خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
هر آنچه در خصوص طاووس باید بدانید؟
طاووس یا تاووس یکی از زیبا ترین پرندگان است. این پرنده از تیره قرقاولان و از سرده طاووس ها است. این پرنده یکی پرنده های در حال انقراض می باشد. پرهای این پرنده که مختص به جفت نر است زیبایی چشم گیری دارد. نام علمی طاووس به انگلیسی Pavo است و عرب ها به این حیوان پرنده ابو الحسن می گویند که دلیل نام این پرنده نا معلوم است.

غذای طاووس چیست؟
غذا طاووس اکثرا انواع دانه و میوه جات است. این پرنده جزو دسته ماکیان است و از طریق نوک زدن بر روی زمین غذای خود را پیدا می کند. این پرنده اکثرا علاقه مند به غلات و انواع آجیل و میوه های کوچک و آب دار مانند انواع توت و شاه توت است. هم چنین این حیوان به انواع سبزیجات علاقه دارد. در کنار این موارد این پرنده به حشرات و مار ها هم برای تغذیه نیاز دارند.

آیا گوشت طاووس حلال است؟
جواب این سوال که خوردن گوشت این پرنده از نظر اسلام حلال است یا حرام را ابتدا باید از مرجع تقلید خود بپرسید. برخی از مراجع تقلید خوردن گوشت طاووس را حرام می دانند و تاکید می کنند که نباید گوشت این پرنده را خورد. ولی برخی از مراجع تقلید خوردن این گوشت را جایز و یا مکروه می دانند و می گویند که اگر گوشت این پرنده خورده نشود بهتر است. باز هم گفته می شود که جواب این سوال را باید از مراجع تقلید خود بپرسید.


طاووس‌ها

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
پرورش طاووس چگونه ممکن می شود؟
پرورش و نگهداری یکی از انواع شغل های پر در آمد و در سراسر جهان است. این حیوان در بسیاری از دوره ها جزو حیوانات زینتی به حساب می آید. در سراسر جهان و در تمام دوران بسیاری از مردم به دلیل زیبایی این پرنده و یا حتی به دلیل گوشت این حیوان طاووس را نگهداری می کردند. در این دوره هم نگهدار این حیوان کار سختی نیست. تنها نکته مهم گرمسیری بودن این پرنده است که باید رعایت شود.

تفاوت های طاووس نر و ماده
طاووس نر و ماده تفاوت های زیادی دارند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

تفاوت های رفتاری
در بسیاری از کشور های جهان این پرنده مظهر شکوه جلال، زیبایی است. جنس نر مظهر غرور و تکبر است. این پرنده برای جلب توجه نوع ماده پرهای دمش را باز می کند و طاووس های ماده اگر از آن جنس نر خوشش آمد اقدام به جفت گیری می کند. جنس نر حتی گاهی بی دلیل مغرور می شود و حتما باز کردن پرهایش ربطی به جفت گیری ندارد.

تفاوت های ظاهری
ظاهر این پرنده مانند برخی از پرندگان در جنس نر و ماده آن تفاوت های ظاهری فاحشی دارند. جوجه های این حیوان از زمان تولد یک شکل هستند و با بزرگ تر شدن تفاوت آن ها آشکار می شود. در این پرنده مانند بسیاری از حیوانات زیبایی بسیار را جنس نر دارد. جنس نر دارای دم شگفت انگیز و زیبا است. طاووس ماده از نظر ظاهری تقریبا شبیه مرغ است و دم و پر های زیبا ندارد.


طاووس‌ها

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
تعبیر خواب طاووس
تعبیر خواب طاووس با توجه به انواع موقعیت آن تعابیر مختلفی دارد. اما به طور کلی طاووس نشانه ورود عشق طول عمر و موفقیت است. حال برخی دیگر از این تعبیر ها به این شرح است. طاووس ماده نشانه از داشتن همسر و فرزند در آینده است. طاووس هم چنین نشانه یک سفر بسیار لـ*ـذت بخش خواهد بود. ممکن است خواب طاووس نشانه کسب مقام باشد. هم چنین دیدن طاووسی که دور می شود نشانه طلاق است.

طاووس نماد چیست؟
در بسیاری از کشور ها همچون هند این پرنده را نماد زیبایی و غرور است. این پرنده سراسر زیبایی است اما پاهای طاووس ها به زیبایی دیگر اعضای او نیستند و به همین دلیل نماد متکبران کاملا بی عیب نیستند. هم چنین در گذشته در برخی از فرهنگ ها مخصوصا اعراب این پرنده را حیواناتی بد یمن شناخته می شدند زیرا در بهشت این پرنده بود که حوا و آدم را به خوردن گندم وسوسه کرد و خودش نیز از بهشت رانده شد.

آیا این حیوان به انسان حمله می کند؟
طاووس پرنده ای آرام است در صورتی که خطری آن ها را تهدید نکند. اگرجنس نر این پرنده احساس کند که مورد تهدید قرار گرفته است در قدم اول اقدام به باز گردن دمش می کند تا از خانواده خود محافظت کند. در قدم های بعدی صدای شیپور مانندی از خود در می آورد و حتی به مهاجم نوک می زند. این مهاجمان چه انسان باشند چه جانوری دیگر باز هم این اعمال را انجام می دهند.

زیستگاه اصلی این پرنده مربوط به کجاست؟
محل اصلی زندگی طاووس در هندوستان سری لانکا پاکستان و مالزی است. این پرنده حیوانی گرمسیری است و بیشتر در جنگل های هندوستان می توان این پرنده را پیدا کرد اما امروزه به لطف باغ وحش ها و پارک های پرندگان این حیوان تقریبا در سراسر جهان زندگی می کند. این پرنده زمانی به عنوان سوغات و نوعی کالای تجاری به کشور های مختلف جهان برده می شد و هم اکنون این پرنده در بسیاری از نقاط جهان یافت می شود.


طاووس‌ها

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,011
امتیاز
133
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
طاووس در ایران
طاووس، یکی از پرندگانی است که امروزه در بسیاری از باغ وحش های ایران دیده می شود. این پرنده ها که بومی کشور هایی همچون هند هستند در ایران در باغ وحش ها و باغ پرندگان پرورش داده می شوند و در ایران زندگی می کنند. در ایران، به صورت بومی این حیوان وجود ندارد‌. اما طرفداران بسیاری برای پرورش این پرنده در ایران داوطلب هستند.

خرید فروش این پرنده در ایران رایج است؟
به صورت قانونی طاووس پرنده ای نیست که در هر کلینیک پرندگان و یا بازار حیوانات وجود داشته باشد. در ایران معمولا صاحبان و عوامل باغ پرندگان و یا باغ وحش ها برای انتقال آن به دیگر محل نگهداری حیوانات اقدام به فروش این پرندگان می کنند. اما امروزه نیز این پرنده نیز جزوی از حیوانات می شود. البته قیمت خرید این پرنده بسیار بالا است و به همین دلیل شاید کسی نتواند این پرنده را پرورش دهد.

سوالات متداول
آیا این پرنده از نظر تجاری سود آور است؟
در بسیاری از کشور ها برخی مردم این پرنده را نیز مانند دیگر پرندگان پرورش می دهند و محصولات این پرنده را به فروش می رسانند. برای مثال تخم جوجه و یا بالغ طاووس را به عنوان پرنده زینتی می فروشند. هم چنین پرهای این پرنده که بسیار زیباست. در سراسر جهان و در بسیاری از صنایع کاربرد دارد.

نحوه نگهداری این پرنده در خانه چگونه است؟
این پرنده رفتاری بسیاری اجتماعی هستند. این پرندگان معمولا خیلی خوب با یکدیگر کنار می آیند و نگرانی ای بابت این موضوع نباید داشت. غذای این پرندگان در کنار غلات سیب زمینی آب پز، هویج ،گوجه فرنگی، موز و سیب خرد شده و خیار است. این مواد در زیبایی پر این پرنده اثر گذار است. طاووس جزو پرندگان زینتی گران قیمت است ولی نباید در قفس نگهداری شود. بلکه باید در محیط باز مانند باغ زندگی کند.

چه افسانه هایی راجب طاووس وجود دارد؟
یکی از افسانه هایی که در مورد این پرنده وجود دارد این است که چگونه تخم این حیوان به وجود می آید. مردم هند و همین طور برخی از کتاب های قدیمی بر این باورند که زمانی که طاووس ماده اشک جنس نر را می خورد بچه این پرنده به وجود می آید. هم چنین بسیاری از مودب های ایرانی قرون پیش بر طبق برخی از داستان ها انسان را در هنگام خوردن می به این پرنده و سه حیوان دیگر تشبیه می کنند.

این پرنده در چه رنگ هایی وجود دارند؟
اگر بخواهیم رنگارنگ جانور جهان را مثال بزنیم هیچ مثالی بهتر از طاووس نیست. این پرنده گونه های مختلفی دارد و با این تفاوت گونه رنگ های بسیار زیبایی نیز دارد. رنگ های طاووس با توجه به نوع گونه عبارت است از سیاه، خاکستری، سفید، انواع صورتی و سرخ آبی، بنفش، انواع سبز انواع رنگ های آبی، نیلی و فیروزه ای، قهوه ای و زرد و نارنجی است.
منبع:انیمالیز


طاووس‌ها

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا