خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
سایپا در پروژه ساخت شاهین فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه نمود. در ابتدای کار همه چیز عالی پیش میرفت و شرایط برای عرضه خودرویی روی پلتفرم اصلاح شده تویوتا یاریس با پیشرانه برلیانس سری H300 و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک جدید مهیا بود، اما تحریم‌های مجدد امریکا دو گزینه آخر را منتفی نمود تا سایپا با پلتفرم SP100 تنها بماند. با این حال زحمات زیادی برای طراحی و توسعه این خودرو صورت گرفته بود و نمیشد آن را به حال خود رها کرد؛ از این رو مهندسان سایپا تصمیم گرفتند با تکیه بر توان داخلی و بهره‌گیری از داشته‌های قبلی خود پروژه نیمه کاره شاهین (که در آن زمان رهام نامیده میشد) را تکمیل نمایند. البته این کار به قیمت از دست رفتن برخی ویژگی‌های مورد نظر اولیه تمام شد اما در هر صورت شاهین توانست با خصلت‌های فنی متفاوت روی خط تولید برود. از ویژگی‌های جدید شاهین میتوان به موتور اصلاح شده M15 که حالا با تجهیز به توربوشارژر M15TC نامیده می‌شود و گیربکس 5 سرعته دستی (با ضرائب اصلاح شده) اشاره نمود. در ابتدای عرضه مشکلات ساده اما تاثیرگذاری رسانه‌ای شد تا یک بار دیگر حاشیه‌های فراوانی برای نماینده سایپا ایجاد گردد و اینطور به نظر میرسید که بداقبالی‌ها دست از سر شاهین بر نخواهند داشت اما این مشکلات رفته‌رفته برطرف شدند و حالا پرنده شکاری آهنین سایپا طرفداران خاص خودش را بدست آورده است.
منبع: خودرو بانک


شاهین | سایپا

 
  • تشکر
Reactions: ~ASAL~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا