خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
قرقاول طلایی یکی از زیباترین گونه های این پرنده می باشد که به نام های قرقاول بلژیکی طلایی، قرقاول چینی، قرقاول رنگین کمان و لیمویی نیز خوانده میشود. این قرقاول در کشور چین، پرنده مخصوص دربارین این کشور بوده و به عنوان نماد خوشبختی شناخته می شود.

رنگ پرها و شکل ظاهری این نژاد سبب شده تا علاقه مندان به پرورش پرندگان زینتی، توجه بیشتری به این گونه نشان دهند. در این پست، تمامی اطلاعات در مورد مشخصات ظاهری، جوجه کشی و جفت گیری قرقاول طلایی، غذا و نحوه پرورش این پرنده زیبا بیان شده است.

آشنایی با قرقاول طلایی، از زیستگاه تا نحوه پرورش
قرقاول های طلایی یا قرقاول چینی، بومی مناطق غربی و کوهستانی چین می باشند. این پرنده حدود 100 سال پیش به کشور بریتانیا معرفی شد و پس از آن، چندین جفت به کشور های اروپایی ارسال گشت.

قرقاول طلایی در ایران بیشتر به نام قرقاول بلژیکی و لیمویی خوانده میشود. این در حالی است که این پرنده هیچ ارتباطی با کشور بلژیک ندارد! به دلیل شکار بی رویه این پرنده کوهستانی، جمعیت این نژاد روز به روز کاهش می یابد.

مشخصات ظاهری قرقاول بلژیکی نر
قرقاول های طلایی نر و ماده ظاهری متفاوت دارند؛ مانند سایر پرندگان، پرنده نر از ظاهری بسیار چشم گیر جهت جذب جنس مخالف برخوردار است.

این گونه دارای تاجی زرد و براق بوده و در دو طرف سر پرنده، پرهای طلایی با انتهای مشکی، مانند یک کلاهخود یا باد بزن دیده می شود؛ این کلاهخود در فصل جفت گیری جهت جذب ماده کاربرد فراوانی دارد. همچنین پرهای پشت کمر قرقاول چینی در قسمت بالایی، سبز براق زمردی و در قسمت پایین به رنگ طلایی می باشد. پوست صورت پرنده، طلایی رنگ بوده و دارای چشمانی به رنگ زرد روشن با مردمک مشکی است.

زیر سـ*ـینه و شکم قرقاول بلژیکی با پرهای قرمز آتشین پوشیده شده است. در دو طرف بدن پرنده، بالها با پرهای آبی و قهوه ای تزیین شده و طول این بالها در هنگام پرواز، به 65 تا 75 سانتی متر می رسد. در ادامه، دمی بلند و زیبا به چشم میخورد که داری پرهای قهوه ای، میشی و مشکی رنگ است. پاها و منقار قرقاول طلایی به رنگ قهوه ای یا زرد مشاهده می شوند. وجود این همه رنگ در بدن این پرنده خارق العاده، سبب شده تا به آن قرقاول رنگین کمانی نیز گفته شود.

طول بدن قرقاول لیمویی نر، 90 تا 105 سانتی متر بوده که دو سوم طول بدن این پرنده را تنها دم او تشکیل میدهد! همچنین وزن قرقاول نر بین 630 تا 700 گرم می باشد.


آشنایی با قرقاول طلایی ، بلژیکی یا لیمویی

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
مشخصات ظاهری قرقاول طلایی ماده
برخلاف قرقاول لیمویی نر، قرقاول ماده، ظاهری ساده و کدر دارد. کلیه بدن این پرنده تنها از دو رنگ پر پوشیده شده است. قرقاول های لیمویی ماده با پرهایی راه راه به رنگ قهوه ای و مشکی مشاهده میشوند. پاها و منقار پرنده نیز قهوه ای رنگ است.
طول بدن ماده 60 تا 80 سانتی متر بوده که نیمی از این طول، دم پرنده را در بر می گیرد. وزن قرقاول بلژیکی ماده در سن بلوغ به 500 تا 600 گرم می رسد.

عادات و سبک زندگی قرقاول لیمویی
قرقاول لیمویی پرنده ای کم تحرک و منفعل بوده و بیشتر در دامنه کوهستان های انبوه زندگی می کند. این پرنده در فصلی غیر از فصل جفت گیری، ترجیح میدهد به تنهایی زندگی کند. قرقاول طلایی بیشتر وقت خود را در حال پرسه زدن بر روی زمین و تغذیه از دانه ها و حشرات می گذراند؛ اما در هنگام احساس خطر قادر است با سرعت بسیار بالایی بگریزد.

این گونه توانایی پرواز های کوتاه را نیز داشته و در شب هنگام، شاخه بلند درختان را برای استراحت انتخاب میکند. قرقاول چینی به هنگام احساس خطر، با صدای بلند، ماده و جوجه ها را از خطر آگاه می‌کندـ


آشنایی با قرقاول طلایی ، بلژیکی یا لیمویی

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
جفت گیری و تخم گذاری قرقاول طلایی
قرقاول های لیمویی ماده در سن 1 سالگی به بلوغ رسیده اما قرقاول نر در 2 سالگی بالغ می شود. قرقاول طلایی نر، پرنده ای تک همسر است اما گاه مشاهده شده با تعداد بیشتری ماده نیز جفت گیری میکند.

این پرنده در فصل جفتگیری با رقص و حرکت بال ها، درصدد جذب جنس ماده و جفتگیری می باشد. پس از جفت گیری در فصل بهار، پرنده نر و ماده با کمک یکدیگر در میان بوته زار ها اقدام به لانه سازی میکنند.

قرقاول بلژیکی ماده پس از آماده سازی لانه، در یک گودال کوچک، 5 تا 12 تخم گذاشته و به مدت 22 تا 23 روز بر روی آنها می خوابد. جهت جوجه کشی مصنوعی از تخم قرقاول طلایی، می توانید از دستگاه جوجه کشی حرفه ای استفاده نمایید. این دستگاه قابلیت جوجه کشی از تخم تمامی پرندگان زینتی و گران قیمت را دارد.

جوجه قرقاول بلژیکی، به سرعت رشد کرده و در 10 روزگی توانایی یافتن غذا به تنهایی را خواهد داشت.

غذای قرقاول لیمویی
به طور کلی، قرقاول بلژیکی پرنده ای گیاه خوار است. این پرنده عمدتا از دانه ها، میوه ها، جوانه ها، توت و تمشک تغذیه می کنند. البته حشرات ریز و مارمولک ها نیز توسط این پرنده شکار می گردند. برای تغذیه قرقاول در اسارت، شما میتوانید از انواع دانه ها، جوانه ها، علوفه جات و غلات استفاده نمایید.

سایر جهش های قرقاول بلژیکی طلایی
به دلیل پرورش این نژاد در اسارت، گونه ها، جهش ها و رنگ های دیگری از این پرنده نیز پدید آمده است که در اینجا چند نوع از آن ها معرفی می گردند.

قرقاول های طلایی گلو سیاه، زرد، دارچینی، سالمون، هلویی، لیمویی، ماهاگونی، اسپلش و نقره ای و قرقاول وحشی قرمز طلایی از جهش های قرقاول بلژیکی اصلی می باشند. نگهداری از این پرنده در اسارت و به همراه سایر نژاد ها، سبب از بین رفتن گونه قرقاول بلژیکی اصیل خواهد شد.

قرقاول بلژیکی چند سال عمر میکند ؟
میانگین طول عمر قرقاول طلایی 5 تا 6 سال است اما این پرنده در اسارت می تواند تا 15 و 20 سال نیز زندگی کند.

جمع بندی
در این پست از وب سایت چیکن هچ، اطلاعات کاملی در مورد زیستگاه قرقاول بلژیکی، مشخصات ظاهری، تغذیه و جوجه کشی از این پرنده بیان شد. این پرنده کوهستانی، در دامنه کوه ها و در میان بوته زارها یافت میشود.

منبع: الیماز


آشنایی با قرقاول طلایی ، بلژیکی یا لیمویی

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا