتی از نپتون هم بیشتر از خورشید فاصله دارد. این سیاره از گاز تشکیل نشده است، بلکه مواد سازنده ی آن سنگ و یخ است. این سیاره از هشت سیاره ی دیگر بسیار کوچک تر است. بعد از کارشناسی هایی که شروع آن در این قرن بود، سیاره های مشابه کوچک دیگری نیز کشف شدند. آن ها تصمیم گرفتند که پلوتو باید به عنوان بخشی از این گروه تازه ی سیاره های کوچک محسوب شود. این گروه را سیاره های کوتوله می نامند و جزو منظومه شمسی نیستند.



خرده سیارک ها


سیارات داخلی منظومه شمسی به وسیله ی یک کمربند متشکل از خرده سیارک ها از سیارات خارجی منظومه شمسی جدا شده اند. خرده سیارک ها سنگ های بزرگی در فضا هستند. آن ها متشکل از ۲۶ خرده سیارک بسیار بزرگ و میلیون ها خرده سیارک کوچک هستند. بزرگترین خرده سیارک کائوار نام دارد و حدود یک دهم زمین حجم دارد.



ستاره های دنباله دار


یک ستاره ی دنباله دار یک بدنه ی یخی دارد که شبیه به ستاره است . یک دم بلند دارد که از گرد و غبار و گاز تشکیل شده است. دنباله ی این ستاره ها همواره از خورشید دور می شوند علت این امر باد های قدرتمند منظومه است. ستاره های دنباله دار در یک مدار تخم مرغی شکل به دور خورشید سفر می کنند. صد ها سال پیش مردم از ستاره های دنباله دار می ترسیدند. مشهور ترین ستاره ی دنباله دار در بین ستاره های دنباله دار، ستاره ی دنباله دار "هالی" است که اولین بار توسط ادموند هالی کشف شد. این ستاره هر ۷۰ سال بر روی زمین قابل روئیت است.



شهاب واره


شهاب واره ها یا شهاب سنگ ها از سنگ و فلز ساخته شده اند و شما می توانید برخی اوقات یکی از آن ها را که به جو زمین وارد می شوند، ببینید. شهاب سنگ ها با سرعت ۱۱ کیلومتر بر ثانیه وارد جو زمین می‌ شوند(۴۰.۰۰۰ کیلومتر در هر ساعت سرعت ورود آن ها به جو زمین است).



منظومه شمسی برای کودکان



منظومه شمسی از خورشید و ۸ سیاره ای که به دور آن می چرخند از جمله عطارد ، زهره ، زمین ، مریخ ، مشتری ، زحل ، اورانوس و نپتون تشکیل شده است. هنگامی که اندازه و ترتیب سیارات را می دانید ، ترسیم منظومه شمسی آسان است و این راهی عالی برای یادگیری خواص مختلف اجرام آسمانی است که زمین با آنها فضا دارد. حتی می توانید با کوچک کردن فاصله بین سیارات و خورشید ، منظومه شمسی را به مقیاس رسانید. برای برآورد فاصله از خط کش استفاده کنید. هر سانتی متر یک AU (واحد نجومی) است.


منظومه شمسی ما به زبان ساده

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرحله ۱

نقاشی منظومه ی شمسی

تحقیق در مورد سیاره ها برای کودکان
در نقاشی منظومه شمسی ، خورشید را در سمت چپ صفحه بکشید. خورشید بزرگترین در منظومه شمسی است ، بنابراین یک دایره بزرگ برای نشان دادن آن بکشید. سپس ، آن را با نارنجی ، زرد و قرمز رنگ کنید تا گازهای داغی که از آن تشکیل شده است را نشان دهد. به یاد داشته باشید که فضای کافی را در صفحه برای ترسیم همه سیارات بگذارید. خورشید عمدتا از گاز هلیوم و هیدروژن تشکیل شده است و دائماً از طریق فرایندی به نام همجوشی هسته ای هیدروژن را به هلیوم تبدیل می کند.



ستاره ای درخشان که در مرکز منظومه شمسی قرار دارد. خورشید ، مانند یک توپ آتشین داغ ، گرما را به سیارات مجاور خود پخش می کند. درست است ، آن سیاره هایی که بسیار نزدیک به خورشید هستند (عطارد و زهره) بسیار گرم هستند و آنهایی که از مریخ دورتر هستند بسیار سرد هستند ، زیرا پرتوهای گرم به سختی به آنها می رسند. اما در سیاره زمین ، درجه حرارت نه کم و نه زیاد بود ، برای ظهور و توسعه زندگی بر روی آن بسیار مناسب است.


سیاره های منظومه شمسی برای کودکان





مرحله ۲

سیاره ها برای کودکان
عطارد را در سمت راست خورشید بکشید. عطارد کوچکترین سیاره منظومه شمسی است و نزدیکترین سیاره به خورشید است. برای کشیدن عطارد یا مرکوری ، یک دایره کوچک بکشید (به یاد داشته باشید که باید کوچکتر از بقیه سیاره هایی باشد که ترسیم می کنید) و آن را به رنگ خاکستری تیره رنگ کنید. عطارد مانند زمین دارای هسته مایع و پوسته بیرونی جامد است.این کوچکترین سیاره نزدیک ترین فاصله به خورشید است. در عین حال ، تقریباً تمام مدت با یک طرف به خورشید می چرخد. بنابراین ، در یک طرف عطارد بسیار گرم و در طرف دیگر بسیار سرد است.



آموزش منظومه شمسی برای کودکان فارسی


مرحله ۳
یک دایره بزرگتر در سمت راست عطارد برای زهره ترسیم کنید. ناهید یا زهره دومین سیاره نزدیک به خورشید است و بزرگتر از عطارد است. رنگ در زهره با سایه های مختلف زرد و قهوه ای.
زهره رنگ قهوه ای مایل به زرد خود را از ابرهای دی اکسید گوگرد که سطح آن را پوشانده اند می گیرد. با این حال ، اگر بتوانید از میان ابرها عبور کرده و به سطح واقعی سیاره نگاه کنید ، قهوه ای مایل به قرمز به نظر می رسد.



دومین سیاره از خورشید روی آن ، مانند روی زمین ، جو وجود دارد .تنها بر خلاف زمین ما ، از اکسیژن تشکیل نشده است ، اما بیشتر از دی اکسید کربن تشکیل شده است. بنابراین ، تنفس در زهره غیرممکن است و سطح آن بسیار بسیار گرم است. بنابراین نه گیاهی وجود دارد و نه حیوانی و نه باکتری.


منظومه شمسی ما به زبان ساده

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرحله ۴
زمین را در سمت راست زهره بکشید. زمین و ناهید از نظر اندازه بسیار شبیه به هم هستند (قطر ناهید تنها ۵ درصد کوچکتر است) ، بنابراین دایره ای را که برای زمین ترسیم می کنید کمی بزرگتر از حلقه ای که برای زهره کشیده اید ایجاد کنید. سپس ، رنگ را در زمین با استفاده از سبز برای قاره ها و آبی برای اقیانوس ها انجام دهید. مقداری فضای سفید در آنجا بگذارید تا ابرهای جو زمین را نشان دهد.
یکی از دلایلی که بر روی زمین زندگی وجود دارد اما در سایر سیارات منظومه شمسی وجود ندارد (که دانشمندان از آن اطلاع دارند) ، فاصله زمین از خورشید است. این چندان نزدیک به خورشید نیست که درجه حرارت بسیار گرم باشد ، اما آنقدرها دور نیست که همه چیز نیز منجمد شود.



این سیاره آبی ، سومین سیاره از خورشید ، خانه مشترک ما است. در اینجا ما زندگی می کنیم ، حیوانات ، مردم ، ماهی ها ، پرندگان - همه زیر یک سقف. و سقف سیاره زمین از فضایی تشکیل شده است که در آن مقدار زیادی اکسیژن لازم برای زندگی وجود دارد.




مرحله ۵
یک دایره کوچکتر در سمت راست زمین برای مریخ اضافه کنید. مریخ دومین سیاره کوچک منظومه شمسی است ، بنابراین آن را کمی بزرگتر از عطارد اما کوچکتر از زهره و زمین بکشید. سپس ، آن را با قرمز و قهوه ای رنگ کنید تا رنگ زنگ زده ای به آن بدهد.مریخ رنگ قرمز زنگ زده خود را از اکسید آهن که سطح آن را پوشانده است دریافت می کند.



سیاره کوچک قرمز ، چهارمین سیاره متوالی. اکسیژن بسیار کمی روی آن وجود دارد ، تقریباً هیچ. تقریباً هیچ آبی وجود ندارد ، اگرچه دانشمندان دائماً به دنبال آن هستند ، زیرا ممکن است زمانی در مریخ زیاد بوده باشد. سالها پیش ، ممکن است رودخانه ها ، دریاها و اقیانوس ها روی کره زمین وجود داشته ، اما پس از آن اتفاقی افتاده و آب ناپدید شده است . این راز هنوز حل نشده است.





مرحله ۶
یک دایره بزرگ در سمت راست مریخ برای مشتری بکشید. مشتری بزرگترین سیاره منظومه شمسی است ، بنابراین آن را بزرگتر از همه سیاره هایی که قبلاً کشیده اید ، کنید. فقط مطمئن شوید دایره ای که می کشید کوچکتر از خورشیدی است که کشیده اید زیرا خورشید حدود ۱۰ برابر بزرگتر است. رنگ در مشتری با استفاده از قرمز ، نارنجی ، زرد و قهوه ای برای نشان دادن مواد شیمیایی مختلف در جو سیاره است.
آیا می دانستید؟ در واقع رنگ مشتری می تواند بسته به آب و هوا تغییر کند. طوفان های بزرگ در اتمسفر مواد شیمیایی و مواد پنهان را به سطح می رسانند که رنگ سیاره را تغییر می دهد.

مشتری از گاز ساخته شده است و غول گازی نامیده می شود. در سطح آن ، طوفان ها و گرداب های باد دائماً رخ می دهند و خود سیاره ، با وجود اندازه ، بسیار سریع به دور محور خود می چرخد.





مرحله ۷
یک دایره کوچکتر با حلقه ها در سمت راست مشتری برای زحل یا کیوان بکشید. زحل کوچکتر از مشتری است ، اما بزرگتر از بقیه سیارات منظومه شمسی است ، بنابراین آن را بزرگتر از ۴ سیاره اولی بکشید . رنگ زحل و حلقه های آن با استفاده از زرد ، خاکستری ، قهوه ای و نارنجی انجام می شود.
برخلاف سیارات دیگر ، زحل حلقه های متمایزی در اطراف خود دارد که با شکسته شدن اجسام در مدار سیاره و گیر افتادن در گرانش آن شکل گرفت.



سیاره ای زیبا و غیر معمول ، ششمین سیاره از خورشید. ویژگی شگفت انگیز آن ، که از طریق تلسکوپ از زمین قابل مشاهده است ، یک حلقه در اطراف این سیاره است. این حلقه شبیه یک دیسک است ، اما در واقع یک دیسک جامد نیست ، بلکه هزاران و هزاران سنگ کوچک ، قطعات سیارک و گرد و غبار است.


منظومه شمسی ما به زبان ساده

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرحله ۸

در نقاشی منظومه شمسی کلاس چهارم ، اورانوس را در سمت راست کیوان ترسیم کنید. اورانوس سومین سیاره بزرگ منظومه شمسی است ، بنابراین دایره ای بکشید که کوچکتر از مشتری و زحل است اما بزرگتر از همه سیارات دیگری است که تا کنون کشیده اید. اورانوس بیشتر از یخ تشکیل شده است ، بنابراین آن را آبی روشن رنگ کنید.
بر خلاف بسیاری از سیارات منظومه شمسی ، اورانوس هسته مذاب سنگی ندارد. در عوض ، هسته آن عمدتا از یخ ، آب و متان تشکیل شده است.



سیاره ای اسرارآمیز ، هفتمین سیاره ، که به دلایلی نامعلوم به پهلو قرار گرفته و به شکلی کاملاً متفاوت از سایر سیارات می چرخد. اورانوس دارای رنگ آبی غیرمعمول است و شبیه یک توپ گرد با سطح صاف است.




عکس منظومه شمسی برای کودکان

نقاشی سیاره ها به ترتیب


مرحله ۹
نپتون را در سمت راست اورانوس بکشید. نپتون هشتمین و آخرین سیاره منظومه شمسی است (پلوتو قبلاً نهمین سیاره محسوب می شد ، اما از سال ۲۰۰۶ از وضعیت سیاره محروم شده است و به عنوان یک سیاره کوتوله طبقه بندی شد). این سیاره چهارمین سیاره بزرگ است ، بنابراین آن را از مشتری ، زحل و اورانوس کوچکتر ، اما از بقیه سیارات بزرگتر کنید. سپس ، آن را به رنگ آبی تیره رنگ کنید. اتمسفر نپتون حاوی متان است که نور قرمز خورشید را جذب کرده و نور آبی را منعکس می کند. به همین دلیل سیاره آبی به نظر می رسد.



سیاره یخی و بسیار سرد ، هشتمین سیاره ، بسیار دور از خورشید است ، بنابراین پرتوهای خورشید به سختی به سطح این سیاره آبی می رسد. قوی ترین بادها بر نپتون می وزد ، و بنابراین آب و هوا روی آن فقط زمستان نیست ، بلکه با استانداردهای کیهانی ، کاملاً سرد است ، به طوری که همه چیز روی آن ، حتی گاز ، به یخ تبدیل می شود.




سیاره های منظومه شمسی برای کودکان عکس از منظومه شمسی برای کودکان

نقاشی سیاره ها به دور خورشید

مرحله ۱۰

سیاره های منظومه شمسی برای کودکان
مسیر مداری هر سیاره را ترسیم کنید تا نقاشی خود را به پایان برسانید. هر سیاره منظومه شمسی به دور خورشید می چرخد. برای نشان دادن این موضوع در نقاشی خود ، یک مسیر منحنی از بالا و پایین هر سیاره ترسیم کنید. مسیرها را به سمت خورشید و لبه صفحه گسترش دهید تا نشان دهید که هر سیاره در اطراف خورشید حرکت می کند. مطمئن شوید هیچ یک از مسیرهای مداری که ترسیم می کنید با یکدیگر تلاقی ندارند.



سیاره زمین ما که در آن زندگی می کنیم بخشی از منظومه شمسی است. در مرکز منظومه شمسی ، یک ستاره داغ ، خورشید ، به شدت می درخشد. هشت سیاره اصلی در فواصل مختلف از خورشید به دور آن می چرخند. یکی از آنها ، سومین پشت سر هم ، زمین ما است.

هر سیاره مدار مخصوص به خود را دارد که در آن به دور خورشید حرکت می کند. یک چرخش کامل به دور خورشید یک سال نامیده می شود. روی زمین ، ۳۶۵ روز طول می کشد. در سیارات نزدیک به خورشید ، سال کمتر طول می کشد و در سیاره های دورتر ، یک چرخش کامل می تواند چندین سال زمینی باشد. همچنین سیارات بر محور خود می چرخند. یکی از این چرخش های کامل یک روز نامیده می شود. بر روی زمین ، یک روز (چرخش حول محور خود) تقریباً ۲۴ ساعت (به طور دقیق تر ، ۲۳ ساعت ۵۶ دقیقه ۴ ثانیه) است.

فاصله بین هر سیاره و خورشید را به واحدهای نجومی تبدیل کنید. به منظور نمایش دقیق فاصله بین سیارات و خورشید در نقاشی خود ، ابتدا باید هر فاصله را به واحدهای نجومی (AU) تبدیل کنید. فاصله از خورشید برای هر سیاره در AU برابر است با:


منظومه شمسی ما به زبان ساده

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
عطارد: ۰.۳۹ AU
زهره: ۰.۷۲ AU
زمین: ۱ AU
مریخ: ۱.۵۳ AU
مشتری ۵.۲ AU
زحل: ۹.۵ AU
اورانوس: ۱۹.۲ AU
نپتون: ۳۰.۱ AU



حقایقی در مورد منظومه شمسی برای کودکان

پاسخ به "ماه چیست" کمی مبهم است

اتحادیه بین المللی نجوم سازمانی است که به تعریف سیاره و آنچه سیاره سیاره نیست کمک می کند. با این حال ، وقتی صحبت از موضوع ماه می شود ، تعریف ساده ای وجود ندارد. تصور می شود که قمرها اجرامی هستند که به دور سیاره ها می گردند ، اما این توضیح شرایطی را که در آن اجسام در حال گردش به دور سیارات دوگانه یا سیارک ها هستند ، پوشش نمی دهد.سیارک ها و دنباله دارها قطعات باقی مانده از منظومه شمسی ما هستند: این اجسام کوچکتر هرگز نتوانستند بخشی از سیارات یا قمرها شوند ، اما دانشمندان معتقدند که این "باقی مانده" ممکن است آب مایع و مواد آلی را به زمین ما آورده باشد.



همه سیارات ما در یک "صفحه" قرار دارند و در یک جهت می گردند

هنگامی که تصویری از هر هشت سیاره منظومه شمسی را مشاهده می کنید ، متوجه می شوید که آنها تمایل به دنبال "مسیر" مشابه در زمین دارند. آسمان ، که "دایر البروج" نیز نامیده می شود. آنها همچنین در یک جهت به دور خورشید ما می گردند. این یکی از دلایلی است که دانشمندان معتقدند سیارات ، قمرها و خورشید همگی از یک گاز متراکم در حال چرخش و ابر گرد و غبار تشکیل شده اند.



چرا منظومه شمسی ما خارج است

وقتی به کهکشان راه شیری فکر می کنید ، معمولاً یک کهکشان در حال چرخش با میلیاردها ستاره را مشاهده می کنید. ممکن است خورشید ما یکی از آن ستارگان باشد اما ما در "بازوی" بیرونی کهکشان بیرون آمده ایم. ناسا نشان داده است که ما در فاصله ۱۶۵ کوادریلیون مایل از مرکز قرار داریم ، جایی که به طور اتفاقی خانه ی یک سیاهچاله بزرگ است.



منظومه شمسی واقعاً بزرگ است

هنگامی که وویجر ۱ در سال ۱۹۷۷ به فضا پرتاب شد ، ۳۵ سال طول کشید تا وویجر ۱ از منطقه ای عبور کند که گاز و محیط مغناطیسی خورشید بر آن تأثیر می گذارد. این فاصله ۱۱ میلیارد مایل/۱۷ میلیارد کیلومتر از زمین ما بود. این بدان معناست که منظومه شمسی ما واقعاً بزرگ است.



ما خورشید بزرگی داریم

خورشید ما ۹۹.۸۶ درصد از جرم منظومه شمسی ما را به خود اختصاص داده است. این به شما نشان می دهد که خورشید ما چقدر بزرگ است. خورشید از هیدروژن و هلیوم تشکیل شده است و نشان می دهد که چقدر از این گازها در جهان در مقایسه با فلزات و سنگهای موجود در زمین وجود دارد.



منظومه شمسی ما مثال خوبی برای درک سیارات فراخورشیدی است

سیاره های فراخورشیدی بسیار دور هستند و حتی با استفاده از قوی ترین تلسکوپ ها کوچک به نظر می رسند. بررسی سیاره های منظومه شمسی مانند مشتری ، که دارای منظومه شمسی مینیاتوری هستند ، بنابراین می توانیم نحوه عملکرد ابر زمین های خارج از منظومه شمسی را مشاهده کنیم.


منظومه شمسی ما به زبان ساده

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
کهکشان راه شیری ما یک شکل مارپیچی است که حدود ۱۰۰۰۰۰ سال نوری عرض دارد. خورشید ما تنها یکی از حدود ۱۰۰ میلیارد ستاره درون راه شیری است.

ستارگان دارای الگوی چرخ دنده ای هستند و کهکشان راه شیری دارای چهار "بازوی" بزرگ است که از هم باز شده اند. منظومه شمسی ما در یکی از این بازوها قرار دارد.


کهکشان راه شیری تنها یکی از میلیاردها و میلیاردها کهکشان جهان است. اندازه جهان ناشناخته است ، با این حال ، دانشمندان معتقدند که هنوز در حال گسترش به سمت خارج است.



سوالات منظومه شمسی کودکانه

چگونه مردم می دانند که این یک سیارک جدید است نه یک سیارک که دو بار کشف شده است؟

از آنجا که ستاره شناسان "عناصر مداری" این سیارک را بررسی می کنند - مانند فاصله آن ، اگر در یک دایره یا بیضی حرکت کند و چقدر طول می کشد - و ببینند آیا آنها شبیه به یک سیارک موجود هستند یا خیر. . دو سیارک نمی توانند عناصر مداری یکسانی داشته باشند یا در یک مکان قرار بگیرند.

سوال
قبل از ترسیم منظومه شمسی کدام رنگ را باید روی کاغذ نمودار بکار ببرم؟

این به شما بستگی دارد ، اما احتمالاً باید رنگ مشکی یا نوعی آبی تیره را انتخاب کنید. واقعاً به ترسیم سیارات کمک می کند.

سوال
رنگ فضای بیرونی چیست؟

سیاه و سفید با مناطق سفید پراکنده خواهد بود. ستاره ها در فضا سفید به نظر می رسند ، اما جو زمین باعث می شود رنگ های متفاوتی به نظر برسند.

سوال
رنگ ماه دقیقاً چیست؟
بستگی به این دارد که در کدام قسمت و در چه نوری باشد. به طور کلی خاکستری است ، اما "دریاها" خاکستری تیره تری نسبت به بقیه دارند ، زیرا آنها با گدازه جامد پوشانده شده اند.
سوال
عناصر مداری چیست؟

عناصر مداری پارامترهای مورد نیاز برای شناسایی منحصر به فرد یک مدار خاص هستند. در مکانیک آسمانی ، این عناصر به طور کلی در سیستم های کلاسیک دو جسمی در نظر گرفته می شوند ، جایی که از مدار کپلر استفاده می شود.
سوال
زیر کیهان چیست؟

از آنجا که جهان در تمام جهات بی نهایت در حال گسترش است ، هیچ چیز نمی تواند "زیر" آن باشد ، حداقل آن چیزی که ما می دانیم.

رنگ فضا چیست؟
سیاه و سفید با مناطق سفید پراکنده خواهد بود. ستاره ها در فضا سفید به نظر می رسند ، اما جو زمین باعث می شود رنگ های متفاوتی به نظر برسند.

آیا این یک مدل کوچک شده تقریبی است و اگر چنین است ، مقیاس آن چقدر است؟

مقیاس وجود ندارد - مشاهده آن غیرممکن است. برای مقایسه ، ماه ۳۸۴،۴۰۰ کیلومتر از زمین ، مریخ ۵۴،۶ میلیون کیلومتر و زهره ۲۶۱ میلیون کیلومتر فاصله دارند. همانطور که می بینید ، فاصله ها بسیار زیاد است.

آیا در منظومه شمسی کمربند وجود دارد؟
آره! کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری و کمربند کوئیپر از پلوتو به سمت خارج وجود دارد.

چند سیاره کوتوله وجود دارد؟
در حال حاضر ۳: Makemake ، Ceres و در نهایت Titan. پلوتون نیز یک سیاره کوتوله بود.

منبع: سیارک


منظومه شمسی ما به زبان ساده

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا