خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
استفاده از انداشه های ریاضی به معماران امکان می دهد تا همواره از امکان ساخت ایده های خلاقانه خویش مطمئن باشند. قابل تکرار بودن نمودار های ریاضی و امکان دخالت سازنده در محصول نهایی آنها گزینه هایی است که این مسئله را به راحتی مرتفع می سازد. آنچه پیشتر از این با عنوان اصل زایندگی مفاهیم ریاضی از آنها یاد شد در حقیقت ابزاری است که موجب پویایی هر چه بیشتر فرآیند طراحی می شود. امکان تکثیر و توالی که در نمودار های ریاضی به صورت گسترده دیده می شود ، رهیافت کم نظیری در جهت ایجاد امکان ساخت اندیشه های بدیع و خلاقانه در اختیار معماران قرار می دهد.



ب: سازگاری فرم و سازه: رونق استفاده از نرم افزار های رایانه ای در طراحی معماری مسئله ای جدید را در عرصه طراحی معماری ایجاد کرده است. قابلیت نرم افزار های رایانه ای در ترسیم منحنی های آزاد موجب سده است تا بسیاری از منحنی های طراحی شده در عمل قابل ساخت نباشند و یا اگر هم قابل ساخت هستند از لحاظ اقتصادی توجیهی برای ساخت آنها وجود نداشته باشد. در بسیاری از مسابقات معماری نیز با چنین فرم هایی رو به رو می شویم که طراح تنها تناسبات بصری را در نظر گرفته است و از مفاهیم و تناسبات ریاضی در آنها اثری نیست. استفاده از مبانی تعریف شده ریاضی و یا اصول عمومی ریاضیات جدید می تواند به عنوان گامی موثر در بهبود این مشکل پرهزینه تلقی شود. فرم ها و تناسبات ریاضی در بطن خویش سازگاری غیر قابل انکاری با اصول حاکم بر طراحی و محاسبه سازه های ساختمانی دارند.



خطوط ایزواستاتیک و منحنی های توزیع بار اغللب به کمک توابع معروف ریاضی محاسبه می شوند. در مواردی که پیچیدگی های مبنایی وجود دارد نیز می توان با اندکی رواداری آن ها را به فرمول های ساده تر تجزیه کرد. آشنایی سازنده و مفید با این مفاهیم سازه ای مشکلی است که معماران کم تجربه اغلب با آن دست به گریبان اند. استفاده از نمودار ها و تناسبات ریاضی اغلب فرصتی ک نظیر در اختیار معماران قرار می دهد تا حداقل به صورت ناخودآگاه به این پریش ها پاسخی منطقی بدهند. فرم هایی که به کمک مفاهیم ریاضی عمومی ترسیم شده اند اغلب کیفیت انتقال نیرو ها در سازه را به صورتی هدفمند هدایت می نمایند. معماری که از این فرم ها بهره می برد در حقیقت طراحی سازه را همزمان با طراحی معماری مدیریت کرده است
منبع: سجاد نازی


ریاضیات در معماری

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR* و YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا